Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan onat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 93,380
Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Hayırlı olsun Onat. Selim'in araba bu. Sağlam makinadır, görünüşüne aldanmasın kimse.
 

Etiketler
Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

IMG_4255_zps02e83ccc.jpg
...
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Herkese teşekkür ederim :smiley: hemen hemen Defender'ın tüm motor çeşitlerine binme fırsatım oldu bana en uygun olanın v8 olduğuna karar verdim..hem düşünüldüğü gibi çok yakmıyo hemde performansı harika..sesinden bahsetmiyorum bile :smiley: 3.5 v8 bakarken bi anda 3.9 aldık..aracı gittim gördüm aşık oldum zaten hayatta kaçıramazdım :smiley: Evet araba Selim abinin oda çok yardımcı oldu onada teşekkür ederim Ayrıca foto içinde sana teşekkür ederim Nejat abi :smiley:
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Yeşil'e ait sağlam arşiv var :smiley: Bazılarını izlemeyi kalbin kaldırmayabilir :D
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Selim abide dedi zaten araziye her gittigimde biyerini kirip geldim diye karsilasicagim seyi tahmin edebiliyorum abi :p mail adresimi versem atabilir misin mail olarak foto video falan?
 



Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Selim'in ilk Defender'i 2.5 düz dizel idi. Düz dizeli satıp 300Tdi aldı. Mutlu mesut kullanıyordu.
Derken bir gün Metin (2.5 benzinli vardı), Naci'nin Tiny'yi (3.9 V8) kullandı. Arabadan indiğinde yüzünde tarifi mümkün olmayan bir ifade vardı. 2 hafta sonra TEDAŞ çıkması 3.5 V8 aldı.
Yine bir başka gün, Selim Metin'in 3.5 V8'i kullandı, indiğinde yüzündeki ifade daha önce Metin'de gördüğüm o tarifi mümkün olmayan ifade ile aynıydı ve Selim şöyle söyledi "İşte bu! İstediğim bu." Ondan sonra Selim Yeşil'i aldı. Aldığında araçta Edelbrock karbüratör vardı ve herşeyi orijinal idi.

Selim'in tarzını ve Yeşil'in neler yaşadığına dair fikir verecek bir video paylaşayım, bu video 2010 yılının Ocak ayından, o zaman sanırım orijinal 3.5lt V8 motoru vardı, sonra 3.9 yaptı.

th_MOV-0105.jpg
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

hehe Selim abi hakkını vermiş ya :D üzerinde 3.9 varken çekilmiş videosu var mı abi daha araziye girme fırsatım olmadı merak ediyorum 3.9 neler yapıyo çamurda
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Onat, bunu yazmak istemezdim ama işin doğrusu 3.9 arazide 2.5 dizelin yaptığından farklı birşey yapmıyor. Esas önemli olan lastik. Aynı lastik ve donanımdaki 2.5 dizel, benzin, Tdi, Td5, V8 kıyaslarsak aradaki fark basitçe şöyle açıklanabilir. Motorun ne kadar güçlü ise ağır çamur /kumve uzun dik çıkışlarda o kadar rahat gidersin.
Kısırkaya plajdaki duvarı örnek vereyim. Benim Tdi yokuşun yarısında bayılacağı için denemiyorum. Ama V8 yokuşun sonunu görüyor. Bu gibi motor gücünün birincil etken olmadığı şartlarda "low range"e aldığında tek fark lastik.

Senin araçta 33x9,5x16" Silverstone MTR117 Extreme olması lazım. 35" e geçersen çok daha rahat edersin. Ama extreme desen kullanmayacaksan ona da gerek yok.
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Tavsiye edebileceğim bir desen. Ön diff. kanal setine oturmuşken traktör gibi kazıp çıkartıyor. Tahliyesi müthiş, asfaltta 1. Vites hariç sessiz denebilir.

image.jpg


image.jpg
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Erkan'ın dükkan galiba.
 



Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Üzerindeki lastikleri değiştiricem biz çok fazla Off Road'a gitmiyoruz daha çok uzun yol yapıyoruz o yüzden arazi performansı %30 sa yol tutuşta %70 önem bizim için..biraz daha az dişi olan cooper gibi BF gibi bi lastik tercih edicem..ebat olarak 285 75 16 olucak..eski aracımdaki Bf A/T modeli çok güzeldi uzun yolda ama arazide fiyasko..o yüzden A/T yerine M/T istiyorum ama silverstone gibi çok dişli olmamalı
 


onat' Alıntı:
Üzerindeki lastikleri değiştiricem biz çok fazla Off Road'a gitmiyoruz daha çok uzun yol yapıyoruz o yüzden arazi performansı %30 sa yol tutuşta %70 önem bizim için..biraz daha az dişi olan cooper gibi BF gibi bi lastik tercih edicem..ebat olarak 285 75 16 olucak..eski aracımdaki Bf A/T modeli çok güzeldi uzun yolda ama arazide fiyasko..o yüzden A/T yerine M/T istiyorum ama silverstone gibi çok dişli olmamalı
O zaman cooper stt yada bf m/t. Şahsen kullanmadım ama ekstreme kadar olmasada arazide iş yapan desenler.
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

33" i geçmemende fayda var. BF GOODRICH MUD TERRAIN MT KM 2 kullanım amacın için ideal.
 

Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

dturan' Alıntı:
Tavsiye edebileceğim bir desen. Ön diff. kanal setine oturmuşken traktör gibi kazıp çıkartıyor. Tahliyesi müthiş, asfaltta 1. Vites hariç sessiz denebilir.
bu deseni bende beğeniyorum istanbul'da bi araçta görmüştüm ama fiyat alabileceğim bir yer bulamamıştım. 2. fotoda performansı tam anlamıyla ortaya koymuş lastik :smiley:
 



Ynt: Yeni Araç...190hp 320nm Tork..3900cc V8..86 Model Orjinal İngiliz Def 110

Mickey Thompson 285 75 16 ATZ düşünüyorum şuan bide -50 off set sac jant..ama umarım yükseltme kurtarırda çamurluğa sürtmez yoksa bide dodik seti sıkıştırmam gerekicek araya :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,079
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst