Ynt: S100 4X4
merhaba sezayi aracın güzel kazasız belasız iyi günlerde bol bol kullan sevgili dostum resimleri inceleyebildiğim kadarı ile biraz masraf var fakat bittiğinde hepsine değer özellikle arabanın rengi çok güzel gri tüm araçları özellikle gün doğumu ve batışında ayrı bir güzel gösterir sana sevineceğin bir haber daha vereyim arabayı kendim boyarım dersen benim arabayı boyadığım boyanın gri olanıda var zemini boyaya güzel hazırlarsan süper olur dağ bayırda dal budak çizmez tabi kendi fikrim.
bu arada knight rider nickli arkadaşımızada elimden geldiği kadarı ile bilgi vermeye çalışayım S100 4x4 XLVW 100 olarak geçer genelde S100 yada 100 lük dodge olarak bilinir 200 lüklerden kalmadı desem yeridir piyasada en çok bulunan ve tutulan kasa 100 lük tür araçta sıralı 6 silindir elektronik ateşlemeli bir motor bulunur eski modellerinde platin mevcuttur.ön arka difransiyeller şanzıman motor modele göre ;
Eaton, ZF, Dana Spicer, Perkins Engines, Deutz AG, MAN Steyr ve Jellinghaus ürettiği parçaları kullanan fabrika bir hizmet aracı üretmiştir(kilitli difransiyel olan modelleri de mevcuttur extra istediğnizde sıfır parça 1000 ytl)
uzun yıllar kamu kurumlarımızda hizmet ettikten sonra emekliye ayrılmışlardır hala pek çok kamu kuruluşumuz kullanmaktadır ağır arazı şartları ve hizmet sözkonusu olduğunda dodge vazgeçilmezdir sevgili knight rider sana tavsiyem yakınlarında bir dodge var ise gidip incelemeni tavsiye ederim şase sağlamlığı pek çok araç sahibinin extra taktırdığı difransiyel ve şanzıman dodge'de standart sunulmuştur.
evet sevgili dostum sezayi araçta kaporta üzerinde bazı sorunlar mevcut kaput menteşeleri ayarsız yada bağlantı yerlerinde çürükler mevcut sağ ön çamurluğunda aynı şekilde arka bagaj kapağı üzerinde profil kaynaklı bu parçaları bir kaportacıya (nasıl kandırırsın artık bilemem
tamir ettirebileceğin gibi sıfırlarıda mevcut bu arada tavanda bazı mantar oluşumu başlamış istersen komple soymaktansa lokal olarak bu yerleri temizleyebilirsin .
öncelikle şase takozlarından başla derim eğer şişme ve derin çatlaklar burçlarda boşluklar varsa onları hallet daha sonra tabanı komple soy ön kapı ve arka sağ kapı döşemelerini koltukları çıkar bir yıkamacıda komple yıkadıktan sonra kendinde yıkayabilirsin zemini kontrol et çürük vs varmı varsa yerlerine yeni parça sac ile yamarsın tabanı daha sonra komple tel fırça takılı bir canavar ile temizle canavarın girmediği yerleri küçük bir tel fırça ile dikkat et bu işlem seni ve ortalığı batırır münkünse açık alanda yap tel fırça işlemi bittikten sonra 80 kum zımpara ile zemini temizlersin bunun üzerine şase boyası uygula ön camın altından arka cam'a kadar bu arada kapı içlerinide unutma camları çıkarmak kolay şase boyası ile bolca yedire yedire boyuyoruz(kapı içlerindeki su tahliye kanallarının tıkanmamasına dikkat et ) ve kurumaya bırakıyoruz tavan içinde aynı işlemi uyguluyoruz bu günlük çalışma yeter deyip soluğu inşaatcılar çarşısında alıyoruz çatı izalasyonlarında kullanılıan 5mm kauçuklu malzemeler var izobütan diye adlandırıyorlar bunlardan bir rulo alıyoruz bunun yanında gri renkli matlar var 4mm 6mm değişiyor onlardan 2 rulo alıyoruz ve 50x100cm 16 mm izoleli bir yüzeyi aluminyum folyo kaplı matlardanda alıyoruz bu folyolu matları ön camın altına şanzıman kapağının üzerine ve arka cam ın altına koyacağız bu arada ben orjianl benzin deposunu söküp daha fazla yer kazandım stepne yerine bir platform hazırlayarak alt koruma mutlaka olsun arazide depoyu delme anadol benzin deposu taktım sıfır yada 2. el alabiirsin yada orjinal depoyu kullanabilirsin ben genelde lpg kullandığım için ufak bir benzin deposu işimi görür diyerek taktım sıfırı şamandıra ve depo kapağı dahil 50 ytl .
malzemelerimizi aldıktan sonra uygulama için gerekli malzemeleri de tedarik ediyoruz şimdi 2 seçeneğin olacak ya bir şalama ile yada bir ısı tabancası ile bunu aldığımız izobütan malzemeyi yapıştırmak için kullanacağız bunun yanısıra bir çift deri eldiven geniş ve dar ağızlı spatula ve 10x15cm bir 4 yada 6mm tahta veya su kontraplağı lazım olacak izobütan ile uygulama gerçekleştirdiğinde emniyeti elden bırakma mutlaka bir yangın söndürücü ve ağız maskesi kullan hatta mümkün ise açık alanda ve havalandırmanın olduğu bir yerde çalış aracımızın başına geldiğimizde önce uyguladığımız şase boyasının iyice kuruduğunu kontrol ediyoruz boya nemli ve kendini çekmemiş ise kesinlikle uygulamaya girme yangın çıkarabilirsin her şey normal ise emniyeti aldıktan sonra aldığımız izobütan rulomuzu açıyoruz bu arada bize bir metre ve bir mastar ile falçata gerekli olacak (dikkat benzin deposunu mutlaka sök uygulamadan sonra yerine takarsın boş dahi olsa tehlike pusuda )ilk olarak ön göğüslükten başla :
parçaları fazla büyük kesme kablo geçişleri debriyaj mili direksiyon milinin fren merkezinin geldiği yeri işaretle ve parçayı alıştır .
uygulama şöyle gerçekleşiyor kestiğimiz parçayı şalama veyahut ısı tabancası ile ısıtıyoruz çatlamalar başladığında biraz daha ısıtıp parçanın büyüklüğüne göre örn 30x30 cm lik parça ise 5cm lik bir bölgeyi ısıtıp uyguluyoruz üzerine spatula ile bastırıyoruz parça parça ısıtıp yapıştırıyoruz üzerine kestiğimiz tahta ile bastırıyoruz çok ısı verdiğinde kabarmalar meydana gelir bu durumda üzerini falçata ile yarıp bastırırsan yapıştığını görürsün bu şekilde ön camın altından arka cama kadar tabanı komple kaplıyoruz eklem yerlerinde aralıklar görürsen ince parçalar halinde keserek erişte gibi aralara ısıtıp kaynatabilirsin tüm uygulama bittikten sonra üzerine artık kabaran yerleri temizliyoruz sıra 4mm matımızı uygulamaya geldi mümkün ise bunu tek parça uygulamaya çalışıyoruz yapışma şekli boya ile olacak izobütan üzerine tekrar şase boyasını sürerek matları yapıştırıyoruz üzerine bir kontraplak ile bastırıp ağırlık koyabilirsin şanzıman üzerine gelen yere 4mm uyguladıktan sonra vites kolu ve arazi vitesinin geldiği yerleri işaretleyerek 16mm matı derby ile yapıştırıyoruz izobütan uygulamasını kapı içlerinrde tavanada uyguluyoruz kapı içlerine mat uygulaması yapmıyoruz tavana ise uyguluyoruz daha sonra devam edeceğim