Suzuki Jimny 2010 Proje

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Pschiptuning Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 236
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 74,623
Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

cagman' Alıntı:
Heyecanla uzun uzun okudum. Ara sıra gerginleşse de karşı fikirlerle düşündüren ve çok faydalı bir konu olmuş. Aslında konu artık sapmış ve açan arkadaş da galiba yaptığı aracı paylaşmaktan vazgeçmiş durumda.
Ben de dayanamadım ve nacizane bir makina mühendisi olarak fikrimi internetten bulduğum ve kesinlikle doğru olduğuna inandığım bir şanzıman tarifiyle belirtmek istedim:

Motorlu taşıt aracının motoru tarafından üretilen gücün ; aracı yürütebilmesi, araca hareket verebilmesi için döndürücü kuvvetin yeter miktarda arttırılarak önden yada arkadan çekişli sistemlere bağlı olarak tekerleklere kadar iletilmesi gerekir.Hareketin ve döndürücü kuvvetin-momentin tekerleklere iletilmesinde aktarma organları kullanılır.Aktarma organlarının bir amacı hareketi ve momenti iletmekse diğer bir görevi de motorun oluşturduğu momenti çoğaltmaktadır.

Selamlar. Çok doğru % 100 katılıyorum.
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

serkan35' Alıntı:
çok güzel görünüyor kazasız belasız kullanın,bişey sormak istiyorum siteye yorum yazmaya devam ediyorsanız eğer bu yükseklikte kaç km hıza çıkıyorsunuz?

Serkan bey . Üzerindeki lastikler ile 100-110 kmh hıza ulaştım. Araç üzerindeiki lift kit Çok araştırıp aldığım vede % 110 memnn kaldığuım bir kit. Standarttan daha komforlu ve güvenli şu an. Bu lastikleri sadece asfaltta kullanıyorum . 30-9.5-15. lastiklerimiz de mevcut .
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Pschiptuning' Alıntı:
Serkan bey . Üzerindeki lastikler ile 100-110 kmh hıza ulaştım. Araç üzerindeiki lift kit Çok araştırıp aldığım vede % 110 memnn kaldığuım bir kit. Standarttan daha komforlu ve güvenli şu an. Bu lastikleri sadece asfaltta kullanıyorum . 30-9.5-15. lastiklerimiz de mevcut .

Çok güzel bir rakam 100-110 zaten standartınında güvenli sürüşü 110 maxımum bence,paylaşım için çok teşekkürler,
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

serkan35' Alıntı:
Çok güzel bir rakam 100-110 zaten standartınında güvenli sürüşü 110 maxımum bence,paylaşım için çok teşekkürler,

Jimny de km saati 55 i gösterirken Dİğer aracımız fiorino da yan yana giderken fiorino nun kadranı 75 km civarında idi.

dolayısı ile 100 km jimny kadranı yaklaşık 125-130 gibi sürat yapıyor demektir.
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Pschiptuning' Alıntı:
Jimny de km saati 55 i gösterirken Dİğer aracımız fiorino da yan yana giderken fiorino nun kadranı 75 km civarında idi.

dolayısı ile 100 km jimny kadranı yaklaşık 125-130 gibi sürat yapıyor demektir.
Benim lastikler 215/75/15 sanırım %7 gibi yavaş gösteriyor,sizin bayaa bi farklı araç ama benim arabanın o hızlarda gitçeiğini sanmam(güvenli gitçeğini)
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

araç hakikatten çok tatlı olmuş :smiley: akide şekeri gibi ehuehueehuehu ;D ...
hem caddeci hem off roadcı olduğum için ;D iki tarafıda haklı buluyorum :smiley: caddedeki tork ile arazideki tork farklıdır !!! caddede 5500-6500 devirde tork istenilir arazide 1500-2500 devirde ...

yani ara şanzıman ve dişliler bu gücü en düşük devirde almamızı sağlıyorlar ... ve gaza bastığımızda bu çekiş gücü motorun çalışma devrine göre 2.5-3 katına kadar katlanıyor ...
aracın vites oranları motor gücüne göre belirlenir ve aracın kullanılma amacına en uygun dişli oranları tercih edilir ...
arazide kimisi uçar lastikleri yerden keser , kimisi karınca yürüyüşü yapar :smiley: yeri gelir karınca yürüşü yapan batar , yeri gelir uçan aks kırar :smiley: ... off roadda tercih ve zevk meselesidir ... 68hp defenderdansa 225 hp zj'yi tercih ederim ...
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Pschiptuning' Alıntı:
Serkan bey . Üzerindeki lastikler ile 100-110 kmh hıza ulaştım. Araç üzerindeiki lift kit Çok araştırıp aldığım vede % 110 memnn kaldığuım bir kit. Standarttan daha komforlu ve güvenli şu an. Bu lastikleri sadece asfaltta kullanıyorum . 30-9.5-15. lastiklerimiz de mevcut .

Tamda başka bir başlıkta bu konuyu konuşuyorduk. Büyük lastikler çekiş kaybı yarattımı diyeceğim ama siz başka bir çok şey eklediniz. Arkadaşlar 215/75/15 lastikle bile yokuşlarda çok güç kaybettiklerini söylüyorlar. Ayna mahruti oranlarını değiştirmekten bahsediyorlar. Jimny'de çok iddialı bir proje yaptığınıza göre fikrinizi öğrenmek isteriz, nedir çekiş kaybı veya kazançları? Kitinizin marka ve ücret bilgisini paylaşır mısınız? Direksiyon darbe emici de almışsınız gibi görünüyor.
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

mirkan' Alıntı:
araç hakikatten çok tatlı olmuş :smiley: akide şekeri gibi ehuehueehuehu ;D ...
hem caddeci hem off roadcı olduğum için ;D iki tarafıda haklı buluyorum :smiley: caddedeki tork ile arazideki tork farklıdır !!! caddede 5500-6500 devirde tork istenilir arazide 1500-2500 devirde ...

yani ara şanzıman ve dişliler bu gücü en düşük devirde almamızı sağlıyorlar ... ve gaza bastığımızda bu çekiş gücü motorun çalışma devrine göre 2.5-3 katına kadar katlanıyor ...
aracın vites oranları motor gücüne göre belirlenir ve aracın kullanılma amacına en uygun dişli oranları tercih edilir ...
arazide kimisi uçar lastikleri yerden keser , kimisi karınca yürüyüşü yapar :smiley: yeri gelir karınca yürüşü yapan batar , yeri gelir uçan aks kırar :smiley: ... off roadda tercih ve zevk meselesidir ... 68hp defenderdansa 225 hp zj'yi tercih ederim ...

Haklısınız ben de sizi biraz aydınlatayım... cadde veya arazi

1500-2000 devirde maks torku verebilen tek motor halk otobüsü ve şehirlerearası otobüslerde kullanılan büyük hacimli dizel motorlardır. EN erken tork verebilen motor dizel ler de normal araçlarda kullanılanı 2500-2700-3000 gibi başlar. Dolayısı ile katlama denilen bişi yok. Bir arkadaşımız moment dedi. Tamamen haklıdır. Hiçbirşey kırılmıycak diye bir kaide yok.

Kıralım ki problem nerde görelim. daha iyisi ile deiştirelim.
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

kursad_hho' Alıntı:
Tamda başka bir başlıkta bu konuyu konuşuyorduk. Büyük lastikler çekiş kaybı yarattımı diyeceğim ama siz başka bir çok şey eklediniz. Arkadaşlar 215/75/15 lastikle bile yokuşlarda çok güç kaybettiklerini söylüyorlar. Ayna mahruti oranlarını değiştirmekten bahsediyorlar. Jimny'de çok iddialı bir proje yaptığınıza göre fikrinizi öğrenmek isteriz, nedir çekiş kaybı veya kazançları? Kitinizin marka ve ücret bilgisini paylaşır mısınız? Direksiyon darbe emici de almışsınız gibi görünüyor.

bu forumda da olan bir arkadaşımızın jimny sini daha yaptık 4000 devirden sonra aşşağıyadüşen tork eğrisi sabit tutuldu . Görmek isteyen ve araca binmek isteyen jimny ci arkadaşlarım war ise buyursunlar gelsinler. Standart jimny den şu an daha iyi yürüyor diyebilirim .. En büyük etken headers ve üzerindeki Ecu tuning uygulamaı .

Süspansiyon kiti içerisinde axle truss dan direksiyon amortisörüne kadar hepsi mevcut . 3400 sterlini buldu bana maliyeti
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

serkan35' Alıntı:
Benim lastikler 215/75/15 sanırım %7 gibi yavaş gösteriyor,sizin bayaa bi farklı araç ama benim arabanın o hızlarda gitçeiğini sanmam(güvenli gitçeğini)

Zmanınız war ise buyurun gelin . bi tur atalım beraber. Hem yol tutuşunu hem de nasıl çevirebiliyor standart şanzıman ile görelim
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

mirkan' Alıntı:
araç hakikatten çok tatlı olmuş :smiley: akide şekeri gibi ehuehueehuehu ;D ...
hem caddeci hem off roadcı olduğum için ;D iki tarafıda haklı buluyorum :smiley: caddedeki tork ile arazideki tork farklıdır !!! caddede 5500-6500 devirde tork istenilir arazide 1500-2500 devirde ...

yani ara şanzıman ve dişliler bu gücü en düşük devirde almamızı sağlıyorlar ... ve gaza bastığımızda bu çekiş gücü motorun çalışma devrine göre 2.5-3 katına kadar katlanıyor ...
aracın vites oranları motor gücüne göre belirlenir ve aracın kullanılma amacına en uygun dişli oranları tercih edilir ...
arazide kimisi uçar lastikleri yerden keser , kimisi karınca yürüyüşü yapar :smiley: yeri gelir karınca yürüşü yapan batar , yeri gelir uçan aks kırar :smiley: ... off roadda tercih ve zevk meselesidir ... 68hp defenderdansa 225 hp zj'yi tercih ederim ...

Söylemeyi unuttum dostum .

Arazide de - cadde de - en önemli unsur budur = HP/torq - Kilogram

Kilo ile orantılı beygiriniz herşeyi ortaya koyar
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

kursad_hho' Alıntı:
Tamda başka bir başlıkta bu konuyu konuşuyorduk. Büyük lastikler çekiş kaybı yarattımı diyeceğim ama siz başka bir çok şey eklediniz. Arkadaşlar 215/75/15 lastikle bile yokuşlarda çok güç kaybettiklerini söylüyorlar. Ayna mahruti oranlarını değiştirmekten bahsediyorlar. Jimny'de çok iddialı bir proje yaptığınıza göre fikrinizi öğrenmek isteriz, nedir çekiş kaybı veya kazançları? Kitinizin marka ve ücret bilgisini paylaşır mısınız? Direksiyon darbe emici de almışsınız gibi görünüyor.

Şuna kesinlikle inanın ayna mahruti değiştireceğime mekanik olarak motor çıkışı alıcağım güç değiştirilen aktarmadan daha faydalı olucaktır. zaten 1 L de canavar gibi tırmanıyor daha neyi ufaltıcam da şanzıman oranını deiştiricem
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Araç 10 numara olmuş.
Daha yeni olduğundan yakıt bilgisi yoktur. Ama bir ölçüm yaptığınızda eskisiyle kıyaslarsanız sevinirim.
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

cagman' Alıntı:
Araç 10 numara olmuş.
Daha yeni olduğundan yakıt bilgisi yoktur. Ama bir ölçüm yaptığınızda eskisiyle kıyaslarsanız sevinirim.

tbki. <Elimden geldiğince yazmaya çalışırım. En kısa zamanda size sadece Şehir içi total 1 depo ile bilgi verebilirim. 3 saat evvel Arb tamponumuzu aldım. Yarın onu takıcam . Bu şekli+ tampon + vinç ile cumartesi kantara da sokucam aracı ki artı kilo ne almışız onu da görelim. Şu an totalde 1100 km oldu yaptığım.
 

Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Aracınız cok başarılı olmuş elinize saglık en kısa zamanda ziyaretinize gelicem bu gün Jımnısine uygulama yapılan arkadaşla beraberdik arac cok güzel olmuş
 



Ynt: Suzuki Jimny 2010 Proje

Pschiptuning' Alıntı:
Zmanınız war ise buyurun gelin . bi tur atalım beraber. Hem yol tutuşunu hem de nasıl çevirebiliyor standart şanzıman ile görelim
İzmirde olsaydınız kesinlikle gelirdim çok güzel görünüyo araç ve sırf seyretmeye gelirdim,ama İstanbul şuan imkansız yinede nazik teklifiniz için çok teşekkürler,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,519
Mesajlar
1,519,183
Kayıtlı Üye Sayımız
172,177
Kaydolan Son Üyemiz
cengoboy

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst