Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım
Bu tip karavanları iki bölüme ayırarak incelemek lazım..Alkoven karavan kısmı ve aracın kendisi, alkoven tarafı eğer orjinal, bakımlı, tüm işlevsellikleri çalışıyorsa, rahat güzel bir karavandır, alkoven kısmı için bakımlı olması haricinde söylenecek pek bir şey yoktur..Asıl önemli olan araç kısmıdır, bu araçlarda genelde 1989-1992 yılları arasında üretilmiş ducato, jumper, boxer ilk versiyonları kullanılmıştır, araçlar, 1900 veya 2500cc düz dizel veya sonradan turbo takılmış, motor kullanılır, vitesleri direksiyondandır, ve çoğunluğu hidrolik direksiyon deyildir, motorları düşük devirlidir yokuşlarda sık sık vites değiştirmeniz gerekir, vites aralıkları kısadır, büyütürsünüz, büyük gelir, küçültürsünüz matkap motoru gibi çalışır, devir sesi olarak rahatsız eder, uzun rampalarda sürekli küçük vites harareti yükseltir.İzolasyonları düşük olduğu için içerisi çok gürültülüdür..Araçlar üretim yıllarının teknik kapasitesine sahiptir...Bu tip araçlar meraklısına tipde araçlardır, araç kısmı sürekli bakım ister, parçalarını arayıp bulabileceğiniz bir yapıya sahiptirler..genelde acelesi olmayan vakdi bol olanların orjinal tercihidir..Hafta arası yoğun çalışıp kısıtlı hafta sonlarında çevrede orta uzunlukda geziler yapmak isteyenlere pek uygun olurmu bilemem, sürrati düşük olduğundan, başka bir arkadaşa yolda uyum sağlamak zor olabilir...Sonuç olarak, alkoven tarafı güzel kullanışlı rahat ama araç tarafı eski teknolojilerle uğraşma zevki olanlar için uygun tipte bir karavanlardır...İlandaki karavan da 2 senedir aynı caziplikdeki fiyatıyla satışda olduğu gözden kaçmamakda, iki senedir hala niye satılamadı gidip bire bir incelemekde ve aracın yürür kontrollerinin dikkatli bir şekilde yaptırılması gerekir diye düşünüyorum, bu tip bir karavan durduğu yerde pazarlık edilip alınmaz, sanayi sitesinin içinde bir tur atmaklada olmaz, alıcı herzaman, içinde kıpraşan karavan alma isteğinin etkisinde olduğu için sağlıklı düşünemez, mutlaka, otobana deyil gerçekden şehrin inişli çıkışlı yollarında 20 TL lik mazot koyup en az 50 km yol yapılmalı, aracın gerçek hararetine ulaşması sağlanmalı, dik bir rampada motoru sıkıştırılmalı, araç yolda denenerek araç hakkında karar verilmelidir...Yeni nesil motorlu tavşangibi araçlara karşılaştırılamaz..