Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kokteknik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 241
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,143
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

öğle yemeği esnasında oyunlara katılacak arkadaşlara org. ömer bey ve ben brifing vericez brifinge katılmayan üzülerek söylüyorum oyunlarada katılamayacak
 

Etiketler
Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

GEZENBİLİR'İN 10 ALTIN KONVOY KURALI:

1- Her konvoyda bir LİDER olur ve yerini kendi belirler (15 araç üstü 2 lider).
Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider aynı kişi olabilir.

2- Konvoydaki araçların sırası, lider tarafından telsiz, vinç, motor gücü, ağırlık, pilotların tecrübeleri gibi kıstaslar göz önüne alınarak yapılır ve tüm gezi boyunca olağan haller dışında bu sıralama bozulmaz.

3- Konvoyda uyulması gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasıdır. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadıkça konvoydan ayrılamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.

4- Konvoyun hızı en yavaş aracın hızına göre ayarlanır.

5- Konvoyu oluşturan araçlar, kısa farları açık olarak yol alırlar.

6- Konvoydaki her araç arkasındaki araçtan sorumludur. Arkasındaki araçta bir sorun olduğu durumlarda telsizle lideri uyarır ve durup bekler. Kavşaklarda, özellikle araçlar arasındaki mesafenin uzadığı durumlarda her araç, arkadaki aracın dönülen yönü gördüğüne emin olmalı, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiğinde hareket etmelidir.

"Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduğunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"

7- Özellikle tek şeritli yollarda, konvoy dışı hızlı giden araçların sollamalarını kolaylaştırmak için, konvoydaki araçların arasında uygun boşluklar bırakılmalıdır.

8- Offroad koşullarındaki dere, çamur ve engel aşma gibi "özel geçiş etaplarında", bir araç etabı bitirmeden diğeri kesinlikle girmez.

9- Tüm kararlar LİDER tarafından, kendi belirlediği sistemle verilir. Lider, konvoydaki bir araçta oluşabilecek arıza durumunda, konvoyun tamamının beklemesine veya arızalı aracın kalarak konvoyun devam etmesine karar verebilir.

10- Lider, "konvoy kuralları"na uymayan aracı ve sürücüsünü "oylama" yaparak konvoydan çıkarabilir.
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

GEZENBİLİR'İN 10 ALTIN KONVOY KURALI:

1- Her konvoyda bir LİDER olur ve yerini kendi belirler (15 araç üstü 2 lider).
Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider aynı kişi olabilir.

2- Konvoydaki araçların sırası, lider tarafından telsiz, vinç, motor gücü, ağırlık, pilotların tecrübeleri gibi kıstaslar göz önüne alınarak yapılır ve tüm gezi boyunca olağan haller dışında bu sıralama bozulmaz.

3- Konvoyda uyulması gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasıdır. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadıkça konvoydan ayrılamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.

4- Konvoyun hızı en yavaş aracın hızına göre ayarlanır.

5- Konvoyu oluşturan araçlar, kısa farları açık olarak yol alırlar.

6- Konvoydaki her araç arkasındaki araçtan sorumludur. Arkasındaki araçta bir sorun olduğu durumlarda telsizle lideri uyarır ve durup bekler. Kavşaklarda, özellikle araçlar arasındaki mesafenin uzadığı durumlarda her araç, arkadaki aracın dönülen yönü gördüğüne emin olmalı, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiğinde hareket etmelidir.

"Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduğunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"

7- Özellikle tek şeritli yollarda, konvoy dışı hızlı giden araçların sollamalarını kolaylaştırmak için, konvoydaki araçların arasında uygun boşluklar bırakılmalıdır.

8- Offroad koşullarındaki dere, çamur ve engel aşma gibi "özel geçiş etaplarında", bir araç etabı bitirmeden diğeri kesinlikle girmez.

9- Tüm kararlar LİDER tarafından, kendi belirlediği sistemle verilir. Lider, konvoydaki bir araçta oluşabilecek arıza durumunda, konvoyun tamamının beklemesine veya arızalı aracın kalarak konvoyun devam etmesine karar verebilir.

10- Lider, "konvoy kuralları"na uymayan aracı ve sürücüsünü "oylama" yaparak konvoydan çıkarabilir.



bunları lütfen okuyun hepimiZ uyalım
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

Gezenbilir “Doğaya Saygılı Off-Road” Manifestosu



Keyif aldığımız şeyleri gelecek nesillerin de yaşayabilmesi için, çevrenin korunması amacıyla kendi payına düşen görevi herkesin üstlenmesi gerekmekte. Çevreyi korumadaki rolümüzü genişleterek bu ‘manifesto’yu yayınlıyor, eko sistemin en küçük bir halkasına dokunmadan, tahrip etmeden, oyun alanı olarak kullandığımız doğayı, girdiğimiz gibi terkederek evimize dönmek için yapmamız gerekenleri bildiriyor ve böylece uzun vadeli faydaların sağlanmasına katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Siz de bu önemli bilgileri çevreniz ve kendiniz için öğrenin, daha da önemlisi lütfen uygulayın ve uygulatın...

01- Gezilerinizde, var olan rotalara bağlı kalın. Mümkün olduğunca yoldan ayrılmamaya ve yolun yapısını bozmamaya gayret edin.

02- Özel arazilerden geçmeniz gerekiyorsa mutlaka izin alın. Üzerinde tarım yapılan, bitki yetişen veya yetiştirilen arazilere kesinlikle girmeyin!. Doğal bitki örtüsüne, çim ve çayırlara, ağaçlara kesinlikle zarar vermeyin.

03- Aracınızı araziye minimum zarar verecek şekilde kullanmaya özen gösterin. Özellikle yumuşak zeminlerde yeni kanallar açmamaya özen gösterin. Açılan her yeni kanal, yağmurla birlikte erozyona yol açmaktadır.

04- ‘Mümkün olduğunca yavaş, gerektiği kadar hızlı’ Bu kural sizin, bir çok engeli çevreye de zarar vermeden aşmanıza yardımcı olacaktır.

05- Eğer aracınızda ‘kilitli diferansiyel’ var ise, düşük çekiş yüzeylerine (çamur, kum vs.) girmeden önce aktif konuma getirmenizde fayda vardır. Böylece tekerleklerin boşa dönmesi engellenecek ve zemine zararı en aza indirecektir.

06- Doğadaki tüm hayvanların geçiş önceliği bulunmaktadır!. Ve bütün araçlar hayvanları ürkütmektedir. Bu yüzden aracınızı ya çok yavaş sürün ya da hayvanların geçmesine imkan vermek için motoru durdurup bekleyin.

07- Seyahate çıkmadan aracınızın tüm kontrollerini yaptığınızdan, yakıt ve yağ benzeri herhangi bir sızıntının olmadığından emin olun. Yanınıza gerekli tüm ekipmanları alın.

08- Seyahat esnasında çevreyle dost olun. Kullandığınız temizlik malzemelerinin çevreyle dost olanlarını kullanın. Aracınızı su kaynaklarından uzak bir yerde yıkayın ve seyahat esnasında biriken çöplerinizi beraberinizde götürüp, çöp konteynırına atın. Özellikle cam gibi güneş altında mercek vazifesi görerek yangına sebep olabilecek atıklar konusunda hassas olun, gördüklerinizi toplayın.

09- Çevrenin sessizliğini ve huzurunu bozacak davranışlardan kaçının.

10- Köy halkı özellikle arazileri ve yaşadıkları bölge konusunda haklı olarak tutucu olabilir, yabancılara şüpheyle yaklaşabilirler. Çevreyi rahatsız edici hal ve davranışlardan kaçının. İlk temasın çok önemli olduğunu unutmadan, dostça yaklaşın ve selam verin. Köylerden geçerken aracınızı dikkatli kullanın, aşırı hız ve gereksiz gürültü yapmayın. Alışverişlerinizi mümkün olduğunca etkinlik alanınıza yakın taşra bölgelerde yaparak, bölge halkının ekonomisine katkı sağlayınız.

11- Çobanlar, köpekleri konusunda çok hassastır. Zor durumda da kalınsa sürü köpeklerine zarar vermek ve yaralamaktan kaçınılmalıdır. Yabancı olanın ‘biz’ olduğumuzu tekrar hatırlayalım!.

12- Ateş yakılacaksa ilk tercihimiz daha önce ateş yakılmış bir yer olmalı, eğer yoksa bir çukur açılmalı ve çukurun ağzına taşlarla set örülmeli. Ateş bu çukurun içinde ve ihtiyaca cevap verecek büyüklükte yakılmalı. Ateş yakmak için yaş ağaçlar değil, kurumuş ve yere düşmüş dal parçaları kullanılmalı. Yakılan ateşler kamptan ayrılırken bol suyla iyice söndürülmeli, set olarak kullanılan taşlar iyice soğutulmalı, yanmış korların üstü kum veya toprakla örtülmelidir.

13- Çayır ve meralar köy ve köylülerin ortak kullanım alanlarıdır. Bu alanların hayvansal ve tarımsal üretim halkasının bir parçası olduğunu unutmayalım, zarar vermekten kesinlikle kaçınalım. Ayrıca 1998'de çıkarılan Mera Kanunu nezdinde bu alanlara verilen zararın ormana verilen zararla eşdeğer ve cezasının çok ağır olduğunu da unutmayalım.

14- Ağaçlara strap (tekstil kayış) kullanmadan vinç halatı kesinlikle bağlanmamalı. Seçilen ağaçlar yeterince kalın olmalı ve strap, ağacın zemine en yakın yerinden bağlanmalı.

15- Yerinden oynattığımız bir taşın altında ya da düzelttiğimiz bir küçük tepeciğin içinde ‘karınca yuvası’ olabileceğini aklımızdan çıkarmamalıyız.

16- Özellikle su toplama havzalarında, dere ve göl kenarlarında çok daha fazla dikkat etmeliyiz. Hayvanların su ihtiyacını karşıladıkları kaynakların yolları üzerinde kamp kurmamalıyız.

17- Organik atık olarak bıraktığımız ve doğada çürüyeceğini düşündüğümüz yiyeceklerin ve meyve sebze kabuklarının küflenerek canlıların doğal beslenme sistemlerini bozabileceğini, zehirleyebileceğini ve hatta onların ölümüne sebep olabileceğini unutmayalım. Organik yada inorganik tüm çöplerimizi bir çöp poşeti içinde şehire geri getirerek çöp konteynırı gibi uygun bir yere atınız.

18- Alkollü araç kullanılamayacağı gibi etkinlikler sırasında da araç kullananların alkol alması kesinlikle yasaktır. Sigara izmaritlerini ise iyice söndürdükten sonra çöpe atınız.

19- Tekrar on-road (asfalt yol) sürüşüne geçmeden önce kontrollerinizi yapmayı unutmayın. Aydınlatma sistemleri, lastikler, aracın alt kısımlarının kontrolü ve plakanın temizlenmesinin ardından yola çıktığınızda, lastiklerinizden diğer araçlara fırlayabilecek çamur, taş vb. maddelerin zarar vermesini önlemek için yavaş sürün.

20- Ormanlara zarar verenleri veya gördüğünüz yangınları Alo 177 Orman İdaresi'ne, karşılaştığınız güvenlik sorunlarını Alo Jandarma 156'ya haber veriniz. Her iki numaraya da tüm GSM operatörlerinden ücretsiz ulaşabilirsiniz.



Manifestoyu Hazırlayanlar: Nadir Uğurlular (Orman Mühendisi), Yaşar Ergün (Yrd. Doç. Dr.), Mustafa Kemik, Uğur Kalaycı, Sedat Açıl, Mert Kiğılı, Murat Can Yoluker
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

bugün parkur hazırlanması işi tamamlandı sadece emniyet şeritlerini çekmek kaldı çok güzel tümsekler çukurlarımız var ayrıca kaçık çukurlarda araçlar çok güzel magazin görüntüler vericek sulu çukurmuz var lastik seçimlerinize dikkat edin

bu arada düzeltme yaptık parkurumuz defender vb ağır off-road araçlar için çok kolay oldu ancak 4 kapı frontera parkuru tamamlayamadı bizde parkuru modifiye ettik artık sorento hilux vb 4x4 araçlarda parkuru biraz zorlanarakta olsa tamamlayabilecekler bir de unutmadan araç eteklerinde plastik basamakları olanlar mümkünse söktürsünler ki kırılmasın araçlarınıza zarar gelsin istemiyoruz (gelirsede karışmıyoruz

özellikle off-road oyunları için araçlarıyla gelecek gezenbilir dostlarımız mutlaka PMR lerini getirsinler kaan bey e bu konuda çalışıyor emniyetli bir parkur tamamlama için şart ayrıca mutlaka iki kişi yani co-pilot şartımız var
 



Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

size co-pilotluk yapmak isteyen bir sürü istekli olucaktır burada co-pilot şartımız şu sebeble emniyet şeride her dokunmanız size zaman kaybı ve puan kaybına sebeb olucağından co-pilotunuz size geri manevra sağ dönüşlerde yardımcı olucak
selamlar
bülent
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)


cok da teknik bir parkur değil ancak elimizden gelenin en iyisi olsun işi kuralına göre yapalım istedik kütükleri koymadık suyu doldurmadık size olduğu kadar bizede supriz olucak ben yarışmayacağım 0 numaralı araç olarak parkura girip ortalama süreyi belirleyeceğim sizlerde bu sürenin altında parkuru tamamlayıp en sonunda süre ve puan hesaplarından sonra 1.2.3 e kuplarını vericez
selamlar bülent
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

sayın off-road mesajını silmiş herhalde ben kendi kendime konuşuyormuşum gibi olmuş ;D ;D ;D
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

herkese gunaydınnn
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

günaydın arkadaşlar
 



Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

günaydın ... bülent evet biraz öyle olmuş :D
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

Gününüz mutlu yarınlarınız umutlu olsun. :smiley:
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

byseyyah' Alıntı:
Gününüz mutlu yarınlarınız umutlu olsun. :smiley:


bakıyorumda etkinlik yaklaştıkça heyecanda artıyo :D günaydın herkese
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

cidowsky' Alıntı:
bakıyorumda etkinlik yaklaştıkça heyecanda artıyo :D günaydın herkese

İşler zor yürüyor, yerel yönetimlerden yardım alamıyoruz
herşey bilek kuvvetiyle ilerliyor diyebiliriz.
 

Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

yardım alamıyorsuınuz ama , bu işi inanarak, isteyerek, zevkle yapıyorsunuz...elinizden gelenin en iyisini yapmaya uğraşıyorsunuz.. buna tanık olan biri olarak sizi kutluyorum, güzel bir hafta sonu olacak inş.
 



Ynt: Sivas Off-Road Buluşma Duyurusu (24 - 25 Ekim 2009)

ecem618' Alıntı:
yardım alamıyorsuınuz ama , bu işi inanarak, isteyerek, zevkle yapıyorsunuz...elinizden gelenin en iyisini yapmaya uğraşıyorsunuz.. buna tanık olan biri olarak sizi kutluyorum, güzel bir hafta sonu olacak inş.

Teşekkür ederim pınar sizlerin desteği ile birşeyler yapmaya çalışıyoruz işte. Bu arada görünmüyorsun , nerelerdesin.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,930
Kayıtlı Üye Sayımız
166,616
Kaydolan Son Üyemiz
doggukann

SON KONULAR



Geri
Üst