Willys Sahipleri Burada Buluşalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sinannasirli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 404
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 169,787
Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

seyit' Alıntı:

Jeep 21.jpg


Jeep 22.jpg


Jeep 23.jpg


Jeep 24.jpg


Jeep 25.jpg
 

Etiketler



Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

Gerçekten ilginç. Ben de böylesini ilk defa gördüm. Yalnız T-98 Gayzer şanzıman orjinal değil sanırım, ayrıca T-98 in arkasında Dana 20 arazi şanzımanı yokmu idi?
 



Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

osman' Alıntı:
Gerçekten ilginç. Ben de böylesini ilk defa gördüm. Yalnız T-98 Gayzer şanzıman orjinal değil sanırım, ayrıca T-98 in arkasında Dana 20 arazi şanzımanı yokmu idi?

T-98 Şanzuman Willys-Kaiser döneminde üzerine silah monte edilecek ve Amerikan Silahlı Kuvvetlerine teslim edilecek M 38 A1 ler üzerine fabrika çıkışlı olarak çok miktarda konulmuştur.Yine Amerikan iç piyasası için üretilen ve ekipman kullanacak olan çiftçiler yada beko benzeri sistem monte edecek müşterileri için opsiyon olarak sunulmuş olup bu tarz pekçok kişi aracını T-98 şanzumanla talep etmiş ve almıştır.İhraç edilenler arasında ise hemen pekçok ülkeye az sayıda da olsa gönderilmiştir.
Amerikan Motor döneminde ise sıralı altı silindir motorun büyüğü olan AMC 258 ve AMC 304 V8 motorlu CJ5 ve CJ7 ler üzerine bunun T-18 versiyonu oldukça çok sayıda fabrika çıkışlı olarak konulmuştur.T-18 ile T-98 arasındaki temel fark T-18 lerde 1.vites ile geri vitesin biraz daha seri olmasıdır.
Ülkemizde Kaiser diye tanımladığımız pikaplar zaten Kaiser firmasının üretimi olan diğer bir araç modelidir.Sadece bu pikaplarda deyil fakat aynı zamanda International pikaplar üzerinde de aynı şanzuman Prizdirekleri farklı olarak hep kullanılmıştır.
Kaiser pikaplardan sökülen bu şanzumanların pirizdirekleri uymadığı için ülkemizde hem jeepin ve hemde kaiser'in prizdirekleri kesilmek ve bunun ucuna jeep'in prizdireği kaynak edilmek suretiyle uyarlanmaktadır.(Bu jeep'in üzerindeki orijinaldir)
Arkasındaki arazi şanzuman ise klasik jeep arazi şanzumanı olan T-18 Spicer arazi şanzumanıdır.
Jeep'i yakından tanıyanlar çok iyi bilir; karnının altındaki "Skidplate" dediğimiz kızaklı sacın monte edildiği şasi üzerinde gerektiğinde bu iki şanzumandan herhangi birini monte edebilmek için her ikisine uygun delikler fabrika çıkışlı olarak delinmiş durumdadır.
Bir de üzerinde bu şanzuman olan jeeplerin arka diferansiyel mahruti dişli ucuna arka şaftın bağlandığı boğaz bölümü 13 derecelik bir açı ile yukarıya doğrudur.Ben yıllar önce 1:5.38 devir oranlı ön ve arka aksları 1:4,27 devirli seri olanlarla takas etmiştim.Söz konusu açıyı ise araya konik parça koymak suretiyle çözümlemiştim.

WC 53-2.jpg


WC53-1.jpg


WC 53-3.jpg


WC 53-4.jpg


WC 53-5.jpg
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

seyit' Alıntı:
T-98 Şanzuman Willys-Kaiser döneminde üzerine silah monte edilecek ve Amerikan Silahlı Kuvvetlerine teslim edilecek M 38 A1 ler üzerine fabrika çıkışlı olarak çok miktarda konulmuştur.Yine Amerikan iç piyasası için üretilen ve ekipman kullanacak olan çiftçiler yada beko benzeri sistem monte edecek müşterileri için opsiyon olarak sunulmuş olup bu tarz pekçok kişi aracını T-98 şanzumanla talep etmiş ve almıştır.İhraç edilenler arasında ise hemen pekçok ülkeye az sayıda da olsa gönderilmiştir.
Amerikan Motor döneminde ise sıralı altı silindir motorun büyüğü olan AMC 258 ve AMC 304 V8 motorlu CJ5 ve CJ7 ler üzerine bunun T-18 versiyonu oldukça çok sayıda fabrika çıkışlı olarak konulmuştur.T-18 ile T-98 arasındaki temel fark T-18 lerde 1.vites ile geri vitesin biraz daha seri olmasıdır.
Ülkemizde Kaiser diye tanımladığımız pikaplar zaten Kaiser firmasının üretimi olan diğer bir araç modelidir.Sadece bu pikaplarda deyil fakat aynı zamanda International pikaplar üzerinde de aynı şanzuman Prizdirekleri farklı olarak hep kullanılmıştır.
Kaiser pikaplardan sökülen bu şanzumanların pirizdirekleri uymadığı için ülkemizde hem jeepin ve hemde kaiser'in prizdirekleri kesilmek ve bunun ucuna jeep'in prizdireği kaynak edilmek suretiyle uyarlanmaktadır.(Bu jeep'in üzerindeki orijinaldir)
Arkasındaki arazi şanzuman ise klasik jeep arazi şanzumanı olan T-18 Spicer arazi şanzumanıdır.
Jeep'i yakından tanıyanlar çok iyi bilir; karnının altındaki "Skidplate" dediğimiz kızaklı sacın monte edildiği şasi üzerinde gerektiğinde bu iki şanzumandan herhangi birini monte edebilmek için her ikisine uygun delikler fabrika çıkışlı olarak delinmiş durumdadır.
Bir de üzerinde bu şanzuman olan jeeplerin arka diferansiyel mahruti dişli ucuna arka şaftın bağlandığı boğaz bölümü 13 derecelik bir açı ile yukarıya doğrudur.Ben yıllar önce 1:5.38 devir oranlı ön ve arka aksları 1:4,27 devirli seri olanlarla takas etmiştim.Söz konusu açıyı ise araya konik parça koymak suretiyle çözümlemiştim.

Moderatör arkadaşlar duruma el atarsa sevinirim; Gün içerisinde daha önce " Dodge" bölümüne yüklediğim bu fotolar aniden burada belirdi.Sanırım biryerlerde birşeyler karışıyor.
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

seyit' Alıntı:
Moderatör arkadaşlar duruma el atarsa sevinirim; Gün içerisinde daha önce " Dodge" bölümüne yüklediğim bu fotolar aniden burada belirdi.Sanırım biryerlerde birşeyler karışıyor.

Düzeltme!


Sanırım önlerinde " T" harfi olan şanzumanlardan ard arda söz ederken ( T-90, T-98,T-18,T-19) bende bu " T" harfine takılmış olsam gerek yukarıda arazi şanzumanına ilişkin konuşurken " Dana" yerine " T" kullanmışım bu sabah farkettim ve düzeltmek istedim.
Arazi şanzumanı Dana Spicer 18 dir, T-18 deyil.
Bu yanlışlıktan dolayı özür dilerim.
 

Ynt: Willys Sahipleri Burada Buluşalım

seyit' Alıntı:
Moderatör arkadaşlar duruma el atarsa sevinirim; Gün içerisinde daha önce " Dodge" bölümüne yüklediğim bu fotolar aniden burada belirdi.Sanırım biryerlerde birşeyler karışıyor.

Eklediğim resimde görülen hemen hemen benim jeep'in aynısı diyebilirim.Tek fark bu araç ta fazladan bir de " Overdrive" aparat var.Arazi şanzumanı arkasında aliminyum renkli olan kısım "Overdrive" ve ana vites kolu sağ yanındak kumanda kolu bu overdrive'a kumanda eden koldur.Viteslerin aralarında devir oranı sunar ve bir tür " 1/2 " düzeyinde tur artıran sistemdir.Yani söz gelimi araç 3. viteste çekmiyor fakat 2. viteste ise motor bağırıyorsa bu kolu çektiğinizde 2. vites ile 3. vites arası bir devire geçmiş olursunuz.
Onun dışında tüm diğer sistem bendekinin aynısı.
Ana şanzuman= T-98
Arazi= Dana Spicer 18
Arazi arkasında PTO çıkış.( Buradakinde önce " Overdrive ve onun arkasında PTO bağlı)
Benim araç ta birde ana şanzuman sol yan tarafta 2. bir PTO mevcut.
Foto bir jeep'e aittir.

Dualpto.jpg


dualpto2.jpg


dualpto3.jpg
 












Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,341
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst