S100 4X4

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan keros Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 145
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 149,266
Ynt: S100 4X4

dogrudur mazotluyu benzinliyle degiştiremiyorsun aynı litre ve aynı türde olması lazım ve kafana göre motor atamıyorsun üniversiteden yanıktır raporuyla gidiyorsun öyle degiştiriyorsun bu kanun bir yönden iyi oldu millet arabaları calıp motorlarını saselerini degiştirip satıyordu bir yandan da kötü oldu 2.5 mazotlu bi land v8 5.9 motor atmak istese izin vermiyorlar arazi araclarına izin vermeliydiler bence
 

Etiketler


Ynt: S100 4X4

Kim ne derse desin ABD nin Hamırı cj si cheroke si varsa bizimde S 100 pw150 Doç larımız var.
Büyük bir ihtimalle biraz onur meselesi yapıyoruz onlara binmeyi oysa ufak bir para ve emek harcasak süper aletler
oluyorlar parçalarıda heryerde bulunuyor ve ucuz interneten biraz araştırın satılık birkaç tane var muhteşem olmuşlar.
Yakıt meselesi ayrı sorun olabilir orjinal pw 150 ler dizel motorlu ekonomikte.
 

Ynt: S100 4X4

ya bunlarda amerikan biz sadece kupasını yapıyoruz
motor ve yürüyen aksamlar amerikan. motor GM da şanzıman defransiyel de onların galiba
 




Ynt: S100 4X4

wilde kusura bakmayın isminizi bilmedigim için ne diye hitap edecegimi bilmiyorum
yazılarınızdan doç konusunda tecrübeli oldugunuz anlaşılıyor
ben bir defender sahibi olmama ragmen gözüm hala doçlarda
ekli resimdeki araç üzerine margurus motor ve şanzımanı konulmuş ruhsata işli imiş eski tip gögüs
yürürü 8 bijon 200 lükle ön ve arka defransiyeller degiştirilmiş döşeme lastik ve boya istiyor (araç sahibide 5000 istiyor)
elim epey bi anahtar tutar araç hakkındaki fikirlerinizi paylaşırmısınız alıp agır agır toplamakmı
hiç bulaşmamakmı bunu bir hoby aracı olarak kullanmak için düşünüyorum
yoksa orjinalligi daha az bozulmuş tek kabin bir benzinlimi tabiki tüpsüz lpg bana hiçbir zaman sıcak gelmedi

6575001_976787_mnpw659.jpg
 

Ynt: S100 4X4

selam bu aracı bende çok inceledim ama göründüğü gibi araç kaporta-boya istiyor
gerçi altı üstü düz sac her yerde malzemesi var hemde çok ucuzdur
ayrıca araç magirus motorlu eski tip yani susuz hava soğutmalı motorlu.
motoru çok güzel ve sağlamdır ama susuz olduğu için ısınma sorununa karşı araca vebasto takmanız gerekir
üzerinde olup olmadığı belirtilmemiş bilginize...
 


Ynt: S100 4X4

merhaba uzun zamandır siteye fırsat bulup giremiyordum yazılarınızı geç gördüm aklımızın yettiğince fikir vermeye çalışayım .
araçta kaporta konusunda toplamak sorun olmaz kapı fitillerinden cam lastiklerine kadar tüm malzeme mevcut hatta arka yan camları yapışma yaptırabilirsiniz (ben öyle yaptım )boya da sorun olmaz hatta kendiniz bile boyayabilirsiniz difransiyellerin 200 lük ile değişmeside sorun olmaz fakat asıl konu can alıcı olan aracın motoru magirus motoru (dodge-magirus) ise sorun olmaz bu motorlar 1012 diye geçer ve yıllarca sorunsuz kullanabilirsiniz .
şayet normal hava soğutmalı magirus motoru ise pek randıman alacağınız söylenemez heleki yazın araziye girdiğinizde dağ bayır rampa çıktığınızda montajı gerçekleştiren usta düzgün bir işçilik göstermediyse hararet sorunu başınıza iş açar bu motorlarda 1011 diye geçer tabiki çok ince işçilik gerçekleştiren ustalarımız mevcut onlara saygımız sonsuz .
genelde çevirme motorlarda orjinal dodge-magirus motorları biraz pahalı olduğundan çıkma dolmuşlardan normal magirus motoru atıyorlar eğer böyle bir motor mevcut ise hiç başınızı ağrıtmadan canınızı sıkmadan sinir stres sahibi olmadan biraz daha fazla bedel ödeyip daha derli toplu oynanmamış bir araç almanız yönünde olacaktır fakat uyarmadı demeyin bir kere dodge kullandıktan sonra bağımlılık yapar sizi tekrardan uyarmak isterim ukalalık olarak algılamayın sakın dodge den beklentileriniz nelerdir malum arazi aracı kullanan birisiniz diğer suv araçlar gibi sürat konfor kıvraklık fazla beklemeyin dodge bir ağır hizmet aracıdır (yük olmayacak ise makaslar daha yumşak bir makas ile değiştrilip uygun amortisörler ile
süspansiyon yumşatılır 32x11.50x15 ebat lastiklerlede tadından yinmez )
mahallenin ağır abisi gibidir geldiği homurtusundan ve heybetinden belli olur arazide ise gitmem demez
 



Ynt: S100 4X4

selam arkadaşlar. hasan abimizin aracı artık bana emanet. beni böyle bakımlı bir araç sahibi yaptığı için kendisine teşekkür ederim.
 

Ynt: S100 4X4

Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım. Nasip olursa önümüzdeki haftalarda bir Dodge almayı düşünüyoruz. Ancak tam olarak bizim işimizi görecek olan Dodge'un hangisi olduğu konusunda sizlerden yardım isteyeceğim. Alacağımız aracı 2 amaçlı kullancağız. Birinci olarak, düz yolda ve tonajlı kulllanacağız, (gübre, kömür ve yem işi yaptığımızdan dolayı modifiye geniş kasa olacak muhtemelen). İkinci olarak, yaylada arazimiz var ama oraya ulaşmak gerçekten büyük sorun en bir ufak yağmurda mevcut arabamız Transit 300S Combi minibüsle çamura saplanıp kalıyoruz. Kar çamur demeden gidebilcek bir 4x4 olması da isteklerimiz içerisinde. Bu konudaki cahilliğimi bağışlayın arkadaşlar, s100, pw 150, pw 250 gibi modeller görüyorum ama bize ne gider o konuda sizin gibi bilgili ve deneyimli arkadaşlara danışmak daha uygun olur diye düşündüm. Şimdiden teşekkür ederim..
 

Ynt: S100 4X4

merhaba metal militia adınızı bilmediğimden nick'inizle hitap etmek durumunda kaldım öncelikle aramıza hoş geldiniz. ne şartlarda kullanacağınız belirtmişsiniz zaten cevaba da ulaşmışsınız hem düz yol hem arazi kullanımında yol dışı hizmette gereksinimlerinizi karşılayabilecek tek şık kalıyor as 250 4x4 tek kabin kasayı kullanacağınız için böyle yazdım çift kabinde kasa küçülecektir .
S100 benzinli size yeterli kasa hacmini sunmaz pw 150 ise ağır tonaja motor ufak gelir en iyisi as 250 .hatta şöyle bir durumda söz konusu eğer arazili as 250 bulamazsanız düz alsanız bile bunu araziliye çevirme imkanınınz mümkün nereden yazdığınızı bilemiyorum fakat bulunduğunuz ilde bir dodge servisi mutlaka vardır önce onlar ile irtibata geçerseniz size mutlak suretle yardımcı olacaklardır sevgi ve saygılarımla ynus emre /izmir
 

Ynt: S100 4X4

merhaba arkadaşlar sizlere sevgili dodge ile başımdan geçen bir olayı paylaşmak istedim kusura bakmayın geçtiğimiz hafta kamp yapmak içn arkadaşlar ile randevuleştik bir arkadaşımızın işi çıktığından o bize gece 10 dan sonra eşlik edecekti c.tesi yarım gün çalışıyorum saat 1 yorucu bir mesaiden sonra c.tesi trafiği ile boğuşup sevgili caferi almak için onun iş yerine çankaya'ya iniyorum sıcaklık hat safhada trafik kilitlenmiş şekilde caferi bekliyorum sağolsun son anda iş çıkmış biraz gecikiyor ekipler yolda park edenleri anons ediyor ceza yememe ramak kaldı ki cafer sokağın başından göründü onu almaya gelirkende ara ara çıt çıt diye bir ses geliyordu lastik arasına taş girmiştir diye önemsemedim çankaya konak güzelyalı trafiğini aştıktan sonra otobana girdik rüzgar suratımıza vuruyor saçlar ahenk ile dans ediyor ;)ses ara sıra geliyor şiddetleniyor yok oluyor araçta izolasyon yapmıştım içeri fazla ses de almıyor iyice huylandım cafer yarı beline kadar araçtan sarkıp sesi bulmaya çalışıyor alt takım sıfır rulmanlar her şey faal bulamadık tek bir ihtimal var fakat bakmak istemiyorum bakarsam geri dönmek durumunda kalacağım devam ediyoruz kamp alanımıza geliyoruz köye uğrayıp eş dost arkadaşlar ile vakit geçirip akşam kamp için göletin yolunu tutuyoruz biz hazırlıklara başlarken ergun ile tel bağlantısı kuruyoruz belli bir alandan sonra telefon çekmiyor yayalaya geldiğinde telsizden irtibata geçmesini istiyoruz köydeki arkadaşlarımızda akşamki kampımıza konuk olarak ağırlıyoruz hep onlar bizi misafir edecek değil ya mangal başı muhabbet mangaldan cızlıtılar gelmeye başlarken ergunun geldiğini görüyoruz tam zamanında açılan ilaçlıklar şifa niyetine yeni rakı güzel bir akşam yıldızların altında sabaha karşı uyuyoruz aklım hala gelen seste aracı aldığımda arka şaft difransiyel kapril bağlantısında eğrilik vardı oda arazi şanzımanı girişindeki kayıcıya salgı yaptırıyordu en kötü şartlarda isttavroz dağıtırım yada keserim_
 

Ynt: S100 4X4

en kötü senaryo bu arka şaftı söküp aracı araziye alıp ön kilitleri kitleyip aracı önden çekişli hale getirip izmire kadar gelecektim sabah olmak üzere uykulu gözler ile etrafa bakınıyorum bir kaplumbağ son sürat gölete doğru koşuyor hayvanın içi yanmış onu izliyorum bir müddet sonrasında sincaplar çıkıyor sahneye doğada olmak inası rahatlatıyor huzur buluyorsun kahvaltı için ahmet amcanın yerine gideceğiz namı diğer kara ahmet mutlaka uğrayın derim ıldıra giderken sol tarafta elektirik olmayan buz dolabının bille tüple çalıştığı bir yer ahmet amca ve ilker abi kahvaltılarımızı hazırlıyor karnımızı doyurduktan sonra yola koyuluyoruz ses artarak devam ediyor gülbahçe sapağından otoyola giriyoruz yol düzgünleştiğinde ses azalıyor bende eve kadar idare etsin diye dua ediyorum bu sıcakta arabanın altına yat uğraş dur iş değil izmire geliyoruz caferi eve bırakacağım evi yokuş bir yerde oradan bornovaya oradan balçovaya o vaziyette 250 km yol tepiyorum sabah işe geldiğimde yüzleşme başladı bana bir pis bakış atan doç nihayet aklın başına geldi der gibiydi istavrozun segmanı fırlamış kafayı dağıtmış istavroz yatağı geometride olmayan bir şekile bürünmüş genede bu vaziyette hizmetinden eksiklik göstermeden beni işe kadar getirmişti sıra bendeydi ona karşı vefa borcumu ödemeliydim komple şaft istavroz kapriller aldım hepsi orjinal yeni yeni ambaljında şaft balansı birde hadi boyayım dedim araç rötüş boyasından aynı renk yakışıklı oldu baktım yüzü gülüyordu beni yolda bırakmıyor oda beni seviyor canım toplamda araya 150 tl sıkışmıştı o çıkınca rahatladı doğan şahin bile olsa daha ucuza mal edemezdim
alınan malzeme 2 adet istavroz 2 kapril şaft borusu ve şaft balansı işçilik dahil 150 tl sevgi ve saygılarımla bir dahaki kampımıza kadar kalın sağlıcakla
 



Ynt: S100 4X4

Herkese merhabalar. Sayın Wilde arkadaşım tavsiyelerin için çok teşekkür ederim. Aslında pek uzak sayılmazmışız ben de Nazilli de ikamet etmekteyim. Belki bilirsin İzmir-Aydın sınırı arasında, Ödemiş ve Beydağ'ın yanında yükselen dağlara, yaylalara çıkıyoruz. Aslında Karadeniz yöresi kadar engebeli bir arazisi olmasa da, toprak yol olduğu için her hangi bir çamur birikintisiyle karşılaşıldığında çift çeker araçlar ile saplanmaktan başka hiç bir şansınız olmuyor. Bugün Nazilli'den Dodge'çu İsmail diye anılan bir usta ile görüştüm. O da senin gibi AS 250 önerdi bize. Galiba AS 250 alacağız. Ama çift kabin yapıp, şasiyi biraz daha uzatıp, arkaya biraz daha geniş bir kasa oturttuğumuzda istenilen randımanı alabilir miyiz diye düşünmekteyim. Ayrıca AS 250 lerin perkins motorları yanılmıyosam çok yakıyor. Motor değişimi olayı yasaklanmadan önce üzerindeki 50 NC motoru ruhsata işletilmiş bir araç bulsak, sonradan keşke perkins motorlu bir Dodge alsaydık dedirtir mi?
Bu arada gerçekten sıkı bir serüven yaşamşsın Dodge'un ile. Gerçekten çok sağlam arabalar. 8)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst