Yaşam Aküsü 2

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 213
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,041
Jel AGM gibi aküler yan yatırılabilir. Yine de her ihtimale karşın marka ve model numarasını kullanarak akünün montaj bilgisini incelemekte fayda var. Arkadaşların dediği gibi bazen sahte aküler de olabiliyor jel yerine sulu olabiliyor.
 

Etiketler
Eğer akü üzerinde tahliye deliği gibi bişey varsa yatirmayin derim. Tabi kullanım kılavuzuna bakmakta fayda var

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Eğer akü üzerinde tahliye deliği gibi bişey varsa yatirmayin derim. Tabi kullanım kılavuzuna bakmakta fayda var

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

.

Gerçek jel akülerde silis içinde mutlak bağlı olan sülfürik asit miktarı o derece hassas ayarlanmıştır ki burada sıvı akımı için söz konusu olan tahliye deliği (drain hole) değil, ancak ender ve oldukça yüksek basınç altında oluşabilen önemsenmeyecek miktarı ile pratikte tamamen tehlikesiz gaz akımı için ventil (walf) kullanılmaktadır.

Bu ventilin de oluşan basınçtan daha büyük bir değerle hele hermetik ve yatırılırken tesadüfi kapatılması ise kanımca mümkün olmamalı ?


.
Long_Article1_01.png


Yatık kullanılışlarda dikkat edilmesi gereken bir nokta olarak da; kutup başlarının komşu metal temaslarından güvenli izolasyonu gösterilmekte..
 
Son düzenleme:

Icinden montaj klavuzu cikmadi, ithalatcisini buldum ama henuz irtibat kuramadim. Ilk alinca tahliye deligi var mi diye baktim, yoktu. Mesut Bey ince ventil olabilir degince tekrar baktim. Goremedim ama yan yatirinca kenar cikintisi sayesinde 5 mm bosluk var ve gaz oradan cikar . Koltuk yukseltmeye tirsarim, hem airbagin acisi degisecek, hem de ayni kalite civata bulamam belki. En zayif nokta su an Mesut Bey in dedigi gibi + kutup basi. Sigorta takicam elbet ama direk kutup basina onlem almam gerekecek. Yoksa ani bir frende akuyu altimda patlatabilirim. ( yas aku hele doluysa patlayabilir de bunlar da patlatabilir herhalde)


Simdi ithalatcisi ile gorustum, yan yatirma omru azalir dedi. Ben de iade ediyorum. 19 cm yuksekliginde jel veya agm aku aramaya devam
 
Son düzenleme:



Teoman bey, hanımınız fiyatını duyunca ne der bilmiyorum ama ;), neden Optima 75 Ah düşünmüyorsunuz ?
Hem normal jel aküden daha verimli dedikleri gibi bence en önemlisi, hem de ulaşımı kolaysa (?) 4 haftada bir eve ya da büroya alıp bakım dolumunu da yapabilirsiniz.
26 kilo ve düşündüğünüz boyutlarda olmalı..
Kilo başına düşen A/h açısından da çok uygunlar diye biliyorum.
 
Son düzenleme:

Optima bir sari bir de mavi var. Sizce hangisi uygundur Mesut Bey?
Optima alirsam bir de ctek redresor almam lazim , masraf artacak
 

Optima bir sari bir de mavi var. Sizce hangisi uygundur Mesut Bey?
Optima alirsam bir de ctek redresor almam lazim , masraf artacak

.
Masrafın artması doğru ama söylediğiniz kombinasyon daha doğru. :smiley:

Sizin için sarı optima doğru diye biliyorum. Yarına kadar müsaade ederseniz tekrar inceleyip doğru cevabı yazabilirim

Sebebi aşağıda...:p
IMG_0103.JPG
Poros'dan Galatas'a bakış. (GR)
 
Son düzenleme:

Iyi eglenceler size. Sari galiba..300 kez tam cevrim diyor. 995 tl den buldum en ucuzunu. Kdv si ciksa 843 TL/300=2.81 TL. cevrim basi. Tam bosaltmadan kullanirsam uzun omurlu olur.
 

4 Adet 12V 20Ah Elektrikli Bisiklet Akülerinden Alıp Paralelleseniz 80Ah Akunuz Olur. Adet fiyatı 150 liradan başlıyor.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Okuduğum broşür, forum ve diğer Web sayfalarına göre;

Optima markasından, YellowTop YT S 5,5 12V 75Ah AGM akü size uygun olanı Teoman bey. Çekme karavanlarda "mover" için de öncelikle tercih Optima. Gerektiğinde starter olarak kullanılması ve çabuk dolabilmesi de diğer avantajları olsa da sizin kullanmanız için bence bir rolleri olmamalı. Göreceli hafif ve küçük olan bu akü asla 10,5 V altına düşürülmemeli deniyor. Jel aküye göre önemli bir dezavantaj ! Üzerine basarak yatık kullanılabileceği yazıyor.
Pdf olarak indirebileceğiniz broşürde açıklamalı bilgileri bulabilirsiniz.

Bu aküyü CTEK markasının akü dolum aleti ile kombine etmeyi tavsiye eden büyük bir mağaza yanında forumlarda uygulayıp memnun olan birkaç kişi okudum. Bana göre MXS 5.0 CTEK- 12V, 0,8/ 5A, 75Ah bir akü için sizin kullanış tarzınızda tamamen yeterli olmalı.
Söyle ki ; Optima müsaadeli değer olan %80 kadar boşaltıldığı zaman 60 Ah yı tedarik etme durumu ile karşı karşıyasınız demektir. Aküler ise linear ortalama ancak % 80 dolabildiklerinden aradaki 45Ah i bu 5A lık dolum cihazı ile 9 saatte, 7A lık dolum cihazı ile de sadece 6,5 saatte linear doldurabilirsiniz demektir. Daha yavaş devam eden kademeli dolum ise her ikisi için ayni fazlı. Hatırladığım kadarıyla ayni yerde iki günden fazla kalmadığınız yolculuk tarzınızla, elektrik aldığınız tek gece molaları bile 15-16 saat ile yeterli uzunlukta olmalı ? Bence 2,5 saat için verilecek para orantısız galiba ?
Solar ve alternatör hesabınızı benden daha isabetli yapacağınızdan, oralara girmiyorum bile.
Örnek:
Benim 140Ah Exide için Westfalia sadece 10A dolum cihazı koymuş, pratikte hiçbir sorunum olmadı yani tamamen yeterli.

Tabi yazdıklarım satın alınma sorumluluğu size ait olan malzemeler hakkında topladığım bilgiler. Sanırım çoğu zaten malumunuz ama belki birilerinin işine falan yarar ?

Fakat mutlak tavsiye edeceğim şey akü kutup hızlı değişim kapakları diye tanımlayabileceğim donanımlar. Gerçi bu da malumunuz ya... :smiley:
 
Son düzenleme:

Mesut Bey cok tesekkurler. Sadece benim degil okuyan, anlayan herkese "problem nasil cozulur yolunu da gosteren" cok degerli bilgiler.
 

Ahmetcan bey, size de tesekkurler. 4 aku alinca onlar bir birini yemesin diye cok onlem almak lazim.
 

Ahmetcan bey, pratikte belki biz karavancılar için pek önemli olmasa da, birkaç aküyü beraberce kullanmak yerine , ayni güçte tek akü her zaman akü iç direnci açısından da dolumun daha uzun sürmesi yüzünden daha dezavantajlı. Eskiden forumda bu nokta üzerinde sıklıkla durmuştuk.
Akü bilgilerinin güvenirliliği de diğer bir sorun biliyorsunuz.:smiley:
 
Son düzenleme:

Ahmetcan bey, pratikte belki biz karavancıların için pek önemli olmasa da, birkaç aküyü beraberce kullanmak yerine , ayni güçte tek akü her zaman akü iç direnci açısından da dolumun daha uzun sürmesi yüzünden daha dezavantajlı. Eskiden forumda bu nokta üzerine sıklıkla durmuştuk.
Akü bilgilerinin güvenirliliği de diğer bir sorun biliyorsunuz.:smiley:
Aynen katılıyorum belki bir seçenek olabilir diye yazmıştım. Tabiki tek akü iç direnci ile 4 akunun ki bir olmaz.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Caravan aküleri ''BORAKÜ'' olarak üretilse, daha verimli olabilirmi?
Bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse seviniriz..

Şimdiden teşekürler..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst