Vinç Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan berk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 97
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,934
Ynt: Vinç Hakkında

Tabi gideriz ama önce benim aracın rodajı bitecek, sonra bir snorkel takacaz sonra da karterin arka kısmını çamur girmemesi için kapatacaz, bu işlemlerden sonra offroada hazır olacak araç, gideriz yaylalara önümüz bahar :smiley:

ophtha' Alıntı:
söylediginiz iyi oldu .Vinçleme sırasında dikkatli olmamız gerekecek. Bu arada deep senin araban bakımdan çıkınca gelin kocaeliye yapalım bir macera. Sogucak yaylasına gidelim sapancanın tepesinde.Çamurlu ve birazda karlı olabilir şu sıralar ama zevkli olur elbet İsterseniz kamplı yaparız. Selamlar.
 

Etiketler
Ynt: Vinç Hakkında

T-max 9500 de kullanılan 7.8mm halatın dayanma kapasitesi 4.5 ton, vinç 5 tonluk olduğu için 6.5 tona dayanan 9.5mm lik halat kullanmışlar. Bu durumda halatı değiştirirsek kapasitenin altında kalıcaz ayrıca bu değişimin maliyeti de 150-200 YTL, en iyisi böyle devam etmek :smiley:
ancak T-max büyük bir dizayn hatası yapmış 11000 e aynı yuvayı koyarak

ophtha' Alıntı:
söylediginiz iyi oldu .Vinçleme sırasında dikkatli olmamız gerekecek. Bu arada deep senin araban bakımdan çıkınca gelin kocaeliye yapalım bir macera. Sogucak yaylasına gidelim sapancanın tepesinde.Çamurlu ve birazda karlı olabilir şu sıralar ama zevkli olur elbet İsterseniz kamplı yaparız. Selamlar.
 

Ynt: Vinç Hakkında

Mert, Dış demir dediğin tam neresi? Birde üst üste binme olayı tüm vinçler için aynı sorunu yaratıyor, sararken dikkatli olmak lazım , mümkün olduğunca düzgün sardırmak gerekli yoksa halat sıkışınca çözmesi baya problemli oluyor.

Selamlar
 

Ynt: Vinç Hakkında

Üst demir dediğim yuvanın üst ve altında bulunan çubuklar, 11.000 nin halatı kalın yuvası ise aynı ebat olduğu için özellikle çapraz konumda vinçlerken üst üste binerek çok kısa bir mesafede bu çubuğa dayanıyor ve eklem yerinden kırıyor, 9500 de halat ince olduğu için çok uzun vinçleme değilse durup tekrar sarmak gerekmiyor.
Tabii ki üst üste bindirmemek gerek ama bahsettiğim mevzu 11.000 de biraz fazla zaman kaybına yol açıyor, kısa mesafede bile boşlayıp tekrar sarmak gerekebiliyor
 

Ynt: Vinç Hakkında

Şimdi anladım , sende selenoid integrated değil , ayrı bir parça olmalı , iki kapağı birbirine bağlamak içinde çubukları kullanıyorlar. ewi 12000 de o cubuklar yok , o görevi vinç tamponu yapıyor , monte ettiğin yer kadar açıklığa müsade ediyor, tabi bu sebepten yüksek olan üst kısım panjura dayanıyor ve panjuru biraz tıraşlamak gerekiyor.

fakat vincin manualinde çapraz vinçleme yapmayın diyor zaten, bu sebeple yeni serilerin içinde snatch block u dahil etmişler , benimkinde çıkmamıştı gidip ayrıca satınalmıştım. Son olarak geçenlerde hendeğe uçan , bir bayan sürücünün kullandığı peugeot 206 yı hendekten yola çıkarttım okadar rahat aldımki dışarı bir ara halat koptu zannettim motorun sesi bile değişmedi çekerken. ;D

Performansı nasıl vinci beğendinmi halat haricinde bir sorun çıkarttımı sana?

Selamlar
 



Ynt: Vinç Hakkında

Vinçten memnunum aslında, bir hsonu 2 günde 10-15 vinçleme falan yaptık üstüste gayet iyi çalıştı, halatın yuvaya büyük gelmesi dışında bir problem yok, hızı daha yavaş ama bu yavaşlık sorun yaratmıyor.
senin vincin kasası ona göre dizayn edilmiş, çapraz vinçlemede de sorun olmaz sanırım. Çapraz vinçlemeden sonra sadece halatı boşaltıp tekrar düzgün sarmak gerek. Tabi katalog yuvanın dışına çıkmasın diye çapraz vinçlemeyin diyor herhalde, ama kanaldan çıkmak istiyorsan mecbur çaprazdan vinçlemek gerek :smiley:
12000 güzel vinç güçlü ve hızlı ama tek sorunu kasası çok büyük ve ızgarayı kapatıyor
 

Ynt: Vinç Hakkında

Vinçleme sırasında en iyisi aslında aracı arkadan ağaca bağlayıp arada vinci boşlayıp aracın kafasını sağa ve sola yöneltmek, bu şekilde düzgün sardırabiliriz yoksa işin aslı düz vinçlemede de üst üste biner halat
 

Ynt: Vinç Hakkında

Bu arada vinci yeni aldıgımızda yapmamız gerekenler var mı? Boşaltıp agaca baglayıp sıkı bir şekilde sarmak veya halatı yağlamak gibi Bir arkadaşım da halat asla yağlanmaz dedi . Nedir bunun dogrusu arkadaşlar?
 

Ynt: Vinç Hakkında

Arkadaşınız doğru söylemiş.Yağ koruyucudur , ama aynı zamanda üzerinde toz toprağın da toplanmasına sebep olur ve halatın ömrünü kısaltır.Benim yaptığım yöntem halatı tamamen boşalttıktan sonra gergin bir şekilde sararken halatı benzinle emdirilmiş bir bez veya üstüpü parçasının arasından geçirerek temizlenmesini sağlamak.Eğer benzin sarfiyatına acımazsanız , bu işlemi yapmadan önce halat sarılı iken uygun miktarda benzini sargının üzerine dökün.Aşağıya doğru pisliklerin aktığını göreceksiniz.Biraz bekledikten sonra ilk saydığım işlemi tekrar edebilirsiniz.

395369.jpg


Tabii bu arada Türk olduğunuzun yabancılar tarafından anlaşılabilmesi için Bizim Kadir Çavuş gibi bi tane de tellendireceksiniz. ;D

395382.jpg


Arka vincin temizlik ve bakımını yaparken ağırlık yapsın diye halat ucuna Galloper'i bağlamıştık. ;D

395397.jpg


Aynı işlemi ön vincimize de yaparken.Elekrik direğine bağladığımız unimog kendi kendini çekerken , Can da halatın düzgün sarılıp sarılmadığını kontrol ediyor.
 

Ynt: Vinç Hakkında

Konu ile ilgili olarak aklıma gelmişken ilave edeyim.Araç kullanların çoğu bilirler ama , ben yine de hatırlatmak istedim.Aracınızda bulunan otomatik açılan radyo antenlerine de aynı nedenlerden dolayı kesinlikle yağ sürmeyiniz.Yağ üzerinde biriken toz ve pislik parçaları ileride antenin çalışmamasına sebep olacaktır.Yapmanız gereken anteni bir kaç defa açıp kapayarak , bu esnada temiz bir bez veya kağıt ile anteni temizlemek.
 



Ynt: Vinç Hakkında

bilgileriniz için teşekkürler. Ben gress yagı sürmüş bulundum. artık temizlemesini de yaparız
 

Ynt: Vinç Hakkında

Benzinden biraz pahalıda olsa WD40 da vinci ve halatı temizlemekte işe yarıyor , özellikle wd40 sonrası kağıt havlu hem tozlanmayı hemde paslanmayı geciktiriyor. Sıkışan antenlerinde içine wd 40 sıkıp biraz bekleyin. çalışmaya başlayınca kağıt havluyla iyice kurulayın.

Ayrıca B.M dan aldığım çelik vinç tamponunun kulanma klavuzundada aracınızı yıkadıktan sonra tamponu wd 40 ile yıkayıp bezle kurulayın diyordu.

Yeri gelmişken bir arkadaşımızn uzun süre kullanılmamış 110 unda paslanıp sıkışan gaz teli ni hiç birşeyle çözememiştik yine wd40 harikalar yarattı fakat gaz teli jikle teli gibi aksamlar kapalı olduklarından yağlanmalarında sakınca yok , wd 40 çok çabuk kuruduğundan yaglayıcı etkisi pek yok gaz teli çözülünce çok ince yağ ile yaglanması gerekiyor.

Biraz wd40 reklamı gibi oldu ama gerçekten hızır gibi bişey.

Selamlar
 

Ynt: Vinç Hakkında

WD-40 özellikle ses yapabilen hareketli parçalarda (debriyaj, makas) ve paslanmaz çelik yada kromajlı (jant, ayna,tampon) yüzeylerde çok işe yarıyor. Elektrik aksamın oksitlenmesine engel oluyor (kutup başı, LPG selenoidleri...)

Ben CJ'e ayda 1 kutu sıkıyorum. Kokusuda güzel ama kabin içinde fazla sıkarsanız uyku yapıyor :D
 

Ynt: Vinç Hakkında

merhabalar :defenderimi aldığımdan beri yani yaklaşık 6 aydır sürekli sağa sola soruyorum ama net bir cevap bulamadım.şimdi işin erbabı büyüklerime sorayım istedim.
bu 1990 model LR defenderin önde panjur altında motorun içini görebildiğimiz bir delik var.bazılarına ve bana göre burdan şaft yardımı ile kuvvet alınıp aynı moglarda oldugu gibi mekanik bir vinç çalıştırmak mümkün olabilir, diye düşündüm.ama hiç bir yerde uygulamasını göremedim.
böyle bir uygulama varmı bilen gören varsa lütfen beni aydınlatsın.

M.GÖZÜTOK
TB2NIZ
 

Ynt: Vinç Hakkında

manuel winçleri hiç konuşmuyoruz.....herkez işin kolayına kaçıyor galiba.... manuel winçler elektrikli winçlerin nerdeyse beşte bir fiyatına...trifor gibi halat çeken aletlerde aynı işi görebilir(10 000 kg) ... hatta hafif araçlar kamyoncu gırgırlarıyla bile kurtarabilirler kendilerini...
 



Ynt: Vinç Hakkında

yarasa81' Alıntı:
merhabalar :defenderimi aldığımdan beri yani yaklaşık 6 aydır sürekli sağa sola soruyorum ama net bir cevap bulamadım.şimdi işin erbabı büyüklerime sorayım istedim.
bu 1990 model LR defenderin önde panjur altında motorun içini görebildiğimiz bir delik var.bazılarına ve bana göre burdan şaft yardımı ile kuvvet alınıp aynı moglarda oldugu gibi mekanik bir vinç çalıştırmak mümkün olabilir, diye düşündüm.ama hiç bir yerde uygulamasını göremedim.
böyle bir uygulama varmı bilen gören varsa lütfen beni aydınlatsın.

M.GÖZÜTOK
TB2NIZ

Merhaba Yarasa,

O delik maalesef şaft için değil , marş motoru herhangi bir sebeple çalışmaz ise kol yardımı ile motoru çalıştırmak için ama bu kolu bulabilen var ise tabi.

Arazi şanzımanın arka tafa doğru olan yüzünde iki delik vardır birine şaft takılı diğeri kapalıdır kapalı olanın adı aynı traktör , mog vs.lerde olduğu gibi PTO dur (power take off) buradan aklınıza gelebilecek her türlü aparatı çalıştrmak mümkün , örnek: sondaj makinası, Hızar, mekanik vinç suda hareket edebilmek için pervane gibi.

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,786
Mesajlar
1,523,756
Kayıtlı Üye Sayımız
166,601
Kaydolan Son Üyemiz
muradmammad

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst