1,9 TD dizel motor 100 km. de (2,5 ton yüklü ağırlık ile) şehir içi - şehir dışı ortalamada tam 8,5 lt. mazot yakıyor. Benim motorum 40.000 km. önce rektifiye olmuş. Elbette 2,5 TDİ motorla kıyaslanmaz ama kullanımı çok zevkli. Turbosu inanılmaz bir katkı sağlıyor araca. Sanıldığı kadar devirli ve çabuk yıpranacak bir motor değil. Turbo çok düşük devirlerde devreye giriyor ve aracı rahatlatıyor. Bülent'in T5'i kullandığımda benimkine göre aşırı devirli ve sinirli bir motoru olduğunu düşünmüştüm. Uzun yol konforu otomobilden üstün diyebilirim.
Bence bu motorların tutulmama nedeni önünde 2,5 TDİ gibi bir alternatif bulunmasıdır. Ancak 2,5 TDİ alternatifi yüksek tavan araçlarda yok. Yüksek tavanlar 1,9 TD ya da 2,4 düz dizel. Alçak tavanda da 2,5 TDİ olmasaydı bu araçların bir sürü kullanıcısı olurdu. Tamir-bakım masrafları 2,4 düz dizele göre nasıldır henüz bilmiyorum? (Aslında bunu öğrenmek de istemiyorum ;D )
İlandaki aracın kasası temiz görünüyor ancak sürücü kabininden aşırı hor kullanıldığı anlaşılıyor.