Trenle Türkiye Turu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan medford Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 390
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 99,651

Etiketler
Ynt: Trenle Türkiye Turu

Bu başlığın nasıl ayırdında olmamışım :eek:; özür dilerim!.. :(

Ortaokul ve lise, altı yıl, haftanın altı günü, buharlı (kara) trene günde iki kez, eğitim görebilmek için bindim. Tren gördüğümde kesin döner bakarım; şu an oturduğum evimde de (18 yıldır oturuyorum) pencereden kaç kez görüyorum günde. Artık, kapkara dumanlar çıkarmıyor, belli istasyonlarda su almıyorlar!.. Çocukluk ve ilk gençlik yıllarımın o "kara tren"leri daha bir güzel miydi ne?.. Yok yok, bana öyle geliyor olmalı!.. :D

Son 15-20 gün içinde, Balıkesir ve İzmir'e günübirlik gidip gelmek için, iki kez trene bindim. Yıllardır kullanmıyordum; özellikle vagonlar teknolojik gelişmelerden payına düşeni almış, nitelikte artış olmuş. Uygun olduğunda, daha sık kullanmayı düşünüyorum artık.

Bu başlığı, daha boş olduğum bir zaman, sindire sindire okumak istiyorum. Emeğiniz için, teşekkür ederim. :smiley:

Cavid Sezen
 

Ynt: Trenle Türkiye Turu

gezmen' Alıntı:
Bu başlığın nasıl ayırdında olmamışım :eek:; özür dilerim!.. :(

Ortaokul ve lise, altı yıl, haftanın altı günü, buharlı (kara) trene günde iki kez, eğitim görebilmek için bindim. Tren gördüğümde kesin döner bakarım; şu an oturduğum evimde de (18 yıldır oturuyorum) pencereden kaç kez görüyorum günde. Artık, kapkara dumanlar çıkarmıyor, belli istasyonlarda su almıyorlar!.. Çocukluk ve ilk gençlik yıllarımın o "kara tren"leri daha bir güzel miydi ne?.. Yok yok, bana öyle geliyor olmalı!.. :D

Son 15-20 gün içinde, Balıkesir ve İzmir'e günübirlik gidip gelmek için, iki kez trene bindim. Yıllardır kullanmıyordum; özellikle vagonlar teknolojik gelişmelerden payına düşeni almış, nitelikte artış olmuş. Uygun olduğunda, daha sık kullanmayı düşünüyorum artık.

Bu başlığı, daha boş olduğum bir zaman, sindire sindire okumak istiyorum. Emeğiniz için, teşekkür ederim. :smiley:

Cavid Sezen
ben teşekkür ederim keyifli okumalar
 


Ynt: Trenle Türkiye Turu

medford' Alıntı:
bu da benim trende foruma yazdığım ilk yazı olsun şu anda yaklaşık 12 saatlik ankara adana yolculuğumun ilk dakikalarında çukurova mavi ekspresinin yataklı vagonun 11. kompartmanındayım herkese iyi gezmeler

İyi seyahatler :smiley: Dönüşte izlenimlerinizi bekliyoruz.
 



Ynt: Trenle Türkiye Turu

Yazdan beri trenle bir yerlere gitmiyordum ama geçen hafta birden aklıma mersin Tarsus geldi fazla bilgim yoktu Tarsus hakkında ama her şeyi planlayıp biletleri almam ve yolculuğa çıkmam toplam 3 gün sürdü önce ankaradan trenle adanaya gidecektim orada birkaç saat vakit geçirdikten sonra gene trenle tarsusa geçmeyi planlıyordum.
Bu arada baya uzun bir zamandır tren görseli paylaşmıyordum bu gezimde biraz sizlerle trenlerimizin güzelliklerini paylaşım istedim.

DSC05637.JPG


DSC05640.JPG


DSC05645.JPG


DSC05651.JPG


DSC05653.JPG
 

Ynt: Trenle Türkiye Turu

Adana ya hep yazın gitmiştim daha önce ilk kez kış mevsiminde gittim bu kez adanaya ama bence daha kışın çok daha güzel adana ilk dikkatimi çeken ankarada sadece market ve pazarlarda görmeye alışık olduğumuz mandalina portakal ağaçlarını görmek oldu yemyeşil bir şehirdi adana ayrıca yağmurda şehre ayrı bir güzellik katmıştı

DSC05654.JPG


DSC05657.JPG


DSC05658.JPG


DSC05666.JPG


DSC05667.JPG
 

Ynt: Trenle Türkiye Turu

Adananın en önemli simgesi rahmetli iş adamı Sakıp sabancı şehre kazandırdığı 2 önemli eseri birbirine bağlayan romalalıların yaptığı taş köprü Seyhan Nehri üzerinde bulunan, aslen 21 gözlü olan köprü, Seyhan Nehri'nin ıslahı sırasında 7 gözünün toprak altında kalmasıyla 14 gözlü olarak hizmet veriyor. İlk yapıldığında yarı yarıya daha dar olan köprü daha sonra genişletilmiştir. Köprünün her iki girişinde de bugün bile kullanılan ismiyle, şu anda mevcut olmayan "Kale Kapısı" denilen iki taç kapısı olduğu bilinmektedir. Osmanlı döneminde birkaç kez onarılan Taşköprü, günümüzde de hizmet vermeye devam etmektedir. 310 metre uzunluğundaki köprünün genişliği 11.40 metredir.
Taşköprü'nün 2006 yılı başında restorasyon çalışmalarına başlanmış ve 2007 başlarında çalışma sona ermiştir. Ayrıca Taşköprü Dünyada hala kullanılan en eski köprüdür

DSC05669.JPG


DSC05674.JPG


DSC05678.JPG


DSC05682.JPG


DSC05685.JPG
 


Ynt: Trenle Türkiye Turu

Adana merkezden mersin Tarsus dmu setli modern trenlerle yaklaşık 35 dk ulaşmak mümkün gayet rahat ve konforlu trende tek sıkıntı bu modern trenlere numarasız bilet satarak insanlara numarasız bilet satarak ayakta yolcu almak ve yolculuk güvenliğini hiçe saymak gerçi hindistandaki tren manzaralarını görünce insan buna da şükrediyor.

DSC05713.JPG


DSC05715.JPG


DSC05716.JPG
 




Ynt: Trenle Türkiye Turu

Nusrat mayın gemisi dünyanın en önemli ve en şöhretli savaş gemisidir. Tarsus Belediyesi tarafından orijinali korunarak restore edilmiş, 2003 tarihinden itibaren de Tarsus’un Mersin girişinde geniş bir anıt müzede sergilenmeye başlanmıştır. Daha çok 18 Mart 1915′te “Muhteşem Armada” olarak tanınan dünya donanmasını durdurarak bugünkü dünya coğrafyasının sınırlarını belirleyen kahramanlığıyla hatırlanmaktadır. Nusrat Mayın Gemisi 1912 yılında Almanya’nın Kiel şehrinin Germania tersanesinde inşa edilerek 1914′te Osmanlı Ordusu’na teslim edilmiştir. Eni 7.4 m., boyu 40,0 m., sürati ise 15 mildi. Dar alanlarda seri manevra özelliği nedeniyle Çanakkale Boğazı’nda görevlendirilmişti. 1955 yılına kadar bu görevini sürdürdükten sonra terhis edilmiş ve 1962 yılında özel sektöre satılmıştır. Uzun süre kuru yük gemisi olarak kullanılmış, ancak yaşlı bedeni daha fazla dayanamayarak 1990 yılında Mersin Limanı’nda batmıştır. Nusrat, 2002 yılında Tarsus Belediyesi ‘nin gayretleri ile üç parça halinde Mersin’den Tarsus’a getirilerek yeniden monte edilmiştir. Titiz çalışmalar ardından da Çanakkale Savaşı Şehitleri anısına yapılan parka yerleştirilmiştir. Bugün Tarsus’un en çok ziyaret edilen yerlerinin başında gelmektedir. Ziyaretçilere sadece Hafız Nazmi Bey, Tophaneli Hakkı Bey, Güverte Yüzbaşısı Hüseyin Bey, Çarkçı Önyüzbaşı Ali Bey, İkinci Çarkçı Yüzbaşı Ahmet Bey, Üçüncü Çarkçı Yüzbaşı Hasan Bey, Elektrik Zabiti Mülazım Hasan Bey, Top Zabiti Mülazım Kadri Bey ve elli dört neferin değil, yüzbinlerce şehidin anısını yad etmektedir.

DSC05729.JPG


DSC05730.JPG


DSC05744.JPG


DSC05746.JPG


DSC05748.JPG
 

Ynt: Trenle Türkiye Turu

Kleopatra Kapısı (Deniz Kapısı)

Tarsuslu yerli halkın "Kancık Kapı" olarak adlandırdığı Kleopatra Kapısı ayakta kalan tek antik kent kapısıdır. Bizans döneminde inşa edilen kent surlarının Dağ kapısı,Adana kapısı ve Deniz kapısı bulunuyordu.

Evliya Çelebi, seyahatnamesinde Tarsus'u anlatırken, bu kapı için "iskele Kapısı" diye yazmıştır.Yapımında kesme taşlar vehorasan harcı kullanılmış, kemeri at nalı şeklinde ve yerden yüksekliği 6.17 m,derinliği ise 6.18 m'dir. İç içe iki surdan oluşan kentte, savaş anında kapılar kapanmaktaydı. Kleopatra kapısı da bu surların kapılarından birisidir.

Mısır'ın ünlü Kraliçesi Kleopatra'nın Romalı General Antonius ile Tarsus'da buluşmaküzere geldiklerinde, o zamanın limanı olan Gözlükule de büyük bir törenle karşılanarak, Deniz kapısından kente geldikleri söylenir. Bu nedenle Deniz kapısına Kleopatra kapısı da denilir. Deniz kapısı daha sonraki yıllarda yıkılmış, yerine devşirmetaşlardan bugünkü kapı yapılmıştır. Son yıllarda yapılan restorasyonla kapının orjinal özelliği kalmamıştır

DSC05749.JPG


DSC05750.JPG


DSC05753.JPG


DSC05754.JPG


DSC05755.JPG
 





Ynt: Trenle Türkiye Turu

Nevmeram' Alıntı:
Ellerine sağlık. Güzel bir gezi olmuş Medford. Bu arada Adana'dan Gaziantep'e tren seferleri var mı?
adanadan hergün kalkan bölgesel ekpres 80 km yakınındaki fevzipaşaya hergün kalkan fırat ekspresi 68 km yakınındaki nurdağ a gidiyor ordan 3 liraya merkeze giden dolmuşlar var ama malesef merkeze gitmiyor trenler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst