araç hakikatten çok tatlı olmuş
akide şekeri gibi ehuehueehuehu ;D ...
hem caddeci hem off roadcı olduğum için ;D iki tarafıda haklı buluyorum
caddedeki tork ile arazideki tork farklıdır !!! caddede 5500-6500 devirde tork istenilir arazide 1500-2500 devirde ...
yani ara şanzıman ve dişliler bu gücü en düşük devirde almamızı sağlıyorlar ... ve gaza bastığımızda bu çekiş gücü motorun çalışma devrine göre 2.5-3 katına kadar katlanıyor ...
aracın vites oranları motor gücüne göre belirlenir ve aracın kullanılma amacına en uygun dişli oranları tercih edilir ...
arazide kimisi uçar lastikleri yerden keser , kimisi karınca yürüyüşü yapar
yeri gelir karınca yürüşü yapan batar , yeri gelir uçan aks kırar
... off roadda tercih ve zevk meselesidir ... 68hp defenderdansa 225 hp zj'yi tercih ederim ...
Haklısınız ben de sizi biraz aydınlatayım... cadde veya arazi
1500-2000 devirde maks torku verebilen tek motor halk otobüsü ve şehirlerearası otobüslerde kullanılan büyük hacimli dizel motorlardır. EN erken tork verebilen motor dizel ler de normal araçlarda kullanılanı 2500-2700-3000 gibi başlar. Dolayısı ile katlama denilen bişi yok. Bir arkadaşımız moment dedi. Tamamen haklıdır. Hiçbirşey kırılmıycak diye bir kaide yok.
Kıralım ki problem nerde görelim. daha iyisi ile deiştirelim.