Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8,705
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 597,238
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Yorumlar için teşekkürler.
Benim bir kaç msj önce fikir soran Oktay arkadaşımızın aracına bindiğimde ilk izlenimim basık olması idi.
Cherokee'nin iyi yanı bagajıda olan ama çevik bir araç olması.
Açıkçası tanıdığım bir kişiye ait 90 başı dizel Disco'nun oldukça sorun yaşattığını biliyorum.
Disco'nun ferah olması benim için çok iyi bir özellik o kesin ama rutin bakımlar dışında sorun çıkaran zayıf noktaları acaba neler? Ve bu sorunların tamiri neye mal oluyor?
Birazda acaba bir kaç sene daha fiyatların düşmesini bekleyip parada biriktirip G.Cherokee 3.1 Dizel(bir kaç ilanda motor sıfırlandı ibaresi düşündürüyor) veya Discovery II TD5 Dizel'mi alayım diyorum.
Çelişkili oluyor ama açıkçası serbest çalıştığım için Cherokee veya Disco'nun bakım maliyetlerinden korkuyorum.
Bir de boyut olarak bagajlı bir araç ama manevrası çok zor olmayan bir araç düşününce cevap Vitara'ya kayıyor ama tek araç düşünerek airbag vs. aradığımda İspanyol üretimi çok fazla modifiye gereken modellere kalıyorsun.
Vitara ile ilk kez yarışmış ve şu an yarışlara hazırlayan bir Abimizin sözü 'Sanki İspanyollar bu aracı araziye girmeyecekmiş gibi üretmiş' idi.
Bu sohbet bitmez. En iyisi Oktay'a bir takım MT veya OK aldırayım da bir gezide sizlerle ateş başında olayı masaya yatıralım.
Ne istediğimi biliyorum ama istekleri tam olarak karşılayan bir seçenek yok. Seçeneklerle istekleri birbirine uyarlayacağız.
 

Etiketler
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Grand Cherokee 3100 dizeller VM motorlu araçlar ve sıklıkla silindir kapak contası yakıyor veya motor istiyor... Fiyatına göre iyi bir araç olmasının sebebi bu.

Ben de TD5 kullanıyorum ve tavsiye ederim. İsterseniz ben de yakında aracımı satmayı düşünüyorum.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Alper Bey peki bu yaptığınız minimal modfikasyon nedir?
Challenge için Türkiye'ye gelen Yunan takımında Land Cruiser'ın jantları takılarak genişletildiğini görmüştüm.
Geçenlerde yüksltme kitinden tampona kadar bir sürü modifikasyon yapılmış İsoff üyesi birine ait bir araç da oldukça heybetli duruyordu.
Fotoğraf çekimlerim için zaman zaman koltuklarına kadar yüklediğim Clio Symbol'ü bu durumda elimde tutup müstakbal eşime böyle bir araç alabiliriz bu durumda. Haftasonları bir iç dış yıkamaya bakar.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

orsa kardeşim eğer tamircilere ve parçacılara hayır işlemek gibi bir niyetin yoksa yada benim gibi amerikan hastası değilsen sana tek tavsiye edebileciğim araç suziki vitara hem ucuz hem masrafsız
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Merhaba Onur,

Jimny'ye 2,5 inch bodylift, arka diferansiyel 100% kilit, 30x9,5 BF Goodrich AT lastik taktık. Şu anda sorunsuz ve keyifli kullanıyorum, sırada daha hard parkurlar için ön bullbar, vinç, arka çeki demiri ve rollbar var.
Zor parkurlara girmezsen lift+lastik+diferansiyel kilidi yeterli.
AT lastiklerle şehirde kullanım da çok rahat.
Ama tabii bunlar benim doğrularım, karar senin,

Selamlar,

Alper
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Tarık Selam,

italyan bir pasta cila markası söylemiştin :smiley:, hani ağaç çizikleri için neydi markası ?

Görüşmek üzere,

Alper Zümrüt
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Jimny'de lastik değişimi sonrası lastiklere sürtme ve motorun zorlanması olmadı o zaman. Ayna mahruti değişimine de gerek olmadı doğrumu anladım.
Peki %100 difransiyel kilidi normal kullanımda hiç zorluk çıkarıyor mu?
Bir de Ben Seri 3'de ya askeri düz desenli (araları oldukça açık) ya da Petlas lastikler kullanıyordum.
Halihazırdaki lastiklerle çamurda nasıl?
Onur.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Orsa,
Lock Rite kilit gaza basınca kilitliyor.
Asfaltta, dar manevralarda gaz verirsen patinajla arkayı düzeltiyor.
Petlaslar asfaltta tutunma açısından sorunlu diye duydum, kullanmadım.
BFG, AT %50 arazi, %50 asfalt olarak satılıyor. İkisinde de benim ihtiyaçlarımı karşılıyor.
Ayna mahruti değişmedi, motor çok zorlanmıyor ama kullanımda aracın 1,3 olduğunu düşünerek gaz vermek gerekli.

Alper
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

açıkçası low vitesi olan bi araçta ayna mahrutiyle oynamak pek mantıklı gelmiyor , masraf açısından tab. ben kendi aracım açısından bakıyorum , elbette çok uzmankişilerin yada yarış araçlarında mutlak lazımdır yada parçası ucuz araçlarda fakat illa çok aşırı bi masraf yapılacak ve araç istenileni genede tam anlamıyla gerçekleştiremiyecekse 10 15 milyar masraf edilecek bi araçtansa bi cj yada unimog vs. almak daha mantıklı değilmi tabi bazı insanların arabalarıyla aralarında bir bağ vardır o bağ a sahip olmayan kişiler için bu düşüncelerim ...
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Alper Bey bilgiler için teşekkürler. Desenine baktığımda BFG'de zaten normal bir AT olmadığını gördüm. Hatta isim TA diye geçiyor.
Goodyear'da (yanılmıyorsam P 92 idi) 7.50 16 çok güzel bir lastik var. Tabi 2 takım lastik düşünenlere.
Suzuki'lerin parçaları nispeten uygun fiyatlarda Jimny için yükseltme kiti 550 Euro, kilit 350 Euro.
Vitara'da öğrendiğim kadarıyla araç büyük lastiği taşıyabilsin diye değişiyor ayna mahruti. Fiyatı 350 Euro.
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Terörün son bulması için 7 sey gerek ...

asker_sol.jpg


gkb.gif


dkk.gif


hkk.gif


kkk.gif


msb.gif


pkkleizm0.jpg
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Bu arada Gültekin Bey sizin modifikasyon çalışmalarını ilgiyle izliyorum. Bir otomobil dergisinde iken testini yapmıştık Ranger'la Kilyos kumsalında denizde ve kumda iyi gidiyordu. ;D
Bakalım Navara Kuzey Kutbuna gidecek forma gelecekmi? :smiley:
Yalnız benim bildiğim eğer araç trial denilen kaya geçişleri, kum ya da toz kara girmedikçe çok abartılı lastik genişliklerinin anlamı yok.
Yumuşak zeminde tutunmayı sağlamak için kuru yüzeye ulaşamayan lastiklerle araç debelenip duracaktır.
Grupda bir Ranger'da da gördüğüm bu lastiklere çok anlam veremedim açıkçası.
Olay tam tersi olsaydı eski yıllarda ki ağır çamurlu yarış parkurlarında herkes geniş lastik takardı diye düşündüm.
Ama zevkler ve renkler tartışılmaz. Araçların daha güzel gözüktüğü doğru.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

valla ben o lastikleri 100 ytl ye aldım desem :smiley:

bide 17 jant a göre offroad lastiği bulamadığımı mt gurubu söylesem

bide 16 jantlara serviste 5 000 ytl benim bula bildiğim minimum 4000 ytl desem :smiley:

3 tane çok temiz orjinal 16 jant ını 300 ytl ye aldım 4 üncü için kazalı araç bekliyorum desem :smiley:

aracın 2.5 - 5 inch daha yükselmesini pro racing rock climbing kitini ,tampon ,vinç, "kilit ve akslar üretilmez se" ön ve arkayı 6 bijon dana 44 e çevirmeyi ve esnemelerde lastik sürterse ön ve arka çamurlukları hiç acımadan kesmek istediğimi şanzıman kırılıncada düze 6 ileriye çevirip ayna mahruti oranlarıyla oynayıp sonunda taka bilecek birşeyler kalmayıncaya kadar "atilla abi beni kovmaz" yada "tımar haneye düşmezsem" başka bi kafamdaki projeye başlayacağımı söylesem bana inanırmısın :smiley: !!! bu arada 210 hp 470 nm tork (kiti hazır ama atilla abi taktırmıyor) parçalamayayım arabayı diye :smiley: ben büyüklerimin sözünden çıkmam...
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

merhaba alper bey anlattıklarınıza göre mavi jimny sizin galiba (kumbaba goodyear) araç güzel duruyordu ama mt lastiklerle resmen kışkırtır bu araçlarda kilit standartda yokmu %25 olsa toplamda yerden yüksekliği nekadar oldu
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

nutkey' Alıntı:
Tarık Selam,

italyan bir pasta cila markası söylemiştin :smiley:, hani ağaç çizikleri için neydi markası ?

Görüşmek üzere,

Alper Zümrüt
alper merhaba
galiba kafa geçiyorsun!!! en son girdiğimiz orman etabından sonra bırak italyanı nasa pasta cilası olsa
bir işe yaramaz . dalların çizdiği çiziklerin onda birini arabamda görsem eskiden boya bile yaptırırdım
şimdi yalama oldu ne yapalım alışıcaz artık.bu arada foruma hoşgeldin akşama görüşürüz
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

navaraextreme' Alıntı:
açıkçası low vitesi olan bi araçta ayna mahrutiyle oynamak pek mantıklı gelmiyor , masraf açısından tab. ben kendi aracım açısından bakıyorum , elbette çok uzmankişilerin yada yarış araçlarında mutlak lazımdır yada parçası ucuz araçlarda fakat illa çok aşırı bi masraf yapılacak ve araç istenileni genede tam anlamıyla gerçekleştiremiyecekse 10 15 milyar masraf edilecek bi araçtansa bi cj yada unimog vs. almak daha mantıklı değilmi tabi bazı insanların arabalarıyla aralarında bir bağ vardır o bağ a sahip olmayan kişiler için bu düşüncelerim ...
ilk bakışta low vites olan araçta mahruti oranıyla oynamak pek mantıklı gelmiyor fakat aracınızı
çoğunlukla off road şartlarında kullandığınızda mesala uzun çamurlu etablarda devamlı low vitesde gittiğinizde hararet problemiyle karşılaşabilirsiniz eğer ayna mahruti de yapılacak değişiklik sonucu fazla yorucu olmayan etablarda 4 h konumda zorlanmadan gidebilirsiniz,tabi bu durum farklı tip 4 çeker araçlarda
farklılık gösterebilir..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,770
Mesajlar
1,523,611
Kayıtlı Üye Sayımız
166,592
Kaydolan Son Üyemiz
avrupacerrahi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst