Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,996
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Yaşam Aküsü 1

atilla,aküler hakkında bazı bilgiler edinmiştim. seninde verdiğin ayrıntılı bilgilerden sonra bu konu bende iyice pekişmiş oldu.teşekürler.
jel aküler hernekadar güvenliysede ben yatağıma almayayım ;D
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

bartek' Alıntı:
Haldun Hocam, ben yerli jel akü zinox aldım. Ama hala kullanamadım. O nedenle performansı hakkında bilgi şu an veremiyorum. 2-3 defa deneyince fikirlerimi bildiririm.

Üstadım,

Nedir izlenimleriniz... Bu arada kaç Ah lik aldınız Zinox u?
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Haldun, akü konusunda, tam bakımsız kapalı akü ile jel aküyü verim ve kalite açısından yarıştırmıyorum, lakin tam bakımsız aküler biliniyorki, sürekli şarz deşarj oluyorlarsa, büyük amp'li seçilip sonuna, bitirinceye kadar kullanılmıyorlarsa, fiyatları bakımından jel aküler yerine kullanılabilir, bu lafı sarfetmemin nedeni arac kapı önünde 10-15 günden fazla yatmayacaksa ve aküyü 200 amp düşünüyorsan, tam bakımsız kapalı yani gaz çıkışsız akü kullanabilirsin, normal akülerde sıkıntı, uzun süreli aylarca yatmakdan sorun çıkardıkları için jeller tercih ediliyor, birde koyacak yer küçük amp'li aküye müsaitse akünün % kullanımı açısından jel tercih...
Toparlarsak, sürekli kullanılacak bir karavanda (senin kışın bile 15 günden fazla aracı yatıracağını sanmıyorum), yerde müsaitse 200 amp akü kullanılacaksa jel yerine tam bakımsız, gaz çıkışsız, kapalı sistem normal akü kullanılabilir..
Şahsen ben karavanımı tek araç olarak kullanacağım için gündelik otomobil gibi kullanacağım, sürekli sarz deşarj olacağı için 200 amp'i 800-900 TL'lik jel akü yerine, 380 TL'lik 200x2=400 amp Kocabay tam bakımsız kapalı sistem gaz çıkışsız akü kullanacağım..Bilgine...

Kocabay 200 amp.jpg
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Atilla abi,

Söylediklerinde haklısın...

Hafta sonunu güneş enerjisi konusunu araştırmakla geçirdim...

Şu an ki güneş paneli fiyatlarının yüksekliği artı verimlilik oranlarıyla karavana taktırıp enerji sorununu çözebilmek pek olası değil...

Ya da daha doğru bir ifadeyle bizim gibi bütçesi az olan kesim için gerçekçi değil...

O nedenle şarj dinamosu + yaşam akü(leri)sü seçeneğine döndüm...

100Ah benim aracın kendi aküsü...

Stasyoner akü yada tam kapalı akü koymak söylediğin gibi en uygun çözüm...

Bu noktada sadece hafta sonları aracı kullanacağımdan (hafta içi neredeyse hiç araç kullanmıyorum) yaşam akülerini şarj sorunu yaşar mıyım noktasında tereddütteyim... O konuyu araştırıyorum...

Şu ana kadar aldığım fiyatları kabaca yazarsam:

MasterVolt : AGM akü... 130Ah... 340 Euro+KDV
160Ah... 400 Euro+KDV

(Oldukça kaliteli bir ürün, tekne tayfası tarafından çok tutuluyor ama görüldüğü gibi ziyadesiyle tuzlu :-\ )

***

HAZE... 150Ah Gel ... 375$ +KD

PlusPower... 100Ah Gel... 190$+KDV (2 tane 100 Ah ile 380$+KDV yapıyor uygun bir seçenek)

Birde Select marka var ki, bu 3 markada aynı fabrikanın ürünüymüş (Çin)...

***

Zinox... Yerli üretim... http://zinoxaku.com/default.asp?go=2

150Ah... 450TL+KDV

225Ah... KDV dahil 600 TL civarı...

***

Bunun dışında gene Çin malı Trojan aküler var... www.sader.com.tr getiriyor...

Diğer fiyatlar hakkında kabaca bilgi için aşağıdaki linke bakılabilir...

http://www.akudunyasi.com/

Dolayısıyla 600 TL civarında bir fiyata jel akü alınacağına gene aynı amperajda kapalı tip bir aküyü yarı fiyatına almak daha gerçekçi, çünkü son tahlilde Almanya ürünü aküler dışındakilerin 5 yıl ömrü sadece kağıt üzerinde olduğu söyleniyor...

Atilla abi,

Sen Kocabay markasını kalitesinden dolayı mı yoksa uygun fiyatı nedeniyle mi seçtin? (Mutlu yada Kocabay yada Delphi gibi markalar da var anlamında soruyorum)

Not: Benim aklıma yatan model ise aşağıdaki oldu...

http://www.akudunyasi.com/Varta-12Volt-180Amper-Aku-M18-Tam-Kapali-012V-0180Ah,PR-2243.html
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Haldun hocam birde bu seçenek var,
http://www.projel.com.tr/prolead.html

diye yazdım, arkasından favori ilanlarımdaki akü seçeneğini göstereyim dedim ama internet siteleri ve sahibinden.com daki ilanları yayında değil,
artık böyle bir seçenek yok :-[
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

İşi oto tamirciliği olan arkadaşlarım var, müşteri ne isterse onu takıyorlar ama, kendi araçlarında Kocabay kullanıyorlar, buna bizzat tanık oldum..Ayrıca sitelerini inceleyince, akü üzerinde kendi markaları ile çeşitlemelerini, hitap ettikleri sektörleride inceleyince, her şeye aynı akü deyil, işe göre akü felsefelerinin olduğunu, hissediyorum..
Daha öncede yazdığım gibi, aracın 10-15 gün çalışmadan yatması, uzun sayılmıyor, buradaki kasıt, bir kaç günde bir aracı çalıştırmak deyil, akünün %10'unun harcatıp, eksilen enerjiyi takrardan şarz ettirmek, yani akünün kısmi olarak ısınmasını sağlayacak kadar enerji hareketi sağlamak, senin yaşam tarzının buna uygun olduğunu sanıyorum.
benim tercihim 2x200 amp, kdv dahil 377 TL'ye kocabay...Yerin varsa aküde yüksek amp büyük rahatlık..

Aşağıdaki linki sadece incelenmesi için veriyorum, heryerden alınabilir, bu reklam deyil kişisel tercihdir, herkes kendi fikirlerinden sorumludur..
http://www.akudunyasi.com/Kocabay-12Volt-200Amper-Aku-Marin-012V-0200Ah,PR-1883.html
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Haldun Bey,

Ben zinox alalı 1 ayı geçti ama aksilikler yüzünden bayram da bile Istanbul'u bekledik. Gece kalmalı henüz denemedim. Sadece aralarda denedim. Yüklenmediğim için problem çıkmadı. Ama şu anda kesin bir şey diyemem. Araba motoru biliyorsun 14.4 Volt ile şarj ediyor.Bu voltajın problem yaratmayacağı akü alman gerekir. Genelde güneş enerji sistem aküleri 13.8Volt üzeri problem çıkartabilir. Satıcılar bir şey olmaz diyor ama problem çıkınca yüzüne bile bakmıyorlar.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1


Jel akü konusunda pratikte yaşadığım bir sorun; (aslında sorun mudur, tam olarak bilmiyorum ama?..)


Akünün voltajı ne yolda alternatörden şarj olduğunda, ne de 220 ile şarj ederken öldür allah 13.8'in üzerine çıkmıyor. Çok nadir durumlarda alternatörden şarj olduğunda ve iki akü birleşik olduğunda 14 volt görüyorum. Konaklayacağım zaman iki aküyü ayırdığımda küt diye 13,1'e düşüyor.

12 volt'un altına çok nadir durumlarda düşmüştür. Genel kullanım aralığımız 12 - 13 volt arası... Sorun olmadı ama normal kurşun asit ya da AGM akü kullananlarda kullanım aralığının 12 - 15 volt olduğunu görüyorum. 15 volt'lara kadar şarj edilebilen bir akü daha uzun süre dayanmaz mı?
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Atilla abi,

2x200Ah araç+yaşam aküsü mü yoksa direk 400Ah yaşam aküleri mi?
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

taiga' Alıntı:
Atilla abi,

2x200Ah araç+yaşam aküsü mü yoksa direk 200Ah yaşam aküleri mi?

