Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,172
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 198,209
Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

öncelikle çok büyük geçmiş olsun diyorum... :-[

büyük bir ilgiyle takip ediyorum...
muhteşem bir rota... muhteşem yerler...
sizden sonra gidecek olanlar için inanılmaz bir rehber olmuş...
bu yüzden de size teşekkür ederim... en iyi rehbere bile danışsak bu kadar detay alamazdık...
 

Etiketler
Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

teşekkürler dostum, sayende ciddi bir bilgi ve görsel hazinemiz oldu.
çoğu zaman yazamıyorum fakat sürekli takipteyim ,iyi ve mutlu ol.
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

takip teşekür ve selamlar
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

mertozzy' Alıntı:
öncelikle çok büyük geçmiş olsun diyorum... :-[

büyük bir ilgiyle takip ediyorum...
muhteşem bir rota... muhteşem yerler...
sizden sonra gidecek olanlar için inanılmaz bir rehber olmuş...
bu yüzden de size teşekkür ederim... en iyi rehbere bile danışsak bu kadar detay alamazdık...

Teşekkürler ilginize, gitmeye niyetlenenlerin detay sorularını da bildiğim kadarıyla cevaplarım daima, ben yolculuktan önce bu rotayı geçen insan bulamamıştım, belirsizliklerle doluydu yolculuk, şimdi tecrübemiz var, bildiklerim, paylaştıklarım birilerinin işine yararsa gerçekten mutlu olurum..

ORHANBIYIKLI' Alıntı:
teşekkürler dostum, sayende ciddi bir bilgi ve görsel hazinemiz oldu.
çoğu zaman yazamıyorum fakat sürekli takipteyim ,iyi ve mutlu ol.

Sağol Hocam,
En başından beri takip ettiğini biliyorum, senin de herşey gönlünce olsun..
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Sharm El-Sheikh’den Kahire’ye

Sahrm El-Sheikh’de neyle karşılaşacağımı aşağı yukarı tahmin ediyordum, vardığımda yanılmadığımı gördüm. Burası Mısır’ın kitle turizmine yönelik varettiği bir tatil beldesi. Tıpkı Dahab gibi eskiden sadece dalış meraklılarının uğradığı bir köymüş, son yirmi yılda Antalya’dakine benzer gelişim izlemiş ve konfor standartlarından vazgeçmeyen batılı turiste hitab eden büyük lüks otellerle dolu bir tatil kenti haline gelmiş, yılın neredeyse oniki ayı denize girilip, dalış yapılabiliyor, kış mevsimi yok. Antalya’nın Lara tarafındaki sahil şeridine çok benziyor görüntüsü ve tatil ortamı, bu yaz o taraflara da gittiğimden net olarak iki bölgeyi yan yana getirebiliyorum. Sharm El-Sheikh Sina Yarımadası’nın güney ucunda, dolayısıyla, hinterlandında dağlık yeşillik bölgeler yok, sadece oteller, alışveriş merkezleri, plajlar ve sualtı güzellikleri mevcut. Avrupalı turiste bunlar ilginç gelebilir, ancak bana pek cazip gelmedi. Eğer Türkiye’de deniz mevsiminin açılmadığı aylarda illa denize girmek veya Kızıldeniz’in sualtı güzelliklerini görmek isterseniz buraya gitmek için harcanan zaman ve paraya değebilir, bunun dışında, memlekette Antalya, Alanya dururken oralara gitmek, sadece eşe dosta hava atmak için yapılabilecek bir şeydir. Amaç çöl görmekse, Mısır’ın Batı Çölü’ne çevirmek lazım rotayı. Sharm, Mısır’ın belki en çok yabancı çeken noktası, ama Mısır’da bulunma ayrıcalığının en az hissedildiği yer aynı zamanda. Ben gittiğim ülkelerde turist yoğunluğunun düşük olduğu yerlerde kendimi mutlu hissediyorum, keşfetme duygusunu yaşıyorum, bu açıdan Sharm El-Sheikh bana pek ilginç gelmedi.
Kentin onbeş kilometre kadar uzağındaki Ras Mohammed Milli Parkı bölgesine doğru devam ettim. Türkiye’de milli park denince genelde yeşillik ormanlık araziler akla gelir, burada tabii orman falan yoktu. Parkın özelliği kuş göç yollarının üzerinde bulunması ve onlara ev sahipliği yapması, kıyılarında muhteşem bir sualtı dünyasını barındırması. Sözkonusu dalışları yapabilmek için Sharm’dan kalkan teknelerle buraya gelmek gerekiyor, burada herhangi bir dalış merkezi yok. Çadır dışında konaklama yapılamıyor, yemek ve bakkal da yok, ziyaretçilerin her şeyi beraberlerinde taşımaları lazım. Ras Mohammed’e toplu taşım vasıtası işlemiyor, özel araç veya taksi kiralamak lazım, ben arabayla gitmenin konforunu yaşayıp her köşesini dolaşabildim ve manzarayı beğendim.
Park bölgesinin içinde konaklama, askeri karakolun da bulunduğu belirlenmiş yerde yapılıyordu, geçerken askerlerden biri durdurdu ve pasaportun fotokopisini istedi. Yola çıkarken, vesikalık fotoğraf, seyahat belgesi fotokopisi gibi şeylerin istenebileceğini tahmin ettiğimden yanıma almıştım, hemen kendisine takdim ettim. Mehmet biraz İngilizce biliyordu, coğrafya öğretmenliği okumuş, tıpkı Türkiye’deki gibi zorunlu askerlik görevini yapmaktaydı, uzun süre sohbet ettik, sorularını cevapladım, o da bana ileriki günlerde gideceğim yerlerle ilgili tüyolar verdi, telefon numaralarımızı alıp verdik. Aylar sonra mesaj yollamıştı, askerliğini bitirmiş, memleketine dönmüş.
Kamp alanına ulaşıp çadırımı kurdum, radyoda çalan Mısır ezgileri eşliğinde Dahab’dan aldığım Brezilya malı dana kıyması konservesini kullanarak hazırladığım kıymalı yumurtayı ortamdaki müthiş sessizliğin yarattığı ıssızlık duygusu içine yedim.
Ras Mohammed Milli Parkı, Sharm El-Shekh’in kara tarafındaki en görülmeye değer kısmı bence..

Çadırda yatmanın en güzel yanı sabah güneş doğduğu anda zahmetsizce uyanıp ayaklanabilmek. Kahvaltı ettikten sonra eşyaları toplayıp çıkışa yöneldim, Mehmet ile vedalaşıp kuzeybatı yönünde Kahire’ye giden yola girdim. Yarımadanın bomboş batı kıyıları boyunca şiddetli kum fırtınası altında onlarca kilometre yolaldım. Rüzgar o kadar şiddetliydi ki, sağ taraftan kaportaya vuran kumlar, sağanak yağmur yağmasına benzer kuvvetli ses çıkartıyordu. Uçuşan kum taneleri sisli havalardaki gibi görüş mesafesini kısaltıyordu. Şüveyş Kanalı’nın altındaki tünelden geçtim. Kahire’ye yirmi kilometre kalana dek trafikten ve şehirden eser yoktu, gayriresmi nüfusu yirmi milyonun üzerindeki bir şehire kilometreler kalmış, etrafta tek bina yok, gerçekten ilginçti. Kısa süre sonra kendimi, saatte yüz kilometrenin üzerinde giden tır ve tankerlerle dolu trafik akımının içinde buluverdim, kurallarını saniyeler içerisinde tekrar tekrar değiştiren Mısır trafiğiyle işte o anda tanışmıştım...
 



Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Sharm El-Sheikh yolu

IMG_6743p.jpg


IMG_6750p.jpg


IMG_6751p.jpg


IMG_6752p.jpg


IMG_6753p.jpg
 




Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Zafer bu sefer bana çalışmışsın :smiley:,gerçekten çok güzel kareler,insanı heyecanlandırıyor.

Mümkün olursa video çeksen(kalitesi önemli değil),mesela bu kum fırtınası karesi çok etkileyici.Orada seninle olurduk bir an bile olsa.
 



Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Merhaba Zafer Bey
Anladığım kadarı ile kum fırtınasında durmadan yol almışsınız .
Bahsetmemişsiniz ama ,motor hava filtresinin sorun çıkarmaması sevindirici . :smiley:
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

mayıstosböce' Alıntı:
Zafer bu sefer bana çalışmışsın :smiley:,gerçekten çok güzel kareler,insanı heyecanlandırıyor.

Mümkün olursa video çeksen(kalitesi önemli değil),mesela bu kum fırtınası karesi çok etkileyici.Orada seninle olurduk bir an bile olsa.


Bülent,
Bizim gibi insanlar bu yolları gitmekten bıkmazlar. Şimdi o günleri, o yerleri özlüyorum, yazarak, göstererek kendimi avutmaya çalışıyorum. Gezi boyunca video çekmekle çekmemek arasında kaldım ve çekmedim. En önemli sebebi depolama sıkıntısıydı, yoksa standart 640*480'den HD'ye kadar çekebiliyor makine. Bir de döndükten sonra görselleri internette paylaşma gibi niyetim yoktu, burada tesadüfen konu açtım, ilgi görünce mutlu olup devam ettim. Daha detaylı yol notu tutulabilirdi, daha güzel fotoğraflar çıkartılabilirdi, video çekilebilirdi, güzelce kurgulanıp yayınlanabilirdi, bazen hareketli görüntüler anları daha iyi anlatabiliyor, haklısın. Tek kişi seyahat ettiğimden, herşeyi kendim düşünüp yapmam gerekiyordu, bu sebeple arada fotoğraf çekme, not yazma konsantrasyonumu yitirdiğim zamanlar oldu. Tekrar yollara düşersem, daha özenli belgeleme yapmaya çalışacağım. Yol-da'ya eklenecek yeni fotoğraflarım yolda :smiley:


oort cloud' Alıntı:
Merhaba Zafer Bey
Anladığım kadarı ile kum fırtınasında durmadan yol almışsınız .
Bahsetmemişsiniz ama ,motor hava filtresinin sorun çıkarmaması sevindirici . :smiley:

Mehmet Bey,
Yolculuk boyunca üç kez hava filtresi değiştirdim, sorun yaşamamak için o konuyu önemsemiştim. Ayrıca her kum fırtınalı etaptan sonra filtre kutusunu açıp filtreyi silkeliyordum, alt haznede biriken kumları temizliyordum. Benim Mısır, Libya ve Tunus'da bulunduğum aylar(Nisan,Mayıs) genelde fırtınalı geçmekteymiş. Hergün öğleden akşamüstüne dek hafif veya ağır kum fırtınası vardı zaten, bazen dışarıya bile cıkamıyordum, ağzıma burnuma kum doluyordu. Özellikle denize yakın bölgelerde yüzeyler üzerindeki sıcaklık farkı arttığından rüzgar daha da şiddetleniyordu, Libya sahil yolunda Tobruk'dan Trablus'a gidene kadar çok sıkıntı yaşamıştım fırtına yüzünden..
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Ben de son zamanlarda video tarzı çekmeye niyetlendim,çok amatör bir kamera aldım hd çekiyor ama o kadar,araç içinde çalan müziği duymakta zorlanıyorum, kayıt yaparken içerideki sesi çok alıyor.Bir tane tlf tutucu aldım onu ön tarafa iki koltuğun arasına monte edip kayıt yapmayı planlıyorum.Sende kayıt için bu tarz kolaylıklar sağlayabilirsin.Büyük TB yüksek harici hard disk alıp kartları bilgisayara oradan da harici hardiske atabilirsin.Bunları sende düşünmüşsündür ama bu tarz karşılıklı iletişimle,küçük pencerelerle,sana fikir vermek istedim.
Dünyada artmayan tek şey toprak,geri döndüremeyeceğin tek şey zaman.Bu yüzden görsel açıdan zenginleştirmek ilerde kendin içinde büyük keyif olacaktır.
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

mayıstosböce' Alıntı:
Ben de son zamanlarda video tarzı çekmeye niyetlendim,çok amatör bir kamera aldım hd çekiyor ama o kadar,araç içinde çalan müziği duymakta zorlanıyorum, kayıt yaparken içerideki sesi çok alıyor.Bir tane tlf tutucu aldım onu ön tarafa iki koltuğun arasına monte edip kayıt yapmayı planlıyorum.Sende kayıt için bu tarz kolaylıklar sağlayabilirsin.Büyük TB yüksek harici hard disk alıp kartları bilgisayara oradan da harici hardiske atabilirsin.Bunları sende düşünmüşsündür ama bu tarz karşılıklı iletişimle,küçük pencerelerle,sana fikir vermek istedim.
Dünyada artmayan tek şey toprak,geri döndüremeyeceğin tek şey zaman.Bu yüzden görsel açıdan zenginleştirmek ilerde kendin içinde büyük keyif olacaktır.

İtiraf ediyorum biraz tembellik ettim o konuda , her fırsatta DVD veya harddiske yedekleyebilirdim. Hindistan ya da Norveç rotalarından birini gerçekleştirebilirsem video da çekeceğim. Söylediğin gibi video bazen gerekli, sadece fotoğrafla hareket duygusu yeterince yansıtılamayabiliyor, aşağıda eski uçuş arkadaşlarımın bir kayıdı var izle, beğeneceksin, işte böyle bir kayıt ve kurgu yapmayı isterdim. Çubuğa bağlı parmak kamera kullanmışlar, bunların makul fiyata amatör olanları da var, çok farklı çekim açıları sağlıyorlar, illa uçmak gerekmiyor, araç çekimlerinde de yukarıdan, aşağıdan muazzam görüntüler yakalanabilir.

http://www.youtube.com/watch?v=KD1-i5OSmTc&feature=related

Eskiden aynı yerde defalarca uçmuş biri olarak görüntülerin duyguyu ve güzelliği gayet iyi verdiğini söyleyebilirim. Çöl fırtınasında video çekimi yapsaydım, muhtemelen o ortamı daha iyi yansıtabilecektim konuyu takip edenlere, hem de elimde daha fazla hatıra kalacaktı. Anı biriktirmeyi ben de önemsiyorum, belki bana deli diyecekler, arabanın kenarında köşesinde kalmış çöl kumlarını temizlemek hala içimden gelmiyor. :smiley:
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km


Yeni rota fikirleri oluşmaya başlamış. Macera başlıyor galiba ? Süperr.
Aslında bu geziler bir TV kanalının dikkatini çekse, hem size sponsor ayarlar, hemde teknik destek sağlar.(mı acaba ?)
 



Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

ilker 72' Alıntı:
Yeni rota fikirleri oluşmaya başlamış. Macera başlıyor galiba ? Süperr.
Aslında bu geziler bir TV kanalının dikkatini çekse, hem size sponsor ayarlar, hemde teknik destek sağlar.(mı acaba ?)

Doğu Avrupa ve İskandinavya'dan ibaret 15-16 ülkeyi kapsayan bir gezi fikri var. Diğer ihtimal de klasik İran, Pakistan, Hindistan, Nepal rotası. Maliyet konusu en büyük sorun, bu gidişle dediğiniz gibi sponsor aramak fena fikir değil, yaptığım gezileri referans gösterirsem belki destek veren çıkar, imkansız değil. Niihayetinde ihtiyacım yakıt, lastik gibi bazı masrafların karşılanması, arkamdan beni takip edecek destek ekibi aramıyorum, yine tek başıma giderim. Yolun uzunluğu veya tehlikeleri önemli değil, maddi olanaklar rotayı ve menzili belirleyecek. Bakalım, inşallah gidebilirim..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,754
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

SON KONULAR



Geri
Üst