Yaşam Aküsü 1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 427
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 131,004
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Etiketler
Ynt: Yaşam Aküsü 1

İş başa düşünce epey bir araştırma yaptım. Yaşam aküsü araç içerisine koyuluyorsa ve bildiğimiz gaz çıkartan akülerden ise etrafını kapatmak ve dışarıya havalandırma yapmanın iyi olduğunu öğrendim. Biraz para verip jel akü almak daha kolay bir çözüm. Bu jel aküler sürekli şarj-deşarja uygun ve gaz çıkartmayan akülermiş. Devrilse bile problem çıkartmıyor, kendi kutusu tamamen kapalı.
Araç motoru çalıştırırken bu aküyü şarj etmek mümkün. Ferhat Bey'in bahsettiği röle bu işi yapabiliyor. 70 amperlik röle kullanmış bazı imalatcılar. Yalnız burada büyük bir tehlike var. O da (röle , sadece araç motoru şarj etmeye başlayınca, yani motor yaklaşık 900 devre ulaşınca iki aküyü birleştiriyor.) röle yapışıp kalırsa iki akü herzaman birbirine bağlı kalıyor. İki akü arası kablo da genelde 10 mm2 çekildiği için marşlama sırasında 300 amperlik bir akım ikinci aküden çekebilir bu da kabloları yakarak yangın çıkartabilir. Bu nedenle Ferhat Beyin de bahsettiği sigortalar ( 15 amp, 30 amp ve 50 amp koyan imalatcılar gördüm) her iki akü çıkışına yakın herzaman mutlaka konulmalı. Eğer akünüz gaz çıkartabilen normal akü ise sigortaların atma sırasında kıvılcım çıkartabileceğini unutmayın. Yani hem aküye yakın olacak, hemde kıvılcım çıkarsa zarar vermeyecek.
İkinci aküyü 220Volt enerji ile şarj etmek için 13.8 Voltu geçmeyen redresörler öneriliyor.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

yaybek' Alıntı:
http://www.ekogunes.com/catinfo.asp?cid=44
kardeş bu siteyi incele bir fikrin olur bende tam bilmiyorum ama yapacağım arabada ki kısmet olursa ileride takmayı düşünüyorum tahminim en az 1000 dolar gerekli.
solar enerji de hangi modeli öneriyorsunuz ?
ve nasıl bir talebe cevap verebiliyor ?
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Nejat bey ben bu karavan dünyasında yeniyim forumda çok deyerli abiler var ben sadece kamp karavan federasyonu ist.yönetiminde sayın Birol Ansa beyin arabasını gezmiştim kendisinin arabasında böyle bir sistem vardı karavanın üzerine koyduğu bir panel gündüz aküleri dolduruyor gecede o enerji ile hem dolabım çalışıyor hem aydınlanmamı sağlıyorum hemde tv.izliyorum demişti ben daha o aşamaya gelemediğim için marka ve model detayına girmedim kendisiyle KKF.sitesinde telefonu var bağlantı kurabilirseniz detayı konusunda yardımcı olur.kalın sağlıcakla.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

teşekkür ederim.
Bu soruyu geçmişte teknesine yetersiz bir solar enerji paneli takan biri olarak sordum du.
ve tahmin edeceğiniz gibi, güvenip aküyü bitirip yelkenle kalamışa dönmek zorunda kaldık tı.
allah poyrazdan razı olsun :smiley:

Belki bu konuda deneyimle dostlar bize fikir verebilir .
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Selam Nejat Bey,
www.marincnc.com/enerjimarket/ ve www.shop.gunes-pili.com adreslerinden sorularınızın cevabını bulursunuz sanırım.

Ahmet Hakan
 


Ynt: Yaşam Aküsü 1

Binek otoda da yaşam aküsü olur mu? demeyin, Bu aslında uzun süredir eksikliğini yaşadığımız bir konuydu. Biz yanımızda her zaman biraz değiştirerek bagajımıza uydurduğumuz bir termoelektrik buzdolabı taşıyoruz. Termoelektrik dolaplar çok iyi soğutmasa da yine de oldukça iyi idare ediyor. Kamp yerlerinde ise gündelik yiyeceğimizi içinde saklıyor, Ekstra soğutma sağlamak için ise bir iki küçük buz kasetiyle kullanıyoruz. Kendi başına verimsiz çalışan alet, günde 2 tane 200 gr buz kasetiyle çok güzel soğutuyor. Uzun gezilerimizde yada kamptan kampa geçerken bagaja uzanan özel hattı sayesinde sürekli çalışıyor, ancak bir iki saatliğine bir yeri, örneğin bir kasabayı gezmek için araçtan ayrılacağımızda, direksiyonun yanındaki düğmesinden kapatıyordum, çünkü tam olarak güvenemiyordum aküyü bitirir diye. Bu bir sorundu çünkü hiçbir zaman -kendi başına- tam olarak bir buzdolabı gibi performans gösteremeyen -termoelektrik ısı transferi prensibi ile çalışan- dolabımız yaz sıcağında yapılan bu duraklamalarda içi iyice ısınarak daha da verimsizleşiyordu (tabii içinde buz kaseti olmadığı zamanlar)
bagajn.jpg

Fotoğraf: Bagajımız, Bagaja sığması için birkaç değişiklik yaptığımız buzdolabımız, ve günübirlik turlarda yakalanan fırsatları değerlendirebilmek için sürekli bagajda duran bazı kamp malzemelerimiz. Çadırı sürekli bagajda taşımıyorum ama uzun mesafelerde ne olur ne olmaz diye alırım.
Arabada yaşam aküsü istememin ikinci sebebi bu düğmeyi açık unutmaktan korkmak istemememdir. Buzdolabını alıp hattı yaptırdığımız son iki sene içerisinde bir kere hattı açık unuttum ve aküm tamamen bitti, Arabanın merkezi kilidi hatta saati bile çalışmıyordu. Sonra tabii bir arkadaşımdan rica edip arabaya takviye yaparak çalıştırabildik. Ayrıca akümü bir gün şarja bırakıp tam şarj ettirmiştim. Bu bir daha başıma gelmedi, ama aman açık unutmayayım diye düşünüp durmaktan bıktım. Yeni araçlarda bu konuya daha çok dikkat etmek lazım çünkü akü tamamen biterse code bilgileri sıfırlanıp elektronik sistemleri problem çıkarabiliyormuş.
Bütün bunların üzerine bir de doğada kamp yapma fikri olgunlaşmaya başlayınca yaşam aküsü şart oldu. Çünkü Buzdolabı, bazı durumlarda ışıklandırma, şarjlı aletlerin şarj edilmesi gibi durumlar için birde aklımdaki başka bir projenin olgunlaşması için öncelikle depolanan enerji miktarının arttırılması lazımdı. Ayrıca arabanın aküsü zayıflar mı diye düşünmeden güzel bir şekilde kampımızı yapabilecektik.
Hal böyle olunca ben de harekete geçtim. Bir arkadaşımın bana vermiş olduğu 60 amp aküyü aldım ve bugün sanayiinin yolunu tuttum.
yaks.jpg

Öncelikle elektrikçimle konuşup fikrini aldıktan sonra, Kaportacıya giderek yaşam aküsünün yerini ayarlamak için gereken değişiklikleri yaptırdım. Bu aşamada çok birşey gerekmedi. Bizim Dağ Şeytanı'na zamanında Renault standart klima koymadığı için aracımda klimanın aksamlarının olması gereken yerde kocaman bir boşluk var, Geçmişte bu boşluğu oltalarımı ve kamp taburelerini taşımak için kullanıyordum. 60 amp akü küçük boyutlarıyla buraya tam oturdu, şansıma silecek kollarıyla ilgili bir sıkıntı da yaşanmadı.
akbitmikapal.jpg

Sadece bir adet delik açılarak akü renault 12 ye has bir sabitleme takımıyla güvenlice yerine sabitlendi. Bundan sonra Ayırma anahtarının yeri ayarlandı ve yerine monte edildi.
Bu aşamadan sonra, önden gelen rahatsız edici sesler nedeniyle rot balansa gittim, Arabam bakımlıdır. Ön diskleri, Bilyaları yeni değiştirdiğim halde önden ses geliyordu hem de rahatsız edici şekilde titreşim yaratarak. Sonuçta ön lastiklerin tellerinin koptuğu anlaşıldı ve daha 35000 km yapmışken prelli p3000 lere veda edildi. Yerlerine önceden de çok kullandığım ve memnun kaldığım koreli iki tane hankook alındı ve takıldı. Bir daha da başka marka alınmaz zaten. Silikon da içeren yeni lastikler sert kış ayları öncesi iyi oldu kanaatindeyim. Biraz masraf çıkmış olsa da lastik işi şakaya gelmez ve kesinlikle ihmal etmem.
Elektrikçiye geri döndüğümde hava kararmış buna rağmen sırada iki araç vardı, sabırla beklenildi. Sonrasında zaten hazır olan her şeyi çok sevdiğim ustam hızlıca birleştirdi. Bagaja giden hat ana aküden yaşam aküsüne alındı. Ayrıca standart olarak kontağa bağlı olan ve motoru kapatınca gps cihazı olarak kullandığım pda mın şarjını kesip duran ve bataryamın boşu boşuna özelliğini yitirmesine neden olan iç çakmak girişi de yaşam aküsüne bağlandı. Bunun dışında aracın iç ışıklarını da bağlasak mı diye düşünsek de daha önceden hepsini ledli yaptığım için ve hepsi ancak birkaç watt harcadığı için bunu gereksiz bir uğraş olarak gördük. Ayrıca yaşam akü çıkışına 20 amperlik sigorta bağlandı.


Sonuç: Çok sevdiğimiz aracımız 60 amperlik bağımsız bir yaşam aküsüne kavuştu. Biz de acaba arabanın aküsü biter mi korkusu çekmekten kurtulduk. Yeni akü sisteme her zaman bağlı kalacağından, araba için ekstra bir güvence oldu. Biri bozulursa diğeri ile idare etmesi gibi. Ayrıca belki psikolojiktir ama marş daha iyi basıyor gibi geldi bana. Soğuk sabah çalıştırmalarından belli olur nasıl olsa.
[url=http://img96.imageshack.us/img96/7018/genelgrnm2.jpg[/url]


Neye mal oldu: Aküyü bir arkadaşım hediye etti, Malzemeler için 25 lira(Özellikle kalın kesit kablolar çok tuttu) İşçilik ve kesici anahtar için 35 lira, Kaporta işçilik ve malzemeleri için 18 lira verdim. Toplamda bu iş için 78 lira ve sanayiideki diğer işlerimle beraber olmak kaydıyla bir tatil günümü harcadım. Sanayiiden çıktığımda saat 19:30 olmuştu ve hava kararmıştı. Ama sonuçtan oldukça memnunum. Tabii ki esas değerlendirmeyi ilk kamplı etkinliğimizden sonra göreceğiz ama yine de bu sistemin verimli olacağını ve birçok pratik yararı olacağını düşünüyorum.
Bitti mi? Hayır. Önümüzdeki günlerde bu aküden 220v almak için ve kamp yerlerinde şebekeye takınca otomatik şarj olması için gereken bazı çalışmaları yapacağım. Bunları da buradan paylaşacağım.
Selamlar,
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yücel kardeş yeni lastiklerin ve akün hayırlı olsun güzel günlerde kullanman dileğiyle,akülerin amperi aynı olması gerekiyor aksi takdirde küçük amperli aküyü bozarsın gerçi 3-5 amperlik fark çok sıkıntı olmaz ama aralarında çok farrk varsa o zaman risk küçük akü için,arabadaki aküler parelel bağlı ve sürekli aynı anda çalışacak bunada dikkat etmen gerek biterse ikiside aynı anda biter bunuda iki akü arasına bir devre kesici koyarak çözebilirsin durduğun zaman buzdolabı yaşam aküsünden yer sadece motor çalışınca tekrar şarz için birleştirirsin,hariçten aküleri şarz için bir adet redresör (şarz cihazı) alman lazım akülerdende 220 almak için bir tane invertör bu invertörün watt'ınıda kullanacağın cihazların çekimine göre alabilirsin çünkü watt yükseldikce fiyatda artar,eğer laptop fotoğraf makinası pili gibi küçük şeylerin şarzı içinse sadece 300 Watt'lık işini görür bunların bağlantısınıda 0-1-2 pako şalter ile çözebilirsin
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Bu meslektaşımdan daha çok şeyler duyacağız demek ki; bekliyoruz Yücel Hocam...

Cavid Sezen
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

Selam Yusuf kardeş,
Bazı fotolar çıkmamış o yüzden görememiş olmalısın sistemde ayırma anahtarı var, istersen şimdi bir daha bak düzelttim, görebilirsin. 72 amperlik akü çok daha eski olduğu için şu andaki kapasitesinin daha düşük olduğunu düşünüyoruz. Yani aradaki fark aslında 12 amp değil daha düşük olmalı bize göre. Zaten sürekli açık bırakmayacağım ara anahtarı bir süre sonra kapatacağım ve arada bir açacağım. Akü bozulana kadar 72 liğin yerine bir 60 lık yeni alırım diye düşünüyorum. Artık 60 amp lık bir yaşam akümüz olduğuna göre 72 amperlik bir araç aküsüne ihtiyaç yok zaten. Ana aküyü değiştirince zaten otomatik röle takacağım, hem ayırma anahtarı hem de röle çalışacak. 220V işini başka bir şekilde çözeceğim sanırım. Kışın buzdolabına da gerek olmadığı için kış kampında bu elektrik bize günlerce yetecektir. Ama benim başka bir şey daha var kafamda belirli bir olgunluğa erişirse onu da buradan paylaşacağım.
Selamlar
 


Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yaşam akünüzü güle güle kullanın.
Aküleri kullanmada değil şarjda paralellediğniz için akülerin aynı amperde olması gibi bir zorunluluk yok. Dilerseniz 10Ah veya 150Ah bir akü de bağlayabilirdiniz. Sadece alternatörünüzün sarj kapasitesini aşmamak şartıyla!.
220V ile Sarj için düzenek konusunda da yardım istiyorsaniz yardımcı oluruz.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Ferhat bey,
Verdiğiniz bilgiler ve yardım öneriniz için teşekkür ederim. 220 için bu sisteme bir 600VA ups eklemek istiyorum. hiç problemsiz sürekli 300w ı destekleyebilecek bir makine var elimde. (Zaten ben bunun en fazla 3 te birine ihtiyaç duyarım herhalde) Acil kapanma, aşırı yükleme koruması gibi özellikleri kendi içinde barındırdığı, ayrıca hatta takılınca kendiliğinden şarj ettiği, Hatta takılırken kullanılan elektriği tamamen şebekeden sağladığı(aküyü boşuna devrede tutmaz) ve en önemlisi elimde fazladan bir tane bulunduğu için (fazla sayılır evde televizyon ve uyduya bağlı kullanılıyor şu anda) bence en iyi çözüm bu. Akülerin - kutupları arasında kablo kullanılmadı. İki akünün - kutuplarını ayıracak bir düzenek yok şu anda. Yani kesici sadece + kutpu ayırıyor iki akünün de eksisi arabanın şasesine doğrudan bağladık. Hal böyleyken elektrikçim iki akü arasındaki + bağlantısını kesersen, redresörü (yada ups in akü bağlantılarını) aküye bağlı kutup başlarını sökmeden yaşam aküsüne bağlayabilirsin, hiçbir sorun yaşanmaz diyor. Bence de öyle olması lazım ama yine de sorayım istedim size. Aküler sadece + dan ayrıkken, kutup başlarını sökmeden yaşam aküsünü şarja bağlayabilir miyim? Sürekl bağlı kalabilir mi? çözemediğim başka birşey olursa size danışırım. Tekrar teşekkürler.
 

Ynt: Yaşam Aküsü 1

Yücel Bey,
Ben de 300W invertör kullanıyorum. Bana yetiyor. Elektrikçiniz doğru yapmış. Akülerin - kutuplarını ayırmaya gerek yok. Ben 220V'dan şarj için sabit gerilimli ayrı bir regülatör kullanıyorum. Bu sayede 12V sistemden kullanıyorken de şarj etme olanağına sahibim.
 



Ynt: Yaşam Aküsü 1

O zaman elektrikçimin dediği gibi şarja bağlarken kutup başlarını aküden sökmeden (akülerin + kutupları ayrıkken) bağlayabiliriz, diyorsunuz. Ben ups i sürekli yaşam aküsüne bağlı tutacağım, elektriği taktığım anda o aküyü şarj etmeye başlayacak. Bu arada on-line ups olduğu için kullandığım elektriği de bana şebekeden doğrudan verecek. Besleme kablosu çıkarıldığında otomatik olarak yaşam aküsüne geçecek ve 12 volttan 220 ye çevirerek kullanım hattına vermeye devam edecek. Elektrikçi de öyle diyor, ben de öyle biliyordum ama yine de uzmanını bulmuşken sormak istedim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,760
Mesajlar
1,523,367
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst