Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan serdartimur Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 150
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,480
Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

deveci' Alıntı:
ertuğrul abi sende yavaş yavaş unimog alacaksın gibi :smiley:
biliyorsun çoktandır düşünüyorum ama geçtiğimiz hafta sonundaki aladağlar festivali gibi bir etkinliğe unimogla gidip gelmek gerçekten hiç gerçekçi değil bir kere daha anladım .. gelememekle doğrusunu yapmışsın .Unimog ile bulunduğun bölgenin 100 km civarından daha uzağına gitmemek gerekiyor... ama değer :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Off_Road' Alıntı:
biliyorsun çoktandır düşünüyorum ama geçtiğimiz hafta sonundaki aladağlar festivali gibi bir etkinliğe unimogla gidip gelmek gerçekten hiç gerçekçi değil bir kere daha anladım .. gelememekle doğrusunu yapmışsın .Unimog ile bulunduğun bölgenin 100 km civarından daha uzağına gitmemek gerekiyor... ama değer :smiley:
evet dünkü erciyes gezimizde de 30 km lik erciyes yolu baya uzun sürdü ve yorucuydu
arabanın yavaş gitmesinin sebeblerinden biri üzerindeki ağır çamur lastikleri diğeride limitlerini henüz tam bilmememden dolayı özellikle virajlara çok yavaş girmem.sürüşüm zamanla daha hızlanacaktır.ama yinede unimog un limit hızı belli.
bu araç ile uzun mesafelere gitmek gerçektende çok zor.
ama arazide çok başarılı.erciyes gezimizde yine aracı tam tanıyamamamdan dolayı çok zorlamadım.rollbarları yaptırıp,aracın özelliklerini ve limitlerini öğrenip tam adapte olunca çok daha başarılı bir sürüş yapacağıma inanıyorum.
diğer araçların hızlanarak ve bayır boyunca patinaj yaptırılarak çıktığı yerlere tutunabileceği birşeyler olması durumunda rahatlıkla çıkıyor.
 






Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Bu arada Unimog'a 1 yıldır bindikten sonra daha önce bahsettiğim debriyaj kaçırma sorununa artık bir çare bulayım istedim ve geçen hafta sonu ustam Şeref Özden ile birlikte işe koyulduk. Kupa indi, motor indi, debriyaj baskı balata söküldü ve 2 süprizle karşılaştık:
1- Debriyaj balatası bronz balata denen 6 çift sert balatadan oluşan yıldız şeklinde balataydı ve hem baskı hem de volan diskini birkaç mm aşındırmıştı.
2- Geçen sene Erdem Ustadan aldığım baskı balata orjinaline göre büyük çıktı.
Volan diski tornada düzeltildi, baskı üzerindeki 6 çift bronz balata tüm Antalya sanayisinde arandı ancak bulunamadı, istek üzerine Ankara'dan getirtilebileceği belirtildi. Bunun üzerine Ankara'dan Erdem usta ile görüşüp durumu anlattık. Sağolsun baskı balatanın istediğimiz ölçülerde olanını temin edip aynı gün kargo ile gönderdi. Ertesi gün baskı balata yerine takıldı ve motor, kupa montajları yapıldı. Ertesi gün yapılan test sürüşünde kaçırmayan bir debriyaj sistemiyle sürüşün keyfini çıkardım. Açıkcası Antalya'da Unimog'dan anlayan ve unimog ile uğraşmaktan korkmayan ustalarımın olması benim için büyük şans. Motor ustası Şeref Özden'e (Jandarmadan emekli) ve elektrik ustası Kenan Ustama (Köy Hizmetlerinden emekli) çok teşekkür ederim. İlgili fotolar yakında eklenecektir. Saygılarımla, Serdar Timur
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Bu arada Antalya'da Unimog ile ilgili sorunları olan ve iyi bir usta arayanlar için Şeref ustanın telefonunu veriyorum:
Şeref Özden Tel: 0505 524 49 05
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

merhaba doktorum sayfayı yeni inceledim güzel araç yapmışız herkes gibi bende seni ve senin sabrını kutluryorum.ben her zaman senin ve senin gibi doga severlerin yanındayım unumog,cj-5 ve serileri landrover ve serileri arazisi olan tüm araçlara sonuna kadar benden destek veririm. araç toplatacak arkadaşlara benden tavsiye kaliteli işçilik zaman ister aceleye gelmez herkese iyi geziler dilerim şeref usta 05055244905
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

serdartimur' Alıntı:
Bu arada Unimog'a 1 yıldır bindikten sonra daha önce bahsettiğim debriyaj kaçırma sorununa artık bir çare bulayım istedim ve geçen hafta sonu ustam Şeref Özden ile birlikte işe koyulduk. Kupa indi, motor indi, debriyaj baskı balata söküldü ve 2 süprizle karşılaştık:
1- Debriyaj balatası bronz balata denen 6 çift sert balatadan oluşan yıldız şeklinde balataydı ve hem baskı hem de volan diskini birkaç mm aşındırmıştı.
2- Geçen sene Erdem Ustadan aldığım baskı balata orjinaline göre büyük çıktı.
Volan diski tornada düzeltildi, baskı üzerindeki 6 çift bronz balata tüm Antalya sanayisinde arandı ancak bulunamadı, istek üzerine Ankara'dan getirtilebileceği belirtildi. Bunun üzerine Ankara'dan Erdem usta ile görüşüp durumu anlattık. Sağolsun baskı balatanın istediğimiz ölçülerde olanını temin edip aynı gün kargo ile gönderdi. Ertesi gün baskı balata yerine takıldı ve motor, kupa montajları yapıldı. Ertesi gün yapılan test sürüşünde kaçırmayan bir debriyaj sistemiyle sürüşün keyfini çıkardım. Açıkcası Antalya'da Unimog'dan anlayan ve unimog ile uğraşmaktan korkmayan ustalarımın olması benim için büyük şans. Motor ustası Şeref Özden'e (Jandarmadan emekli) ve elektrik ustası Kenan Ustama (Köy Hizmetlerinden emekli) çok teşekkür ederim. İlgili fotolar yakında eklenecektir. Saygılarımla, Serdar Timur


Biraz geç oldu ama debriyaj balatası değişimi ile ilgili fotoları ekliyorum:
Önce vinç ile kupayı kaldırdık

100_5706.jpg


100_5707.jpg
 




Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Debriyaj balatası çiktığında bizi biraz şaşırttı. Bronz balata denen bir balata çıktı. Bronz balata oldukca sert bir malzeme olduğundan volan diskinde belirgin aşınma yapmıştı. Normal balataya göre çok daha yüksek performans sağlayan bu balatanın sanırım dezavantajlarından biri de diskte aşınma yapmak.

100_5712.jpg
 

Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Baskı balata değişimi için kupanın çıkması şart mı gerçekten? Oldukça zahmetli bir iş, umarım bundan sonra sorun çıkarmaz ve güle güle kullanırsınız. Araç çok güzel maaşallah...
 


Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Aracın kullanım kitabında bazı özel parçalar ile kupa öne doğru yatırılarak debriyaj balatası değiştirilebileceği belirtilmiş, ancak kitapta bahsedilen parçalar bende olmadığından kupayı doğrudan kaldırdık. Debriyaj değişiminden sonra aracın performansı çok değişti umarım uzun bir süre daha sorun çıkarmaz
 




Ynt: Unimog 406 ve Yenilenme Aşamaları

Aracı aldığım ilk günden beri mevcut olan bir başka problem de havalı sistemle diferansiyelleri kitlediğimde hava kaçağına bağlı olarak en fazla 5 dk sonra hava basıncının düşmesine bağlı olarak diff kilitlerinin açılmasıydı. İlk başlarda idare ederim diye düşünüyordum. Çok zorlu bir parkuru 5 dk'lık bir süre içerisinde diff leri kitleyerek aşabiliyordum çoğunlukla. Ta ki bir kış günü karlı dağlarda bir geziye çıkana kadar...
Kaygan dik karlı bir parkurda diff kilitlerinin 5 dk da bir fonksiyon dışı kalması aracın aslında geçebileceği noktalarda kalmasına neden oldu. Bunuın üstüne, içerisine alkol koymayı akıl edemediğim hava basınç regülatörüm dondu. Dağın ortasında frenleri ve diff kilitleri hava basıncıyla çalışan fakat bozulan regülatör nedeniyle hava tankına yeterli hava basamayan bir araçla kaldım. Neyse regülatöre kendimce bir takım müdahaleler sonrasında az da olsa ( 4bar) hava tankına hava tahliyesinden sonra dönüşe geçtim ve soluğu yine sanayide aldık. Öncelikle tüm hava sistemlerine ve regülatöre alkol basan bir ek parça aldım ve araca monte ettik. Hemen hemen tüm kamyonlarda bulunan üzerinde alkol haznesi olan bir malzeme. Aracın kullanım kılavuzunda bu parça yoksa doğrudan regülatör üzerinde bulunan civatayı açarak içerisine alkol eklenmesi gerektiği belirtilmiş ancak ben hiç dikkat etmemişim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst