orsa
Zirve
- Mesajlar
- 1,051
- Tepkime Puanı
- 2
Ynt: Serbest Muhabbet Köşesi (Off-Road)
Merhaba ben Onur. Genel tanışmaya da bir şeyler yazdım.
Ama özetle pek çok doğa sporuyla uğraştım. Az önce yazmış Oktay arkadaşımla beraber Karadeniz Ereğli tepelerinde 1975 LR seri 3 ile off-road yapmışlığım ve bir çok traktörle çekilme, araç altı kazı çalışmaları ve devrilme maceralarımız var.
3 sene boyunca sahibi olduğum bu araçtan sonra kendi kendime bir daha 5 yaşından büyük araca binmeyeceğim sözü vermiştim.
Şu ara bende Oktay gibi bir araç bakmaktayım.
Ama Disco veya Cherokee (Jimny'de mantıklı bir seçenek) gibi şehiriçinde kullanabileceğim ve off-road yapabileceğim aynı zamanda konforlu bir araç alma durumunda kaporta aksamında olabilecek çökmeler çok önemli olmaz ama arazide yaşanabilecek bazı teknik aksaklıkların haftaiçine yansıması durumunu yaşamak istemiyorum. Bir de lastik ve yükseltme ile o araç asfaltta Seri 3'den daha güvenli yol alamayacak.
İkinci bir araçsa ikinci araç olduğu için fiyatı itibarıyla eski model olacak bu yüzden güvenilemeyecek, bakım ile uğraştıracak, yolda bırakabilecek bir araç gibime geliyor.
Off-road ile ilgimin ortaokul yıllarından beri olduğunu, üniversite yıllarında şampiyonadaki yarışlara tek başıma ve gerektiğinde otostop'la bile gidebilecek kadar bu işin hastası olduğumu belirtmek isterim.
Küller yeniden canlanıyor.
Her neyse İstanbul'da yaşıyorum. Ve mesleğim fotoğrafçılık.
Bu arada ikinci araç için 5000-7000 YTL arası bütçe ayırdığımda karşıma Niva ve Samurai çıkıyor. Biraz daha bütçe yükselirse Pajero ve Feroza'da olabilir.
Biraz cevaplarını bildiğim konular ama sadece Niva konusunda biraz bilgiye ihtiyacım var.
Benim tanıdığım kullanıcıların off-road kullanmasalar bile 6 ayda iki kez şanzıman değiştirdiğini, arka fren balatalarının sürekli ayar istediğini duydum. Denediğim bir kaç Niva'nın ise kullanımının Seri 3'den farklı olmadığını anladım. Son olarak da Niva kullanan hevesli yarışçıların Çenederesinde daha ilk kapılardaki tümseklerde ön takımı bıraktığını gördüm.
Çok uzun oldu ama amacımı da yazayım arazi aracı almaktaki.
Öncelikle hobi amaçlı arazi; zaman içinde vinç, roll cage gerektirecek kadar ciddi parkurlar. Arazi için OK lastikden aşağısı takılmayacak. Yarış düşüncem yok.
Sonrasında römork çekmek; gerektiğinde tırmanışa giderken ve artık sadece arazide motosiklet kullanma düşüncelerini gerçekleştirmek için.
Uzun yazının sonunda sizce tek araç olarak arazi aracımı, ikinci araç olacak arazi aracımı? Marka, model tavsiyeleriniz nelerdir?
Yorumlar için teşekkürler.
Merhaba ben Onur. Genel tanışmaya da bir şeyler yazdım.
Ama özetle pek çok doğa sporuyla uğraştım. Az önce yazmış Oktay arkadaşımla beraber Karadeniz Ereğli tepelerinde 1975 LR seri 3 ile off-road yapmışlığım ve bir çok traktörle çekilme, araç altı kazı çalışmaları ve devrilme maceralarımız var.
3 sene boyunca sahibi olduğum bu araçtan sonra kendi kendime bir daha 5 yaşından büyük araca binmeyeceğim sözü vermiştim.
Şu ara bende Oktay gibi bir araç bakmaktayım.
Ama Disco veya Cherokee (Jimny'de mantıklı bir seçenek) gibi şehiriçinde kullanabileceğim ve off-road yapabileceğim aynı zamanda konforlu bir araç alma durumunda kaporta aksamında olabilecek çökmeler çok önemli olmaz ama arazide yaşanabilecek bazı teknik aksaklıkların haftaiçine yansıması durumunu yaşamak istemiyorum. Bir de lastik ve yükseltme ile o araç asfaltta Seri 3'den daha güvenli yol alamayacak.
İkinci bir araçsa ikinci araç olduğu için fiyatı itibarıyla eski model olacak bu yüzden güvenilemeyecek, bakım ile uğraştıracak, yolda bırakabilecek bir araç gibime geliyor.
Off-road ile ilgimin ortaokul yıllarından beri olduğunu, üniversite yıllarında şampiyonadaki yarışlara tek başıma ve gerektiğinde otostop'la bile gidebilecek kadar bu işin hastası olduğumu belirtmek isterim.
Küller yeniden canlanıyor.
Her neyse İstanbul'da yaşıyorum. Ve mesleğim fotoğrafçılık.
Bu arada ikinci araç için 5000-7000 YTL arası bütçe ayırdığımda karşıma Niva ve Samurai çıkıyor. Biraz daha bütçe yükselirse Pajero ve Feroza'da olabilir.
Biraz cevaplarını bildiğim konular ama sadece Niva konusunda biraz bilgiye ihtiyacım var.
Benim tanıdığım kullanıcıların off-road kullanmasalar bile 6 ayda iki kez şanzıman değiştirdiğini, arka fren balatalarının sürekli ayar istediğini duydum. Denediğim bir kaç Niva'nın ise kullanımının Seri 3'den farklı olmadığını anladım. Son olarak da Niva kullanan hevesli yarışçıların Çenederesinde daha ilk kapılardaki tümseklerde ön takımı bıraktığını gördüm.
Çok uzun oldu ama amacımı da yazayım arazi aracı almaktaki.
Öncelikle hobi amaçlı arazi; zaman içinde vinç, roll cage gerektirecek kadar ciddi parkurlar. Arazi için OK lastikden aşağısı takılmayacak. Yarış düşüncem yok.
Sonrasında römork çekmek; gerektiğinde tırmanışa giderken ve artık sadece arazide motosiklet kullanma düşüncelerini gerçekleştirmek için.
Uzun yazının sonunda sizce tek araç olarak arazi aracımı, ikinci araç olacak arazi aracımı? Marka, model tavsiyeleriniz nelerdir?
Yorumlar için teşekkürler.