seyr-ü zafer
Zirve
Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km
.
.
mayıstosböce' Alıntı:Gitmeden bıkılan yerler vardır,filmlerde,haberlerde,belgesellerde göre göre artık ismini bile duymak istemezsin işte benim için Venedik böyledir Zafer hocam,tabi bunun gibi başka şehirlerde var ama bunların hemen hemen en tepesinde burası vardır,sizde öyle anlattınız ki buraya gidin başka yerlere sonra da gidersiniz e geldi benim için.
medford' Alıntı:sergi veya kitap düşüncen var mı
berkcantp' Alıntı:Zafer hocam, Venedik görüntüleri harika, bir ara bizde sular çekilmeden, dünya gözüyle bir görsek.
güngör' Alıntı:Meydan ve sokaklardaki taş işçiliğini görünce çocukluğumun ve gençliğimin İstanbulu canlandı gözlerimde.
Granit taş yollar ve kaldırım taşları yerinde siyah asfalt, el emeği göz nuru demir korkulukların yerinde ruhsuz
makina imalatı ferforje demirlerle çepeçevre geçit vermeyen korkuluklar, neleri heba etmişiz.
Sayenizde sadece gezmiş olmuyoruz,yitirdiklerimiz bir daha yerine konulamayacak değerlerimizide öğreniyoruz.
Teşekkürler.
gezmen' Alıntı:Venedik kartpostalları için teşekkürler! Yineliyorum, görsel şölen sürüyor...
"Milano=endüstri" algısı bende çok güçlü olduğundan, gittiğimde, girer miyim girmez miyim doğrusu emin değilim. Bendeki bu algı, çok doğru değil esasında. Milano, bir anlamda bizim İstanbul'a benzer. İtalya'nın yönetim dışında her alanda merkzidir. Şöyle bir eşleştirme yaparım ben; Roma&Ankara, Milano&İstanbul. Bu eşleştirmede, Roma ve İstanbul'a haksızlık yapılıyor ama kabaca doğrudur. (Roma'nın tarihsel geçmişi Ankara ile kıyaslanamaz; aynı şekilde İstanbul ile Milano'nun.) Endüstriyel-kültürel-ekonomik... merkez ile yönetim merkez birliği ya da ayrılığı yani. Avrupa'da birkaç örnek vermek gerekirse, Yunanistan/Atina, Fransa/Paris, İngiltere/Londra... yönetim ile kültürel/ekonomik/endüstriyel merkezin tek kentte gerçekleştiği ülkelere örnektir. Türkiye/Ankara-İstanbul, İtalya/Roma-Milano da diğerlerine örnektir. Oooo, hoca, yine derse başladı sözlerini duyar gibiyim; tamam kestim!...
Venedik çok medyatik olması nedeniyle, ilgimi yitiriyor gibi olduysa da bu yazıdan sonra kesin listeye girdi; Zafer Hocamın değerlendirmeleri benim için önemlidir. Bir kez bile olsa bulunacağım/göreceğim yerler listesindedir.
Emeğinize sağlık!..
Cavid Sezen
maresal' Alıntı:çok imrendim, yolunuz hep açık olsun...
seyr-ü zafer' Alıntı:Belki bir gün...Özellikle hayal etmiyorum, olasılık dışı da bırakmıyorum.
medford' Alıntı:bu işi profesyonelce yapmayı düşünsen çok başaralı olabilirsin özellik televizyonda
bende kabul ediyorum televizyon işinin maliyetli ve ilginin az olduğunu ülkemizde nat geo adventure tarzı bir kanal olsa yapılırdı belki bu iş ama genede ben atlas dergisinin editörü olsam seni hemen işe alırımseyr-ü zafer' Alıntı:Aklımdan geçmişti, ancak televizyon programcılığı tecrübesine sahip tanıdığımdan öğrendiklerim biraz heves kırıcıydı. Gezi-keşif programları için televizyonlar bütçe ayırmıyorlar, " Git kendine sponsor bul, masrafları çıkar." diyorlar. Örneğin TV8'de Gülhan'ın Galaksi Rehberi diye bir program var. İyidir, kötüdür ayrı konu kız tamamen kendi gayretiyle, bulduğu sponsorlarla programı yaşatıyor. Meraklısı az programlara kimse destek vermek istemiyor. Sponsor bulmak kolay iş değil, masrafımı karşılayacak kişi veya kurum çıksa çok şeyler yapmak isterdim. Böylelikle yazılı ve görsel envanter oluşturma işini de daha ciddiye alırdım.
Örneğin Türkiye'de üretilen standart bir araçla(Fiat Fiorino, Doblo gibi) Hindistan'ın kuzeybatısındaki dünyanın en yüksek rakımlı(5600m) otoyoluna gidip tırmanabilirim. Kabul ederler mi? Belki de araştırmanın zamanı gelmiştir. Cesaret ve istekliliğim hep var, maddi imkanla desteklenirsem şimdiye dek yaptıklarımdan daha kapsamlı geziler çıkartabilirim. Eh, az buz tecrübe de edinmedik, geriye dönüp baktığımda görüyorum. Umarım gelecekte daha geniş olanaklarla seyahat edip farklı mecralarda izlenimlerimi paylaşabilirim....