Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım
Goldwingerr' Alıntı:
Seyfettin Hocam gerçekten çok haklısınız ben 1+1 düşünüyordum ama yazdıklarınızdan sonra 1+2 alınması çok mantıklı.Hocam bir sormak istediğim iki konu var birincisi dönerli koltuğu tutan mekanizma bir allah korusun kaza anında sağlam mıdır ortadan tek vida tutuyor gibi geldi bana.diğeri de sizin kapınızı çok beğendim karavanınızın imalat aşamasını okurken ama aklıma şu takıldı bu araçların şasisi kasası olduğundan böyle bir kapı açmanın sağlamlık açısından bir dez avantajı olur mu yoksa zaten içine konan karkas ve mobilyalar aracı daha da sağlamlaştırıyor mu?İzmir'den çok selamlar
1.
ben 1+1 düşünüyordum ama yazdıklarınızdan sonra 1+2 alınması çok mantıklı.
1+2 ruhsatta siz neden eksik(1+1) yolcu taşıyorsunuz,diye sorulacağını sanmıyorum.
2.
dönerli koltuğu tutan mekanizma bir allah korusun kaza anında sağlam mıdır ortadan tek vida tutuyor gibi geldi bana.
Döner koltuk mekanızmaların tümü(arkadaşlarımızın yaptığı dahil) sürücü koltuğunda bulunan ileri geri kayar mekanızmanın üstüne-yani üst kayarla koltuk arasına-monte ediliyor.
Yapılış projesine göre sürücü koltuğunu 2cm ile 8cm arasında yükseltiyor.Bu mekanizma da 180c dönebilmesi için merkezden bir civata ile döner olarak sabitleniyor.Kısaca; koltuk altı şaseye sabit,kayar mekanızma ileri geri serbest,dönmek için merkez kalıyor.Seyahat anında,dönen ekipman bir pimle sabitleniyor.Ben kendi yaptığım ekipmanla sorunsuz olarak 2000klm yaptım.
3.
bu araçların şasisi kasası olduğundan böyle bir kapı açmanın sağlamlık açısından bir dez avantajı olur mu yoksa zaten içine konan karkas ve mobilyalar aracı daha da sağlamlaştırıyor mu?
Panelvan araçlarda,sağda 140 cm açılabilen kapılar var.Hatta doblo türü araçlarının son modellerinde sol ve sağında olmak üzere 5 kapılı yapıldı.PSA gurubu araçlarda da Şasi var.Bu Şasi üzerine açık kasa kamyonetde yapılıyor.Zaten sağda bulunan kayar kapıda kasa üzerinde hareket ediyor.Öyleyse sagda bulunan kapıyı sabitleyip,solda yarısı kadar,yarı ağırlıkdan daha az birkapı yapmakda sakınca olmadığını düşündüm.
Üstüne üstlük;araç arkasında bulunan,iki adet camlı kapıyı iptal edip,altına da dışardan açılabilen bagaj yerleştirdim. Arkaya yerleştirildiğinde soğukdan ve tozdan şikayet eden karavancı dostlarımız vardı.
Ben o çağrılara uydum ve kapıları iptal edip,alt bölüme dıştan açılabilen bagaj kapagı yaptım.
Soldan karavan kapısı yapmamın nedeni de topiğimde ayrıntısı ile yazılmıştır.
Selamlar,başarılar dileğimle.