Ynt: S100 4X4
merhaba arkadaşlar sağolun sizlerde gönlünüzde yatan 4x4 ünüzle kazasız belasız güzel günlerde kullanın.
sevgili dodge s100 ben izmirde ikamet etmekteyim izmirde bayağı bir parçacı mevcut 1. sanayi bornova atılgan otomotiv -karabağlar akmercanlar 2.sanayi bornova 5. sanayi pınarbaşı 5 sn de özellikle büyük araç üzerine kurulu son olarakta ben 5. sn de arka yan camları yapışma olarak değiştirdim aslında aracı aldığım günden beri nasıl topladığımı kare kare görüntüledim fakat bilgisayarda meydana gelen bir virüs malesef bilgisayarı güncelleyen arkadaşta sağolsun işin kolayına kaçıp tüm bilgi ve resimleri katletmiş fakat görüntü olmasada yazı ile sıfırdan nasıl topladığım neler yaptığım hepsini yazacağım en azından bir dodge toplamak isteyen arkadaşlara ön bilgi mahiyetinde olur onlar benim düştüğüm sıkıntıya düşmezler.
arkadaşlar yakıt tüketimi olarak ta dün gene depoyu fulledim hesap ortada aracımda bulunan eski lpg kitini değiştirdim zaten tahminim aldığım şahıs ehli bir lpg montajı yaptırmamıştı tankın son kullanımıda dolmuştu ve vize zamanı gelmişti aracı hem kendi kullanım tarzıma hazırlamak hem can güvenliği emniyeti vede yeni vize uygulamasından geçmek için sıfır lpg kiti taktım brc marka oldukcada memnunum dünkü ölçümümde; ( bu arada yeni vize uygulamasından geçtim
alınan lpg :23 lt katedilen yol (şehir içi) 94 km lpg lt fiyatı :1680 =411 kr bu aracımın kış ekipmanları ile birlikte hesaplanarak yapılmıştır
fakat tekrar belirtmekte fayda görüyorum sevgili arkadaşımız jeep çok güzel bir konuya değinmiş şimdi başka araç onu kesmez diye ne diyeyim vallahi doğru söylüyor son olarak bir arkadaşıma 90 model feroza aldık onuda kullandım fakat dodgedeki hazzı alamadım yoksa araç çok güzel kompak boyutlarda yakıt tüketimi 200 kr yarıyarıya fark var emme velakin araç bayağı bir samimi yan yana cancana oturuyorsunuz eşya olayı ayrı bir sıkıntı port bagaj da olsa jet bag da olsa aracı kasıyor benim yayıntım çok oynayamam yerim dar canım gibi
aslında hanım ile bu konuda biraz da olsa bana belli etmemeye çalışsada kazak erkeğim ya oda kullanabileceği bir araç istiyor daha önce suzuki vardı oda çok güzeldi benzinle kullandığım halde yakmıyordu meret fakat parça olayı beni zorluyordu arabayıda önceki sahipleri bayağı bir hırpalamışlardı bir yerini yapıyorum diğer yerden su kaçırıyordu sonunda sattım tabi bir suzuki ile dodge parçalarını kıyasladığımda dodge çok hesaplı geldi şimdi o kadar araştırmama rağmen işletim maliyeti düşük parça sıkıntısı yaşamayacağım bir araç bulamadım tabi kendi bütçeme göre.
dodge almak kullanmak isteyen arkadaşlar araç seçimi çok önemli bir konu bu siteyi kuranlar ve yöneticiler değerli büyüklerimiz bu işin duayenleri mevcut onların da fikirlerinizi almanız sizin için daha iyi olacaktır haddim olmayarakta ben nacizane bir kaç görüşümü belirtmek isterim araç kullanım şekliniz nasıl olacak off road için pek uygun bir araç değildir bir jeep in kıvraklığını bir ladanı hafifliğini arazi kabiliyetini bir suzuki yada daihatsunun rahatlığını bulamazsınız.bunun yanı sıra düşük vergisi 2008 vergisi 1. ve 2. taksit toplam 252 ytl parça sıkıntısı olmaması elektronik beyin dışında başka bir elektronik donanımın bulunmaması eliniz anahtar tuttuktan sonra yolda kalma olayınız olmaz
diğer amerikanların mopar parçalarının uyum sağlaması lastik jant sıkıntısı yaşamazsınız 7.50x16 dan 37inç e kadar hiç bir tadilat gerektirmeden kullabilirsiniz (ofsetleri belki dışa almak gerekebilir) yük olayınız varsa 4-7 ton arası S100 S200 AS 250 rahatlıkla atabilirsiniz
hemen belirteyim AS 250 arazide gitmem demez normal şanzımanıda araziside takviyelidir fakat boyutları itibari ile S 100 kadar rahat olmaz
temizlerinden denk getirseniz fazla masraf etmezsiniz tabi bu işin sonu yok siz kendi zevkinize göre akla hayale gelmeyen masraflarda ekleyebilirsiniz tüm bunları okuyup dahada iyisi bir dodge kullanın derim sahipleri kullanmanız için bile vermez fakat en azından yanında oturup görebilirsiniz son olarakta belirteyim bir hafta sonu cumartesi öğlen yola çıktık manisaya bir dağ köyüne çıktık arabanın arkası virajdan çıkmadan burnu viraja giriyordu ve rampa çıkıyorum en yakın benzinlik 25 km ileride daha arabayı tam toplamadığımdan benzin deposu takılı değil arkada 10 lt çanta var biterse oradan sifon yapacağım lpg son yeşil ışıkta göz kırpıyor köy yolundan çıkıp araziye giriyoruz oradaki bir abimize uğrayıp ziyaret edeceğiz onuda bulamayıp boynumuz bükük ayrılıyoruz lpg bitecek kısa olur diye kestirme bir yol söylüyorlar araba arazili ya her yerden geçer hesabı bir kayalık ki aman deyim yakındaki baraj inşası için kayaları patlatıyorlarmış o yoldan sonra arabada baret taşıma kararı aldım
yolumuzu aştık bizi kum ve mıcır melezi bir parkur bekliyordu onu aşarken arabanın rahat gaz yemediğini hissettim gazın azaldığına yorum yaptım yarım saat sonra asfalttayız en yakın benzinliğe giriyorum full drken adam apış arasını oğuşturuyordu saygısız adam nolucak bu kadarda aleni olunmaz efendim araba kasıyor yorgunluk hat safhada kaputu açmaya üşeniiyorum sabuncu belinde 2. vitese düşüyorum sağ salim evdeyiz sabah işe gidecem araba tuhaf çalışıyor motor soğuk normale döner deyip devam ediyorum işe geldim aracı stop etmemi beklemeden o kendini stop etti artık dinlenmiş ve her türlü mücadeleye hazırım kaplan gibi kaportayı açıyorum bakıyorum amanın manifold ekmek arası 3 parça olmuş 3 yerden kırık okadar yolu nasıl geldin gavur nasıl bir motorsun arabanın pancar motor gibi patlatması lazım sadece çekiş kaybı yaşattı olay araya 50 kayme sıkışmış sıfır manifold conta vs 70 ytl işlem tamam daha sonra size sol ön rulmanın nasıl kağıt helva olduğnu ve en ufak bir emare vermeden peryodik olarak alt takım yağlaması için aracı krikoya aldığımda farkına vardımı sonra anlatırım sevgi ve saygılarımla