Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 210
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 131,621
Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Firmalar bu türden uygulama yaparlarmı bilemem, uygulamaları olduğunu varsaysak bile el altından yapacaklarını
tahmin ediyorum.
 

Etiketler
Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Azami yüklü ağırlığı belirlemek konusunda ciddi bir sorun var.

Bizim eski Pino 4.25 ithal ALKO şasi kullanmasına rağmen sadece 90kg izin vardı.
Daha küçük olan 4.10 modeli için gene ALKO şasiyle 100kg izin var.

Yani şasi ve dingilin yabancı olması bile bir şey farkettirmiyor...
Yabancı karavanlarda opsiyon olarak ağırlık terfisi yapılabiliyor; böylece 1500kg izniniz olabiliyor mesela. Belki ucuz olsun diye şasinin en düşük konfigürasyonunu sipariş ediyorlardır yurtdışından.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

güngör' Alıntı:
Şasiye bu derece takılmış bizlerin gözünden kaçan diğer taşıyıcı elemanda dingildir. AL-KO bile olsa 1100 kg'lık karavanların
altında 750 kg kapasiteli dingili görünce söyleyecek söz kalmıyor, helede renault brodway torsiyonlu dingille 1500 kg'a
yaklaşan ağırlıkta karavanları görmekten artık ürküyorum.

Mesleğinize ve tüm tercihlere saygılıyım ancak köprünün diğer ucunda deli dumrullarda olmalı yoksa düzen değişmeyecek.

Saygı ve selamlar.


Daha önce bu tesbiti yapmıştım, tekrarda yarar var. Kullandığım karavan AL-KO şasi ve 700 kg, azami yüklü ağırlığı 1000 kg
yani 300 kg yük kapasiteli. Firmalar kendi üreteceği karavanın ağırlığına uygun şasi ve dingil seçmesi gerekir ve tüketicide
taleplerini sıralarken ağırlığa uygun şasi ve dingil istediğini şartnameye mutlaka yazdırmalılar.

Selamlar
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Sn. Güngör, Sn. Tolga.

Ben önceki yazımda. konuya kendi tecrübelerim çerçevesinde değinmiştim.
Konu şasinin takviyesi veya dingilin yüke göre dizaynı değil bizde.

O Alman üreticiler ve buna onay veren Alman makamlarının sorunu :D..
Bizde öyle bir sorun yok. :mad:


Acı ama gerçek bu, ne üreticinin ne tasdik makamının bu konularla ilgisi ve bilgisi yok.
Kör bastonu gibi, bir şablon tut, yürü git.
Yani bizde şasinin hangi yüke kadar dayanacağı,
dingilin buna uygun seçileceği v.s. önemli konular değil :'(
Zira ne yapanın (varsa ) mühendisi, ne tasdik makamının mühendisi bu işin detayını bilmez.
Müşteri şekli ve fiyatı beğensin, bastır git.

Bakın daha önce gözlemlerimde belirtmiştim,
önceki karavanlarımla binlerce km. yol yaptım, batıda, doğuda, güney doğuda..
Karavan kullanan bir Allah kulu görmedim..
Türkiyede karavan kültürü, % 99 u itibarı ile, karavanı alıp mocampa götürmek.
Üretici de buna uygun karavan yapıyor, böyle öğrenmiş, böyle yapıyor.
"Mocampa gidene kadar bişşe olmaz abicim.." kafası ile bu işlerle ilgilenmiyor.

İşin esas büyük faciası lastik seçiminde yatıyor.
Hiç bir üretici C tipi, yani yüke ve darbeye gelecek lastik takmıyor.
Hepsinin altında binek lastiği var. :mad:
Karavan 1200-1300 Kg. üzerinde2 x 560 Kg. kapasiteli lastik var..
Nasılsa kampa gider çakılır, belki 10 yıl sonra satılısa bir başka mokampa kadar maaşallahla gider..

O farklı istiap haddi çalışması yapmak, 420 karavana isteğe bağlı +210 Kg. a
veya daha büyügüne +300 Kg. a kadar yük taşıma imkanı sağlamak,
işini bilincli yapan insanlara,
kısa tutarsak yabancı üretici ve makamlara ait.

Bizde işler, " Bişşe olmaz abi" mantığı ile üretilip, konuda kalem efendisi olan
bilgisiz, ilgisiz ama yetkili insanların ;D tasdiki ile yürürse,
konu böyle tekniğe uymayan bir şekilde devam edip gidecektir.

Karavan Allahın izniyle mocampa kadar hayırlısıyla varır ::smiley:,
orada 10-15 sene toprağa gömülü kalır.
Satılırsa bir başka mocampa kadar da nasılsa Allahın izniyle gider...

Bakarsınız "YERİ İLE BİRLİKTE EMSALSİZ KARAVAN" :-X STATÜSÜNDE SATILIRSA BİR 10 SENE DAHA KIPIRDAMAZ.

Hoşça kalın.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Sorumun cevabı gelmedi.

" Merak ettiğim, Erba nın eski veya yeni karavanı olup da ruhsat alan
bir arkadaşımız var mı? "


Gerçekten merakla bekliyorum.
 



Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Karavan sevdasın da niko bey var. Erba karavandan bu yazın başında aldı ve ruhsatı var sanırım.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Niko Bey'de ruhsat var, Erba eski karavanlara geriye dönük ruhsat vermiyor diye bir bilgi almıştım.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Sayın frigo yazılarınızı ve tecrübelerini merakla takip ediyorum. Şeklen beğendiğinizi belirtmişsiniz. Inşallah kullanım ve tesisat olarakta beğenirsiniz. Bu konudaki yorumlarınızı bekliyoruz. Beğeniniz devam ederse bende yaza doğru Saly Karavan almaya niyetliyim. Karavanınız ve ruhsatını hayırlı olsun. İyi geçmeleri, yalnız karavanınızın gerçek kantar ağırlığı nedir?
Benim için buda çok önemli. İnşallah 900 kiloyu geçmez. Zira benim aracım 90 beygir.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Sayın frigo;
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız bol bol gezin inşallah,
başlıktaki paylaşımlar gerçekten çok faydalı oldu benim gibi karavan alma hayali ile yaşayanlara.
Elektrikçi Kasım usta Alsancak stadını geçince sokak içindeki Kasım ustamı dır merak ettim.Eğer o ise hakikatten işinin ehlidir senelerdir giderim yetkili servislerin bile yapamadığı arızaları şıp diye tespit eder ve çözer.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Sn. Kaan karavanı henüz kantara sokmadım, havalar ısınınca karavanı kullanacağım,
o zaman kantara sokar ve fişinin resmini koyarım. Benim tahminim 900 -960 Kg. arası çıkacak.

Cem Bey merhaba.
Aynı ustadan bahsediyoruz Alsancak Stadyumu nu 5-6 yüz metre geçince sağ sokaktaki Kasım usta.
Kendisini çok sever ve takdir ederim, elinden kaçan iş görmedim.
10-15 senedir de önce çıraklığını, şimdilerde kalfalığını yapan Ceren de çok kıymetli
bir usta. E usta güzel olunca, çırak da sebatlı ve zeki ise, sonuçta güzel bir usta olunuyor.
Ceren ustayı da çok sever ve takdir ederim.

Selamlar.
 



Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Bu ağırlık konusu benim de merakımı çekti, ısrarla soran arkadaşların merakıyla.
Dün Erdal Bey ile görüştüm, onlar karavanı orijinal halindeyken,
ben bazı ara bölmeleri falan istemediğim için, merak edip o zaman tartmışlar.

Karavanda akü ve pis su deposu yok iken ve temiz su konulmadan: 920 Kg. gelmiş. Bence SÜPER.
Ruhsat müsadesi 1060 Kg. a 140 Kg var.
Akü ve pis su deposu yaklaşık 60 Kg. Çeker.
Biraz temiz su, biraz mutfak eşyası ve giysiler için 80 Kg kalır ki, bana rahat rahat yeter.

Havalar düzelince kendi kullanımımda da kantara sokacağım, o ağırlığı da sizlere bildiririm.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

sn frigo
Karavanınızın aynısını yaptırmayı planlıyorum. Yaklaşık 1 sene kullanmanızı bekliyorum. Bunun akabinde foruma karavan ile ilgili sık sık bildirimde bulunursanız sevinirim saygılarımla.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Hayırlı olsun güle güle kullanın, vermiş olduğunuz bilgiler bizim gibi karavan almayı düşünen ve araştırma yapanlar için çok önemli, heyecanla takip ediyoruz, çok teşekkür ederiz.
 

Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Metin ve Levent Bey;
iyi dileklerinize teşekkür ediyorum.
Başlangıçta beklediklerimi buldum, kullanışta çıkacak + ve - leri
daha sonraları yaşadıkça yazarım.

Memnuniyetim hep devam eder inşallah.
 




Ynt: Saly'ye 4.25 Karavan Yaptırıyorum

Karavana ruhsatı sorunsuz bir şekilde çıkartmıştım.
Bu hafta da D sınıfı ehliyet için sınava girdim ve çook büyük başarıyla :D
TIR kullanma hakkını da kazandım..
Artık aç kalmayız, iş olmazsa TIR şoförlüğü de yapabiliriz...
Gelecek hafta başında herhalde dosya işlemleri kurs tarafından tamamlanır.

Ee geriye Allahtan sağlık, gezmeye kaldı iş.
Ne plaka korkumuz kaldı, ne ehliyet korkumuz.

Bütün arkadaşlarımıza öneririm.
Yalnız 740 Kg lık 5.25 karavan çekenlerin bu zahmetlere girmesine gerek yok.
Ama diğer bütün arkadaşlar alsın derim, pek de zorlama yapmıyorlar.
Yalnız kursa gittiğinizde sınav TIR ını mutlaka görün,
benim bindiği hurda da vites değiştirmek için, bayağı güreş tutmak gerekiyordu vites kolu ile.. :eek:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,955
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst