Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 131,000
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ferhat Bey, Bilgiler için teşekkürler
Ben rölenin sinyal aldığı kısmı doğrudan kontağa bağlamayı düşünüyordum. ama anlattıklarınızdan sonra bunun sakıncalı olabileceğini düşündüm.
çünkü ben yaşam aküsü bittiğinde önce arabayı çalıştırıp sonra akü bağlantısını açıyorum. Ama kontağa röle ile bağlarsam kontağı açacağım biten aküm araba aküsünden tam akım çektiği sırada bir de arabayı çalıştırmak için marşa basacağım. Bu biraz sorun çıkarır gibime geldi.
Ben aslında unutma ihtimaline karşı düşünüyordum otomatik olsun diye. Yani içeriden düğmeyle röleyi sürmenin bana başkaca faydası yok. Çünkü 220v sistemi açmak kapatmak ve güç kablosunu yerine takıp çıkarmak gibi şeyler için zaten kaputu açıyorum. Ama röle için sinyali motor çalıştığında elektrik veren bir yerden örneğin şarj dinamosundan almak mümkün olsa o zaman olabilirdi belki de.
Selamlar,
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yücel Bey rölenin kontrol ucunu bağlayabileceğiniz noktalar:

-Şarj dinamosunun D+ ucu ( veya akü lamba ucunuz ) (Motor yaklaşık 900 devre ulaşıncaya kadar ( -) , sonra ( + ) olur.
-Motorun çalışmadığı anda kontak kapalı veya açık iken + olmayan, fakat motor çalıştıktan sonra (-) den ( + ) ya dönen uç.
Ayrıca araya diyot koyarsanız sadece röleye doğru akım girmesini sağlarsınız. Röleden geri akım gitmesini önlersiniz.
Ben alternatörün D + ucunu kullanmay düşünürken koltuğun altındaki soket tablasında motor çalıştıktan sonra + olan bir uç buldum. Onu kullanıyorum. Ayrıca bu kontrıol hattına bir de anahtar kodyum ki her araba çalıştığında yaşam aküsünü şarj etmiyorum.

Ferhat Bey'in söylediği gibi yaşam aküsünden marşlama yaparsanız anlık 500, marşlama sırasında 200 amperi bile görebilirsiniz.
 


Ynt: Yaşam Aküsü 1

zinox yerli marka akü ölçüm kalibrasyon verilerini inceleyip bilgi verirseniz sevinirim

180 Ah Derin Deşarj 2.jpg
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Test raporu, rapor olarak çok kötü. Çok eksik bilgi var. Ne kadar akımla deşarj ettiği belli değil. Halbuki hangi akımla deşarj ettiklerini belirtmiş olsalardı daha çok bilgi elde edilirdi. Değer okumalarını 2 saatte bir yapmışlar. Özellikle 11V'un altına inildiğinde ölçüm sıklığı çok şey ifade edecekti. 12 saatte 9.4V değerine ulaşmış. Bu tür bir test, sabit akım veya sabit güç tüketimiyle yapılması lazım. Sabit akımla test ediyorsa akü bittiğinde hızlı bir gerilim düşüşü olacaktır. Sabit bir yük direnciyle test ediyorlarsa gerilim düştükçe akım azalacağından biraz daha uzun sürede azalma görülecekti.

Ancak, bu üretici benim akümü 9.4V derin deşarj gerilimine kadar kullanabilirsiniz diyorlarsa, bu güzel bir dayanma değeridir. Tabii ki bir de ömür faktörü var. Bu gerilim seviyesine kadar deşarj ettiğimizde akünün ömrü ne olur??
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

fsirin' Alıntı:
Test raporu, rapor olarak çok kötü. Çok eksik bilgi var. Ne kadar akımla deşarj ettiği belli değil. Halbuki hangi akımla deşarj ettiklerini belirtmiş olsalardı daha çok bilgi elde edilirdi. Değer okumalarını 2 saatte bir yapmışlar. Özellikle 11V'un altına inildiğinde ölçüm sıklığı çok şey ifade edecekti. 12 saatte 9.4V değerine ulaşmış. Bu tür bir test, sabit akım veya sabit güç tüketimiyle yapılması lazım. Sabit akımla test ediyorsa akü bittiğinde hızlı bir gerilim düşüşü olacaktır. Sabit bir yük direnciyle test ediyorlarsa gerilim düştükçe akım azalacağından biraz daha uzun sürede azalma görülecekti.

Ancak, bu üretici benim akümü 9.4V derin deşarj gerilimine kadar kullanabilirsiniz diyorlarsa, bu güzel bir dayanma değeridir. Tabii ki bir de ömür faktörü var. Bu gerilim seviyesine kadar deşarj ettiğimizde akünün ömrü ne olur??
Ferhat bey bilgi için teşekkür ederim aküyü aldım gibi artık ben testleri araçta yaparım :D :D :D
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

yayiyayayu' Alıntı:
Ferhat bey bilgi için teşekkür ederim aküyü aldım gibi artık ben testleri araçta yaparım :D :D :D
Güle güle kullanın. Umarım uzuuuuun yıllar problemsiz olarak kullanırsınız.
En iyi test raporunu da zaten kullanıcılar yapacak. ;)
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

fsirin' Alıntı:
Güle güle kullanın. Umarım uzuuuuun yıllar problemsiz olarak kullanırsınız.
En iyi test raporunu da zaten kullanıcılar yapacak. ;)
Ferhat bey teşekkür ederim test edip en kısa sürede forumda bilgi veririm :D :D :D
 


Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yaşam aküsü meselesi beni oldukça tedirgin etmeye başladı. Henüz kaç amper kullanacağımı bile tam tesbit edemedim. Ancak koltuğun altına sığdırabildiğim en yüksek amperli aküyü kullanmayı düşünüyorum. Bu da muhtemelen 105A - 155A arası bir değer olacak. Elektrik işlerinden hiç anlamıyorum. Kullanılabilecek en sağlıklı devre nasıl oluşturulabilir?

Yaşam aküsü çıkışına kullanacağım her hat için ayrı ( buzdolabı - inverter - webasto - aydınlatma ve elektrikli musluk ) sigorta koymalı mıyım? Yaşam aküsü ile araç aküsünü birleştiren hatta da mı sigorta olmalı? Öyle ise kaç amper olmalı?

Şu anda yaşam aküsü araç aküsünden röle ile ayrılıyor. Bunun yerine both şalter denilen şalterlerden kullanmayı düşünüyorum.

Sonuna kadar kullanılmış bir yaşam aküsünü araç aküsüyle aynı anda şarj ederken alternatörden çekilen fazla akım nedeniyle aracın beynine zarar verir miyim? 90A araç aküsü + 60 A yaşam aküsü şarj edilirken böle bir problem yaşanmamış ama yaşam aküsü büyüyünce böyle bir problem yaşanabilir mi?

Kullanım şeklime göre en sağlıklı devre nasıl oluşturulabilir? Şema yayınlayabilir misiniz?
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

koltugun altina sigabilecek en yuksek amperli aku dusunceniz mantikli. arac akusu ile yasam akusu arasina iki adet sigorta koymalisiniz. starter akunun cikisina ve yasam akusunun girisine 50 amper sigorta yeterli olur. bu sigortalar her iki akuye mumkun olan en yakin yere konumlandirilmalidir. yuksek amperli yasam akusu aracinizin beynini bozmaz cunku 96 t4'de beyin yok. tum motor besleme sistemi mekanik ya da elektrikli. mars basma aninda iki akuyu ayiran otomatik roleyi iptal etmeyin. bu role olmazsa marsa bastiginiz anda ana akuyle birlikte yasam akusunun de voltaji duseceginden webastonun cok hassas olan kartina zarar verebilirsiniz. yasam akusunun yanina bir sigorta tablosu koyun ve kullancaginiz tum cihazlara bu tablodan ayri ayri hat cekin. bu cihazlarin kac amperlik sigortaya ihtiyac duyduklari kullanim kilavuzlarinda yazar.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

orsaalabanda' Alıntı:
Yaşam aküsü meselesi beni oldukça tedirgin etmeye başladı. Henüz kaç amper kullanacağımı bile tam tesbit edemedim. Ancak koltuğun altına sığdırabildiğim en yüksek amperli aküyü kullanmayı düşünüyorum. Bu da muhtemelen 105A - 155A arası bir değer olacak. Elektrik işlerinden hiç anlamıyorum. Kullanılabilecek en sağlıklı devre nasıl oluşturulabilir?

Yaşam aküsü çıkışına kullanacağım her hat için ayrı ( buzdolabı - inverter - webasto - aydınlatma ve elektrikli musluk ) sigorta koymalı mıyım? Yaşam aküsü ile araç aküsünü birleştiren hatta da mı sigorta olmalı? Öyle ise kaç amper olmalı?

Şu anda yaşam aküsü araç aküsünden röle ile ayrılıyor. Bunun yerine both şalter denilen şalterlerden kullanmayı düşünüyorum.

Sonuna kadar kullanılmış bir yaşam aküsünü araç aküsüyle aynı anda şarj ederken alternatörden çekilen fazla akım nedeniyle aracın beynine zarar verir miyim? 90A araç aküsü + 60 A yaşam aküsü şarj edilirken böle bir problem yaşanmamış ama yaşam aküsü büyüyünce böyle bir problem yaşanabilir mi?

Kullanım şeklime göre en sağlıklı devre nasıl oluşturulabilir? Şema yayınlayabilir misiniz?
Şimdi çıkmak durumundayım, ilk fırsatta senin şartlarına uygun bir çizim oluşturup yayınlarım.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Uğur bey ve ferhat hocam çok teşekkür ederim...

Aracımda beyin olmadığını Hikmet arkadaşımız söylemişti şimdi hatırladım. Konuyu dün Haldun ve Abdi abi'yle tartışırken kafam karıştı birden. Neyse iyi ki beyinsizmiş. Fazla akıllı olnalarından korkuyorum zaten :D

Röle ve ayırıcı anahtar olayını sanırım tam olarak açıklayamadım. Röle yerine ayırıcı anahtar kullanmak istememin sebebi tüm aksesuarları yalnızca yaşam aküsünden kullanmak istememdir. Both şalter terimini sanırım yanlış kullandım. Yaşam aküsünün yalnızca şarj için ana aküye bağlanmasını istiyorum. Araç çalışmazken iki akü arasındaki devreyi açacağım ve aküler ayrılacak. Araç çalıştıktan bir süre sonra kapatacağım ve iki akü şarj için birleşecek.

Şu ana kadar röleli kullanımda problem yaşanmadı çünkü yaşam aküm araç aküsünden düşük amperli. Yaşam aküsünün amperi araç aküsünden yüksek olduğu durumda önce yaşam aküsü şarj olmaya başlayacak ve uzun yol harici kullanımlarda bu durum araç aküsünü giderek zayıflatır. Düşüncem araç çalıştığında en azından ilk yarım saati araç aküsünün şarjına ayırmak. Sonrasında devreyi kapatıp yaşam aküsünün de şarj olmasını sağlayacağım.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yatay pozisyonda yerleştirilirse 150 A' e kadar mümkün olacak gibi... Jel akülerin yatay pozisyonda kullanılabileceği belirtiliyor. Bu uygulama gerçekten sağlıklı bir uygulama mıdır? Yatay yerleştirilirse uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir mi?
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

yuksek amperli aku kullanimi roleye zarar vermez. manuel kullanilacak bir salter marsa basilma aninda acik (devre kapali) birakilmasi (genelde unutulur, her marsa bastiginizda acip kapamaniz gerekir) nedeniyle marsin cekecegi yuksek akimin yasam akusune bagli cihazlara zarar vermesine neden olabilir. 12 voltluk buzdolabinin karti hasar gorebilir. webastonun kartinin bu nedenle yandigi tarafimca gozlemlenmistir. suna kesinlikle dikkat edilmeli: aradaki role kontak acikken yani motor calisiyorken iki akuyu baglamali, marsa basma aninda akulerin baglantisini kesmeli ve mars birakilip motor calisir duruma geldiginde otomatik olarak tekrar iki akuyu birbirine baglamalidir. bu roleyi manuel olarak kumanda etmek isterseniz, roleyi tetikleyen kablonun arasina bir ac-kapa anahtar koyabilirsiniz.
ilk yarim saat arac akusunun sarjina ayirmak sonra iki akuyu baglama durumuna hic ihtiyac duymadim. yasam akusunun tamamen bos ve arac akusunun zayif oldugu durumlarda belki ihtiyac olabilir. bu konuda daha fazla bilgiyi sanirim Ferhat Bey'den alabiliriz.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ergun' Alıntı:
koltugun altina sigabilecek en yuksek amperli aku dusunceniz mantikli. arac akusu ile yasam akusu arasina iki adet sigorta koymalisiniz. starter akunun cikisina ve yasam akusunun girisine 50 amper sigorta yeterli olur. bu sigortalar her iki akuye mumkun olan en yakin yere konumlandirilmalidir. yuksek amperli yasam akusu aracinizin beynini bozmaz cunku 96 t4'de beyin yok. tum motor besleme sistemi mekanik ya da elektrikli. mars basma aninda iki akuyu ayiran otomatik roleyi iptal etmeyin. bu role olmazsa marsa bastiginiz anda ana akuyle birlikte yasam akusunun de voltaji duseceginden webastonun cok hassas olan kartina zarar verebilirsiniz. yasam akusunun yanina bir sigorta tablosu koyun ve kullancaginiz tum cihazlara bu tablodan ayri ayri hat cekin. bu cihazlarin kac amperlik sigortaya ihtiyac duyduklari kullanim kilavuzlarinda yazar.
Uğur bey merhaba
araç aküsü ve yaşam aküsü arasına koyacağımız sigorta ne tip sigorta bilgi verirseniz sevinirim
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,356
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst