Dodge Nitro Çok Yakıyor - Benzer Segment Araçlar Için Yakıt Düşürme Tavsiyeleri?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Cyb Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,475
iyi günler
benim aracımda da enjektör sorunu vardı aracıma motor yaptıktan sonra çalıştıramadık enjektör bobinleri bir şekilde kısa devre yapıp yanmış bobin tamiri de mümkün değilmiş. 4 adet çıkma revizyonlu enjektör aldım 4.000 tl aracım çalıştı. ancak 30 km sonra tekrar yatak sardı rektefiye sırasında küçük bir parça blok içererisin de kalmış yağ kanalını tıkamış tekrar söktük. neyse senin sorununa gelirsek
aracımızda ki enjektörler common rail enjektör. tamirleri biraz zor.her pompacı yapamıyor yaptıktan sonra sesli çalışıyor. enjektörlerin kontrolü bir şey yoksa 400 tl memeleri tamir takımı değişirse 1.800 tl gibi tutuyor.
yağ seviyesi de yağ çubuğunun ne en üstünde ne de en altında ortada olacak
kullandığın yağ da çok önemli ben mobil 5W40 kullanıyorum 15.000 km değişim yapıyorum eksiltme yok.
hava filtresini de 2 yağda bir değiştiriyorum en son 19-9-2018 60 tl ye aldım.
geç çalışma önceki enjektörler takılı iken vardı kızdırma bujileri de çalışıyordu yeni taktıklarımla pek deneme şansı bulamadım.yeğenimde GJ 3.0 CRD var ondada geç çalışma varmış enjektör revizyonu ile 1.500 tl geçen sene yaptırmış. şimdilik iyi diyor.
yakıt tüketimi orjinal 20 inch 245/50/20 goodyear wrangler lastiklerle ortalama 10.9-12l gibiydi
kışlık lastiklerim 20 inch lastik çok pahalı olduğu için. 16 inch toyoto jantı ve 4 adet petlas 235/70/16 explorer
kış lastiği ve 4 adet 1.25 inch flanş takmıştım 2 sene oldu jant lastik top 2.000tl flanşlar top 400 tl tutmuştu.
yakıt tüketimim 9-10.5 arasında idi.

Teşekkür ederim hocam, sizin nitro da sizi yormuş biraz. İnşallah bana da masraf çıkarmaz bu kadar. Evet lastik jant değişikliğinde yakıt fark ediyor biliyorum ama benimki orijinal ebatları için de fazla. Bugün sanayiye gidip hem geç çalışma, hem yağ eksiltmesi hem de çok yakmasıyla alakalı genel bir görüşme yapacağım artık anlayan birileriyle. Güzel araç bizim nitrolar ama bu tarz arızalarında maalesef çok masraflılar. Anlayan bulmak için verilen uğraş da cabası. Biz 5 30 yağ kullanmıştık geçn bakımda. Dün yine 5 30 ilave ettim 1.5 litre kadar.
 

Etiketler
iyi günler
benim aracımda da enjektör sorunu vardı aracıma motor yaptıktan sonra çalıştıramadık enjektör bobinleri bir şekilde kısa devre yapıp yanmış bobin tamiri de mümkün değilmiş. 4 adet çıkma revizyonlu enjektör aldım 4.000 tl aracım çalıştı. ancak 30 km sonra tekrar yatak sardı rektefiye sırasında küçük bir parça blok içererisin de kalmış yağ kanalını tıkamış tekrar söktük. neyse senin sorununa gelirsek
aracımızda ki enjektörler common rail enjektör. tamirleri biraz zor.her pompacı yapamıyor yaptıktan sonra sesli çalışıyor. enjektörlerin kontrolü bir şey yoksa 400 tl memeleri tamir takımı değişirse 1.800 tl gibi tutuyor.
yağ seviyesi de yağ çubuğunun ne en üstünde ne de en altında ortada olacak
kullandığın yağ da çok önemli ben mobil 5W40 kullanıyorum 15.000 km değişim yapıyorum eksiltme yok.
hava filtresini de 2 yağda bir değiştiriyorum en son 19-9-2018 60 tl ye aldım.
geç çalışma önceki enjektörler takılı iken vardı kızdırma bujileri de çalışıyordu yeni taktıklarımla pek deneme şansı bulamadım.yeğenimde GJ 3.0 CRD var ondada geç çalışma varmış enjektör revizyonu ile 1.500 tl geçen sene yaptırmış. şimdilik iyi diyor.
yakıt tüketimi orjinal 20 inch 245/50/20 goodyear wrangler lastiklerle ortalama 10.9-12l gibiydi
kışlık lastiklerim 20 inch lastik çok pahalı olduğu için. 16 inch toyoto jantı ve 4 adet petlas 235/70/16 explorer
kış lastiği ve 4 adet 1.25 inch flanş takmıştım 2 sene oldu jant lastik top 2.000tl flanşlar top 400 tl tutmuştu.
yakıt tüketimim 9-10.5 arasında idi.

6 lt için az km yaptıysa kayıp yüksek, aracın altına baktınız mı sabah?


Maalesef yağ yakıyormuş benim araç. Enjektör için de burada tamirini yapan bulamazsın, yaparız derlerse de aracın daha kötü hale gelir hiç açtırma buralarda dedi benim usta. Bi süre böyle bineceğiz artık, yarın komple filtrelerini de değiştirtip bi bakım yaptırıp motul yağ koyarak takip edeceğim bir kaç ay (motul için çok daha iyi olur dediler ama hangi yağı koymam noktasında kesin bir sonuç elde edemedim). Artık yolum bir büyükşehire ya da jeep yetkili servisi olan bir şehre düşene kadar bu şekilde idare edeceğim. Yağ yakması çok aşırı değil istersen böyle bin hiç sorun olmaz dedi usta ama canım sıkıldı biraz, baya masraf çıkacak bana sanırım.
 

Ankara da birçok tamirci var. Parayı koyup cebe gelin. en az 1 hafta yatar araç. Yağ yakıyorsa daha kalın bir yağ koyun kompresyonu bir miktar yükseltecektir. Bir de bu tip yağ yakan motorlara konulabilecek RESURS diye bir katkı var. Kullanın faydasını görürsünüz.
 

Ankara da birçok tamirci var. Parayı koyup cebe gelin. en az 1 hafta yatar araç. Yağ yakıyorsa daha kalın bir yağ koyun kompresyonu bir miktar yükseltecektir. Bir de bu tip yağ yakan motorlara konulabilecek RESURS diye bir katkı var. Kullanın faydasını görürsünüz.

Ara tatilde öyle bir şeyler yapma planım var hocam. Öğretmenim, en uygun o dönem gelirim ya da yaza kalır maddi durumları halledemezsem sanırım. Sizlerden usta önerisi rica ederim artık o dönemde tekrar :smiley: belki başınıza gelmiştir diye soruyorum, belki çok geniş bi aralık olacak ama masraf aralığı ne olur sizce? Başıma daha önce gelmedi böyle bir durum. Yağ olarak 5 30 kullanmıştım öncesinde, şimdi 5 40 motul yağ alsam uygun olur mu? Söylediğiniz katkı maddesini de mutlaka ilave edeceğim, teşekkürler.
 




günaydın
-aracınız yağ yakıyorsa segman atmak gerekir tabiki gömlekler kontrol edilecek kurtarıyorsa
-motor araçtan çıkarılacak
-motor silindir kapağı sökülecek
-gömlekler kontrol edilecek kurtarıyorsa 1 takım segman yenisi 800-1250 arası ancak bir segmancıya yaptırırsan 350 tl istanbul fiyatları
-takım conta gerek komple 2500- 3000 arası orj veya
alt 900 üst 800 ithal conta
-silindir kapak taşlanması lazım rektefiye işçiliği 450 tl
-sübap sübap gaydı kontrol edilecek
-usta ne alır bilemem burada 3000 tl -4000 arası işçiliği
-enjektörleri Ankara da tamir eden varsa söker kargo edersin hangi enjektörü nereden söktün enjektör numarasına göre yaz yine aynı yerlerine takarsın
-yağ olarak ben 5w40 mobil kullanıyorum şimdiye kadar eksiltme olmadı.aşırı yağ eksilten araçlara da mobil 10w50 veya 10w60 koyuyoruz. kontrollerde yine de eksiltme oluyor ancak aşırı değil
-katkı içinde iyi bir ustaya yada rektefiyeciye sor katkı konmuş motor sökmüşler mi içi nasılmış diye tavsiye ediyorlar mı
-tabi birde o kadar sökülmüşken triger devirdaim değişim zamanıysa onları da değiştirmen lazım 1000-1200 arası
kolay gelsin
 

günaydın
-aracınız yağ yakıyorsa segman atmak gerekir tabiki gömlekler kontrol edilecek kurtarıyorsa
-motor araçtan çıkarılacak
-motor silindir kapağı sökülecek
-gömlekler kontrol edilecek kurtarıyorsa 1 takım segman yenisi 800-1250 arası ancak bir segmancıya yaptırırsan 350 tl istanbul fiyatları
-takım conta gerek komple 2500- 3000 arası orj veya
alt 900 üst 800 ithal conta
-silindir kapak taşlanması lazım rektefiye işçiliği 450 tl
-sübap sübap gaydı kontrol edilecek
-usta ne alır bilemem burada 3000 tl -4000 arası işçiliği
-enjektörleri Ankara da tamir eden varsa söker kargo edersin hangi enjektörü nereden söktün enjektör numarasına göre yaz yine aynı yerlerine takarsın
-yağ olarak ben 5w40 mobil kullanıyorum şimdiye kadar eksiltme olmadı.aşırı yağ eksilten araçlara da mobil 10w50 veya 10w60 koyuyoruz. kontrollerde yine de eksiltme oluyor ancak aşırı değil
-katkı içinde iyi bir ustaya yada rektefiyeciye sor katkı konmuş motor sökmüşler mi içi nasılmış diye tavsiye ediyorlar mı
-tabi birde o kadar sökülmüşken triger devirdaim değişim zamanıysa onları da değiştirmen lazım 1000-1200 arası
kolay gelsin

Hocam detaylı bilgi için teşekkürler. Siz de tamir işi mi yapıyorsunuz bu arada? Tamir işi yapıyorsanız yeriniz nerede? Yolum düşerse sizi ziyaret edeyim başka yere gitmektense.

Açıkçası daha fazla masraf bekliyordum, tahmini hesaplamama göre buna şükür diyorum şimdilik. Bizim araçlara dodge 5/30 yağ önermiş kılavuzunda. Siz 5/40 kullanıyorsunuz. Yağ yakan bir araç için 5/40 daha ideal olur değil mi? Siz memnun musunuz bu yağdan? Daha yüksek değer olmasa bile 5/40 daha ideal geliyor bana. Katkıyı ise söylediğiniz şekilde sorayım ben.
 


bence bu hale gelmiş bir motora herhangi markadan daha kalın bir yağ koyun gitsin. gerek yokki para harcamaya.

motoru yaptırmaya nerden baksanız 9 10 bin tl harcarsınız. ben geçen sene sattığım arabanın kapak contası vs sini değiştirmiştim. tüm parçaları yurtdışından aldım. 5000 tl yi buldu.
 

bence bu hale gelmiş bir motora herhangi markadan daha kalın bir yağ koyun gitsin. gerek yokki para harcamaya.

motoru yaptırmaya nerden baksanız 9 10 bin tl harcarsınız. ben geçen sene sattığım arabanın kapak contası vs sini değiştirmiştim. tüm parçaları yurtdışından aldım. 5000 tl yi buldu.
 



bence bu hale gelmiş bir motora herhangi markadan daha kalın bir yağ koyun gitsin. gerek yokki para harcamaya.

motoru yaptırmaya nerden baksanız 9 10 bin tl harcarsınız. ben geçen sene sattığım arabanın kapak contası vs sini değiştirmiştim. tüm parçaları yurtdışından aldım. 5000 tl yi buldu.

Eyvallah hocam. 5 40 alayım o halde çok ciddi bir farkı da olmaz sanırım. Ama piyasada mesurs yağ katkısını bulamadım. Restore diye bir marka var tavsiye edilen internette.
 


merhabalar
Hocam detaylı bilgi için teşekkürler. Siz de tamir işi mi yapıyorsunuz bu arada? Tamir işi yapıyorsanız yeriniz nerede? Yolum düşerse sizi ziyaret edeyim başka yere gitmektense.

Açıkçası daha fazla masraf bekliyordum, tahmini hesaplamama göre buna şükür diyorum şimdilik. Bizim araçlara dodge 5/30 yağ önermiş kılavuzunda. Siz 5/40 kullanıyorsunuz. Yağ yakan bir araç için 5/40 daha ideal olur değil mi? Siz memnun musunuz bu yağdan? Daha yüksek değer olmasa bile 5/40 daha ideal geliyor bana. Katkıyı ise söylediğiniz şekilde sorayım ben.
 

merhabalar
istanbul çatalca dayım ve oto tamiri ve yedek parça işi ile uğraşıyorum
gelirseniz beklerim sözler otomotiv
biz genellikle otomobil tarzı araçlarla uğraşıyoruz nitro kendimizin olduğu için motorunu söktük yapıyoruz.
-aracın yağ yaktığı kanısına sadece yağ eksik olduğu için mi vardınız.şayet bize aynı şikayetle başvuran biri olsaydınız.
1-araç düz bir yerde iken yağ seviye kontrolü
2- eksik ise yağ kaçağı kontrolü
3- çalışırken motor yağ kapağını açıp bakarız dışarı doğru üfleme var mı.
4 aracın egzozundan beyaz maviye yakın duman atma var mı gaza basınca
diyelim ki bu dedikleriniz var tamam motor yağ yakıyor diyebiliriz. Ama tam emin değilseniz benim düşüncem yine de motor yağını normal şekilde 5/30 veya 5/40 değiştirip tekrar yağ seviyesini kontrol altında tutmak.belli km aralıklarında kontrol etmek gerçekte ne kadar eksiltiğini bulmak ve ona göre önlem almak daha
iyi 2 kere ölç 1 kere biç.[/QUOTE]
 




merhabalar
istanbul çatalca dayım ve oto tamiri ve yedek parça işi ile uğraşıyorum
gelirseniz beklerim sözler otomotiv
biz genellikle otomobil tarzı araçlarla uğraşıyoruz nitro kendimizin olduğu için motorunu söktük yapıyoruz.
-aracın yağ yaktığı kanısına sadece yağ eksik olduğu için mi vardınız.şayet bize aynı şikayetle başvuran biri olsaydınız.
1-araç düz bir yerde iken yağ seviye kontrolü
2- eksik ise yağ kaçağı kontrolü
3- çalışırken motor yağ kapağını açıp bakarız dışarı doğru üfleme var mı.
4 aracın egzozundan beyaz maviye yakın duman atma var mı gaza basınca
diyelim ki bu dedikleriniz var tamam motor yağ yakıyor diyebiliriz. Ama tam emin değilseniz benim düşüncem yine de motor yağını normal şekilde 5/30 veya 5/40 değiştirip tekrar yağ seviyesini kontrol altında tutmak.belli km aralıklarında kontrol etmek gerçekte ne kadar eksiltiğini bulmak ve ona göre önlem almak daha
iyi 2 kere ölç 1 kere biç.

Yolum düşerse uğrarım mutlaka, teşekkürler. Yağ seviyesi söylediğim gibi bir litreden fazla eksiltmişti. Altına da usta baktı hiç kaçak sızıntı görünmüyor dedi. Motor üflemesine ve egzozdan çıkan dumana ise bakılmadı. Yani ben de baksam anlamam açıkçası. Bu sefer motul 5/40 yağ ile bakım yaptıracağım, çok fazla kalın bi yağ değil ama yağ yakmasını azaltıyormuş diye okudum internette. Sonrasında ise düzenli kontrol edeceğim artık.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,053
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst