Yaşam Aküsü 2

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 213
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,058
Bir de tecrubelerim bana kisa devre akimlarina karsi sigortaya 100 % guvenmemeyi ogretti. Anlik, milisaniye icerisinde yuksek akimlar sigorta daha uyanana kadar karsi tarafa zarari veriyor, sigorta sonra yaniyor.
Biraz da istatistik; bizde en cok motor uzerindeki elektrikli ekipman hasari mars motoru icin aku yardimi alindiginda olur.
 
Son düzenleme:

Etiketler
.

Söylediğiniz 1. olasılığın gerçekleşmediğine eminim. 2. dediğinizden şüphelendiğimi zaten yazmıştım. Araç çalışmaya başladıktan sonra hatırlamıyorum ama kendimi tanıdığım kadarıyla söylersem, devamen de marşa basmamış olmam lazım.

Fakat tahmininiz gayet doğru, Westfalia’nın marş aküsünü yaşam aküsüyle desteklettirdiğini karavanımın forumdan biraz geç te olsa biliyorum. Çoğu üye buna kızıyor zaten.
Üstelik radyo ve kapı elektroniğini de yaşam aküsüne bağlamışlar. Galiba marş aküsünün yükünü hafifletmeyi hedeflemiş olmaları lazım.

Zaten bu yüzden ben bir bit yeniği olduğunu akü değiştirildikten sonra buzdolabından (solar regülatör üzerinde direk yaşam aküsüne bağlı) ya da cocpitdeki voltmetreden evvel kapıların uzaktan kumandayla açıklamadığından farkettim. Tabi radyo da çalışmıyordu.
Hatta bir ara kapılar kilitlenip biz dışarıda kaldık. Üstelik manuel bile açılamıyordu ve bu yüzden övünmek gibi olmasın 40x40 cm lik hekiden araca girmek zorunda bile kaldım. :yum:
Bütün bunların sigortayla ilişkisi olduğunu düşünemedim. Çünkü herşeyin yaşam aküsünden beslendiğini düşünüyordum.

Tabi bendeki sigortalar da tam attı ve araç aküsünü değiştiren zavallı Yunan Ford tamirhanesine yapmadığımı bırakmadım. Onlarında nedense bu kombinasyon, hatta iki akü arasında sigorta olabileceği akıllarına gelmedi galiba ? Ne diyeyim Yunanlar hazımlı insanlarmış.. Ford’un ekstra elektronikle ilgili elamanlarına bile telefon etmişlerdi aslında.
Artık tekrar oralardan geçerken bir kutu lokum götüreceğim sanırım.:yum:


İşin aslını ise Almanya’ya döndükten sonra aracımın forumundan öğrendim. Sigortayı yenileyince de sorun halloldu.

Sigortanın yüksek oluşu, aklım almasa da belki bu kombinasyonla ilgili olabilir ? Yani yaşam aküsünde sorun olmadığı halde bu iki tüketiciyle bağlantısı acaba nasıldı ?..:rolleyes:
Ama dedim ya yeteri kadar spekülasyon yaptım..

.
 
Son düzenleme:

bizde en cok motor uzerindeki elektrikli ekipman hasari mars motoru icin aku yardimi alindiginda olur.
.

Sanırım o yüzden akü yardımı alırken birkaç tüketicinin açılması tavsiye edilmekte.
Galiba bunu riski azaltsa da %100 emniyetli önlem olarak görmek zor olmalı ?
 
Son düzenleme:

Bizdeki sebepler en cok + ve- yi karistirmak, kutup başı kablo baglantisini elle veya yerinden oynayan gevsek maşa ile yapmak, once - ucu baglayip + ucu baglarken anahtari saseye dokundurmak.
Tam sarjda kutup basinin biri ayrilsa anlik voltaj yukselmesi olur.
Tuketimi olan cihaz acma rahatlici olabiliyordur voltaj yukselmesine karsi.

Bazen su kesikken birden su gelse borular titrer. Ama cesmelerden biri aciksa borularda titresim olmaz . Onun gibi.
 
Son düzenleme:

Merhaba arkadaşlar buradayım.
Epey yazışma olmuş ama hepsini detaylı okuma fırsatı bulamadım.
Anladığım kadarıyla yaşam aküsü şarj hattının sigortası atmış. Bu durum genellikle her iki akü birbirine bağlı iken marş basılmasından kaynaklanmış olabilir. Ya da yaşam aküsü şarj hattı bir yerden şase yapmıştır. Bu hattın her iki ucunda da bir akü olduğundan her bir aküye yakın bir sigorta kullanılması gerekir. Ayırıcı açık bile olsa herhangi bir kısmında kısa devre de olsa ilgili sigorta atacaktır.
 



Mesut Bey ben hep Elo marka buyuk kasa far rolesi kullandim.
Sıkıntı yasamadim.

ELO GÜÇ RÖLESİ BÜYÜK KASA

12Volt 50 amperini kullaniyorum su an.
Sigorta olarak da 30amper ve 20 amper kullandim.
Ekli dosyayı görüntüle 510634
Ben de 70A otomotiv rölesi kullandım. Her iki karavanda da aynı şekilde. Küheylanda röleyi manuel kontrol ediyorum. Riski açık veya kapalı unutmak oluyor. Bir defa sigorta attırmıştım. Küheylanda o zaman yüksek amperli sigorta bulamadığımdan 2 tane paralel 30A sigorta kullanmıştım. Ana akü zayıf yaşam aküsü güçlü ise marş esnasında 4 sigorta da atıyor tabiki. Mavişte de yine aynı röle ancak zamanlayıcı ile devreye giriyor. Marşa bastıktan 2dk kadar sonra aki akü birleşiyor. Bir de seçici anahtar koydum otomatik(zamanlayıcılı), kapalı ve sürekli bağlı seçenekleri var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,958
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst