Siz benim yazdıklarımı yanlış anlamışsınız, motor torku değil tekerlek üzerindeki tork tan bahsettim ben. Tekerleten ölçüp geriye doğru oranları çarparak motor gücünü buluyorsunuz ya benim bahsettiğim çarpmadan önceki değerler
Aşağıda dişli oranları tablosu var, 1. vites ve high da bile transfer kutusu çıkışında henüz ayna mahrutiye bile gitmeden tork 4,4 katına ulaşıyor, sadece motor gücüyle tekerlekleri çevirebilecek olsaydık ne vites kutusuna ne transfer kutusuna ihtiyacımız olmazdı, hiç kayıpsız motoru tekere bağlar giderdik ki ozaman sizin suzukiye 5-6 litrelik bir motor bile ancak yeterdi. Ama bugün devasa Unimog u bile 2,4 litre turbosuz bir dizel motor yürütebiliyorsa, devasa lastiklerle 45 derece meyillere tırmandırabiliyorsa, trenleri çekebiliyorsa bunu dişlilere borçluyuz 60-70 beygirlik alelade bir motor un ne torku ne gücü arada dişliler olmazsa 300-500 tonluk vagon ordusunu yürütmeye yetmez.
Yanlış anlaşıldığım için bu başlığa başka yazı yazmayacağım, ister yazdıklarımı dikkate alın ister almayın, yapmanız gereken ayna mahruti oranlarını biraz arttırmak boşuna motoru kurcalamayın en fazla kırık parça kolleksiyonunuz olur başka bişey değişmez.
TRANSMISSION
Type 5MT 4AT 5MT 4AT 5MT
Gear raito 1st 4.425 2.875 4.425 2.875 4.246
2nd 2.304 1.568 2.304 1.568 2.357
3rd 1.674 1.000 1.674 1.000 1.695
4th 1.190 0.696 1.190 0.696 1.242
5th 1.000 - 1.000 - 1.000
Reverse 5.151 2.300 5.151 2.300 4.436
Final gear ratio 4.300 4.090 4.300 4.090 3.416
Transfer gear ratio High 1.000 1.320 1.000 1.320 1.000
Low 2.002 2.643 2.002 2.643 2.002