Yaşam Aküsü 2

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 213
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,280
Ynt: Yaşam Aküsü 2

ferhat Bey germek cozum getirmedi.Ilk gerildiginde sanki biraz keser gibi oluyor ama uzerine yuk bindiginde (Orn:farlari, klimayi actiginizda) otme yapiyor.Bir yerden sonra ses hic kesilmiyor.
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 2

Anladığım kadarıyla yüke bindiğinde kayışın yüzey alanı yükü karşılayamayacak kadar küçük kalıyor. Ya da kasnaklar aynı hizada olmadığından V kayışın baskısı dengesiz kalıyor olabilir.

Zaten o tipte değil ise kasnakları ve kayışı tarak gibi yüzeyi büyütülmüş olan tiple değiştirmek sorunu çözebilir...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

Serdar Bey,

Eger sol ust kosedeki kayistan bahsediyorsaniz bende bu sekilde olmasini cok istedim fakat motor pulisini bu sekilde yapabilecek bir usta bulamadim.:( Keske yapabilecek birini bulabilsem

Saygilar
Mustafa GULER

112216.jpeg
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

Evet, bahsettiğim "tarak gibi" kayış tipi sol üstteki. Yüksek güç aktarımı gereken yerlerde kullanılır. Araç klimalarından çıkabilir bu tip kasnaklar...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

Serdar Bey

Kasnaklarin tumunu bulabiliyorum.(Hidrolik direksiyon kasnagi, Alternator, gerdirme,Hatta yeni takilan alternator uzerinden cikan kasnak bu sekildeydi.Biz digerlerine uydurabilmek icin v kayis kasnagi yaptik.Once digerlerini tarak seklindeki kasnaklara cevirelim dedik ama dedigim gibi motor krank kasnağını bulamadık.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 2

Bence de V şeklindeki kısmın, yüzey alanını büyütmek lazım. Bunun için mekanik modifiye gerekiyor. Ya da en basitinden acaba aynı kasnaktan bir kasnak daha ilave edilip çift kayış çalıştırmak mümkün olabilir mi? Her halükarda kasnak tipi değişiyor.

Kullandığınız alternatörlerin devirleri birbirlerine uyumlumuydu acaba. Kullandığınız güçlü alternatör daha düşük devirliyse, alternatördeki kasnağın da o oranda büyümesi lazım. ::smiley:
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

fsirin' Alıntı:
Kullandığınız alternatörlerin devirleri birbirlerine uyumlumuydu acaba. Kullandığınız güçlü alternatör daha düşük devirliyse, alternatördeki kasnağın da o oranda büyümesi lazım. ::smiley:

Devir olayi nedense hic aklima gelmedi.4-5 aydir sadece tarak seklinde 6-8 yol kasnaklara konsantre oldugum icin bu konuyu tamamen atlamisim.Siz simdi soyleyince Alternatoru ilk aldigim gune gitti aklim kasnagin capi digerine nazaran ufakti.Tahminim 3-4 cm araliginda..Biz tarakli kasnak oldugu icin uzerinden bu kasnagi cikarip iki misli olan 8-10 cm capli v kasnagi taktik.Sizce sorun bundan da kaynaklaniyor olabilir mi?

Saygilar
Mustafa GULER
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

Alternatör üzerindeki kasnağı büyüttüyseniz alternatörün devrini düşürmüşsünüz demektir. Bu durumda hem de çap büyüdüğü için daha iyi tutunma sağlayacaktır. :-\
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

Eğer alternatörün ses problemini çözemezsem 70 amperlik başka bir alternatör takıp, yaşam akülerini sistemden ayıracağım.Yukarida 3x130 Watt solar koyabilecegim alanim var. Acaba hem solar, hem 220volt sehir sebekesine bagliyken akuleri sarj edebilecegim entegre bir sarj regulatoru var mi?
 




Ynt: Yaşam Aküsü 2

must' Alıntı:
Eğer alternatörün ses problemini çözemezsem 70 amperlik başka bir alternatör takıp, yaşam akülerini sistemden ayıracağım.Yukarida 3x130 Watt solar koyabilecegim alanim var. Acaba hem solar, hem 220volt sehir sebekesine bagliyken akuleri sarj edebilecegim entegre bir sarj regulatoru var mi?

Ben bu iş için üç kademeli bir şalter kullanmayı düşünüyorum. Bir pozisyonu alternatör, birisi solar panel, diğeri 220 V ile şarj edecek şekilde. Solar panelle birlikte şarj regülatörü de aldım. 220 V şarj cihazı zaten kendi içinde regüle edecek şekilde düzenlenmiş. Alternatörü uygun şekilde regüle edemediğim için akü olarak jel akü yerine sulu ya da AGM akü düşünüyorum.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

Batarya ve alternatör ile yazılanları okumaya ve izlemeye devam ediyorum,araç alternatörü kendi bağlı olduğu bataryanın doyum noktasına ulaştığında konjektör üzerinden elektriksel mıknatıslanmayı(voltaj kontrolünü)azaltarak dolayısıyla mıknatıslanma etkisi olamayacağından alternatif akım üretimi ve bunun üzerinden diyotlardan doğru akım olmayacak, ve akü tekrar boşalma seviyesine gelinceye kadar şarj olmayacaktır.Durum böyle iken bir role ile yaşam akülerini sisteme bağladığımızda motor starter aküsüne paralel bir kaç adet daha eklemiş oluyoruz ki,bu paralel bataryalar eğer güneş veya başka kaynaktan şarj edilmiş ve doluya yakı iseler başta sorun yok gibi,tüm bataryalar %50 seviyesinde iseler ve konjektör araç hareket halinde ve uzun seyirde alternatör kapasitesi küçük ise aşırı yüklenmeden her an riskli olacaktır.Yaşam aküsü 4 olan bir aracın her bir bataryası 100 Ah ise iki tanesinin alternatöre yönlendirilmesi,ve seyir dışı zamanlarda güneş panelleri veya başka şarj sistemleri ile dolu veya doluya yakın düzenli şarjları sağlanmalıdır.Bu sistemde tüm bataryaların aynı kapasite ve özelliklerde olması teknik gerekliliktir.araçların alternatör yapıları GEL batarya şarjlarına uygun olmayıp bu konuda firmaların çalışmaları devam etmektedir,söylenen odur.
benim kişisel tercihim ve önerim,karavanda uzun süreli yaşam ve elektrik ihtiyacı olan sistemlere önem veriliyorsa,motor alternatöründen ayrı 2.alternatör takılmalı,servis bataryaları güneş panelleri ile sürekli(gün ışığında) düzenli şarjda tutulmalıdır.

Kurşun asitli bataryalar dip deşarjlarda ömürlerinden ömür gitmekte,GEL bataryalar düzenli akım çekilen sistemler için uzun ömürlü şarj sistemleri kendine özgü olan,AGM dip deşarjlardan sonra ayağa kalkıp koşabilen bu sistemlere en uygun modeldir diye düşünüyorum.AGM-GEL at başı koşuyorlar gibi......
Paylaşımlarınız için teşekkür ederim
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

Alternatörden aküye giden enerji söylediğiniz üzere alternatörün konjektörü tarafından ayarlanıyor. Ama konjektör yaptığı ayarlamada karavanlarda parelel bağlanan marş ve yaşam akülerinde ,burası çok önemli, yalnızca marş aküsünün dolum seviyesini baz alıyor. Marş aküsü yaşam aküsüne göre genellikle daha az boşaldığından daha çabuk dolum gerilimlerine ulaşıyor. Konjektörde bu durumda marş aküsü taşkın dolgu yapmasın diye dolum gerilimini düşürüyor. Kısacası yaşam aküsü üvey evlat. :mad: Tam dolmadığı halde alternatörden yeterli enerji alamıyor. Örn. Dolum icin 13,2-13,5 Volt 14,4-14,7 Volta göre oldukca düşük bir gerilim. Bu 150A lik alternatörlerin 150 A/h lik yasam akülerini neden çabuk ve tamamen dolduramadığına da bir cevap (özellikle jel yaşam akülerinin iç direnç sorunu dışında) . Konu açıdığı için söyliyeyim, çekme karavanlarda olduğu gibi uzak yaşam aküsünün, kablolardaki kayıplar yüzünden sıhhatli beslenemedigini de unutmamalıyız. Belki özellikle teknelerde aküleri motora daha yakın konumlandırmak mümkün,ayrıca kabloları oldukça kalın tutmalı.

Çözüm tam bilmiyorum ama, konulacaksa ikinci alternatörün yalnızca (araç aküsünden ayrılmış) yaşam aküsüne bağlanması olabilir?

Aslında lafı getirmek istediğim temelde başka bir çözüm; denizci olduğunuzdan belki biliyorsunuz, özellikle Avrupada ve Amerikada teknelerde azda olsa karavanlarda uygulanan bir yöntem olarak A2B (Alternator to Battery) B2B (Battery to Battery) yada dolumu başka şekilde optime eden cihazlar. A2B, alternatörün regülatörüne verdiği sinyallerle, marş aküsünü kapadığı halde, onu dolmamış gibi göstererek, enerjiyi yaşam aküsüne aktartıyor. Diğer aletlerinde buna benzer makanizmaları var. Böylelikle ikinci yada daha büyük bir alternatöre ihtiyaç olmadan zaten elde var olan kapasite yeterince kullanılıyor. Bu durumda ikinci bir alternatör (yada montajı kolay, daha büyük tek bir alternatör) haklı olarak sorgulanabilir. Özellikle; enerjinin yoktan var edilemiyeceği ve ikinci alternatörün her durumda artı yakıt sarfiyatina yada güç kaybına sebep olacağı düşünülürse.
Ayrıca ikili sistem Bekir beyin söylediği gibi pek de ucuz olmamalı?

A2B, B2B cihazları için özellikle Türkiyede de mümessili olan Sterling Pover firmasına http://www.sterling-power.com sayfasından ulaşılabilir. Cihazlar oldukca pahalı ve profesyonel montaj gerektiriyor. Solar cözümlere göre arıza yüzdeleri yüksek. Özellikle Türkiyede solar cözümlere, hele mal oluş faktörünüde düşünürsek, enerji kazanımındaki gölge ve gece dezantajlarına rağmen ilk sırada yer vermek, oldukca yerinde olmalı.
Bilmem ne dersiniz? :smiley:

Not. Mesleğim olmadan ahkam kestiğimden, formülasyonlarımın profesyonel olmaması kuvvetle muhtemel, şimdiden af'ola. ;)
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

Alternatörler hakkında biraz bahsetmek gerekirse; ne yazık ki pek akıllı üniteler değil. Sadece gerilim esasına göre çıkış veriyorlar. Bu gerilim kontrolünü de konjektör ile yapıyorlar. Konjektörlerde sadece sıcaklığa göre değişen bir çalışma gerimi var. Soğuk havada daha fazla gerilim üretirken sıcak havada daha düşük gerilim üretiyorlar. Ama bu konjektörler genellikle alternatörün üzerindeler. Dolayısıyla akünün sıcaklığına göre değil bulunduğu ortamın (motorun) sıcaklığına göre gerilim üretiyorlar. Üstelikte bu gerilimi hemen alternatör çıkışındaki gerilime göre yapıyorlar. Alternatörden aküye kablo biraz dolaşarak gidiyorsa (bendeki gibi) kocaman bir gerilim düşümü oluyor. Bırakın yaşam aküsünü, ana aküyü bile yeterli sarj edemiyor. :'(

Çözümler nedir?
- Konjektörün akü gerilimini ölçtüğü referans ucu akü üzerinden alınabilir. Yaşam akünüz uzaktaysa ne yazık ki o da bir gerilim düşümüyle şarj olmaya çalışacaktır. Bu şarj olamaz demek değil ama yeterli gerilim varsa daha uzun zamanda şarj olacak demektir. Şarj akımının düşük olması da özellikle jel aküler için iyi bir şey. ;D

Akünüz ister jel olsun ister AGM olsun ister sulu akü olsun hepsi de kurşun asit aküler. Şarj karakteristikleri gerilim olarak çok benzer. Bugüne kadar baktığım büyük akü üreticilerinin kataloglarında farklı bir bilgi göremedim. Sulu bir aküyü rahatlıkla şarj eden bir sistem jel aküyü de şarj eder ama bir ayrıntıya dikkat etmek lazım o da şarj akımı. Alternatörün 70A veya 150A olması bir şey değiştirmez bu alternatörün kapasitesiyle ilgili bir şey. Akünüz boş ise, çekebildiği kadar daha doğrusu gerilim düşümlerinin izin verdiği oranda akım çekecektir. Sulu aküler yüksek şarj akımlarına dayanıklı iken, jel aküler için kapasitesinin %10'unu geçerseniz akünüze zarar vermeye başlıyorsunuz. Yani 100Ah jel akü için 10A şarj akımı önerilir tabiki bunun daha altı sorun değil sadece süre uzar.

Öneri; akünüz boş veya boşa yakınken şarj akımınızı kontrol ediniz.

Olayın diğer bir boyutu da aküyü tam şarj edememek olabiliyor. Yurt dışında farları yakarak gittiğimizde gerilim düşümleri nedeniyle ana aküye gelene gerilim düşebiliyor. (Benim başıma geldi) Çözümü biraz önce bahsetmiştim ya kabloları kalınlaştırıp gerilim düşümünü azaltacağız ya da konjektörün veya ölçüm ucunu yerini değiştireceğiz. Gerilim düşümünden alternatörünüz 14.4V üretiyorken ana akünüzde 13.5V oluşabilir. Bu durumda yaşam aküsü de boşsa ona gelen gerilim daha da düşecektir. Bu da yaşam aküsünü şarj edememek demektir. Bu durumda Evliya Çelebinin bahsettiği gibi Battery to Battery gibi çözümler kullanılabilir. Ya da gerilim düşümlerinin kaynaklarının tesbit edilip düzeltilmesi gereklidir. Sonuçta yaşam akünüze 13V geliyorsa şarj olmuyor demektir. ::smiley:

alter07.gif
 

Ynt: Yaşam Aküsü 2

Ferhat Bey

Son yazdiginiz aciklayici bilgiler icin cok tesekkurler.Ben sunu anliyorum 2x105A sulu akulerimi sarj etmek icin 150A alternatoru bosu bosuna aldim.Aslinda niyetim akuleri sarj etmekten cok yolda giderken 1500 wattlik tavan klimasini da calistirmakti.Tabi bunun icin birde inverter aldik.Basarili da oldu.Fakat yuksek amperli alternator yerine acaba aku sayisini mi arttirmaliyim diye dusunmeden edemiyorum.Cunku alternator aracin performansindan goturuyor.

Saygilar
Mustafa GULER
 



Ynt: Yaşam Aküsü 2

Bu arada kayisla ilgili problemi cozduk sonunda... meger alternatorun bagli oldugu ustteki germe ayagi kirikmis.Ayagi kaynattirip kayisi iyice gerince ses kalmadi.Bu kadar basit bir seyi nasil goremedim diye kendi kendime kizdim durdum.Hani bazen anahtar elinizdedir de anahtari ararsiniz ya o misal :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,774
Mesajlar
1,523,697
Kayıtlı Üye Sayımız
166,594
Kaydolan Son Üyemiz
SEMİHFİDAN33

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst