Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım
osman' Alıntı:
Gerçekten ilginç. Ben de böylesini ilk defa gördüm. Yalnız T-98 Gayzer şanzıman orjinal değil sanırım, ayrıca T-98 in arkasında Dana 20 arazi şanzımanı yokmu idi?
T-98 Şanzuman Willys-Kaiser döneminde üzerine silah monte edilecek ve Amerikan Silahlı Kuvvetlerine teslim edilecek M 38 A1 ler üzerine fabrika çıkışlı olarak çok miktarda konulmuştur.Yine Amerikan iç piyasası için üretilen ve ekipman kullanacak olan çiftçiler yada beko benzeri sistem monte edecek müşterileri için opsiyon olarak sunulmuş olup bu tarz pekçok kişi aracını T-98 şanzumanla talep etmiş ve almıştır.İhraç edilenler arasında ise hemen pekçok ülkeye az sayıda da olsa gönderilmiştir.
Amerikan Motor döneminde ise sıralı altı silindir motorun büyüğü olan AMC 258 ve AMC 304 V8 motorlu CJ5 ve CJ7 ler üzerine bunun T-18 versiyonu oldukça çok sayıda fabrika çıkışlı olarak konulmuştur.T-18 ile T-98 arasındaki temel fark T-18 lerde 1.vites ile geri vitesin biraz daha seri olmasıdır.
Ülkemizde Kaiser diye tanımladığımız pikaplar zaten Kaiser firmasının üretimi olan diğer bir araç modelidir.Sadece bu pikaplarda deyil fakat aynı zamanda International pikaplar üzerinde de aynı şanzuman Prizdirekleri farklı olarak hep kullanılmıştır.
Kaiser pikaplardan sökülen bu şanzumanların pirizdirekleri uymadığı için ülkemizde hem jeepin ve hemde kaiser'in prizdirekleri kesilmek ve bunun ucuna jeep'in prizdireği kaynak edilmek suretiyle uyarlanmaktadır.(Bu jeep'in üzerindeki orijinaldir)
Arkasındaki arazi şanzuman ise klasik jeep arazi şanzumanı olan T-18 Spicer arazi şanzumanıdır.
Jeep'i yakından tanıyanlar çok iyi bilir; karnının altındaki "Skidplate" dediğimiz kızaklı sacın monte edildiği şasi üzerinde gerektiğinde bu iki şanzumandan herhangi birini monte edebilmek için her ikisine uygun delikler fabrika çıkışlı olarak delinmiş durumdadır.
Bir de üzerinde bu şanzuman olan jeeplerin arka diferansiyel mahruti dişli ucuna arka şaftın bağlandığı boğaz bölümü 13 derecelik bir açı ile yukarıya doğrudur.Ben yıllar önce 1:5.38 devir oranlı ön ve arka aksları 1:4,27 devirli seri olanlarla takas etmiştim.Söz konusu açıyı ise araya konik parça koymak suretiyle çözümlemiştim.