Haldun hocam 2ad 200ah yani 2x200=400ah akü koymayı hedefliyor,
banada mantıklı geldi 200ah jel akü zaten minumum 600tl, iki ad 200ah akü 377x2=754tl, amper fazla olduğu için aküleri son şarzına kadar kullanmaya gerek kalmadan uzun yıllar kullanılabilinir
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Evet Haldun, aracın daimi aküsü hariç, 2 x 200=400 amp yaşam aküsü koyacağım....3000 watt inverter ile Electrolux A plus orjinal motorlu 220v 140 Litre iç hacimli buzdolabımı ve Haier 9000 btu mobil klimamı çalıştırmayı düşünüyorum, Klimanın %90 kullanılmayacağını düşünürsek 400 amp karavanın 5-6 günlük ihtiyacını karşılar durumda...Klimayı aynı zamanda yazın aracın sabit kliması olarak kullanacağım, akülerdeki enerjiyi bir yandan harca, biryandan da yolda şarzet, aynı zamanda karavanda motor stop edincede klima çalışabilecek, buda bonusu....
Az birşeyde panel desteği olursa tadından yenmez, bu aralar demonte güneş panelleri ile ilgileniyorum, hücreler oldukca ucuz, biraz el emeği ve cesaret ile montaj ve çerçevelemeyi kendim yapmayı planlıyorum...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yaşam aküleri konusunda kararını verememiş ve zinoks jel akü telaffuz eden arkadaşlar;topiğin 6.cı sayfasına dönerlerse ,o günlerde enerji fuarında görüştüğümüz zinoks firma yetkilileriyle yusuf beyin dialoglarını okuyup Firma yetkililerinin gezenbilir üyelerine yapmayı taahüt ettikleri indirim den faydalanabilirler diye düşünüyorum.Ben öyle bir konuşma geçmişti aramızda diye anımsıyorum.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

bartek' Alıntı:
Haldun Bey,

Ben zinox alalı 1 ayı geçti ama aksilikler yüzünden bayram da bile Istanbul'u bekledik. Gece kalmalı henüz denemedim. Sadece aralarda denedim. Yüklenmediğim için problem çıkmadı. Ama şu anda kesin bir şey diyemem. Araba motoru biliyorsun 14.4 Volt ile şarj ediyor.Bu voltajın problem yaratmayacağı akü alman gerekir. Genelde güneş enerji sistem aküleri 13.8Volt üzeri problem çıkartabilir. Satıcılar bir şey olmaz diyor ama problem çıkınca yüzüne bile bakmıyorlar.

Üstadım,

Zinox jel akü de bu sorunu yaşamıyor musunuz?

Atilla abi,

Kendi adıma invertör düşünmediğim ve hala buzdolabı sorunumu çözemediğimden (zaman alacak dolabı edinmek) akü için beklemedeyim... Lakin Varta nın 180Ah lik modeli aklıma yatmakta... Araçta telefon şarjı , laptop dışında invertör kullanmayı hedeflemiyorum, GPS zaten çakmaktan...
Geriye de webasto, buzdolabı ve ledler kalıyor... Lcd Tv var araçta ama hiç denemedim daha, kullanacağımı da sanmıyorum... İnan şu bir haftalık bayram gezisi çok güzeldi ama en hoşuma giden ülke gündemiyle ilgili tek bir haber bile duymamam oldu, yurtdışı turlarında da bayılırdım bu yokluğa... İnsanın Tv izlemeyip gazete okumayınca içi kararmıyor, nefis oluyor...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Öncelikle pahalı akü akü alacak arkadaşlara tek tavsiyem onları korumak için de para harcasınlar. Bir hata tüm aküleri öldürebiliyor.
Haldun Bey, Zinox için henüz kefil olamıyorum. Akü dolu olmasına rağmen yolda giderken hem buzdolabı çalıştırıp hem de arabadan şarj etmiştim. 1-2 gün önce kutup başlarında beyaz toz birikintisi farkettim. Aşırı şarj mı yaptım yoksa 14.4 Volt fazla mı geldi anlayamadım. Serdar Bey'in hep bahsettiği aşırı şarj sonucu sülfatlanma gibi geldi. Temizledim ve bir daha test yapacağım. Haksızlık ta etmek istemiyorum.
48 saat içerisinde elektriksiz yaşamadan bir şey söyleyemiyorum.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Atilla abi,

Kocabay firmasıyla görüştüm...(Altan bey ve kardeşi ile)
Bahsi geçen 200Ah lik akü tam kapalı diye geçse de gaz çıkışı mevcut imiş...
Bilgin olsun...
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Haldun bilgi için teşekkürler...
Bununla bağlantılı kendi projemle alakalı bilgi vermem gerekirse, benim akülerim+inverterim+220v akü şarz cihazım+220v-12v adaptörüm ve solar şarz cihazım, karavan koltuğu altında bulunacak, bu kutunun havalanması ve ısının dışarı atılması için ben zaten bu kutuyu araç dışına bağlayan bir havalandırma bırakacağım ve extra olarak menfeze ben istediğim zaman çalıştırabileceğim bir bilgisayar fanı takacağım için benim projemi pek etkilemeyeceği düşüncesindeyim..
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,347
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst