Tek Başıma 45 Günde Vietnam-Kamboçya-Tayland

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 456
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 136,918

Etiketler



Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

*



*Bülent'in de sözünü ettiği ocakların benzerleri Anadolu'da da kullanılıyor. Örneğin, bizim yörede, gazyağı tenekeleri, küçük bir düzenleme ile ocak durumuna getirilip yemek pişirme amacıyla kullanılıyor. Yakıt ise, küçük odun parçaları; gelip geçtikçe altına atılıyor...


Cavid Sezen
 



Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

Tasarım sitesinin birinde Afrika da yaşayan fakir halk için yapılmış bir soba vardı ,bunun biraz daha gelişmişi onu aradım bulamadım,sanırım bazı halkların ortak sobası olmuş bu tarz sobalar.
 

Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

ben de asagı yukarı 12 ulke gezdım 25 sene once sıngapur malezya japonya yı gezdım fotoraflarım duruyor belkı nostaljı tur diye konuda acabilirim ama senı takdir ediyorum gezmeyi seven biri olarak
 

Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

mayıstosböce' Alıntı:
Sobalar ne kadar pratikmiş.


mayıstosböce' Alıntı:
Tasarım sitesinin birinde Afrika da yaşayan fakir halk için yapılmış bir soba vardı ,bunun biraz daha gelişmişi onu aradım bulamadım,sanırım bazı halkların ortak sobası olmuş bu tarz sobalar.


Şimdiye dek en ilginç ocağı Libya'da gördüm,bir çobanın elinde üç sıra zincirle sallanan içi odun koru dolu çanaktan ibaretti, üzerinde çay demleniyordu. yürürken kullanılmak üzere...ortamın doğallığını bozmamak için fotoğraf çekmedim, izlemekle yetindim...

realramo' Alıntı:
ben de asagı yukarı 12 ulke gezdım 25 sene once sıngapur malezya japonya yı gezdım fotoraflarım duruyor belkı nostaljı tur diye konuda acabilirim ama senı takdir ediyorum gezmeyi seven biri olarak

Çok teşekkürler, bence konuyu açıp paylaşmalısınız, tarihi süreç coğrafyaları daha iyi görmemizi sağlıyor bunu en iyi bilenlerdenim
 

Ynt: Tek Başıma 45 Günde Vietnam-kamboçya-tayland

Battambang’da bir garip lunapark eğlencesi...

Kamboçya adrenalin salgılatan aktiviteler bakımından şimdiye dek gittiğim ülkeler arasında bana en fazlasını yaşattı. Tüplü dalış yaptım, motorlu deltayla uçtum, bambu trenine bindim, sportif atıcılık yaptım…

Bambu treni dışarıdan göründüğü gibi turistleri eğlendirmek üzere icat edilmiş bir araç değil aslında. Kamboçya’da sınırlı uzunlukta demiryolları üzerinde insan taşımacılığı yapılmadığından halk kendi küçük araçlarını imal edip günlük ihtiyaçları doğrultusunda kullanmaya başlamış. Ortaya çıkan taşıt yaklaşık 3 metre uzunluğunda 1.5 metre genişliğinde bir bambu tepsiye benziyor. Tepsinin altında treni taşıyan iki dingil var. Dingiller platformun altında yarım daire biçimindeki yataklara oturtuluyor. Platform üzerindeki yükün ağırlığıyla dingil üzerinde kalıyor, yani sabitlenmiyor. Bu yüzden, deforme olmuş demiryolunda hızla ilerlerken bazen havalandığınızı hissediyorsunuz. Platformun üzerindeki küçük motor eldeki sopayla itilerek kızak üzerinde kaydırılıyor ve dingille motor kasnağına bağlı kayış gerilerek dönüşü tekerleklere iletmeye başlıyor. Bunu, aynı debriyaj pedalını bırakır gibi hissederek yapmak gerekiyor, yoksa motor duruyor.

Trenin bu kadar basit, hafif ve kolayca sökülebilir tasarlanmasının sebebi tek hat üzerindeki karşılaşmalarda hattı kolayca boşaltıp yolculuğa devam edebilmek. Hangi trenin yoldan çekileceğinin detaylı kuralları var. Daha az yük ve insan taşıyan, yolcularının ya da kullanıcılarının yaşı küçük olan tren diğer trendekilerin de yardımıyla hattan çekilip ileride tekrar birleştiriliyor ve araçlar yolculuklarına devam ediyorlar.

Bambu trenine binmek ve kullanmak dışarıdan çocuksu gibi görünse de benim yolculuklar boyunca biriktirdiğim en güzel anılardan biriydi. Yamru yumru demiryolu hattında ‘ha uçtuk ha uçacağız’ heyecanıyla, zıplayarak gitmek lunaparklardaki güvenli oyuncaklara binmekten daha fazla adrenalin salgılatıyor peşinen söyleyeyim …Demiryolunu kullanan Kamboçyalılar ise sadece ulaşımlarını sağlamak ve biraz para kazanmak derdindeler…