XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ayhanayhan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 100,064

ZJ mi, XJ mi?

  • ZJ

    Kullanılan: 109 42.6%
  • XJ

    Kullanılan: 120 46.9%
  • İkiside değil

    Kullanılan: 27 10.5%

  • Kullanılan toplam oy
    256
Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

her turlu arazi deniyorsa xj ;D asfalt konfor olarak zj ::smiley: bakımları xj dahaaz masraflı zj dahafazla basit örnekler xj6silindir zj8silindir biji alırken bilefazla para ödenir yagıda fazla alır tabiyki yakıtta cok önemlı konu yakıttada xj avantajlı bence kısaca xj derim zaten aynımodellerdede fiyattan anlaşılıyor 97model xj 25-30bin arası zj 15-23bin arasıdır
 

Etiketler
Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

06kalıpçı57' Alıntı:
her turlu arazi deniyorsa xj ;D asfalt konfor olarak zj ::smiley:

Bunu yazarken son yillarda yapilan 7" long arm uygulamalarini, 35" lastlkli ZJ'leri de gozonunde tuttunuz mu?
 


Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

Şuan bir XJ sahibiyim, bundan önce ZJ sahibiydim. İkisi de çok şahane araçlar. Aslında amacım düşük bütçeli bir ZJ alıp donatmaktı, ancak 96 öncesi olanlara baktığımda neredeyse elektrik ve paslanma sorunu olmayan ZJ yoktu. Bu yüzden çok daha basit, her şeyin bulunması ve tamiri basit olan XJ aldım. Bana ne yalan söyleyim gayet konforlu da geldi(Bir zj kadar olmasa da aratmadığını söyleyebilirim). Daha dar, ancak iç mekan daha kullanışlı.

Yalnız bu konuda benim diyeceğim, eğer 97 üstü XJ alınacaksa bence ZJ alınmalıdır. Elektroniği az, "kare kasa" ünvanına yakışan kare iç dizayn, açıkçası daha kırılası olan benim gözümde 97 öncesi XJ'lerdir. Hani eğer dış görünüşe hasta değilseniz, elektronik donanımları arasında hiçbir fark yok 97 sonrası ZJ ile XJ'nin, ve fiyatları bence gereksiz yüksek. Yakıt ve vergi olarak kısa zamanda farkı kapatır gerçi ama, madem elektronik ve konfor olsun diyorsun, ZJ olsun :smiley:.

Yakıt olarak hiç fark yok diyenleri de anlamıyorum. Neredeyse %60'ı kadar yakıyor XJ ZJ'nin. Gerçi bendekinin manuel olmasının da bir artısı vardır elbette, ama ZJ ile 64 litre ile 245 km gittiğim yolda XJ ile 55-58 litre gazla 350 km'yi buluyorum. Bi de araca bakıyorum bakıyorum bozulabilecek bir donanım göremiyorum ne yalan söyliyim içim rahatlıyor :D
 

Ynt: Xj Mi?.. Zj Mi?.. Neden?..

Bende Tam Bunu Yazacaktım. Karekasa Denen Xj Yi Kara Yapan O Model Zaten. 2001 E Kadar Gelen Daha Modern Olan İle Neredeyse Zj Aynı Zaten Elektronik Açıdan. Hele Bizimki Gibi 1997 4.0 Selectrac Zj İse Nerdeyse Aynı.
 



Ynt: Xj Mi?.. Zj Mi?.. Neden?..

Saat gece 01:10
28 sayfayi okudum..
Esim yanimda TV basinda sizmis..
Birakin oncesindeki kararsizligimi, okudugum sayfalar icerisinde bile sanirsam 4 yada 5 kez kararim degisti..

Kararsizim karisigim karman cormanim...

- Zamansiz tasarimi ile daha ozel olusu
- Daha az masraf cikarmasi, daha sorunsuz ve kirilmaz olusu
- Yakit Ekonomisi ve isletme maliyetinin azligi
- Offroad donanimiyla cok yakisikli ve vahsi olusu
- 2 ceker seceneginin bulunmasi XJ'yi one cikariyor

ancak diger tarafta...

- Grand Cherokee'nin yadsinamayan konforu
- Keyif veren oyuncaklari ve luksleri (Infinity ses sistemi, yol bilgisayarlari, isitmali koltuklar,vs...)
- tabiki V8
- ve ayni temizlikteki XJ'ye gore daha ucuza sahip olunabilmesi ZJ'yi kafama sokuyor...

Simdi o zaman bu basligi hortlatmisken soyle farkli bir bakis acisi denesek?

Ben size kendi durumumu izah etsem, siz de bana kisisel zevkleriniz ve gorusleriniz uzerinden degil de, olabildigince benim gozumden ve yerime kendinizi koyarak fikir verseniz cok mutesekkir olurum..

- Oncelikle iki araci da hic surmedim (dolayisiyla ornegin XJ'nin ne kadar konforsuz oldugunu bilmiyorum, ZJ'nin ne kadar konforlu oldugunu bilmedigim gibi)
- Arac gundelik kullanim amaci olmayacak, evin birincil (esimin) araci zaten konusunda basarili Subaru Forester 2.0 X ailemizi guvenle ve konforla heryere tasiyor.
- Bu yeni Jeep sadece benim hobby aracim olacak, cogunlukla arazide (yerine gore hafif, yerine gore hasin) ve nadiren de canim cektigimde heybetiyle sehir sokaklarinda egomu tatmin edecek.
- Arac (karar hangisi olursa) orta seviye ve biraz uzerinde asagidaki donanimla yuklu olacak
* 4,5" yada 5,5" Critical Path Long Arm Lift Kit
* Arazi tipi jantlar ve M/T 33" Lastikler
* Demir on ve arka tamponlar
* On Vinc
* Bushwacker Dodikler
* Yukardaki yukseltme ve lastik ebadinin sorunsuz ve dertsiz calismasi icin gerekecek tum iyilestirmeler (direksyon kutusu, stabilizator, pitman arm, vs...)

Hangi arac olursa olsun 98 model olacak... Yeni her zaman iyidir.. ;)

Sizce benim recetem nedir abilerim, dostlarim?

PS: Gonlum XJ diyor... ama konforsuz vs tabirleri ve V8'den yoksun kalma fikri dusunduruyor... ???
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

Zj nin yurutme maliyetleri daha fazladir,ben eski bi zj sahibi olarak yaziyorum.benim aracimda 2 imch yukseltme ve 32 lastik vardi yari asfalt yari arazi araciydi.siz sadece araziye giricekseniz kesin kesin kesin xj almalisiniz.yakiti daha uygun yukseltme kitleri vs daha uygundur.zaten kullanicaginiz 2-3 haftada bir 50 km varsayiyorum bu km icin xj den vazgecilmez.konfor olarak asiri bir ucurum yok arada arazide de koltuk isitma olmayiversin zaten terliyosunuz,zj daha elektronik bir aractir suya girince kapi kollarindaki sensorlerden tutunda motor lambalarina kadar yanar.ben sizin yerinizde olsam xj alirdim zj yi kullandim pisman oldum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Xj Mi?.. Zj Mi?.. Neden?..

Eski bir amerikancı olarak xj ve zj efsane araçlardır
herkes maddi durumunu kendi bilir ama bu arabalara tüp takılmasına karşıyım zaten arabayı zorlayacaksınız o zaman gazı kesip benzine geçecek sırf asvaltta düşük hızda iktisat için o makinalara kıymam şahsi fikrimdir
xj nin arkası makaslı olduğu için konforsuz olduğu söylenir ama konforda az araba değildir her türlü modifiye daha kolay uygulanır seleckt track ( yanlış hatırlamıyorsam ) şanzıman japon malı 2 çeker tercihli ve daha sorunsuz diye bilinir
xj ve zj 90 lı yıllardan 99 lu yıllara kadar en uzun süre üretilen jeep modellerindendir

bence wj 4.7 benzinli yada mazotlu düşünürseniz 2.7 motor ve şanzıman mercedestir zevk para ve yapılabilecek modifiye imkanı araştırmasından sonra düşünülebilir
mazotlu 3.1 italyan motordur ve sorunlu sıkıntılı olarak bilinir
V8 önemli ve ön plana çıkıyorsa zj 5.9
hayırlısı olsun
 

Ynt: Xj Mi?.. Zj Mi?.. Neden?..

Dediğiniz amaçlar için XJ. Konforda standart şehir içi kullanacak olsanız evet fark var, ama dediğiniz modifikasyonlardan sonra ZJ'deki konfor daha çok belaya dönüşecektir. İlk alım fiyatında kendini göstermeyen bakım ve tamirat paralarını ekleyince 1 yılda ZJ, XJ ile aynı fiyata zaten gelecektir. Dediğiniz gibi az kullanacaksanız 91-97 arası bir XJ bakmanızı öneririm.
 




Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

Merhabalar;

Haftaici Tekirdag'a gidip bir XJ'ye bakacagim, orada guvenilir gosterebilecegim ve ekspertiz yaptirabilecegim Jeep ustasi, servisi var midir bildiginiz?

Internetten (jeep.com.tr) baktigim kadariyla yetkili servis olarak surayi veriyor sadece...
Haliç Oto
İstanbul Yolu 7. Km Beyaz Köy Mevki Atatürk Ormanı Yanı
Merkez - TEKİRDAĞ
Tel : 0 282 243 85 55
Faks : 0 282 243 85 04
www.halicoto.lajbayi.com

Guvenilir bir yer varsa bilmek isterim...
Simdiden tesekkurler! :smiley:
 

Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

O baktiginiz jeep servisi size hizmet vermez vermek istemez bekleyin dicek birazdan bakicaz dicek usta yemekte dicek gidince gorursunuz.ufak bi bolge orasi alicaginiz araba illaki ordaki ustalarin birine gitmistir adamin ustayla muhabbeti vardir.dikkatli olmakta yarar var jeep servisinin de o arabaya bakarak anlicagini zannetmiyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Xj Mi?.. Zj Mi?.. Neden?..

Peki ne önerirsiniz?

Şimdiye kadar İstanbul'daki hiçbir XJ almak isteyen kişi gidip şehir dışından araç almadı mı? Mutlaka bu işin bir yolu yordamı olmalı..?

Misal belki işinde çok iyi bir usta önerebilirsiniz belli bir bedel karşılığında Tekirdağ'a benimle gelip araca bakıp notunu verebilecek olan? Bir yolunu bulmam lazım çünkü bu iş yarın olacak gibi duruyor..
 

Ynt: Xj Mi?.. Zj Mi?.. Neden?..

Daha önce de yazıldığı gibi olay tamamen maliyete kilitleniyor. Biraz da XJ kasanın dayanıklılığı ve hafifliği de eklenince ideal hafta sonu offroad arabası oluyor. WJ hatta WK çekiş sistemi olarak daha da geliştirilmiş mükemmel araçlar ama vurmaya kırmaya çok gelmezler,tabi bir de maliyeti var işin.

Yalnız alacağınız makyajlı kasa biraz daha elektronik,biraz daha ağır haliyle ZJ'nin sınırlarına doğru girmeye başlıyorsunuz. Arazi de konfora takılmayın, hatta bir süre sonra eziyet haline bile gelir.Zaten hepsinde klima,hız sabitleyici gibi aksesuarlar mevcut yol bilgisayarı olsa ne olur olmasa,km göstergesi keza elektronik olmuş eski sistem mekanik olmuş hiçbirşey farketmez hatta ilerde soruna bile sebep olabilir ( sonuçta bozulabilecek bir parça elektronik suyu görünce).

En ideal XJ hangisi derseniz 95-96 sport 8.25 arka diferansiyel LSD kilitli olan versiyondur ( LSD olmasa bile sonradan takılabilir). Hem hafiftir (1600 kg'ın altında) hem de sadece gerekli elektronik donanım vardır.

Benzin+LPG ile bu araçlar sıralı sistem lpg ile tam uyumludur. 2000 mt üstü rakımlar ve eksi derecelerde dahil olmak üzere dip gazda LPGden benzine atmaması gerekir,eğer atıyorsa LPG sisteminizi hatalı çekmişlerdir ( örn LPG yakıt boruları daha büyük olmalı,regülatörün yeri düzgün konumlandırılması gibi). LPG de asfaltta 40krş, arazide en fazla 1 TL civarı yakarsınız 3 inç gibi offroad donanımı,lastik ve aksesuarlarla. Aynı şartlarda ZJ 2 TL hatta üzerini bile zorladığını gördüm.Ortalama bir Suzukinin bile 50-75 krş arası yaktığını düşünürsek hatta Lada Niva bile aynı arazi şartlarında çok ekonomik bir araçtır.

Ama dediğim gibi ağırlık önemli, kasa ve versiyonlar arası ağırlık farkları var. XJ var 1700 kg geliyor XJ var 2000 kg geliyor aksesuarlar ile, ZJ zaten genelde 2000 kg'nun üstünde araçlar, arazide yüksek motor düşük ağırlık her konuda avantajdır özellikle rampalarda.

Tekirdağ'da kime gösterilir bilmiyorum ama İkitelli taraflarında Jeep ustaları mevcut, zaten Tekirdağdaki araçta büyük ihtimal oralarda yapılmıştır.
 

Ynt: Xj Mi?.. Zj Mi?.. Neden?..

Siz de tahmin edersiniz ki memlekette temiz ve mantıklı XJ bulmak ciddi anlamda zor... Bulmuşken de modeli uymadı diye aşağı model düşürmek hakikaten daha zor :smiley:

O nedenle 98 model ile devam etme eğilimindeyim (eğer kesinlikle başına ciddi riskler alırsın vs gibi görüşleriniz yoksa)

Benim XJ tercih nedenlerim tabiki
- ZJ'ye göre yakıt anlamında ekonomik olması
- daha sorunsuz ve offroad'a uygun olması
- offroad donanımını çok daha yakışıklı taşıyabilmesi

gibi nedenlerin de yanında aynı zamanda tipine ve imajına olan aşk. Çünkü XJ'nin zamansız tasarımı, klasik görünmesinin yanında makyajlı kasa ile modern bir duruşu da birleştirebilmiş olması. ZJ bana ayakları yere basmayan bir imaj veriyor (tasarım, karakter olarak araca lafım yok)

97'den sonra 98 yılı itibariyle XJ'ye yapılan eklemeler tam olarak nelerdir ki bu kadar önermiyorsunuz? Bu arada aşağıdaki linkteki araç kadar temiz ve düşük KM'li XJ varsa 97 model bildiğiniz lütfen ya bugün hemen paylaşın,ya da sonsuza kadar susun... ;D ;D :p :p

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-ofroad-tutkunlarina-kare-kasa-169210750/detay/
 



Ynt: XJ mi?.. ZJ mi?.. Neden?..

Daha eski modellere bakmanizi tavsiye ederim ben bu aracin da zj den tek fazlasi 2 cekere ayriliyor olmasi.siz daha yolun basindasiniz size soyle ornekler veriyim 87 model defender 20bin tl den basliyor neden diye sorarsaniz hicbir elektriksel donanimi yok farlari disinda.sizin sadece arazi araciniz olacagi icin bu tarz elektronigi az araclara bakmaniz lazim.xj nin eski modelleri defender lada niva suziki samurai motsubishi pajero toyota nin eski modelleri gibi.suan yanlis yoldasiniz bu arac ile ilerde masrafli isler basiniza gelecek.para sizin zevk sizin ama madem sordunuz biz uyaralim gerisi size kalmis.elektronikten uzak durun


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,342
Kayıtlı Üye Sayımız
166,633
Kaydolan Son Üyemiz
blackrass

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst