Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,998
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Yaşam Aküsü 1

Selam, Motor çalışırken 2 akü de alternatörden besleneceğinden, yaşam aküsü daha yüksek ve boş olsa da ana aküyü boşaltmaz. Yanlışsam düzeltin lütfen. Her 2 akü de alternatörden şarj olmaya başlar fakat alternatör zorlanır ve sürekli başına bu gelirse ömrü kısalmaya başlar. o yüzden aküleri teker teker doldurmak daha sağlıklı. Ben both şalter öneririm. dediğin gibi yarım saat sonra şalteri çevirip yaşam aküsü devreye sokmak daha sağlıklı. Hatta ben, bu aküler birbirine hiç bağlamadan alternatörden ayrı ayrı nasıl şarj ederim diye düşünüyorum.
Yani şöyle; ilk olarak ana akü şarj olur. Daha sonra bir şalter çevrilir veya düğmeye basılır. Ana akü devreden çıkar, yaşam aküsü devreye girer ve artık yaşam aküsü aracın ana aküsü olmuştur. Araç bütün ihtiyaçlarını yaşam aküsünden karşılar ve yaşam aküsü bu sırada şarj olur. Böylece ana akü ile yaşam aküsü hiç birbirleriyle tanışmazlar. Ferhat Bey böyle birşey mümkünmü?

Ben röleye sıcak bakmıyorum, bozulabilecek herşeyin sayısını azaltmak lazım. Birşey olmaz demeyin oluyor.
İnsel T2'sine yaşam aküsü bağlarken both şalter tavsiyeme uymayıp röle taktırmıştı. Sanırım bus buluşmasındaydı, röle bozulmuş ve yol boyunca o yaşam aküsünün şarj ettiğini zannederken akü hiç şarj olmamış. Gece içkiler içildi, şarkılar söylendi, yatma vaki geldi. 1000m yüksekte yayla ayazında , İnsel'in webasto gecenin ortasında durdu, şalter olmadığı için ana aküyü devreye sokup ondan da yararlanma şansı olmamdı, eşi ve ufaklıkla soğukta perişan olmuşlardı ve sanırım dayanamayıp sabaha karşı gitmişlerdi. Belki bu eziyetli anısını kendisi anlatır. Manual şalter bu tip riskleri ortadan kaldırıyor.

Başka birşey de akü büyüklükleri ve alternatör kuvveti ile ilgili; Alternatörün kapasitesi, sahip olduğumuz aküleri mantıklı süreler içinde doldurabilecek şekilde olmalı, ya da aküler alternatörün gücüne göre, mantıklı süreler içinde dolabilecek büyüklükte seçilmeli.

Örn: 55 amperlik bir alternatöre 60 amperlik ana akü , 200 amperlik yaşam aküsü bağlamış olalım. Bu büyük yaşam aküsü tamamen boşaldığında 55 amperlik alternatörün aküyü doldurması 10 saatten fazla sürer. Araç 2. kez durduğunda akü hala dolmamıştır. Voltajı düşüktür. Bu sebeple kullanılacak elektrikli aletler çalışabilmek için aküden daha fazla akım çeker. Ve aküyü daha çabuk boşaltır.
elektrikli alet olarak 75 wattlık komressörlü buzdolabı düşünelim. Akünün tam dolmadığını .voltajın 12.3 V olduğu varsayalım.
Buzdolabı 75W/12.3V=6.1A akım çeker. Eğer Daha ufak bir akü tam dolmuş olsaydı 75/12.8=5.85A akım çekecekti, gibi...
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

Arkadaşlar benimde naçizane bir önerim olacak yüksek Ah lik tek akü yerine o akünün yerini tutabilecek birden fazla aküyü paralel bağlamanız örnek: 200 Ah =4 X 50 Ah , bana göre avantajı tek bloktaki akünün boyutları ve fiyatı daha büyük oluyor ama birden fazla akü kullandığınızda aküleri birkaç yere yerleştire bilirsiniz ve fiyat avantajı oluyor ve ayrıca bu aküler eninde sonunda verimden düşecek veya bozulacak tek bloktaki aküyü atmak zorunda kalacaksınız belkide sizi olmadık bir yerde bozularak zor durumda bırakacak ama birden fazla aküyü paralel bağlayarak sadece bozulanı değiştirebilirsiniz daha ekonomik çözüm olur ve sizi yarı yolda bırakmaz,ama şunu unutmayın belli bir seneden sonra aküleri grup değiştirmek daha yerinde olur.

saygılar
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Sevgili Arkadaşlar ;

Starrer akü ile yaşam aküsünü ayırmadığınız takdir de bir şekilde başağrıtacak sorunla karşılaşırsınız, akü ayırmanın iki basit yolu var,

Öncelikle şunu öneririm starter aküden asla ilave güç almayın, buzdolabı, webosta , invertör ve benzeri yükleri yaşam aküsünden besleyin, böylece starter akü her zaman dolu kalacaktır,

Aküleri ayırmanın iki yolu vardır ;

1- T-max akü ayırcı kit (Anıl otoda 250 TL civarında satılmaktadır) bu sistemin özelliği kontak kapalı iken iki aküyü otomatik olarak birbirinden ayırır. Marş basıldığı anda iki aküyü otomatik olarak bağlar ve şarz etmeye başlar ve yaşam aküsü dolunca yine otomatik olarak ayırır. bu sisteme toplamda 180 amperlik akü bağlayabilirsiniz. yine istediğiniz her an iki aküyü bir düğme vasıatsı bağlamanıza olanak veriri (ben yaklaşık 3 yıldır kullanıyorum)

2- Bu işi herhangi bir kit kullanmadan ve en ucuz yapmak isterseniz iki akünün + uclarını 180 amperlik bir marş otmatiği üzerinden geçirerek bağlamaktır, bu bağlantıda marş otomatiğinin + selenoid ucuna şarz dinamosnun + ucundan bağlantı yapmaktır, Sistemin çalışma prensibi basittir ; araç çalıştırıldığında marş ucundan aldığınız + değer vereceğinden selenodi çalıştırır ve aküleri bağlar, kontak kapalı iken bu bağlantı - olacağından hattı kapatır
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

İki akü bağlanırken ara bağlantıya sigorta konmaz , pratikte bir faydası yoktur. ancak aküleri kesmek için her zaman şalter koymak son derece faydalı bir işlemdir,

Selam ve saygılarıma,
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Herkese Merhaba ,
Bu işi yelkenli teknelerde çözen bir alet var.Adı izolatör.Bu izolatörü her akünün + kutbuna bağlıyorsunuz 2 ve 3 akü için olan ve 70 Amperden başlayıp 150 Ampere kadar modelleri var.Çalışma prensibi şöyle:Bağladığınız aküleri bağlama sırasına göre sırayla şarj ediyor.1.akü doldumu onu kesip 2. aküyü doldurmaya başlıyor.2.aküde doldume şarjı kesip boşta kalıyor.Karavanlarla yelkenli teknelerin mantık olarak çok farkı yok. Bu yüzden bu cihazı temin edip takmanız faydalı olacaktır.Tedarik etmekte sıkıntısı olanlara yardımcı olabilirim.fiyatları 120 tl civarı başlayıp amper ve akü sayısına göre artıyor.
Ayrica elimde 150 Amper AGM tip 4 adet akü vardır.Dar ve uzun tip isteyenlere iki tanesini satabilirim. Sıfırdır.Adet fiyatı 400 tl dir. Ölçüleri 550 mm X125 mm X 360 mm dir.
Saygılarımla
Bülent Akdemir
 

Ekli dosyalar

  • TPF12-150H.pdf
    792.1 KB · Görüntüleme: 184



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ben Kurtadam'ın fikrine katılmıyorum, bir kaç tane aküyü birbirine bağlamaktansa onun yerine tek büyük bir aküyü kullanmayı tercih ederim. Birbirine bağlı aküler mutlaka birbirlerini olumsuz yönde etkileyeceklerdir. Aralarından birinin bozulup değiştirilmesi zaten dengenin bozulacağının kanıtıdır. 3 tane eski aküye 1 tane yeni bağlamak akülerin dengesini bozacaktır. Elektronik müh. yakın bir arkadaşım var, 20-30 metrelik yatların ve guletlerin elektrik tesisatlarlarını kuruyorlar ve çok iyi bir marka akü firmasının Türkiye distribütörlüğünü yapıyor. Bu konularla ilgili onunla konuştuğumda, 'Biz, oluşabilecek sorunları en aza indirmek için aynı marka, aynı güçte ve hatta seri numaralarına bakıp fabrikada aynı banttan çıkan aküleri birbirine bağlıyoruz ' diye açıklama yapmıştı.

Bu arada isterseniz ,kuru, sulu, jel her türlü akü var , onlarda ve en iyi marka ama çok pahalı. Sitesinin linki:
http://artimarin.com/

Sitenin adresini almak için biraz önce onunla konuştum ve aramışken diğer konuları da sorayım dedim. Buraya kadar yazdıklarımı silmeden ,şimdi öğrendiklerimi yazıyorum;
1. Kurtadam'ın önerisine karşılık aldığım cevap' hiçbir mantığı, yok, içlerinden biri bozulursa diğerlerini de bozar, hepsini birden değiştirmek gerekir. '
2. Bir önceki mesajımda Cem verdiğim cevabın doğru olup olmadığı sordum, cevabı;' İki farklı büyüklükteki akü, aternatörden şarj olurken, birbirleri üzerinden akım geçirler, yanlış bir uygulama , aynı büyüklük ve markada iki akü olsa haydi bir derece kurtarır' Böylece yanlış bildiğimi öğrenmiş oldum, Cem haklıymış.
3. Aküleri nasıl şarj etmek gerek sorusuna cevap; 'Araya diyot bağlayacaksınız, diyot tek yönlü akım geçirdiği için aküler birbirinden etkilenmez'
4. Daha önce bununla ilgili kouşmuştuk ve bana diyotların aküyü şarj ederken şarj voltajını 0.6 volt düşürdüğünü söylemişti. Bende 'olmaz o zaman kullanamayız' demiştim. Tekrar şimdi sorduğumda artık kayıpsız diyotların olduğunu söyledi.
5. Kaç para bu diyotlar? cevap:'diyotlar alternatörün gücüne göre seçilir, kayıplılar 70$'dan başlar, kayıpsız diyot ise 250$' dedi.
Yani bu şarj işinin sağlıklı yolu 250 $ verip diyot bağlatmaktan geçiyor, o zaman farklı ebatlarda aküler kullanmak da mümkün. Aküler hiçbir şekilde birbirlerini etkileyemiyorlar.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

yayiyayayu' Alıntı:
Uğur bey merhaba
araç aküsü ve yaşam aküsü arasına koyacağımız sigorta ne tip sigorta bilgi verirseniz sevinirim
merhaba Yasar Bey
50 amperlik sigortayi oto elektrik malzemesi satan yerlerden temin edebilirsiniz. tesisat sigortasi ya da bicak sigorta olarak bilinir. standart sigortalardan biraz daha buyuktur. iki aku arasindaki hattin her iki ucuna koymalisiniz. boylece bu hat uzerinde olusabilecek kisa devre durumunda her iki akunun cikisindaki sigorta atacak ve yangin tehlikesi olmayacaktir.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Elektrik işlerinden fazlaca anlamadığımı en başta söylemiştim. Bu yüzden cahilliğime verin. 55 Amperlik bir alternatörümüz varsa bu saatte 55 A şarj yapabileceği anlamına gelmiyor mu? Ana akü de boş olsa dahi (diyelim 90 A) 200 Amperlik yaşam aküsünü neden 10 saatten fazla sürede dolduruyor? 200+90 =290/55 = 5.27 saatte doldurması gerekmez mi? Tabi gece yolculuğunda farlar, radyo teyp, resistans gibi aksesuarlar açıksa işler değişir.

Ben bu kadar büyük bir yaşam aküsü kullanmayı zaten düşünmüyorum. Sığdırabilirsem 150A ya da 120A olacak.

Şarj süresi dikkate alındığında 120 A ve hatta 105 A belki de daha mantıklı. Full şarjlı düşük amperli akü yarı şarjlı yüksek amperli aküden daha verimli olacaktır.

Röle olduğu durumda endişelerimde haksız değilmişim. Ayırıcı anahtarla bu iş çözümlenir gibi geliyor. İlk yarım ya da bir saati ana akünün şarjına ayırdıktan sonra geri kalan sürede yaşam aküsünü şarj edebilirim. Kayıpsız diyot çözümü de iyiymiş ama 250 $ çok para. Bu fiyata iki tane ana akü alınır.

Jel ya da AGM akülerin yatık olarak problemsiz kullanılıp kullanılamayacağına ilişkin soruma cevap alamadım? Fikri olan yok mu?
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Benzinli araçlarda alternatörün ürettiği akımın 25-30 amperini araç kendi için kullanır, bujisi çakıyor, beyni çalışıyor vs. Dizellerde buji yok ama artık bir sürü elektronik parça çalışıyor yine de benzinli bir araca göre daha düşük elektrik tüketir diye düşünüyorum. Yolda giderken müzik dinliyoruz 3-4 amper, buzdolabı çalışır vaziyette 7-8 amper, gece gidiyorsak farlar 10 amper. Yine iyimser söylemişim, 55 amperlik alternatörden pek bişey kalmıyor.

Akü şarj olayını bende aynı dediğin gibi yapıyorum. Yola çıktığımda ilk ana akü şarj oluyor sonra ilk molada yaşam aküsünü devreye sokuyorum, Kamp alanına gelince de ayırıyorum. Ama benim sistem farklı, yaşam aküsünü ben yaşam aküsü olarak kullanmıyorum. Herşey için ana aküyü kullanıyorum, ana akü bitip marş basmayacak hale gelirse, yaşam aküsünü(2. akü demek daha doğru benim için) marş basmak için takviye olarak kullanıyorum. Böylece 2. akü aslında hep dolu kalmış oluyor. Ana akü bitiyor ,doluyor. 2. akü emniyet aküsü. Doğru olmadığını biliyorum ama camperı aldığımda tek akü vardı, 2. aküyü ben dahil ettim. Tek akü olduğu için araçtaki herşey bu aküye bağlıydı, ayırıp tekrar yaşam aküsüne bağlamakla, kablo çekmekle, orayı burayı delmekle uğraşmak istemedim. 2. aküyü direk bir şalterle ana aküye bağladım, bitti.

Aslında diyot veya buna benzer başka birşeye para vermektense motora 2. bir alternatör bağlamak en iyisi , herhalde aynı paralara gelir zaten arkadaşım da ilk bunu önermişti . Her araca olmaz ama yeri uygun olanlar bir iki tadilatla takabilir belki. Yeni projemde ilk bunun için uğraşacağım, olmadı diyot.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Bilbo' Alıntı:
Ben Kurtadam'ın fikrine katılmıyorum, bir kaç tane aküyü birbirine bağlamaktansa onun yerine tek büyük bir aküyü kullanmayı tercih ederim. Birbirine bağlı aküler mutlaka birbirlerini olumsuz yönde etkileyeceklerdir. Aralarından birinin bozulup değiştirilmesi zaten dengenin bozulacağının kanıtıdır. 3 tane eski aküye 1 tane yeni bağlamak akülerin dengesini bozacaktır. Elektronik müh. yakın bir arkadaşım var, 20-30 metrelik yatların ve guletlerin elektrik tesisatlarlarını kuruyorlar ve çok iyi bir marka akü firmasının Türkiye distribütörlüğünü yapıyor. Bu konularla ilgili onunla konuştuğumda, 'Biz, oluşabilecek sorunları en aza indirmek için aynı marka, aynı güçte ve hatta seri numaralarına bakıp fabrikada aynı banttan çıkan aküleri birbirine bağlıyoruz ' diye açıklama yapmıştı.

Bu arada isterseniz ,kuru, sulu, jel her türlü akü var , onlarda ve en iyi marka ama çok pahalı. Sitesinin linki:
http://artimarin.com/

Sitenin adresini almak için biraz önce onunla konuştum ve aramışken diğer konuları da sorayım dedim. Buraya kadar yazdıklarımı silmeden ,şimdi öğrendiklerimi yazıyorum;
1. Kurtadam'ın önerisine karşılık aldığım cevap' hiçbir mantığı, yok, içlerinden biri bozulursa diğerlerini de bozar, hepsini birden değiştirmek gerekir. '
2. Bir önceki mesajımda Cem verdiğim cevabın doğru olup olmadığı sordum, cevabı;' İki farklı büyüklükteki akü, aternatörden şarj olurken, birbirleri üzerinden akım geçirler, yanlış bir uygulama , aynı büyüklük ve markada iki akü olsa haydi bir derece kurtarır' Böylece yanlış bildiğimi öğrenmiş oldum, Cem haklıymış.
3. Aküleri nasıl şarj etmek gerek sorusuna cevap; 'Araya diyot bağlayacaksınız, diyot tek yönlü akım geçirdiği için aküler birbirinden etkilenmez'
4. Daha önce bununla ilgili kouşmuştuk ve bana diyotların aküyü şarj ederken şarj voltajını 0.6 volt düşürdüğünü söylemişti. Bende 'olmaz o zaman kullanamayız' demiştim. Tekrar şimdi sorduğumda artık kayıpsız diyotların olduğunu söyledi.
5. Kaç para bu diyotlar? cevap:'diyotlar alternatörün gücüne göre seçilir, kayıplılar 70$'dan başlar, kayıpsız diyot ise 250$' dedi.
Yani bu şarj işinin sağlıklı yolu 250 $ verip diyot bağlatmaktan geçiyor, o zaman farklı ebatlarda aküler kullanmak da mümkün. Aküler hiçbir şekilde birbirlerini etkileyemiyorlar.

Sayın Bilbo
Aküler ne kadar kaliteli olursa olsun her zaman bozula bilirler 2 yılı geçtikten sonrada hiçbir hak iddia edemezsiniz bir sürü para vererek aldığınız aküde geri dönüşüme gitmiş olur, işim gereği ben devamlı akü kullanıyorum bazen akü hiç bir belirti göstermeden tamamen bozula biliyor , 12v luk bir aküde 6 adet 2v luk gözler vardır bunlardan birisi bozulsa zaten akü iptal oluyor ups sistemlerinde paralel gurup akü sistemleri kullanılıyor hiçbir sorunda çıkmıyor paralel akü kullandığınız da yedekli sisteminiz olmuş oluyor .
İlk yazımda belirtmiştim belli bir yıldan sonra gurup değiştirilmesi gerekir diye.Eski akü ler seri bağlı sistemde diğer aküleri bozar paralel sistemde içeriden kısa devre olmadığı sürece hiçbir sorun çıkmaz ama bizimki bir öneri herkes istediğini ve mantığına uyan sistemi kullanılır.
Şunu da eklemek istiyorum ister yeni gurup olsun ister eski guruba akü ilavesi olsun 14.5v ta aküler paralel olarak dengeleme şarzına tutulması gerekir ayrıca ben kuru tip aküler için bu yorumları yapıyorum diğer tip aküler farklılıklar gösterebilir saygılar la
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

orsaalabanda' Alıntı:
Elektrik işlerinden fazlaca anlamadığımı en başta söylemiştim. Bu yüzden cahilliğime verin. 55 Amperlik bir alternatörümüz varsa bu saatte 55 A şarj yapabileceği anlamına gelmiyor mu? Ana akü de boş olsa dahi (diyelim 90 A) 200 Amperlik yaşam aküsünü neden 10 saatten fazla sürede dolduruyor? 200+90 =290/55 = 5.27 saatte doldurması gerekmez mi? Tabi gece yolculuğunda farlar, radyo teyp, resistans gibi aksesuarlar açıksa işler değişir.

Ben bu kadar büyük bir yaşam aküsü kullanmayı zaten düşünmüyorum. Sığdırabilirsem 150A ya da 120A olacak.

Şarj süresi dikkate alındığında 120 A ve hatta 105 A belki de daha mantıklı. Full şarjlı düşük amperli akü yarı şarjlı yüksek amperli aküden daha verimli olacaktır.

Röle olduğu durumda endişelerimde haksız değilmişim. Ayırıcı anahtarla bu iş çözümlenir gibi geliyor. İlk yarım ya da bir saati ana akünün şarjına ayırdıktan sonra geri kalan sürede yaşam aküsünü şarj edebilirim. Kayıpsız diyot çözümü de iyiymiş ama 250 $ çok para. Bu fiyata iki tane ana akü alınır.

Jel ya da AGM akülerin yatık olarak problemsiz kullanılıp kullanılamayacağına ilişkin soruma cevap alamadım? Fikri olan yok mu?
Merhaba Cem, 55A'lik şarj alternatörü 55A verebilir ama akünün çektiği akım zaman içinde azalır. Bu nedenle şarj süresi uzun olur. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=51629.40 sayfasında akülerin doluluk oranına göre ne kadar akımda ve ne kadar sürede dolacağını yazmıştım.

Bu alternatör akım kapasitesine göre bakıldığında, akü kapasitesine göre zamana göre şarj seviyesi fazla değişmez. Yani belli bir zamanda 120Ah ve 150Ah aküler yaklaşık aynı oranda dolarlar. Büyük akünün dolum esnasında çektiği akım da büyük olur. Büyük akü kullanmak bence daha iyi. Sığdırabildiğiniz en büyük aküyü kullanın. Akünün ömrü deşarj derinliğiyle orantılıdır. Küçük aküyü aynı kullanımda daha fazla deşarj edersiniz bu da ömrünü kısaltır. Tabii ki kıyaslamaları aynı kalitedeki akülerle yapmak lazım.

Benim aracımda 3 yıldır röle sistemi herhangi bir sorun çıkartmadı. Rölenin bağlantıyı gerçekleştirdiğinden emin olmak için yaşam aküsünü bir voltmetreyle takip etmek yeterli.
Diyot çözümleri de var, genellikle akü izolatörü deniyor. Diyotlardaki iletim kaybını kompanze etmek için, alternatörün gerilim örneği aldığı bağlantının da ana aküye takılması ile çözüme gidilebilir.

Bildiğim kadarıyla jel ve AGM aküler sıvı elektrolit içermediğinden, her konumda kullanılabiliyor. Yine de bunu akü üreticisine danışmakta fayda var. Sonra akü kısa sürede bozulursa, bu aküyü yatık kullanmışınız garanti dışıdır demesinler.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

ben de yillardir role kullaniyorum ve baska karavanlara da taktim. hic bir sorun yasamadim. burada dikkat edilmesi gereken rolenin surekli kullanilmaya uygun olmasi ve en az 70 amper olmasi.
Ferhat Bey'e bir sorum olacak. yuksek amperli bir yasam akusu kullanmak yerine toplam amperleri o aku kadar olan iki yasam akusu kullanmak arasindaki farklar ne olabilir.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ergun' Alıntı:
merhaba Yasar Bey
50 amperlik sigortayi oto elektrik malzemesi satan yerlerden temin edebilirsiniz. tesisat sigortasi ya da bicak sigorta olarak bilinir. standart sigortalardan biraz daha buyuktur. iki aku arasindaki hattin her iki ucuna koymalisiniz. boylece bu hat uzerinde olusabilecek kisa devre durumunda her iki akunun cikisindaki sigorta atacak ve yangin tehlikesi olmayacaktir.
Uğur bey bilgi için teşekkür ediyorum
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ergun' Alıntı:
ben de yillardir role kullaniyorum ve baska karavanlara da taktim. hic bir sorun yasamadim. burada dikkat edilmesi gereken rolenin surekli kullanilmaya uygun olmasi ve en az 70 amper olmasi.
Ferhat Bey'e bir sorum olacak. yuksek amperli bir yasam akusu kullanmak yerine toplam amperleri o aku kadar olan iki yasam akusu kullanmak arasindaki farklar ne olabilir.
Çift yaşam aküsünü teknik olarak ele alırsak; Aynı yaşta ve aynı özellikte iki aküyü paralel olarak sürekli kullanabilirsiniz. Değiştirirken yine birlikte değiştirmelisiniz.
Birlikte şarj edip sırayla deşarj (kullanma) şeklinde ise, akülerin aynı özellikte olması gibi bir sorun yoktur.
Bir seçici anahtar (1-0-2 şalter veya both switch) ile dilediğiniz aküyü kullanabilirsiniz.
Fiziksel boyut olarak tek bir yüksek kapasiteli akü, iki yarı kapasiteli aküden daha küçük ve daha ucuzdur. Seçenekli akü kullanımında, unutup bir aküyü tamamen boşaltmamak için daha fazla akü kontrolü gerekir.
Benim tercihim tek bir büyük aküdür ama diğer seçenek de uygulanabilir bir tercihtir.
 




Ynt: Yaşam Aküsü 1

Zaman geçtikçe kafamdaki soru işaretlerine yenileri ekleniyor...

Akülerin doluluk durumuna göre şarj süresinin zamanla doğru orantısal olmadığı diğer başlıklarda paylaşılmış. Ancak burada 220v elektrik ve redresörle elde edilen değerler paylaşılmış. Peki alternatörden şarj duurmunda bu süreç nasıl işliyor?

1/10 gibi tavsiye edilen ve 3/10 gibi üst akım sınırlamalarından bahsedilmiş. Yanlış anlamadıysam bu 150A akü için 15A tavsiye edilen ve 45A üst sınır değeri midir?
Peki benim alternatörüm 55A veriyorsa nasıl olacak? Araçlarda bunu düzenleyen ayrı bir sistem mi var?

Sorularım mutlaka konuyu iyi bilenleri için cahilce gelecektir ama, çok kaba bir hesapla saatte 55A kapasiteli bir alternatörden radyo-teyp, ıvır zıvır gibi küçük kayıpları düştükten sonra (aracın motorunda elektrik tüketecek başkaca donanım yok) (en yüksek tüketim ortalama 1,9A/h ile buzdolabım) 150A lik bir aküyü 3 saatlik bir yolculuk ile doldurabileceğimi düşünmekteydim. Kazın ayağı öyle değil mi acaba? :D 3 saatte en azından 12voltun altına düştüğü durumlardan %80 doluluk seviyelerine dahi çıkaramaz mıyım?

Genel kullanım şeklim 2-3 günlük konaklamalarda aküyü sonuna kadar kullanıp yolda şarj etme şeklinde olacaktır bundan eminim. Bu şekilde akü ömrünü kısaltacağımın da bilincindeyim ama yaşam aküsünü randımanlı olarak kullanabilmek için mutlaka arada elektrik almam mı gerekecek?

Diğer sorun jel akülerin 13,8 volt ile şarj edilmesi tavsiyesi ve alternatörün bildiğim kadarıyla 14,4 volt vermesi. Bu durum ciddi sorun teşkil eder mi?

Jel akü işinden vazgeçsem mi acaba?
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,356
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst