youngsun' Alıntı:Donanım listesinde LAURETE versiyonda ''arka koltukta havalandırma ızgarası'' var görünüyor.
Nerede ben bulamadım. Gören var mı?
Ben inceledim ancak ızgaraları göremedim..
Sent from my iPad using Tapatalk HD
youngsun' Alıntı:Donanım listesinde LAURETE versiyonda ''arka koltukta havalandırma ızgarası'' var görünüyor.
Nerede ben bulamadım. Gören var mı?
Bende aracı alalı 4 gün oldu hala göremedim. Eğer varsa bile iyi saklamışlar.youngsun' Alıntı:Donanım listesinde LAURETE versiyonda ''arka koltukta havalandırma ızgarası'' var görünüyor.
Nerede ben bulamadım. Gören var mı?
olcaykarakaya' Alıntı:Havalandırmaların şeması :
kuzeyli06' Alıntı:Merhaba Aranızda yeniyim.
20.12.2013 tarihinde ben de YENİ DUSTER alarak Duster’cılar arasına girmiş bulunuyorum. (1.5 dci laureate 90 bg. Look) Yeni Duster’i Türkiye’de ilk kullananlardan birisi olduğum için almak isteyenlere bir nebze olsun katkım olur düşüncesiyle araç hakkındaki görüşlerimi bildirmek isterim.
Her aracın kendisine göre artıları ve eksileri mutlaka vardır. En pahalı aracın bile hiç ummadığınız bir yerinden kullanıcılar genel olarak şikayetçi olabilirler. Bu nedenle önemli olan kullanıcının araçla duygusal bağ kurmasıdır diye düşünüyorum. Ben aracı kullanmaya başladığımdan bu yana geçen yaklaşık 15 günlük süre içinde duygusal bağ kurdum. Almadan önce çok tereddütte kalmama rağmen “Her seferinde İyi ki almışım” diyorum ve çok iyi bir araç aldığıma inanıyorum. (Bana göre Yeni Duster’ın fiyatı tanıtım fiyatı çünkü eski kasalarda olmayan birçok yeni özelliği aynı fiyata veriyorlar. Başlıcaları standart olan ESP, Acil fren destek sistemleri, 4 hava yastığının standart oluşu, yokuş kalkış desteği, iç tasarımın modernleşmesi, eko modu olması vs. ) Peki almadan önce niçin tereddütte kaldığıma da açıklık getirmek istiyorum.
Arkadaşımda bulunan 2012 model 4x4 110 bg. Duster’i birkaç saatliğine kullanma fırsatım oldu. Ancak aracı almadan önce detaylı bili sahibi olabilmek için doğal olarak daha çok forumlarda inceledim. Forumlarda sizin de bildiğiniz gibi araca olumsuz yönde çok yükleniyorlar, lüks araçlarla ve sınıfında olmayan araçlarla kıyaslıyorlar. Bu da haliyle insanı biraz düşündürüyor. Bana göre Duster Türkiye’de üzerine en çok yorum yapılan ve toplumumuzun tutucu yapısından dolayı fazlaca çamur atılan araçlarından birisi. Renault’un da 2013 2. yarısında en çok satılan aracı.(İç tasarımı bizdeki yeni kasayla aynı) Aradaki bağlantıyı varın siz kurun. Toplamda 3 yılda yaklaşık 500 bin. Bu kesinlikle bir başarıdır. Yeni kasa duster bence 2014 yılında kesinlikle sınıfının en çok satan aracı olacak. Objektif olarak yapmaya çalıştığım yorumlar belki kararsız kalan insanlar için faydalı olur.
Yukarıda da belirttiğim gibi aklıma geldikçe iyi ki almışım diyorum. Bunu daha önce değişik marka ve modelde birçok araç sahibi olduğum için söylüyorum. Bindiğim araçlar çok üst sınıf araçlar değil ama yine de iyi sayılabilecek araçlar. 2006 doblo kombi, 2008 ford fiesta, 2011 renault sembol, 2010 model bipper kombi, 2012 model dacia sandero stepway. Yine akadaşıma ve yakınlarıma ait Focus 1 ve megane 2. Bu araçlarla bir miktar kıyas yaparak benzer araçları kullananların fikir sahibi olmasına yardımcı olabilirim belki.
KONFOR VE SES YALITIMI:
Bir önceki dusterlarda inanılmaz bir motor sesi vardı. Yeni Dusterda bu sorun aşılmış görünüyor. Genel olarak yukarıda saydığım araçların çoğundan ses yalıtımı olarak (yol sesi, motor sesi, rüzgar sesi) eksiği yok, fazlası var. Ses konusunda Megane 2 den kötü doblo ve bipperle aynı diğerlerinden iyi. Rüzgar sesi 100 km ile birlikte başlıyor. Henüz 1500 km yi aşmadığım için fazla sürat yapmadım. 130 dan yukarısını bilmiyorum. 130 a kadar rüzgar sesi çekilebilir düzeyde. Motor ve yol sesi izolasyonu olarak daha başarılı.
HAVALANDIRMA:
Havalandırma sistemi başarılı. Ancak aşırı gürültülü. Kullandığım araçların en gürültülü olanı. Fiestanın 4. ayarı bunun 2. si kadar ses yapmıyor. Ön iki koltuğun altında havalandırma kanalları var. Daha önceki modellerin bir kısmında yokmuş. Eleştirileri okumuştum.
ÇEKİŞ: Benim aracım 1.5 dci 90 beygir olanı. Yine kullandığım araçlar içinde stepway ve megane 2 den sonra en iyi olanı. Bunu şehir içi kalkışlar ve ara hızlanmalar olarak belirtiyorum. Uzun yol deneyimim henüz olmadı. Düşük devirlerde toparlaması on numara. 1000 devirde bile hemen toparlıyor. Eko modayken araç çok hafif ağır kalıyor. (bipper ve doblodan iyi, sembolle aynı, stepwaydan ve megane den kötü ama onlara çok yakın) Eko mod kapalıyken tork daha iyi hissediliyor.
YAKIT TÜKETİMİ VE EKO MODU:
(Şehir içinde yüzde 10’a kadar tasarruf yaptıran bir sistem) Tek kelimeyle mükemmel, Şaka gibi. Daha ilk depoda 6.2 Lt. ortalama yakıt tüketimim oldu. (Katalog verileri 5,2) İlerleyen zamanlarda katalog değerlerini yakalayamasak da çok yaklaşırız. Bu arada belirteyim aracı öyle dikkatli kullanan birisi değilim. Yani 300 metre sonra ışık varsa ayağımı gazdan çekmem. Gaza da basarım frene de. Tatlı sert kullanırım yani. Benim bu tarz araç kullanım şekline göre tüketim değerleri çok iyi. Araçta vites artırma ve düşürme ikaz lambası var, dizel araç kullanmaya yeni başlayan birisi için çok faydalı olabilir. Düz yolda 2200 devirde vites büyültme işareti veriyor, bu hafif rampalarda 2500, biraz daha dik rampalarda 3000 lere dağru yükseliyor. Düz yolda vites küçültmek için uyarı ışığı 1200 devirlerde yanıyor.
HIZLANMA:
90 Bg. Olmasına rağmen yeterli geliyor. Daha önce 90 bg. Stepway kullandığım ve gayet de yeterli bulduğum için duster alırken 110 bg. Almak yerine 90 bg. Laureate paketine ilaveten look paketi ve araç koruma paketi ilave ettim. Parayı aracın süsüne püsüne verdim. Araç 6 vitesli ve vites aralıkları 4x4 gibi değil daha uzun. 2500 devirde 6. viteste düz yolda 125 km. yapıyor. Bu da uzun yolda yakıt tüketimi’nin azalacağı anlamına geliyor. Motor açılınca 2500 devirde 135’i görebilirmi acaba?
İÇ DİZAYN:
Daha önceki modellerde aracın en çok eleştirilen yeri. Plastik kalitesi artmış gibi. Görüntü olarak da devrim yapmışlar, Bence süper olmuş. Cam açma tuşlarının kapılara gelmesi çok iyi olmuş. Ancak konumlandırıldığı yer itibariyle biraz ileride ve aşağıda kalmış. Ön koltukların sırtlıklarının boyu uzamış ve kesinlikle daha konforlu hale gelmiş.
FREN:
Çok iyi sayılmaz. Ama limitlerde bir kullanım için yeterli. Ani frenlerde araç stabil. Durma mesafesi sanki biraz uzun gibi.
YOL TUTUŞ:
Yüksekliğine göre iyi. 100’ün üzerinde virajlarda çok hafif salınım var. Daha düşük süratlerde sorun yok. Çizgi takibi yeterli.
İlaveten direksiyon çok hafif değil çok sert te değil. Hafif spor, orta karar. Çok hisli değil. Vitesler ve geçişleri yine hafif kemikli ama iyi. Langur lungur vitesleri sevmiyorum. Geri vites ilginç. Geri vitese atıp giderken bazen elim vites topuzunda kalır. Bu esnada vites topuzunun konumu sanki vitesten çıkmış gibi hafif değişiyor. Bu durum çok garip geldi. Güneşliklere ayna konmuş, dış hava göstergesi gelmiş.
OLUMSUZ YANLARI:
* Havalandırma sistemi çok sesli çalışıyor. İç dış fark etmiyor.
* Araçta motor ısı göstergesi yok. Çok ilginç ama yok. Önceki kasalarda vardı. Belki yazılımla hallediliyordur.
* Kapılar yine eskisi gibi hafif. Bu da güvenlik hissi konusunda beni oldukça düşündürüyor. Kapı içi barlar falan konsaydı şasede sert sac kullanımı biraz daha artırılsaydı, focus un ağır ve güven veren kapısı olsaydı, on numara araba olurdu.
-------------------------------------
İlaveten yol bilgisayarının görüntülerini de yüklüyorum. Gidilebilecek km. 80 kilometre
kala (---) şeklini aldı: Bence bu son ana kadar gidilecek yolu göstermeliydi. (Alınan Diesel 64 LT.)
namrun' Alıntı:Herkese Merhaba
Yaklaşık üç yıldır bu forumu takip ediyorum. Öncelikle tecrübeleriyle katkı sağlayan(başta Ümit ERKAN bey olmak üzere) forum üyelerine teşekkür ederim.
Bende 2011 model skoda Octavia 1.6tdi elegance arabamı satarak yeni kasa duster 4x4 110bg look paket sahibi oldum.Aracı dün akşam teslim ettiler.ilk izlenim olarak eski aracıma göre biraz konfor zayıf olsada av ve doğa tutkunu biri olarak pişman olmıyacağımı düşünüyorum.
Aracı genel olarak arazi şartlarında kullanmak istediğimden lastikleri bfg at ile değiştireceğim.
Aracı kullandıkça tecrübelerimi paylaşırım . Herkese hayırlı günler.