Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 210
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 131,408

Etiketler
Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Tebrikler, dorse vardı herhalde değil mi?
 


Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Değerli arkadaşlarıma, iyi dilekleri için teşekkür ederim.

Ferhat Bey evet sadece direksiyon sınavı var. TIR ı kullanıyorsunuz.
Behçet Bey, arkada piyasada -sal dorse- denen kapakları olmayan, konteynersız TIR kullanılıyor.
Ali Bey eksiğimiz olmasın, kimse de bizde kusur bulmasın.

Sağlık ve başarı dileklerimle, güzel gezileriniz olsun.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Şükür bugün bir merakım zail oldu.( yok oldu)
ERBA nın ruhsatlı bir karavan yaptığını öğrendim.
Bugün S.Com da satılık bir ERBA ilanı var, hususiyle RUHSATLI olduğu belirtilmiş.

Yalnız fiyatı bana oldukça yüksek geldi,
çok güzel ekstraları var, ama zannederim bunda 2-3 bin TL lık ruhsat masrafı da ( ! ) var.
Neyse öyle böyle bu imalatcımızın da 1400 Kg. lık karavanlara 740 Kg. yazma( Veya yazmama)
riskinden kurtulduğuna doğrusu sevindim.
Bir kaza anında başlarına dönecek felaketin büyüklüğünü düşünebilseler,
bu riske girmezler.
Ama yıllardır kör alıcı-kör satıcı ilişkisi devam etmiş gitmiş. İnşallah artık bitmiştir.

İnşallah 500 Kg diye satığı 850-900 Kg ağırlığı olan 340 karavanlarını da hep ruhsatlı teslim eder.
 



Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Merhaba.
Karavan ile kısa seyehatler yaptık.
Böylece artılar ve eksiler meydana çıkıyor:

Önce gördüğüm noksanları söyliyeyim.
1- Hidrofor pompası çok zayıf. Bu güne kadar hiç bir karavanımda görmediğim,
sigara paketi büyüklüğünde dalma tip bir pompa koymuşlar. Basıncı ve debisi zayıf.
Kendim değiştireceğim.
2-Üst dolap kapaklarına amortisör koymuşlar, sarsıntıda açılmıyor.
Fakat yanlarda bulunan dik dolap kapaklarını bir veya 2 kapı bademi ile tutturmuşlar,
en ufak sarsıntıda açılıyor.
3-Sigorta paneli diye bir şey yok, mika bir kutu içerisine 5 tane sıkıştırma sigorta konulmuş,ilkel duruyor.
4-2 kişilik yatak altı bölüm çok kullanışsız. 200x110 cm lik bir bölüme, yatağı kaldırıp uç kısmından 40x50 cm lik
bir kapakla ulaşmaya çalışıyorsunuz. Tabii sadece ön kısımlara eliniz varıyor.
Ayrıca hiç bir stoplayıcı bölme yok, koyduğunuz eşya baştan ayağa, oradan oraya savruluyor.
Bu hacmin arka kısmına, ayrı bir bölüm olarak sol arka dıştan kapak koymak şart.

Şimdi de beğenileri sıralayalım:

Bir kere bugüne kadar kullandığım, içi en ferah ve yerleşimi fonksiyonel karavan.
İç mobilyaları bazı süs güzeli karavanlar kadar süslü püslü değil ama, sağlam ve fonksiyonel + kaplamaları ferah.
Cam kalitesi ve büyüklükleri çok çok güzel. Camların montajı mükemmel, gram hava veya su geçirmiyor kış pozisyonunda.
Yatağın kenarındaki boydan boya cam, harika bir seyir keyfi veriyor.
Dış kapı kapanış mükemmelliğini daha önce belirtmiştim.

Şimdi geldik en kritik yere;
BİR PARÇA veya SERVİS İHTİYACINDA FİRMA NASIL DAVRANACAK?
Bu sorunun cevabı çok önemli.

