Ynt: www.kalanbilir.com Off-Road Güncesi (29-30 Aralık 2008 - 01 Ocak 2009)
Üzerinde çok konuşulacak , çok tartışalacak bir konu.
Eksilerin tamamını bir tarafa bırakarak gözlemlerimi paylaşmak istiyorum.
1 - Her şeyden evvel bu gibi durumlarda sıklıkla görülen halat kopması ile ilgili her hangi bir üzücü durumun yaşanmaması benim en büyük sevincim.
Özellikle büyük araçlar çekilirken 11-12 mm. kalınlığındaki çelik halatın üzerine binen yük min.10-15 ton.Yay gibi gerilen halatın koparak yıldırım gibi önüne gelen her şeyi tırpan gibi biçmesi yaşanmış olaylar.Gerçi arkadaşlar birbirlerini sürekli uyardılar.
2 - Arazide bulunan arkadaşların tamamı ellerinden gelenin en fazlasını yaptılar , yapmaya çalıştılar.Hepsi sağolsun.
3 - Tam bir ekspedisyon ve offroad tatbikatı oldu.Arazide mekanik ve elk. vinç kullanımı , halat ve strap bağlanması , uygun u-kilit , klemens , radensa gibi malzemelerin kullanılması ile ilgili ekstrem uygulamalar yapıldı.
4 - Dayanışmanın en güzel ve uç örneklerinden biriydi.Bu iş için dışarıdan ücret karşılığı tutulan amele ve ustaların bile gelmeye tereddüt edecekleri bir ortama arkadaşlarımız koşarak gönüllü olarak geldiler.
5 - Son olarak yorgunluk ve mekanik arızalar dışında hiç bir üzücü olayın meydana gelmemesi bence en sevindirici durum.
Saygı ve sevgilerimle.Umarım resimler ve konu ilginizi çekmiştir.