Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 131,001
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Yaşam Aküsü 1

Merhaba Yusuf kardeş.
AGM aküleri servis aküsü olarak kullanmak için birkaç sebebimiz var.Birincisi bu aküleri aracımızın şarj dinamosu ile kullanabilmemiz,ikincisi kendi kendine deşarj olmalarının normal kurşun asit akülere göre düşük olmaları.Bunlara kuru aküde diyoruz ama aslında bunlar tamamen kuru aküler değiller sadece kimyasllar boşta değilde plakalar arası süngerlere emdirilmiş vaziyette dururlar.Bu yüzden de bunlar aslında kurşun asit aküdürler.ve şarj için 14,4 volta ihtiyacı vardır.alo
Bu arada redresörün ayarını 14.1 volt yapmana gerek yok ve piyasada ucuza bulabileceğinucuz ve 3 stage şarj sistemli redresörlerlede şarj edebilirsin.
Ömürlerine gelince Hem GEL hemde AGM akülerin ortalama ömrü 10 yıl olarak belirlenir ama bu tamamen kullanım şartlarına göre değişir.Ama her halikarda standart kurşun asit akülerden daha uzun olacaği kesindir.Ben her zaman servis aküleri ile araç akülerinin ayrılmasından yanayım.çünki servis aküleri kullanıma bağlı olarak bitebilir ama marş aküsünün bitmemesi gerekir.
Herkese saygılar
Bülent
 

Etiketler

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Aküler ile alakalı çoğumuzun bildiği ama bilgileri tekrarlama adına alıntı yaptım.

Akülerin Ömür Beklentisi : Bilinen garanti süresi ve şartları haricinde bir diğer husus da beklenen işletme ömrüdür. Kuru / bakımsız tip aküler 3 - 5 yıl, 5 yıl, 10 yıl, 10 + yıl gibi sınıflarda ömür beklentili olarak üretilmektedir. Bu sınıfların tampon şarjda bekleme ömrü olduğu unutulmamalıdır. Yani, deşarj derinliği, çevre şartları, döngü ( şarj – deşarj ) sayısı vb. etkenler akülerin ömrünü belirler !

Kuru Tip Aküler / Bakımsız Tip Aküler için dikkat edilmesi gereken başlıca hususlar;

- Akü alırken akünün hiç kullanılmamış olmasına ve imalat tarihinin eski olmamasına dikkat edilmelidir.

- Akünün üzerindeki akü markası ve akü modeli orijinal olmalıdır.

- Piyasada kabul görmüş bir markanın, hiç bilinmeyen bir akü markasına göre daha güvenilir olması olasılığı yüksektir

- Ürünler ve üretici gerekli standart ve normlara haiz olmalıdır.

- Akülerin TSE’li olması tercih edilebilir.

- İthalatçı ve satıcı firma ÇEVRE UYUM BELGESİ’ne ve ATIK AKÜMÜLATÖR TOPLAMA yetkisine haiz olmalıdır.

- Farklı uygulama / kullanım alanlarına göre farklı akü tipleri mevcuttur. Seçim yapar iken amacımıza uygun olmasına dikkat etmeliyiz. Bu konuda ithalatçı veya satıcı firmadan teknik destek alınabilir.

- Kullanılacak aküler eğer bir grup içinde yer alacak ise; gruptaki akülerin hepsinin aynı marka, aynı model, aynı kapasite ve aynı üretim tarihli olmalıdır. Aksi takdirde akülerde dengesizlik olma ve beklenenden çok daha kısa sürede performans kaybı ve arıza olması kaçınılmazdır.

- Bakımsız ve kuru akülerin üstlerinin devamlı olarak temiz ve kuru olmasına özen göstermeliyiz.

- Bahse konu akülerin şarj - deşarj ( dolma – boşalma ) / döngü değerleri üreticinin önerdiği sınırlar içinde kalmalıdır.

- Aküler tamamen kapalı (hava almayan) bir kutu / kabin içinde kullanılmamalıdır. Mutlaka hava sirkülasyonlu yerlerde bulundurulmalıdır.

- Akü kutup başları kesinlikle kısa devre yapılmamalıdır.

- Yanıcı ve yakıcı maddeler ile bir araya getirilmemelidir.

- Taşır iken, bağlantı yapa iken vb. durumlarda fiziki darbelere maruz kalmamalıdır.

- Eski akülerin sökülmesi / demontaj ve yeni akülerin bağlantı / montaj işlemleri ile devreye alınması yetkili kişilerce yapılmalıdır.

- Kullandığımız akülerin yeterli sürede ve uygun şarj tekniği ile şarj edilemesi işletme ömrü için önemlidir.

- Aküler deşarj olmuş (boş) durumda bırakılmamalıdır.

- Kullanmadığımız aküleri şarjlı (dolu) durumda saklamalıyız.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ben jel akü kullanıyorum. Anlık aşırı amper ihtiyacım olmadığı için jel akü tercih etmiştim. Jel akü imalatcısı 12 saat 14.1 - 14.4 V arası şarj, sonrası 12 saat 13.8 V ile şarjı öneriyor uzun ömür için. Ben aküyü kullanacağım zamanlarda birinci aküden şarj ediyorum. (14.4 Volt) , ayda bir defa 13.8V ile 12 saat şarj ediyorum. Buzdolabı vs çalşıtırmayacaksam boş yere 14.4 V ile şarj etmiyorum. Bir de aküyü % 50 den fazla kullanmamaya çalışıyorum. 1 senedir iyi gidiyor.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

sayın Bartek teşekkürler bilgi için bizim görüştüğümüz 2 ayrı firma yetkilisi gel akülerin ömrünün uzun olması için en uygun şarzın 14.1 olduğunu söylemişti hatta bizim aldığımız akü şarz cihazında voltaj ayar potansı var ama agm aküler 14.4 ile şarz edilebilir zira araç alternatörü 14.4 çıkışlı şimdi bu durumda hem araçtan hem 22 den redresör üzerinden şarza uygun olan agm akü görünüyor bu ikisi arasında karar vereceğiz araç aküsü ile yaşam aküsü arasına devre kesici koyup marş sırasında zarar görmemesini sağlayacağız.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1


Benim kullandığım jel akü klavuzunda yazanlar:


Only units with the characteristic curves IU or IU1, IU2 and the following reference data should be used:

External charging of EXIDE GEL batteries:

I phase with current intensities of between 10 and 30 A/100Ah (recommendation 1/10 of the battery capacity, e.g. 10 A for 100 Ah)
U phase or U1 phase (main charging phase) with constant voltage between 14.1 and 14.4 V
U2 phase (charge retention) with constant voltage of 13.8 V
Charging times phase IU or IU1 at least 12 hrs, changeover point for U2 phase after 12-16 hrs
Charging with on-board generator:

With 12 V system 14.1 to 14.4 V regulator voltage
With 24 V system 28.2 to 28.8 V regulator voltage
With solar system:

14.2 V constant


AGM aküler daha yeni teknoloji ve birim hacme daha fazla Ah sıkıştırabiliyorsunuz. Ayrıca AGM aküler jel akülerin her türlü iyi özelliğine sahip. Ama her iki tip akü de izoleli olduğu için aküleri bozduğunuz zaman geri kazanma şansınız yok. Yani her iki aküyü de dikkatli şarj etmeniz gerekiyor.
Ben jel aküler mutlaka 14.1 V ile şarj edilsin diye bir şey duymadım, görmedim, okumadım. Sadece şarjına dikkat etmeniz gerekiyor.
Deep cycle özelliğine uygun AGM akü bulursanız alabilirsiniz tabii ki. Piyasada sanırım AGM aküleri daha çok start akü olarak bulunuyor. Ona dikkat etmelisiniz. Deep cycle özelliği olan AGM aküler jel akülerden çok daha pahalı idi. AGM akü almadan mutlaka internette start aküsü mü , deep cycle özelliğine sahip akü mü araştırın. Sadece satıcına güvenmeyin. Ben geçen sene alırken uygun fiyatlı AGM akülerin hepsi start aküsü idi. Şİmdi belki deep cycle AGM aküler çoğalmıştır.

Yaşam aküsünün nasıl bağlanacağı defalarca burada yazıldığı için tekrar etmiyorum.
 


Ynt: Yaşam Aküsü 1

Bugün güneş enerjileri fuarına gittik ve orada görüştüğümüz firmalardan ve daha önceki bilgi ve tecrübelerimizden çıkan sonuç derin deşarj yani jel aküler araştırıp uygun olanını bulacağız baktığımız akülerin hepsi kapalı tam bakımsız akü idi yalnız bir yerli firma kendi jel akülerini açıp gösterdiler bizim bildiğimiz klasik sulu tip akü gibi içindeki sıvı yerine jel doluydu ve 5 yıl ömür veriyorlardı ben diğer firmalar 10 yıl ömür veriyor dediğimde neye göre dediler hangisi 10 yıl kullanılmış kaç yıllık bir mazisi var bu işin dediler,hatta akünün ömrü azalınca aküyü bana getirirsiniz bir işlemden geçiririz 3 sene daha tam verim devam edersiniz dediler,kendileri ile fuar sonu mail aracılığı ile fiyat ve teknik konuda görüşüp bilgi alacağız o zaman geniş olarak burada yazacağım fiyatlarıda fena değildi.
Firma İkitelli sanaide bir ara uğrayıp yerinde inceleyeceğim.

http://zinoxgreenjelaku.com/default.asp?go=5

11032010161.jpg
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Arkadaşlar bugün mail yolu ile bana gelen yazıyı aktarıyorum.

Yusuf Bey Merhabalar,



Öncelikle 3. Güneş Enerjisi & Teknolojileri Fuarında standımızı ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederiz. Aşağıda firmamız hakkında kısaca bilgi ve ekte bir takım Şarj, Deşarj ve Döngü Testlerimize ait teknik özelliklerin yer aldığı sayfaları bulabilirisiniz. Ayrıca yine ekte fiyat listelerimiz bulunmaktadır.



Firmamız AZ Dış Ticaret Ltd. Şti. olarak Yerli Jel Akü üretimi yapmaktayız. % 100 yerli üretim olan Jel Akülerimiz ZINOX GREEN JEL AKÜ Markası adı altında piyasada yerini almaya başlamıştır. Starter ve endüstriyel kullanıma yönelik olan üretim hattımızda 42 Amperden 225 Ampere kadar geniş bir alana hitap etmekteyiz. Jel Elektrolitli Akü üretimi konusunda faaliyet göstermek üzere kurulmuş olan şirketimizin Akü bölümünün STARTER, MARIN ve ENDÜSTRİYEL olarak 3 ayrı grup üretimi mevcuttur.



ZİNOX Akü; birçok farklı sektörde faaliyet gösteren ZİNOX Şirketler Grubuna bağlı bir firmadır. Geçtiğimiz 2 yıl sadece ürün gelişimi ve saha deneyimleri araştırılmıştır.2 yıl önce yapılmış ve pazarda belirli kullanıcılara test amaçlı verilmiş olan yaklaşık 1000 adet akümüz hala hiç problemsiz çalışmaya devam etmektedir. Ticari faaliyetlerimize devam ederken, Akredite Kuruluşlar ve bazı Üniversitelerle yapılan AR-GE faaliyetlerimiz devam etmektedir. Ayrıca bazı kurumların jel akü ihtiyaçlarını ihale yoluyla karşılamış bulunmaktayız.



Jel teknolojisi ilk kez keşfedilmiş bir teknoloji olmamasına rağmen Türkiye'de üretilmesi bakımından pazarda yer alan kurşun asit akü üreticilerinden farklılık göstererek bir ilke imza atmış bulunuyoruz. Avrupa'da ve Uzakdoğu’da birkaç ülkede üretilebilen Jel tip aküler birçok artı özellik ve değerinden dolayı yüksek fiyatlarla ülkemizde pazarlanmaktadır. ZİNOX Akü %100 Yerli sermayeli bir kuruluş olarak üretim maliyetlerinin elverdiği ölçüde piyasada bulunan en uygun fiyata sahip olan Jel Akülerle rekabet edebilecek bir fiyat politikası uygulamaktayız.



Her Türlü Jel Akü ihtiyacınızı karşılamaktan mutluluk duyacağımızı bildirir ilginize şimdiden teşekkür ederiz

İYİ ÇALIŞMALAR

Özgür RODOPLU

Genel Müdür

AZ Dış Ticaret Pet. Kim. Ltd. Şti.

Tel: + 90.216.680 3333

Fax:+ 90.216.680 3335

www.zinoxaku.com
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Aracıma jel akü almayı düşünüyordum ama yazılanları okuyunca kararsız kaldım. Aracın üzerinde 60 Ah normal starter kurşun asit yaşam aküsü var. Sürücü koltuğunun altına yerleştirilmiş ve aküleri ayıran bir anahtar olmaksızın röle ile birleştirilmiş. Yani kontak kapalıyken yalnızca yaşam aküsü devrede, kontağı açınca ikisi aynı anda devrede.
12v kompresörlü waeco buzdolabım var. Eski sahibi akünün buzdolabını iki gün çalıştırdığını söylemişti ama pek inanasım gelmedi. Gerçi buzdolabının performansı mükemmel. 2., 3. kademede çalıştırıldığında dahi içindeki suyu içmekte zorlanırsınız. Toplamda 7 kademesi var. 7. soğutma derecesinde kullanabileceğimi pek sanmıyorum.,
Sorun webasto kullanımı ile birlikte başlıyor. Webasto taktırdığımda 60 Ah akünün hem buzdolabı, hem webasto hem de ufak tefek aydınlatma ve inverterden elektronik aletlerin şarjını karşılayacağını sanmıyorum. Buzdolabının gücünü ve saatte çekeceği ortalama amperi de bilmiyorum. Şöyle bir kaçış noktası var ki, buzdolabını
öncelikli ihtiyaç olarak kullanacağım zamanlarda webastoya ihtiyaç olmayacak. Aynı şekilde webastoyu öncelikli ihtiyaç olarak kullanacağım zamanlarda da buzdolabına fazla ihtiyaç olmayacak. Ama ben her iki durumda ve her ikisini aynı anda kullanacağım zamanlarda da en azından iki gün için gözüm arkada kalmasın istiyorum.
Daha yüksek amperajlı 90 ya da 105 AH gibi bir jel aküyü yolcu koltuğunun altına sığdırabilirsek sorun çözülür gibi gelmişti. Ancak yazılanları okuyunca kafam karıştı. 90 Ah bir jel akü alsam ve bunu %25'ine kadar kullansam yine 60Ah akü ile aynı hesaba gelecek neredeyse. Buzdolabını 220v veinverterle kullanmıyorum tamam ama sonuçta 12v da olsa bir motor var ve kalkışta demeraj akımı çekiyor... Jel akü alırsam en azından 10 yıl ardıma bakmam diye düşünmüştüm ama onun da test edilmemiş olduğu söyleniyor. AGM akülerin fiyatları da jel akülerden aşağı değil. Şeytan diyor koy 105 Ah mutlu aküyü gittiği yere kadar gitsin... En fazla iki sene sonra değiştiririm. Ne dersiniz bu işe?
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

cem bey.Size şeytana uymayın diyeceğim ancak bu sefer şeytan ne kadar kandırıyor,Tereddütteyim.Enerji fuarında yusuf ve yaşar beyle beraber dolaştık akü imalatçılarının kaygısı akülerin raf ömrünün uzun olması yönünde idi ağırlıklı.Birde Jel akülerden önce karavan camiası ne tip akü kullanıyorlardı?Epeydir bu topikleri takip ediyorum somut bir karara varamadığım gibi kafam karıştı Zira görüştüğümüz bir başka akü imalatçısı dahi sağlıklı yanıt veremedi kaygılı sorularımıza.Bende kendi kararımı verip olmazsa sadece kendimi suçlama taraftarıyım.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Cem Bey, nasıl akü alırsanız alın ama sisteminizde akü çıkışlarında sigorta yoksa (tahmin ediyorum yoktur) mutlaka bir oto elektrikçiye 20 ya da 25 amperlik sigorta taktırın. Yaşam aküsünü acil durumlarda kapatmak için şalter koydurun. Bir de rölenin kontrol ucuna bir anahtar taktırırsanız istediğiniz zaman yaşam aküsünün motor çalışırken şarjını kesebilirsiniz.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yusuf'cuğum,en önemli olan fiyatları hakında bilgi yok.O konuda bilgi edinirsen sanırım herkesin ilgisini çekebilir.Malum bu devirde en önemli etken işin duygusal yanı.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Abdi abi biz o fuarda dolaşırken bize gelin iş yerinde hem testlerini yaparsınız özelliklerini görürsünüz hemde fiyatlandırma konusunda yardımcı olursunuz dediler ama bir türlü işleri bitirip aküye sıra gelmedi olurda ihtiyaç olursa gidip yerinde inceleyeceğim ve buradan paylaşacağım,bu arada sizi tekrar aramızda görmekten mutluyuz.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ben yaşam aküsünü anahtar ile ayırmıştım. Ama son zamanlarda araya bir röle de koymayı düşünüyorum.
Akülerin birisi 60, birisi 72 amper, araya 80A role koymam yeterli olur mu?
İnternetten aşağıdaki genel maksatlı röleyi buldum.
http://www.elo.com.tr/upfiles/Roleler/5.pdf
Ancak bazı kaynaklar kabloda oluşacak akımın akülerin depolama boyutundan bile büyük olabileceğini söyledi, Bu doğru mudur? Örneğin iki 60A akü arasında 100A akım oluşabilir mi?
Kablolar oldukça kalın kesit ve uzunluğu 1mt den az.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Cem, AGM aküler incelediğim kadarıyla karavan kullanımı için en ideal akü. Avantajları; konum problemi yok, her şekilde yerleştirebilirsiniz, gaz çıkışı hemen hemen yoktur, derin deşarja daha dayanıklıdır, sıvı halde asit içermediğinden sızıntı gibi sorunları olmaz. Normal aküde ise sadece fiyat avantajı vardır. Fiyat bence 2 katına kadar ise AGM almak daha iyi. Daha fazla ise size kalmış. ;)
Burada biraz daha bilgi ve karşılaştırmalar var. http://www.windsun.com/Batteries/Battery_FAQ.htm

Yücel Bey, bilgisini verdiğiniz röleyi kullanabilirsiniz. Normalde aküler arasında öyle yüksek akımlar oluşmaz. Akünün biri boş ise başlangıçta yüksek akım oluşur ama bu değer öyle 100A filan olmaz. Ancak yaşam aküsü bağlıyken marşa basarsanız yaşam aküsünden de yüksek akım çeker. Hele ana akü boşalmışsa.!!!
Bu iki akünüzü birleştiren hattınızın her iki ucuna, kullandığınız kablonun kesitine uygun sigorta koymalısınız. Röleyi çekili ununtursanız marş esnasında bu sigortalar atabilir, ama sizi de birçok sıkıntıdan kurtarır. Kablodun geçtiği yerler çok güvenli ve aküler yanyana ise sigorta konulmayabilir.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,356
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst