Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 131,377
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Yaşam Aküsü 1

İleride bir Ducato grubu alıp senin yolundan gideriz, ama kırsalda olduğumuz için bizim favorimiz Transit. Burunsuz araba istemiyoruz. Bütün bunlar iki otomobili finanse edebilecek duruma gelirsek olur. Tek araç bütün etkinlikler için kullanılacaksa, Flash bizim için şu anki durumda harika. Büyük çekme karavan düşünülürse zamanla Flash da değişir, ama romorklu veya romorksuz kamp destek aracı olarak Flash harika bizim için. bizim kararımız budur.
Selamlar,
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yücel kardeş tabiki sizin için ihtiyacınıza en iyi cevap veren aracı siz daha iyi bilirsiniz şu durumda şartlar bunu gerektiriyor yapacak yok inşallah ileride sizinde tam donanımlı bir kamp taşıtınız olur temennimiz bu kalın sağlıcakla.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1


img530.jpg

img529.jpg


Bugün hava bozuk olmasına rağmen dün başladığım işi bitirmek için çalıştım. İçeriden konsolun içinden geçirilen bir hat UPS'e kadar ulaştırıldı. Sonrasında gördüğünüz gibi konsolun sol tarafına yolcu bölümüne üçlü bir piriz monte edildi. Bağlantılar yapılarak işlem tamamlandı. İşin sonuna doğru hava karardı ve ben de içeriden lambayı alıp mobil elektriği kullanarak işimi tamamladım. Şu andan itibaren 220v yolda da kullanılabilir. Bagaja hat şu an için çekmedim. Kamp durumunda bu noktadan bir seyyar bağlantıyla çekmeyi düşünüyorum. Yolda kullanılabilmesi bagajda sabit olmasından daha önemliydi. Çünkü senede ortalama 35000 km yapıyoruz ve bunun çoğunluğu kamplı geziler için değil. Bu yüzden yolda kullanılmak için optimize edililip, kampta bu noktadan bagaja kadar alınması daha uygun geldi bizim için.

Bundan sonra aklımda, UPS nin kontrol düğmesi ve durum gösterge ledini arabanın ön konsolunda biryerlere almak var. Bunu istememin nedeni sistemi açıp kapatmak için kaputu açıp kapatmanın gerekmemesi. İstediğim her an durmama gerek kalmadan 220 volt sistemi açıp kapatabilmek istiyorum. Bu temelde çok zor bir iş değil ama biraz uğraştıracak gibi.

Şimdilik bu iş bu kadar.

genel.jpg
 





Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yücel Bey, yaptığınız güzel çalışmalardan dolayı sizi tebrik ederim. Güle güle güzel seyahatlerde kullanın.
 


Ynt: Yaşam Aküsü 1

Bu ilginç çalışmanın sonu nereye varacak diye merakla bekliyordum. Görünen o ki, azmin elinden kurtuluş yok. Özgün çalışmanızı bizimle paylaştığınız için teşekkürler...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Arkadaşlar, Bir sorum var
Yaşam aküsüne bağladığım voltmetre aküye direk bağlı. Yani oradaki düğmenin arkasına değil önüne bağlı. Dolayısıyla hep hatta ve değer gösteriyor. Acaba uzun sürede aküyü bitirir mi? Voltmetre ne kadar akım çeker? Bilginiz var mı? Düğmenin arkasına alayım mı? Böyle mi kalsın?

vmtre.jpg
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Merhabalar,

Voltmetreler iç dirençi yüksek cihazlardır. Akım harcamaları önemsenmeyecek derecede düşüktür. Akü voltajını sürekli görebildiğiniz için şu andaki bağlantı şekli tercih edilebilir. Fakat voltmetre sürekli olarak gerilim altında olacağı için uzun dönemde sorun yaşayabilirsiniz ( toz rutubet vs nedenlerden). bu anlamda kapalı durması, kullanacağınız zaman gerilim ölçümü yapıp cihazlarınızı devreye almanız tavsiye edilebilir.

Selamlar,
Gezekalın...
Selçuk
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ben voltmetrenin önüne anahtar koydum. Gerekirse açıp bakıyorum.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Arkadaşlar dün yine fuara gittik orada dolaştık enerji ile alakalı birkaç bilgiye ulaştık mesela solar paneller ile ilgili önümüzdeki yıllarda bu iş iyice çoğalacak sebebi avrupada uygulanan kendi enerjini üret,ürettiğin enerjinin fazlasını devlete sat yani evin damına kurduğunuz solar tarla ;D size gerekli enerjiyi üretecek fazlasınıda döşenen yeni toplama hattıyla sayaç bağlanarak sizden alınacak hatta birçok yerde yatırımcılar işe yaramaz çorak topraklar satın almışlar verimsiz topraklara seralar gibi solar tarlalar kurulacak bu sebeple bizim solar panellerde ucuzlayacak.

Ayrıca öğrendiğim bir diğer konu jel ve kuru aküleri mutlaka kendi üreticisine sorup şarj voltajını öğrenerek ona göre şarj etmek gerekiyorki ömrü uzun olsun bunuda redresör üzerindeki porttan ayarlayabilirsiniz jel aküler 14.4 kuru tip aküler ise 14.1 volta ayarlanarak yükleme yapmak gerekiyor bizim aldığımız Linetech marga 3 stage sistem şarj cihazında bu özellik var bu bilgiyi hem Linetech firma yetkilisi hem Powmar firma yetkilisi verdi ayrıca Zafer aküye uğradık orada daha önce konuşmuştuk tekrar bilgi tazeledik ve firmaya gelin orada size daha hesaplı bir çalışma yaparız dediler fuar sonrası uğrayıp gelişmeleride burada paylaşacağım.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Tekrar herkese merhaba,
Bu arada Aküler hakkında bilgiler vermek istiyorum.
Bildiğimiz gibi piyasada akü dedimi akla gelen tipler genelde ( Lead-Acid battery)kurşun asit akülerdir.Bu akülerin en önemli özelliği her yerde bulunabilmeleridir.Bu aküler şarj için 14.4 Volt a ihtiyaç duyarlar.Bu yüzdendir ki araçların şarz dinamolarındaki regülatör devreler 14.4 volt ayarlıdır.Bu akülerin en önemli eksiği de alçak iç dirençleri sayesinde çok hızlı boşalırlar.Ayda % 10 kapasite kaybı)Bu yüzden uzun süre ilgilenmediğimiz aküler bize küserler.:smiley: Bildiğimiz gibi bu akülerden farklı olarak yeni teknoloji GEL aküler ve AGM aküler vardır.Karavancılar için ise en uygunu Jel akü değil AGM akülerdir.Sebebine gelince GEL aküleri araçlarımızdaki şarz dinamosu ile doldurmak istersek hata yapmış oluruz.Çünkü jel aküler şarj için 14,1 Volt a ihtiyac duyarlar.Bizde araçlarımızla 14.4 Volt verirsek hatalı şarj etmiş oluruz.Oysa AGM aküler yapı olarak kurşun asit akülerle aynı kimyasalı kullanır, şarj için 14.4 Volta ihtiyaç duyarlar bu yüzdendirki eğer araç şarz dinamosunu kullanarak da şarj etmek istiyorsak rahatlıkla kullanabiliriz.Birde AGM aküler ve jel akülerin ortak özelliği ikisinin de self deşarj yani kendi kendine boşalma değerleri % 3/ aydır.Ve her türlü pozisyonda monte edilebilmeleridir.Tabi aracında ayrıca şarj redresörü olanların ve bu redresörlerin GEL akü doldurma özelliği varsa onlar için sorun yoktur.Redresör ile doldurduğu sürece
Herkese saygılar
Bülent
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Bülent abi teşekkürler verdiğiniz bilgiler için,peki agm akü alsak ve hem arabadan hem redresörden şarj etsek bu durumda daha doğru olur,çünkü gel aküyü kaliteli şarj için hem redresörü hem araç şarj çıkışını 14.1 olarak ayarlamamız gerekecek,yada 200 amper agm ve gel akülerin kullanım süresi hem yıl olarak hem de deşarj olarak aynımıdır yani ikiside aynı tüketimle aynı süredemi biterler.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,349
Kayıtlı Üye Sayımız
166,635
Kaydolan Son Üyemiz
maslow1988

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst