Ynt: ZJ 5.9 Büyüyor
Torq' Alıntı:
Sevgili Alfonse
ortada şöyle bir durum var. ABD piyasasında özellikle kırsal yoğunluğa sahip eyaletlerde yol içi ve yol dışı mt lastik kullanımı yaygınlaştı son 5 senedir. Mt görselliği burda truck tutkunu insanlar için vazgeçilmez durumda, ister asfaltta olsun ister kırsalda.. hatta şöyle bir istatistik hatırlıyorum ford f serisi, ram, bronco, silverado gibi truck sınıfı araç sahiplerinin yarısından fazlası ABD de günlük kullanımlarında at lastik tercih etmiyolar. (2008 yılı için yapılmış olması lazım araştırmanın)
e bu sınıfın küçümsenmeyecek kadar çok alıcısı olduğunu da düşün, çoğu kültürleri olarak bakarlar bu araçlara ve asla vazgeçmezler, her neyse bu yapılan Goodrich aerospace'nin bir araştırması ( BFG lastikleri ). yapılmasının sebebine gelince mt lastiklerin son yıllardaki kullanım alanının değişme hızını ölçmek vs.. yani demek istediğim artık büyük firmalar yeni mt üretimlerinde asfalt kullanımını da göz önünde tutmaya başlamak zorundalar, buna istinaden dolgu malzemelerinin yeniden yapılanması, lastiklerin esneme paylarının taban çeşidine göre değişim gösterebilmesi falan gibi renew çalışmaları var artık ortada.
Yani her koşulda mt diyen seninle aynı mantıkda çok insan var burda
en önemli yapılanmada ıslak asfaltta yol tutuşu ve ses yalıtımı gibi bir mt yi kabusa çeviren dezavantajlar üzerine. bunlar kurmaya uğraştığımız off-road org. şirketi için sponsor firmalardan aldığımız bilgiler. yani yeni üretilen mt ler eskilere göre düz yol için daha avantajlı oldu sanırım, eğer hala tasarı aşamasında değillerse.
yine de işin doğrusu asfaltta at kullanmak tabii, adı üstünde.. ama gene de ben kullanmam
MT hakkında sana söyleyebileceklerim genel olarak şöyle: hangi markayı alırsan al, bu lastik ne boyutta olursa olsun asla yerine çıkardığın at nin sıfırı kadar sessiz olmaz. ki bunu biliyosundur. hatırlatmakta fayda var.
bunun dışında daha ben yağmurlu asfaltta at gibi yol tutuşu-fren mesafesi olan bir mt ye rastlamadım. yok.. (farklı ebat ve markada 5-6 mt yi uzun süreli, bi o kadarını da test amaçlı kullanım tecrübesi)
Yine 80 mil üzeri hızda kaliteli bir at lastiğin verdiği güveni hiçbir mt veremez. aslında bu yanlış oldu, güveni fazla fazla verirde, iş virajı almaya gelince inan almaz, verdiği güvenle dışarı çıkarsın artık
allah korusun
Bir de sürtme meselesi var. şuna dikkat etmelisin, aynı ebatlarda bir at ve mt arasında mutlaka fark olacaktır. (olmaz diyene kesinlikle inanma, ya cehaletine ya para açlığına ver, hemen uzaklaş ordan) bu da demektir ki at de sürtmeyen aynı ebatlı mt sürtebilir baskı altında (artikülasyon esnasında). şu nedenle söylüyorum sen test için baktırmak istersin, işletme sahibi getirir aynı ölçüde bir at, denersiniz sürtmez ucu ucuna, sonra siparişini verirsin mt nin, takarlar, sonra yüksek hızda ilk virajda 'tıııırrrrtttt' diye bi ses..
çok tehlikeli.. zj ler çok yaylanırlar
diş aralıklarına dikkat etmekte de fayda var, kabaca genellersek diş aralığı düşük olan mt asfaltta daha başarılıdır diyebiliriz (ama yinede sadece genelleme yaptık burda, dikkat)
sonra lastiğin taban genişliği büyüdükçe insanın gözbebekleri de büyür. ama o aynı lastik süspansyon ağırlığı altında janttan yanlara 'yayılma' yapabilir mesela. bu da yol tutuşu düşürür zaten, şöyle düşün, 2 ton bir ağırlığı daha ince bir tabanla yola yapıştırmak var, birde daha geniş bir tabanla, ilkinde cm ye düşen baskı artar, doğal olarak tutuş yükselir..
siparişini verdiğine göre zaten bunlar hakkında araştırma yapmış bilgi edinmişsindir. cooper stt demişsin. anladığım kadarıyla aracın std veya get mi var? 31 lastiklerde cooper stt güvenli-verimlidir off-roadda çünkü. 33 gibi ölçülerde kumho daha büyük lastiklerde BFGoodrich tercih edilir burada daha çok. çok mantıklı bir açıklaması yok bunun ama böyle bir inanış var
ilk uygun olduğum zamanda şu 'asfalt kullanımı için esneme payları baz alınıp yapılan verimlilik sıralamasını' tarayıcıdan geçirip iletirim sana, veya kendim özetlerim (mt ler için HRR araştırması).. fikir açısından..
Dar lastiğin ıslak, kar, derin olmayan çamur yüzeylerde başarılı olduğunu ve bunu cm kareye basan ağırlık yüzünden olduğunu biliyordum. Hatta bunu 93' te önce öğrendiğimde ww Kafer' de denemiştim. Sonrasında da diğer makinelerimde defalarca denedim. Denemeler çok keyifli oluyor
;D
Cadde karında, 3 5 psi fazla havalı lastik, yere dar bastığı için ve diş araları açıldığı için inanın daha iyi...
Ankara' da herkes kış başında kar lastiği alır. Ben, heo normal lastik aldım kış başalrında ve havalarını normalden fazla şişirerek kullandım karda, kışın. Hiç kar lastiğine ihtiyacım olmadı. Onların limitte çıktığı yeri biraz patinaj v.s. çıktığım çok olmuştur.
Verdiğiniz bilgiler etkileyici, teşekkürler.
5.9' unuzun Ankara' da garajda olduğunu söylemiştiniz. Arzu ederseniz ilgilenebilirim aracınızla. Şu aralar bol bol vaktim var.
Hatta, Ankara' dan (veya başka bi şehirden) herhangi bi ihtiyacınız, işiniz v.s. olursa seve seve koştururum.
Yanlış anlamayın.... Tekliflerim tamamiyle karşılıksızdır. "Have No Commercial Value ;D" ...
Kızkardeşim Canada' da, Montreal' de..... MOda sektöründe... Bende yıllardır bilinen bi Türk firmasının bünyesinde mayo bikini içmaşırı satıyordum, Bodrum mağazalarının şubeler müdür asistanıydım. Şu anda maalesef çalışşmıyorum. Kızkerdeşimin birlikte yaşadığı, Canadalı aile dostumuz ailenin NY' de daireleri ver. Sık sık NY' ye giderler.
Texas' ı çok merak ederim. Yıllardır Boot giyerim. RedNecks' leri çok sempatik bulurum ;D
Amerika' da yaşayanlar pek sevmiyorlar, biliyorum ama yasadışı Heels Angels' a heves ederim (tabiki yasadışı olmayan eğlenceli tarzlarına). Türkiye' de oluşumları var ve oldukça kapalı bi gruplar. Hiç sorun yok. Sadece bir gazeteci gizli isim ve mozaiklenmiş fotolarıyla röpörtaj alabildi şu ana kadar, o kadar. kuralları v.s. hep aynı. tabiki U.S.A. origin' e bağlılar.
Custom bike, chooper, para olmazsa harley veya onun taklidi japon cruiser severim.....
Lise yıllarından beri hayalimdir. Custom bike veya ruhu olan bi makineyle Route66' yı katetmeden ölmeyeceğim. İleriki yıllarda, ki bu imkan pek gözükmüyor ufukta, Amerika ziyareti yapabilirsem bi El-Camino, Barracuda veya Charger kiralayıp bu hayalimi gerçekleştireceğim inşallah. Ayağımda kahve, tozlu bi boot, üstümde bi jean, ince salaş bi gömlek, ufak bi çanta, bi de blonde yanımda
, tabiki Jackie veya JimBeam şişesi ;D Bide bi karton Luck Strike sigara+zippo.... ;D
1 hafta kadar önce sizin tanıtımınızı okuduğumda tüylerim diken diken oldu, hayale dalıp gözlerim yaşarmadı desem yalan olur. Beni ve ilgi alanlarımı, hayallerimi bilen aileme, yakınlarıma dahi imrenerek bahsettim sizden....
Tabiki madalyonun apayrı yüzleri vardır ama, bence çok şanslısınız.....
Neyse, Can' ın konusunu çok dağıttım, lütfen kimse kusura bakmasın....
Ben yaptığım off-road gezilerde diğer araçların oralarını buralarını incelemeye inanın eğlenceden daha çok vakit ayırırım. Benim hobimde ilgi alanıma giren konularda bilgiden dolup taşmak.... Hiç işime yaramayacak olsalar bile... ;D ;D ;D
Can' la geçtiğimiz hafta sonu Tekirdağ' daki off-road oyunlarında tanıştım.
KL71 her ne kadar battığı çamurdan çıkarmasada boşaltımı açısından çok başarılı idi. Bunu ben dahil herkes saatlerce gözlemledi. Hatta isoff başkanı v.s. gibi bi pozisyonda olan beyefendi ile yanyanaydık. kendiside ifade etti bunu.
Orada, parkura çok süratli girmeyen hemen hemen bütün araçlar battı.
Sadece tek bi makine kalmadı. Birinci avantajı hepsinden yüksek olmasıydı. altı oturmuyordu. Patinaj atsa oda gömülürde ama lastiklerinin boşaltımı ve tırmalayıp aracı götürmesi buna imkan vermedi. Saatlerce oynadı orda. Marshall/Kumho MT834 kullanıyordu, fakat topuktaki son dişler birer arayla kesikti ;D ilginenlere tavsiye ederim...
Ben KL71' i çok beğenmiştim. Ama, yanaklarındaki desenleri ucuz bulan arkadaşlarım beğenmemişlerdi. Oysaki benim hoşuma gitmemişti bu desenler. Fakat, ne yazıkki yanlarında beyaz yazı yoktu. Benim makine siyah ve Bi Amerikan markasında kesinlikle beyaz yanaklı lastik olmalı ;D
O aralar kullanım şartlarıma ideal olan, görselliğinide çok beğendiğim Cooper Discoverer STT' nin Türkiye' ye gelen gemide olduğunu öğrendim. Fiyatıda bi tandığımı aracılığı ile uygun bulunca hemen yapıştım ;D Yardımları için dostlara teşekkürler....
Lastikleri Kasım başında bekliyorduk, fakat dün elime ulaştı... Hemen taktım. pek kullanmadım daha ama, çok hoşuma gitti.
Bu arada, 2inch yükseltme ve std jantlar mevcut benim aracımda. lastik ebatlarını 30 9.5 15 tercih ettim...
Can kardeşim, anavatanında ve Türkiye' de efsaneleşmiş 5.9 ZJ' n çok güzel.... Güle güle kullan. Ankara' dan bi arkadaşın var artık. Neye ihtiyacın olursa çekinmeden ulaş bana.... Keyifede bekleriz ;D