2 yerde kontrolu eksik yapmışım, sonradan farkettim.
Lastikler yük tipi değil binek tipi konmuş, e ne de olsa firmalarımız mocamp karavanı yapıyor, alışkanlık olsa gerek.
Erdal Bey e bildirdim, hemen ilgilendi yük katsayısı 96 olan çok kaliteli bir lastik yolladı.
Bu birinci +
Ön yardımcı teker montajında bir hata tesbit ettim, bildirdim. Saat 14.00 civarıydı.
2 saat sonra İZMİR de servisini yapan
ustası aradı, akşam üzeri geldi, kontrol etti ve parçayı sipariş etti,
ertesi gün sabah saat 10.00 civari işlem bitmişti.
Bu da ikinci +

Bu iki noktada SALY benden 10 Puan aldı, mala sahip çıkmak çok önemli.
Ufak tefek hatalar noksanlar olabilir.Malına sahip çıkan, bunları giderir, müşterisini kazanır.
İlgisinden dolayı Erdal Beye samimi teşekkürlerimi yolluyorum.

Ha yukarıda yazdığım noksanlarda olmasaydı, puanlarımız yıldızlı olurdu.
Yatak altı bazayı ben kendim orta dikmeden itibaren kapatarak, savrulmayı önledim.
Dik dolap kapaklarına da basmalı tip kiltleri en kısa sürede ben koyacağım,
basit iş, ayrıca konuşulacak para da değil, 3 Ad. i 45 TL.
Yalnız yolum o tarafa düşerse, yatak altı dış kapağı Erdal Bey den bekleyeceğim.

SONUÇ: Gerek ferahlığı ve fonksiyonelliği ve gerekse servis konusunda gösterdiği duyarlıktan dolayı,
SALY KARAVANDAN MEMNUNUM ve ÖNERİYORUM.
 


Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Mehmet Bey iyi dileklerinize teşekkür ederim.
Yazdıklarımızdan, hem üretici firma, hem de yeni satın alacak arkadaşlar
istifade edebilirse, sevinç duyarım.

Sağlık ve başarı dileklerimle
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Hanımın sağlığı biraz düzeldi, çocukları da alırsak(Ki bu da hanıma moral takviyesi oluyor)
"Gezmeye çıkabiliriz." diyor.

Güzel de, sabit yatak + masadan kurma yatak ile 4 kişilik seyehat zor oluyor.
Önde sabit yatak, arkada 2 li ranza yatak, ortada masa olan karavanlar bu işe uygun.
O da dünyanın parası..

Adrianın PK 472 ile Knausun QKD 480 i bu dizaynda.
Ama bunlar da bizimkinin 2 mislinden pahalı. 60- 65.000 civarı fiyatlar.
Çok az gezme imkanım olduğu için de
bu kadar para bağlamaya değer mi diye düşünmeden edemiyorum.

Bakalım...
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Az gezebilme durumunda fizibilite açısından haklısınız. Bunun bir ortası yok maalesef...Yilda birkaç kez tatile çıkılacaksa o paraya tüm aile 5-6 sene tatili otelde geçirebilir :smiley:
 



Karavana araçtan boydan boya 25 mm2 yaşam aküsü takviye kablosu çektirdim.
Usta şasi kablosuna gerek yok dedi.
Yaşam aküsünden karavan şasisine kablo bağlantısı yaptı.

Şasileme konusunda bende tereddüt oluştu.
O nedenle besleme fişini henüz birleştirmedim.
Devrede 60 Amp. sigorta ve bir röle var.
Ustamızın görüşüne göre şarj dinamosu önce araç aküsünü şarş edecek,
daha sonra röle devreye girerek şarjı yaşam aküsüne verecek.
Bu aküde dolunca, aracın konjektörü şarjı kesecek.

Bu devre mantığı doğru mu.
Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan görüş rica ediyorum.
 
Son düzenleme:

....
Ustamızın görüşüne göre şarj dinamosu önce araç aküsünü şarş edecek,
daha sonra röle devreye girerek şarjı yaşam aküsüne verecek.

„Ustamızın görüşüne göre şarj dinamosu önce araç aküsünü şarş edecek,


daha sonra röle devreye girerek şarjı yaşam aküsüne verecek“




Bu konu uzun zamandır benide meşgul ediyor. „Şarj dinamosu önce araç aküsünü şarj edecek“ derken ne kastediliyor? Ben karavanımda aşağıda resimlerini gördüğümüz iki değişik isolatör kullandım. Her ikiside araç aküsü 12,9/13,7 volt olunca isolatör yaşam aküsünüde şarja açıyor. Kontrol ettim, motor çalışır çalışmaz araç aküsü bu voltajın üzerine çıkıyor. Yani araç aküsü şarj oldu demek mümkün değil. Bu durum beni memnun etmeyen bir neticeyle sonuçlanıyor. Evde veya kampingte araç aküsünü şarj etmek istediğimde, hemen yaşam aküsüde devreye giriyor. Araç aküsü ıslak akü, yaşam aküsü ise agm aküsü. Şarj cihazına göre ıslak akü ile agm akünün değişik şekilde şarj edilmesi gerekiyor. Bu nedenle aşağıdaki isolatörleri artık kullanmıyorum.
Manson sbc 5180

Cargo
 

Sn Frigotek
Ben asagidaki eklemeleri yaptiririm:
1- Her iki aku hemen cikisina 30 amper sigorta
2-Bahsettigi roleyi devreye almak icin ledli anahtar. Yani siz isteginiz zaman anahtara bascaksiniz. Role iki akuyu birlestirecek.
3-Ozellikle yasam akusu icin voltmetre. Boylelikle sarj olup olmadigini anlarsiniz. Ozellikle buzdolabi sarj harici kullanirken aku voltaji takibi iyi oluyor.
4- Yasam akusu sasesini kisa kabloyla ceki demiriyle araciniza bagli oldugu icin alacaktir. Almazsa zaten sarj yapmaz. #Voltmetre #. Bazen boya bunu engelleyebilir.
5-25mm2 kablo icin aradaki mesafeye bakarak kayba bakmak gerekir. Ya da arac akusu cikisi ile yasam akusu cikisini sarj esnasinda olcun. Kayip %10 u gecmemeli.
 

Huseyin Bey..arac sarj dinamosu 14.4 Voltta sarj eder hersey normalse. Bence amac mars sirasinda yasam akusunden amper cekme engellenmeli ve sarj yokken arac akusu tuketilmemeli.
Benim buna onlemim yukardaki mesajlarda belirtilen roleyi manuel kontrol icin gerekli artiyi sarj dinamosu D+ dan aliyorum. Mars 300 devirde sonlanir. D+ da + isaret 900 devirde baslar.
 
Son düzenleme:

Teoman Bey, kullandığım ilk isolatör D+ bağlantılı basit ve ucuz bir isolatördü. Şimdi aynı sisteme geri döndüm. Bu isolatör, sadece alternatör elektrik üretirken iki aküyü birbirine bağlıyor, sanıyorum sizin değindiğiniz gibi 900 devirde. Bu basit isolatörün bence iki iyi tarafı, boş dururken (standby) elektrik harcamıyor ve 230 volt olan yerde aküleri ayrı ayrı şarj etmek mümkün.

„Mars 300 devirde sonlanir. D+ da + isaret 900 devirde baslar.“ Verdiğiniz bu bilgi benim için yeni. Çok teşekkürler.

Sn. Frigotek, sorunuzla ilgili bir ilave cevabı Alman karavanforumda okudum. Çekme karavanlardaki aküleri yolda giderken alternatör üzerinden şarj için aşağıdaki linkte gördüğümüz cihaz da tavsiye ediliyor. Uzun kablo nedeniyle düşen gerilimi bu cihaz (Waeco PerfectCharge DC Ladewandler) tekrar yükseltiyor ve akünün çabuk şarjını sağlıyor. Ama sizin çektirdiğiniz kalın kablo sayesinde gerilim kaybı az olursa böyle bir cihaza gerek kalmayabilir.
Waeco PerfectCharge DC Ladewandler | boatoon.com
 



Aracın yağ veya şarj lambasindan tetikleme alınabilir aslında araç çalışmadan iki lambada sönmez lamba sonunce alternator sarja başlar.
İlave olarak el freni lambasindan da tetikleme alınabilir araç durduğunda el freni çekili iken yaşam akusu şarj olmayacak el freni indirildiğinde yaşam akusu şarj olmaya başlayacak gibi...
Basit ve masrafsız olur.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,252
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst