Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8,705
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 595,707
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Merhaba ben Onur. Genel tanışmaya da bir şeyler yazdım.
Ama özetle pek çok doğa sporuyla uğraştım. Az önce yazmış Oktay arkadaşımla beraber Karadeniz Ereğli tepelerinde 1975 LR seri 3 ile off-road yapmışlığım ve bir çok traktörle çekilme, araç altı kazı çalışmaları ve devrilme maceralarımız var.
3 sene boyunca sahibi olduğum bu araçtan sonra kendi kendime bir daha 5 yaşından büyük araca binmeyeceğim sözü vermiştim.
Şu ara bende Oktay gibi bir araç bakmaktayım.
Ama Disco veya Cherokee (Jimny'de mantıklı bir seçenek) gibi şehiriçinde kullanabileceğim ve off-road yapabileceğim aynı zamanda konforlu bir araç alma durumunda kaporta aksamında olabilecek çökmeler çok önemli olmaz ama arazide yaşanabilecek bazı teknik aksaklıkların haftaiçine yansıması durumunu yaşamak istemiyorum. Bir de lastik ve yükseltme ile o araç asfaltta Seri 3'den daha güvenli yol alamayacak.
İkinci bir araçsa ikinci araç olduğu için fiyatı itibarıyla eski model olacak bu yüzden güvenilemeyecek, bakım ile uğraştıracak, yolda bırakabilecek bir araç gibime geliyor.
Off-road ile ilgimin ortaokul yıllarından beri olduğunu, üniversite yıllarında şampiyonadaki yarışlara tek başıma ve gerektiğinde otostop'la bile gidebilecek kadar bu işin hastası olduğumu belirtmek isterim.
Küller yeniden canlanıyor.
Her neyse İstanbul'da yaşıyorum. Ve mesleğim fotoğrafçılık.
Bu arada ikinci araç için 5000-7000 YTL arası bütçe ayırdığımda karşıma Niva ve Samurai çıkıyor. Biraz daha bütçe yükselirse Pajero ve Feroza'da olabilir.
Biraz cevaplarını bildiğim konular ama sadece Niva konusunda biraz bilgiye ihtiyacım var.
Benim tanıdığım kullanıcıların off-road kullanmasalar bile 6 ayda iki kez şanzıman değiştirdiğini, arka fren balatalarının sürekli ayar istediğini duydum. Denediğim bir kaç Niva'nın ise kullanımının Seri 3'den farklı olmadığını anladım. Son olarak da Niva kullanan hevesli yarışçıların Çenederesinde daha ilk kapılardaki tümseklerde ön takımı bıraktığını gördüm.
Çok uzun oldu ama amacımı da yazayım arazi aracı almaktaki.
Öncelikle hobi amaçlı arazi; zaman içinde vinç, roll cage gerektirecek kadar ciddi parkurlar. Arazi için OK lastikden aşağısı takılmayacak. Yarış düşüncem yok.
Sonrasında römork çekmek; gerektiğinde tırmanışa giderken ve artık sadece arazide motosiklet kullanma düşüncelerini gerçekleştirmek için.
Uzun yazının sonunda sizce tek araç olarak arazi aracımı, ikinci araç olacak arazi aracımı? Marka, model tavsiyeleriniz nelerdir?
Yorumlar için teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

aramıza hoş geldin arkadaşım
tek araç olarak suzuki vitarayı tercih ettim yüksek model di yetmedi parça fiyatlarından uzun şasisine yordu
2. araç olarak arazi aracı lada niva bakalım zaman içinde neler olacak ama şimdilik arazide daha mutlu olduğumu söyleyebilirim
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Önce makineyi yapalım, takla, kolonya kolay ;D

navaraextreme' Alıntı:
orkun abi biliyosun cj ye olan sempatimi :smiley:

allah nasip eder bi cj yaparsam 4 şey kesin olucak

1 boru şase
2 fiber kupa
3 Nitro supercharged v8
4 Takla ve hastanede bol çiçek

e bi kolanya alır gelirsin heralde ziyaretime :smiley:
 


Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Orsa arkadaşım hoşgeldin.
Tüm ihtiyaçları tek araçla karşılamak düşüncesi ile aldığım 94 Cherokee Sport beni yanıltmadı.
8 aydır (10.000 km) birazda sert off-road'da da kullanmama rağmen yıpranan, hasar gören (kaporta dışında) ve beni üzen hiçbir yönünü görmedim. 3" yükseltme kiti ile asfaltta ve şehir içinde de çok rahat kullanmaktayım. İki yönlü kullanım rahatlığı 4" yüksekliğe kadar aynı verimliliktedir diye düşünüyorum. Doğaldır ki asfalt ve çamur için iki takım lastik gerekir.
Bu arada Suzuki Jimny kullanan arkadaşlar da araçlarından çok memnun gözüküyor. Bir de (benim hiç tanımadığım) İngiliz araçları var.
Benim değerlerim: Duygusal tatmin + arazi performansı + modifiyedeki rahatlık ve ekonomi.
Kolay gelsin...

Yeni arkadaşlara not: Nic'lerinizin altına isimlerinizi de yazın ki sizleri kolay tanıyıp hatırlayabilelim.
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Mustafa Bey;
Aracım 98 model standart XJ 4.0 .
Makaslar normalde V gibi durduğunu düşünürsek şuan benim aracımdakiler ters V halindeler.Aracın arkası çökük durumda duruyor tabi amartisörlerin çalışma aralığı normal olmadığı içinde ciddi anlamda sallanıyor.
Tabi budurumda araziye de çıkamıyorum amortisörleri patlama riskim olduğunu düşünüyorum.
Durum bu şekilde biraz araştırdım standart makaslarının arazi şartı için zayıf olduğunu ve bir yaprak eklemenin çözüm olabileceği tabi budurumda amörtisörleri de değiştirmek gerektiği gibi bir sonuç var.
Sizin kullandığınız yükseltme kiti ile şehir içi kullanımında bir sorun yaşıyormusunuz viraj kabileyeti konusunda değişiklik şeyler duyuyorum?Tabi kullanandan ogrenmek daha dogru.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Oktay arkadaşım, bir aracın %100 off-road + asfalt performansı göstermesini beklememek gerektiğini biliyorsun sanırım.
Ben aracımı yaparken %60-80 off-road + %40-20 asfalt düşüncesi ile yola çıktım. Tam da istediğim gibi oldu.
Kaportaya zarar verme endişem olmasa, off-road'da her istediğimi yapabilirim diye düşünüyorum.
Özellikle ıslak asfalt zeminlerde ise yüksek sürat yapmıyorum, frenlemelerde ve virajlarda dikkat ediyorum.
Aracın standart makas, amortisör, vb. sistemlerinin off-road'da verimli ve dayanıklı olacağını düşünmüyorum.
Aracıma taktığım kit, vb. ekipmanların bilgilerini daha önceki sayfalarda ve diğer forumlarda vermiştim.
Kirlilik yaratmamak adına tekrar etmek istemem. 0532 541 25 24 no'dan tüm soruların için beni arayabilirsin.
Son dönemde Uğur, Yüksel, Faruk arkadaşlarımız da Cherokee için yükseltme kiti malzemelerini araştırdılar. Bilgin olsun.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Cevaplar için teşekkürler.
Özellikle banada Cherokee mantıklı geliyor şu ara.
Ama İngiliz araçlarına çok güvenmiyorum açıkçası.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

ingiliz aracları konusunda sduran abımızle dialoğa gırmenı tavsıye ederım. sıkı bır land kullanıcısı
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Hoşgeldin Onur,

Benim de benzer şekilde bir süre eski model ve sorunlu bir 4x4 ile uğraşmışlığım olmuştu ve offroad dan uzaklaşmıştım. Yakınlarda 2. araç olarak Jimny aldım, yaklaşık 3 ay oldu ve çok minimal modifikasyon ve AT lastik ile arazide hatta hard parkurlarda bile şimdilik çok iyi gözüküyor.
Asfaltta da oldukça iyi hatta kullanımı o kadar keyifli ki binek aracı sattım.

Selamlar,

Alper Zümrüt
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

herkeze selam ben Ercan izmirde oturuyorum 33 yaşındayım lada servisi calışdırıyorum .araba sporlarıyla ilgileniyorum kamp yapmak hobimdir . herkeze iyi vorumlar
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

ilk önce şehitlerimize rahmet ve türk üm diyen herkese baş sağlığı diliyorum. ey dostşlarım aynı vatanda aynı güneşin altında yaşayan herkese seselenıyorum bu kahpe pkk ya ve tuzaklarına bizlerde dur diyelim
01AwcAXzjHCI4AAAABAAAAAAAAAAA_.jpg

ceyhan_terore_lanet_mitingi_3.jpg

bayrak.gif
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Hergün en az bir askerimiz şehit oluyor.düşmanlarımız şunu göremedi hala,bu ülke şehit vermeyi hiçbir zaman bırakmaz,şehit vermekten usanmaz.Türk Milleti güçlü ve cesurdur.Bu vatanı yıkmak isteyenler elbet birgün bedelini çok ağır ödeyecekler.
Bütün şehitlerimize Allahtan rahmet diliyorum..

ŞEHİTLER ÖLMEZ,VATAN BÖLÜNMEZ ...
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Akan onca kan ve yanan yürekler için, ocağı sönen yuvalar için, Mehmetler ve anneleri için, hayatının en başında bizim için can verenler için,hadı duyarlı olalım hiç birşey yapamıyosak BAYRAĞIMIZI camımıza asalım. Bugun hep bir agızdan dua edelim ALLAH kötülere fırsat vermesın NE KAN AKSIN NEDE GÖZ YAŞI.
 

Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

Land Rover Discovery kullanıyorum, offroad yapan her aracın sorunları ortaya çıkacaktır, LR de askeri defender lar sayesinde çok zengin bir çıkma piyasası ve sıfırda oldukça ucuz fiyatlar var, tabii ki kalite orjinal kadar iyi olmaz ama şu ana kadar bi çok değişimi çok uygun fiyatlarla hallettim ve gayet memnunum, ayrıca Discovery en geniş iç hacmine sahip offroad aracı, arazi performansıyla da hiç mahçup etmedi beni ama hoplayıp zıplayacak bir araç değil hantal bir araç, Cherokee ye göre daha hantal kalır, hoplayıp zıplamak için en iyi seçim Samurai, Niva veya CJ olur ama onlara da ancak mangal ve strap sığar :smiley: ben araziye 1 3.6m. zodiac, motor, 4 takım dalış ekipmanı, 9 adet tüp, kamp malzemesi taşıyorum, yani ne istediğinize karar vermeniz lazım :smiley:
 



Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)

sehit.jpg


durdurmak için bu akan kanı 7 mızden 70 imize mehmetcığız kadınıyla erkeğıyle kundaktakı çocuğuyla teröre karşı beraber olalım
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,347
Kayıtlı Üye Sayımız
166,575
Kaydolan Son Üyemiz
Murat_Anıl

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst