.
Söylediğiniz 1. olasılığın gerçekleşmediğine eminim. 2. dediğinizden şüphelendiğimi zaten yazmıştım. Araç çalışmaya başladıktan sonra hatırlamıyorum ama kendimi tanıdığım kadarıyla söylersem, devamen de marşa basmamış olmam lazım.
Fakat tahmininiz gayet doğru, Westfalia’nın marş aküsünü yaşam aküsüyle desteklettirdiğini karavanımın forumdan biraz geç te olsa biliyorum. Çoğu üye buna kızıyor zaten.
Üstelik radyo ve kapı elektroniğini de yaşam aküsüne bağlamışlar. Galiba marş aküsünün yükünü hafifletmeyi hedeflemiş olmaları lazım.
Zaten bu yüzden ben bir bit yeniği olduğunu akü değiştirildikten sonra buzdolabından (solar regülatör üzerinde direk yaşam aküsüne bağlı) ya da cocpitdeki voltmetreden evvel kapıların uzaktan kumandayla açıklamadığından farkettim. Tabi radyo da çalışmıyordu.
Hatta bir ara kapılar kilitlenip biz dışarıda kaldık. Üstelik manuel bile açılamıyordu ve bu yüzden övünmek gibi olmasın 40x40 cm lik hekiden araca girmek zorunda bile kaldım.
Bütün bunların sigortayla ilişkisi olduğunu düşünemedim. Çünkü herşeyin yaşam aküsünden beslendiğini düşünüyordum.
Tabi bendeki sigortalar da tam attı ve araç aküsünü değiştiren zavallı Yunan Ford tamirhanesine yapmadığımı bırakmadım. Onlarında nedense bu kombinasyon, hatta iki akü arasında sigorta olabileceği akıllarına gelmedi galiba ? Ne diyeyim Yunanlar hazımlı insanlarmış.. Ford’un ekstra elektronikle ilgili elamanlarına bile telefon etmişlerdi aslında.
Artık tekrar oralardan geçerken bir kutu lokum götüreceğim sanırım.
İşin aslını ise Almanya’ya döndükten sonra aracımın forumundan öğrendim. Sigortayı yenileyince de sorun halloldu.
Sigortanın yüksek oluşu, aklım almasa da belki bu kombinasyonla ilgili olabilir ? Yani yaşam aküsünde sorun olmadığı halde bu iki tüketiciyle bağlantısı acaba nasıldı ?..
Ama dedim ya yeteri kadar spekülasyon yaptım..
.