Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 130,996
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Yaşam Aküsü 1

atiladi' Alıntı:
Haldun bilgi için teşekkürler...
Bununla bağlantılı kendi projemle alakalı bilgi vermem gerekirse, benim akülerim+inverterim+220v akü şarz cihazım+220v-12v adaptörüm ve solar şarz cihazım, karavan koltuğu altında bulunacak, bu kutunun havalanması ve ısının dışarı atılması için ben zaten bu kutuyu araç dışına bağlayan bir havalandırma bırakacağım ve extra olarak menfeze ben istediğim zaman çalıştırabileceğim bir bilgisayar fanı takacağım için benim projemi pek etkilemeyeceği düşüncesindeyim..
atilla,aküleri aracın altına atamazmıyız?artı ve eksileri neler olabilir.
 

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

Rıfat abi akülerin arabanın altına konlmasını çok düşündük ama işin içinden çıkamadık arabanın altı çok yüksek değil elimizdeki mevcut starter akülerin belli bir yüksekliği var bu aküyü koyacak sağlam bir kasa yaptığınızı düşünün bunun üst kısmında kutup başları ve bağlantısı için biraz daha boşluk bırakmak gerekiyor bu durumda kasa bayağı aşağı inmiş oluyor aküyü sulu omasından dolayı yan yatıramayacağımızdan zor görünüyor kuru tip yada jel akülerde zaten ga çıkışı olmayacağından problem yok ama yerden kazanalım derseniz jel akülerin bayağı yassı enden dar olanları var o tipler alınarak araç altına yapılacak kutu egzost seviyesini aşağı geçmeden yapılabilir.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Belki şu olabilr, aküler için şase arasına bir yuva yapılıp, bu kutu tam koltuğun altına isabet ettirilirse, oturma koltuğunun içinden bir kapak vasıtası ile akülere ulaşılabilir, takma çıkarma ve bağlantı işleri aracın içindeki bu kapak vasıtası ile gerçekleşebilir, olabilir ama ciddi işcilik istiyor, hemde aracın altında, işlemin kesinlikle Lift de yapılması lazım, imkanı olanlar deneyebilir...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

atiladi' Alıntı:
Belki şu olabilr, aküler için şase arasına bir yuva yapılıp, bu kutu tam koltuğun altına isabet ettirilirse, oturma koltuğunun içinden bir kapak vasıtası ile akülere ulaşılabilir, takma çıkarma ve bağlantı işleri aracın içindeki bu kapak vasıtası ile gerçekleşebilir, olabilir ama ciddi işcilik istiyor, hemde aracın altında, işlemin kesinlikle Lift de yapılması lazım, imkanı olanlar deneyebilir...
Rıfat abi akülerin arabanın altına konlmasını çok düşündük
bu konuyu birazda ben kurcalayayım (emekli işi vakit bol)
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Aküyü araç altına almanın soğuk havalarda bir dezavantajı vardır . Ortam sıcaklığı düştükçe akünün performansı düşer. O nedenle araç altına alınacak akü, kış kampları yapılacak ise soğuğa karşı dirençli olmalıdır. Mutlu akü de bu tür aküler var.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

bartek' Alıntı:
Aküyü araç altına almanın soğuk havalarda bir dezavantajı vardır . Ortam sıcaklığı düştükçe akünün performansı düşer. O nedenle araç altına alınacak akü, kış kampları yapılacak ise soğuğa karşı dirençli olmalıdır. Mutlu akü de bu tür aküler var.

İşte forumun önemi belki bilenler vardı ama benim hiç aklıma gelmemişti akünün dışarıda olduğu soğuk kamplarda ısıtıcı D2 yada webasto çalışırken gerekli enerji ihtiyacı sıkıntıya düşmesi olasılığı olur,ama içeride sıcak ortamdaki akü daha verimli olacaktır bu durumda. teşekkürler sayın bartek.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Her nekadar otomobillerde akü araç kaputunun altında motor ısısından faydalanıyor desekde, bütün kamyonet ve kamyonlarda akü araç dışında dış etkenlere daha açık bir ortamda durmakda, aküleri aracın altına alıken kamyonetlerde çalınmaması için içine alındığı saç bir kutuya ısı amaçlı koyup etrafını strapor ile yalıtılarak akülerin soğuğa maruz kalması engellenebilir...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

benim sattığım reno spring te akü motorun ısısından hiç faydalanmadığı biryerdeydi.fakat bu akü, marşa basıp görevini bitiriyor +motordan elektrik alıyor (şarz oluyor)
yaşam aküsü ise motor durduktan sonra gerçek görevine başlayacak,elektrik verecek .işte tam bunoktada soğuk, akünün performansını nekadar etkiler.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Düşen sıcaklıkla akülerin veriminin düştüğü doğrudur. Sayın Bartek'in bahsettiği son derece doğru bir durum. Kurşun asit akülerde sıcaklığın düşmesiyle akü verimi de düşer. Starter Akülerin genellikle kış aylarında sorun çıkartmasının nedeni de budur. Soğuk havanın yanısıra kalınlaşan motor yağı da katkı yaparak akünün yetersizliğini daha kolay hissettirir. Atilla Bey'in de dediği gibi akü etrafına strafor veya başka bir izolasyon malzemesi ile kaplayarak soğuktan daha az etkilenmesi sağlanabilir. Yalnız bu kapatma esnasında akünün üst kısmında gaz çıkışı için birkaç delik açılıp, çıkan hidrojen gazının dışarıya çıkması sağlanırsa son derece iyi olur.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

eğer harici bir aküden sözediliyorsa jel aküleri öneririm. ısı farklarından etkilenme oranı çok daha düşük. sisteme montajında da hiç bir sorun yok.
araç aküsü için en uygun öneriler yapılmış zaten.

saygılar.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Akü konusunda bilgiye ihtiyacım var...

Jel akü düşünüyorum (ileride 130 Wp panel takacağım için)...

Bu noktada 150Ah mi yoksa 200 Ah mi almakta kararsız kaldım...(Yer sorun değil ikisi de sığıyor)

Diyelim ki 130Ah dolum şansım var çoğunlukla...(Şarj dinamosu vb ile)

Yani akünün biri tam doluya yakın hale gelirken, 200Ah lik olansa %60 gibi bir oranda kalacak...

Dolayısıyla 2-3 günlük kullanımda hangi amperajlı aküyü seçmek daha verimli olur?

Forumdaki genel bakış seçilebilecek en büyük aküyü seçme yönünde ancak sonuçta o seçilen aküyü anca %50-60 doldurabiliyorsak "normal şartlarda", tam doldurabileceğimiz kapasite de bir akü seçmek daha doğru olmaz mı derin döngü sayısından dolayı...
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Haldun, aküyü %50-60 dolduruluyor demek, bardağın yarısı boş kalıyor deyil, akü %100 iken 12v enerjiyi %60-70 kapasıtesine kadar veriyor, akünün içinde geri kalan enerji 12v dan düşük voltajda, ama yinede hızlı akım çekmeyen 12v ile çalışan radyo, led lamba, gibi aletleri çalıştırabiliyor..
Doğru akünün %60-70'i boşalıyor ve biz bu kısmı dolduruyoruz, yani bardağın alt kısmında hep kullanmadığımız enerji kalıyor biz bardağın üst tarafını dolduruyoruz, ama akü Tam olarak doluyor, akünün tam olarak dolamadığı durumlar akünün problemlerinin başladığı durumlardır, biz bu halide tam dolduramıyoruz demeyiz, çabuk boşalıyor diye tarif ederiz...
Aküyü sonuna kadar yani çalışan elektrikli alet stop edinceye kadar kullanmaya kalkarsak, akü 12v enerjiyi tam doluyken rahatca veriyor, ama deşarj sınırına gelince yinede inatla 12v vermeye çalışyor, 12v verebilme ile verememe sınırında akü 12v verebilmek için kendini zorluyor ve ısınma yapıyor, işte tavsiye edilen aküyü bu hale gelinceye kadar kullanmamak, bunun içinde akünün amp'i nekadar büyük olursa sürekli 12v verebilme bakımından o kadar iyi...
Burada şuda söylenebilir, o zaman niye arabalarda marş için büyük akü kullanılmıyor da 45-70 amp akü kullanılıyor, büyük akü daha iyi olmazmı.? Arabalar sürekli 12v istemiyor, marşa basma anında doygun 12v istiyor, araba çalışıncada tekrar şarz ederek aküyü tam dolduruyor...Arabaların marş aküsü büyük ağızlı bir biden gibidir 12v enerjiyi ani boşaltır, bizim karavanda kullanma şeklimiz, küçük ağızlı bir bidon gibidir 12v enerji aynı düzende nekadar uzun süre 12v verebilirse o kadar makbul...
Jel aküler tabiki standart 12v enerji verebilme bakımında idealdirler, teknelerde niye jel akü kullanılır, çünkü adam teknesine yılınr haftası gitmez, bazen 2-3 ayda bir gider, amaç budur, düzensiz ve uzun süre kullanılmadan beklemeli kullanımlarda jel aküle tercih edilir, çünkü aküde insan gibidir sürekli hafif hareket ister, uzun beklemelerde plakalarda sertleşme olur, ve bunun anlamı şarz tutmamak olarak tarif edilir...Ama araç binek oto gibi gündelik kullanımda kullanılacaksa veya bekleme süresi 7-10-15 günü geçmeyecekse, bu süreler arasında 50-100 km yol yapıp tam arcın alternatöründen doğal yolla şarzını tamamlayacaksa, bakımsız akülerde kullanılabilir, tavsiye aracın içinde en azından tek bir adet led lamba sürekli yanarsa yani aküyü meşgul ederse akü için feydalı olur, bu önemli bir sarfiyat deyildir tek bir ledin 200 amp aküyü boşaltması herhalde bir kaç yıl sürer, nasılki insanlar hareketsizlikden dolayı kireçlenme yaşıyor, işte buna engel olur....Tam bakımsız akünün avantajı jel olan ile aynı fiyata iki misli amp akü sahibi olabilmekdir...
Forumlarda süre ile ilgili 150 amp akünün cumartesi-pazar hafta sonuna yettiğine dair deneme bilgileri var, tabiki bu herkes için geçerli olamaz herkesin karavanındaki aletlerin markalarına göre verimliliği ve enerji kullanım alışkanlıkları çok farklı..Bizde pembe kayalarda 150+90 amp akü ile cuma akşamından pazar akşamına kadar, 12v kompresörlü buzdolabı, iç dış aydınlatma, uzun süre CD den müzik dinleyip hidraforumuzuda gerekdiği kadar çalışarak tam 50 saat idare ettik...Tavsiyem 200+araç aküsü dür, tahminim 50-60 saat yeter..
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Atilla Bey verdiğiniz bilgileri okuyup içimden teşekkür ediyordum.
Kabul ederseniz bugünde forum'da paylaşmak istedim.
Sağlıklı kalmanız dileğimle,gönlünüzün istediği gibi yaşayın.Hoşca kalın.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Atilla abi,

Steca nın regülatörünün manuelini Celal abilerin karavanda incelemiştim...

Alet %39 olunca inceden alarm veriyordu... (11.9V ve aşağısı)

%29 ulaşınca akü doluluğu 11.4V ve altı oluyordu...

Dolayısıyla 150Ah yerine 200Ah i almak daha gerçekçi...

Bilgiler için sağolasın...

Not: Jel aküde Eurostar düşünüyorum...150Ah=210$+KDV .... 200Ah=320$+KDV (Bunun fiyatı daha inebilir sanırım)
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Her zaman için kullanabildiğiniz en büyük kapasiteli aküyü karavanınıza takınız. Pişman olmazsınız. Büyük akünün daha uzun sürede boşalmasının yanı sıra başka avantajlarıda var. Bunlardan en önemlilerinden birisi şarj süresidir. Aküler boşken daha hızlı şarj olurlar. Büyük akü ise aynı zamanda daha fazla enerji depolamış olur. Örnek olarak Oerlikon marka akünün kataloğuna göre 200Ah akünüz olduğunu ve 30A ve 14.1V altında şarj ettiğinizi düşünelim. Akünüz 4.9 saatte %70 doluluğa, 5.6 saate %80 ve 7.7 saatte %100 doluluğa ulaşır. Yani şarj etmek için 5 saatiniz varsa, akünüzü %70 doldurabilirsiniz. Bu değer 200Ah akü için 140Ah doluluk, 150Ah akü için 105Ah doluluk demektir. Yani aynı sürede daha cok enerjiyle doldurabilirsiniz.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

arkadaşlar bu akü için ne düşünürsünüz, açıklaması şöyle
''Akü seçerken, uygulama ve çalışma beklentisine göre tercih yapmak çok önemlidir. Minitrak/Full Energy Akümülatörleri uzun çalışma süreli makineler için önemli ve kritik güç kaynağıdır. Bu tip akümülatörler, Starter tiplerine göre daha kalın plaklara sahiptir ve pozitif ızgara antimon, elyaflı seperatör ve özel akü içi sabitleme sistemi gibi özellikleri vardır.

Bu özellikler Minitrak ve Full Energy akümülatörlerini vibrasyona karşı ekstra dayanıklı, derin deşarj özellikli ve yüksek yaşam döngüsüne sahip hale getirir.

Başlıca kullanım alanları arasında Temizlik Makineleri, Elektrikli Taşıtlar, Alarm ve Emniyet Sistemleri, Güneş Enerjisi Sistemleri, Engellilere Özel Araçlar, Asansör, Palet Kaldırıcıları, Golf Araba ve Karavanları ve U.P.S.’i sayabiliriz.''


http://www.mutlu.com.tr/get_content.cfm?id=18
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,347
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst