Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan onat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 93,374
Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Onat'ın konuyu iyice dağıttık yahu...

IMG_7234.jpg
 

Etiketler
Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Bu araç hakkında satıcı ile telefonda görüştüm. Yılbaşından sonra araca bakmak için İzmir'den geleceğim. 300 tdi ile 3.9 v8 arasında sıkışıp kaldım. 5 yıldır düz dizel defender kullanıyorum. Suya girmeye de bayılıyorum. Ancak uzun yolda düz dizel canıma okuyor. Zannedersem aracı kullandıktan sonra fikrim oluşacak. Bu işi bilen ustalar tarafından aracın toplanması içimi rahatlattı. Bu araç ile ilgili video var mıdır?
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Resmin üstündeki mesajdaki video. Öyle göründüğüne kanma, tıklarsan çalışır.

Bu da son bir resim olsun. Kardeşler yan yana.
IMG_6988.jpg
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Nejat bey sizi yordum. Merak ettiğim konuları aydınlattığınız için çok teşekkür ederim.
 

Ben bilgi vereyim arac hakkinda. Sasiden baslayarak toplanmis cok iyi durumda bir arac. Aracin uzerine yapilan masraf (kaporta, motor - 3.9 motor kondu - yuruyen aksam, doseme, konsol) 70,000 tl uzerinde. On arka kilitler, HD arka akslar vs vs.

Yanlis anlasilmasin, aracin sahibi ben degilim ama tum yapilis asamalarina sahit oldugum icin bunu rahatlikla soyleyebilirim V8 (3,5 - 3,9 fark etmez) arac ariyorsaniz, Turkiye de bulabileceginiz en iyi durumdaki belki 2 aractan biri.

Metin
 



Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Şuana kadar 2.5 benzinli 2.5 düz dizel 300tdi td5 3.5 v8 bd30 puma hepsine bindim ama son bindiğim o 3.9 olan başkaydı cidden düşünüyorsanız kaçırmayın Selim abinin çok sevdiği birininmiş araç oda bize gösterirken aracı bi yardımcı olun bunu satalım diye gösterdi sahibi aracı topladıktan sonra binme fırsatı olmadan vefat etmiş öylece yatıyor araç..bu araba yatırılıp eskitilecek bi araba değil cidden çok kuvvetli çok güzel bi makine kaçırmayın bence
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

eposlu' Alıntı:
Hayırlı olsun. Kazasız ve arızasız sürüşler. Bende de 3.5 v8 var ama benim motora hiç benzemiyor.


v8 hakkında neler söyleyebiliriz acaba yakıt ..benzin gaz ... artılar ve eksiler ...94 bir tane almak üzereyim
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Merhaba. Bende uzun süredir v8 almayı düşünüyorum . Ancak dizel motora oranla eksileri bulunmakta. Benzinli olduğundan su geçişlerinde problemdir. Dizel motoru suyun içerisinde bıraksanız da çalışıyor. Ülkemizde malum benzin 5.20 tl oldu. Çok fazla km. gitmeyeceksiniz tercih edebilirsiniz. Bu arabayı benzinle kullanmak çok daha fazla keyiftir. Benzinle motordan daha iyi ses geliyor. Bu konuda youtube da karşılaştırmalı video var. V8 de motor güçlü olduğundan tecrübesiz sürücünün mekanik aksama zarar vermesi daha kolay. V8 lerin motor parçaları, dizel motor kadar kolay bulunmuyormuş. Bulunsa bile zaman ve nakit daha fazla gerekiyormuş. Bence V8 lerin dizele göre eksi yönleri bunlar. Ama V8 in kullanımı ve motor sesi ayrı bir keyif.
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

v8 enjeksiyonlu modellerde dediğiniz doğru parça sıkıntısı var ama karbüratörlü v8 ler çok çok basit oluyor..2.5 benzinli modelinden tek farkı ekstra 4 silindir 4 buji 4 kablo :p zaten yağ filtresi bujiler kablolar bobin falan değiştirince bi sıkıntı çıkarmıyor çıkarsada parçasını bulmak çok basit ve cidden anormal ucuz motor parçaları..şöyle anormal , aracın içindeki kapı içi plastik malzemeleri (cam açma kapı açma kolları gibi) takım halinde almaya kalkınca 300 400tl leri görüyoruz ama motorun distribütör kapağı bujiler buji kabloları bobin vb hepsini 200 250tl ye çözebiliyoruz..ben çok şaşırmıştım bu duruma motor parçaları baya uygundu tabi otokar olanlar..ama bu bi turbo dizelde böyle değil turboyle ilgili sıkıntı çıkardıgında eyvah eyvah :smiley: 200tdi ile 40-45 kuruş 3.5 v8 ile 50-55 kuruş yakıyoruz bu rakamlar tamamen doğru buarada ortalama vermiyorum ve 10 kuruş için v8 den vazgeçmem şahsen..artı olarak dizel de Turbo lag şahsen çok sinirimi bozuyor :smiley: basıyorsun gitmiyor belli bir devirden sonra bir anda fırlıyor..yani sabit bir güç yok ayağımızın altında illa devirli kullanıcaz ki turbo devrede kalsın..v8 de güç her devirde ayağımızın altında ama..su geçişleri konusuna gelirsek kaput boyu suya giren adam zaten profesyönel off road yapıyordur prof off road yapanda bence gerekli yalıtımı yapıyordur v8 motoruna..ben aracı aldığımda vardı mesela plastik malzeme ile kaplanmış kapanmış tüm su girmemesi gereken parçalar..tabiki fabrika çıkış v8 i suya sokarsak öyle kalır orda gerekli modifikasyon yapılmalı :smiley: ben pek dert etmiyorum ama sanmıyorum aracımla kaput boyu suya gireceğimi daha çok uzun yol yapıyoruz biz gözümü karartırsamda yalıtımımı yapar girerim..tercih meselesi tabi şuan hem 200tdi hem v8 kullanıyoruz kesinlikle v8 den şaşmam ben..eğer fikrimi sorarsanız 3.5 karbüratörlü v8 defender için çok çok keyifli çok çok uygun bir motor..asla dizel veya 2.5 benzinli almazdım yeniden alacak olsam..benimkine gelirsek eğer siz siz olun elektronik enjeksiyonlu v8 den kaçın :p şaka bir yana aracı aldığımdan beri arızalı yaklaşık 1bucuk aydır kapımın önünde duruyor fırsatım olmadı sanayiye götürmeye bu hafta başlıyoruz Allah'ın izniyle bakalım neymiş sıkıntısı görücez..araç sağlıklı yürüdükten sonra 3.9i v8 ile ilgili daha detaylı fikirlerimi yazıcam..yukarıda yazdıklarım 3.5 karbüratörlü model içindi..
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

onat' Alıntı:
200tdi ile 40-45 kuruş 3.5 v8 ile 50-55 kuruş yakıyoruz bu rakamlar tamamen doğru buarada ortalama vermiyorum ve 10 kuruş için v8 den vazgeçmem şahsen..

tercih meselesi tabi şuan hem 200tdi hem v8 kullanıyoruz kesinlikle v8 den şaşmam ben..eğer fikrimi sorarsanız 3.5 karbüratörlü v8 defender için çok çok keyifli çok çok uygun bir motor..asla dizel veya 2.5 benzinli almazdım yeniden alacak olsam..

Onat Bey Merhabalar.
2.5 benzinlinin günümüzdeki fiyatlar üzerinden lpg ile ne yaktığını biliyormusunu? Aynı şekilde 50-55 kuruş dediğiniz değerler lpg v8 değil mi?
 



Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Merhabalar yaklaşık 1 yıl 2.5 benzinli kullandım yakıtı 55 kuruşun altına inmedi hatta gün geldi lpg de 1 lira yaktığımı biliyorum(aracımda açık hava filtresi ve susturucusuz egsoz vardı bunlarda yakıta eksi puan). 2.5 benzinli motor 83 hp güç üretiyor bu güç 2 ton arabaya yetmediği için özellikle şehir içinde sürekli yüksek devirli kullanmak gerekiyor araç çeksin diye. Uzun yolda pek sorun yok 5 e takıp yavaş yavaş gidiyoruz ama bunun dışında şehir içi veya kalabalık yollarda trafiğe ayak uydurabilmek için yükleniyoruz araca buda 70 80 kuruşları görmemize yol açıyor. Ancak 3.5 v8 de böyle değil motor gücü 136 hp yanlış hatırlamıyorsam. Bu güçte aracı rahat rahat yürütüyor. Arazi harici devirli kullanmamıza gerek kalmıyor. 2.5 benzinli ile aynı hesaba geliyor. Şuan bir yakınım günlük olarak 300tdi 110 kullanıyor yakıtı 40 45kuruş arası değişiyor. 300tdi atmaya kalksak şuan 20lirayı gözden çıkarmamız gerek sadece motor değişikliği için. Orjinal 300 alalım desek 30 liradan kapı açılıyor. Yarın öbür gün arıza verdiğinde masraflı bir motor. Turbo gecikmesi olan bir motor. Hal böyleyken en mantıklı seçecek 3.5 karbüratörlü v8 oluyor. Hem arızası basit ve masrafsız , hem alımı ucuz , hem yakıtı ideal (55kuruş ile 1tl arası kullanıma göre) . Ben v8 den yanayım hatta bir tanıdığım 3.9 v8 RRC ile 45 kuruşları gördüğünü söylemişti şehir içinde.
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Ben şu karbüratör olayını bi türlü çözemedim..Holley mi Edelbrockmu?Holley 390 cfm deniyor Edelbrock min 500cfm den başlıyor..Tasarruf için Holley 390 daha uygun sanırım?
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Selamlar ben 2.5 düz dizel bd30 100hp dizel kullandım şimdi v8 var sessiz gitmesi seriliği oldukça iyi yakıt diğer motordan farklı değil aynı lastik ve yükle
Bence 300tdi ye göre tek sıkıntısı suya bodozlama girememek ;D
300 tdi ler 35 civarı başlangıç fiyatı diye biliyorum
bu civarda bütçe ayırıyorsanız ve standart hali ile kullanacaksanız olabilir
ama aksesuar ve ekipman düşünürseniz maliyet artar bütçe meselesi sonuçta
v8 e dif. kilidi tampon vinç jant lastik hid. direksiyon yükseltme mekanik bakımlar aksesuar vs. ile o civarda oluyor
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

gerekli yalıtım yapılırsa çok rahat suya girer diye düşünüyorum ki söylemişsiniz zaten sizde v8 alındığında yükseltme vinç lastik vb ile standart bir 300tdi fiyatına geliyorsunuz..bu masrafın arasına birde su yalıtımı koyarsanız suyada girer rahat rahat..
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Son yakıt tüketimi şu şekilde İznik merkezde depo fullendi tam 100TL lik gaz alındı İstanbul Üsküdar'a gelindi tam 200KM yol yapıldı..yani km de 50 kuruş..sürekli 4. 5. vites 90-120 arası geldim. Artık ne 300tdi ne td5 gözüm kapalı v8 :smiley: Ayağınızın altında 200HP 330NM lik bir güç turbo gecikmesi yok dert yok 110 km de devir saati 5.viteste 2000lerde. Sanki pedala tüy koysan gidecek cinsten :smiley:

Buarada bu gün
baskı balata takım
5" yükseltme kiti (kollar yaylar amortisörler)
fren hortumları
4 disk fren komple
distribütör kapağı
tevzi makarası
8adet buji
8adet buji kablosu
esksinin birkaç kolunun kırık olması sebebi ile yeni pervane
315 70 17 4 adet kumho lastik
ve 17 jantlar alınmıştır. (jantlar henüz sipariş edildi)

haziranın ilk haftası montajlar biter. sonrasında kaporta boyaya giricez. Mat asker yeşili ana renk aralarada turuncu düşünüyorum. aralara derken yaylar dodik vidaları tavan ve alt gövdeyi ayıran ince kiriş jant kenarları şeklinde. sonrasında port bagaj ve araç üstü çadır olarak devam edecek. Temmuz'da çıkacağımız İran yolculuğundan önce araç biter fotoları paylaşırım :smiley:
 



Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

aracınızı güle güle kullanın 3 ün 5 in hesabını yapmaya gerek keşke banada nasip olsa..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst