KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
İşlemi bitirdiğinizde motor, montaj ve işletim maliyetleri ve işletim prosedürlerini yazarsanız memnun olurum.
Çok yakın bir arkadaşımı 90 kasa düz dizeli için Puma değişimine ikna etmeye çalışıyorum. ;D
Meşakatli bir yol ama üstesinden gelecekmişsiniz gibi görünüyor.
bende motor değiştircem puma takmaya karar verdim yorumları okuyodum 120 -130 mu takayım tam karar vermedim bide şanzuman orjinal kalsa 130 luk kaldırırmı acaba
bende motor değiştircem puma takmaya karar verdim yorumları okuyodum 120 -130 mu takayım tam karar vermedim bide şanzuman orjinal kalsa 130 luk kaldırırmı acaba
Bu güne kadar yapılan işlemleri ve hangi olumlu veya olumsuz şartlarla karşılaştığımı anlatayım.
İlk olarak aracın motoru ve şanzımanı indirildi. Motoru indirmek kolayda, şanzımanı indirmek oldukça zormuş. Şanzumanı indirince prizdireğin frezesinin ve baskısının tam pumaya göre olduğunu gördük. Bu işi azda olsa kolaylıştırdı. Daha sonra fordun uzun muhafazasını orjinal muhafazaya akuple etmek için tornada ortasına kadar traşladık. İşlem bittikten sonra "Bu muhafazalar flanşla birbirine tutturulmaz" dedi tornacı usta, fordun muhafazasının bağlantı yapılacak yeri ustanın gözüne zayıf gelmiş, kaynakla birbirine tutturulduğunu söylesemde, "Ben seni böyle dağa gönderemem" dedi ve traşladığı fordun muhafazasının motora bağlanan kısmının aynısını 6 mm saçtan yaptı Ortaya yine 6mm saçtan boru yuvarladı ve kaynakladı. Borunun ucunada orjinal muhafazaya göre bir flanş yapıp, orjinal muhafazayı taktı. Bana da oturup alkışlamak düştü. Yaptığı iş gerçekten çok orjinal oldu. Geriye prizdireği 13 cm kadar uzatmak kaldı. Şimdiki durum fotoğraflardaki gibi;
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5]
Bu arada lt77 bir kaç dişlisi yüzünden son zamanlarını yaşıyormuş. Bu işlemleri yaptırmak gerçekten isabet oldu. Arazi şanzımanına hareket veren ve ana şanzımandan çıkan direğin frezesi ve bağlandığı dişli grubu, daha önce somun ve pul takılmadan bağlandığı için can çekişir durumdaydı. Direğin yenisi ve 1.22 oranlı komple arazi şanzımanı Pazartesi ve ya Salı günü elimizde olacak. Geriye şanzımanı toplamak, arazi şanzımanına bağlamak ve motorun ayaklarını yapmak kaldı. İşin en zor kısmı motorun şanzımana akuple kısmıydı, onu da atlattık çok şükür. Şanzıman tünelinin ağzına ve içine izolasyon yaptıracağım ve motorun elektrik işleri olacak. İnşallah bir hafta içinde biter tüm bu işlemler.
Umut slm,
Umarım en kısa zamanda biter eziyet ;D ;D ;D
Aklımdaydı ama bu sene yapamadım...Bizimkiler Akçay Zeytinlideler...Yazın da Burhaniye-Pelitköy İçmelerdeler...BU sene geldiğimde kesin tanışmaya gelecem senle...Toyota-Land Rover buluşması yaparız Kazdağlarında ;D ;D ;D
Tekrar kolay gele...