Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,991
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

yunus bager' Alıntı:
Yada hiç bişey deme şimdi usta sana bu akılı verenii ....... demedesin sen sadece deki usta bu ara parça yarın birgün çatlarsa garanti veriyormusun de :smiley:

;D ;D

Garantiyi verdi bile. Gerçekten çok güzel bir iş çıkarttı milimi milimine, bundan iyisi orjinali olur herhalde:smiley:
 

Etiketler
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Umut, konuyu onceden bilmeme ragmen senin bu basligi maalesef yeni okudum ..oncelikle hayirli olsun .. isin cogu eziyet ve masrafini geride birakmissin..forumdaki deneyimli arkadaslardan faydalanman gercekten cok iyi ... gerektigi ve uygulanabildigi kadarinida zaten kendine aldigindan eminim ..
Senin birkac defa endiseni dile getirdigin priz direk mili konusunda,eger cok gec degilse bende gorusumu paylasmak isterim;
benim arac bi tarihte benden once benzinliden TDI a donusturulmus ve motor degisince Tdi motorun orjinali olan sanzuman RN380 yapilmayip LT 77 ile kalinca prizdirek miline ek yaparak mesafeyi kapatmislar.. bu anlasilan cok yaygin bir uygulama ancak orjinal mile ek yapmak demek 2 EK yeri demek ( 2 bastaki frezeleri korumak icin ..) ve asagida Yunus beyin soyledigi gerekli ozel ISIL islemi yapabilen yada yaptiran kimse ne yazikki pek olmadigindan kaynaktaki malzeme uyumsuzluguydu..belki kismen balanssizlik sorunuydu..kaynak kalitesiydi gibi sorunlar nedeniyle benim priz direk mili biraz ciddi zorlama neticesinde Arazide KIRILDI .. servise gittigimde araya ne LT 77 nin nede Rn380 nin prizdirekleri uymuyordu..yinede tek Ek yeri olsun diye uzun olan RN380 e uygun (uzun olan) prizdirek milini kullanip KISALTARAK kullandik ve butun ozenime ragmen, acikcasi kaynak kalitesi ve balansindan emin degilim .. artik arazide hep aklimda her an tekrar bisey olabilir diye .. araya kullandiginiz Flanslar nasildir ne kadar hayatidir bilemiyorum tabii sonucta ana guc aktarimindaki tum elemanlar hayatidir.. prizdirek mili fazla zorlanmaz diyen kisi size kimse .. ( ustelik 130 HP e artiriyorsunuz )bence konstruksiyonu bidaha incelesin derim ..
bu konuyla ilgili diger konu ise .. ( pumanin olculeri ekseni nasildir ayni sorun olurmu bilemiyorum ..) motor sogutma pervanesi ekseni ve dolayisiylada radyator-davlumbaz iliskileri .. benim motorun pervane ekseni benzinliye gore daha asagiya inmis (motorda geride kalmis ) ama radyator sasi konstruksiyonundan dolayi inememis .. o yuzden davlumbaza birazda ozensiz bicimde tadilat yapilmis .. davlumbaz uzatilmadigindan pervane merkezi kacmis ayrica yarisi acikta kalmis .. pervane etrafindaki bosluklardan dolayida yaz mevsiminde ciddi sorunlar yasadim..
Sonucta sizin aracta ilk DEFENSiT :smiley: olmayacak .. eminim uygun cozumler uretiyorsunuzdur ..
tekrar kolay gelsin ... bir an once aracina kavusman dilegiyle..
Ertugrul
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Off_Road' Alıntı:
Umut, konuyu onceden bilmeme ragmen senin bu basligi maalesef yeni okudum ..oncelikle hayirli olsun .. isin cogu eziyet ve masrafini geride birakmissin..forumdaki deneyimli arkadaslardan faydalanman gercekten cok iyi ... gerektigi ve uygulanabildigi kadarinida zaten kendine aldigindan eminim ..
Senin birkac defa endiseni dile getirdigin priz direk mili konusunda,eger cok gec degilse bende gorusumu paylasmak isterim;
benim arac bi tarihte benden once benzinliden TDI a donusturulmus ve motor degisince Tdi motorun orjinali olan sanzuman RN380 yapilmayip LT 77 ile kalinca prizdirek miline ek yaparak mesafeyi kapatmislar.. bu anlasilan cok yaygin bir uygulama ancak orjinal mile ek yapmak demek 2 EK yeri demek ( 2 bastaki frezeleri korumak icin ..) ve asagida Yunus beyin soyledigi gerekli ozel ISIL islemi yapabilen yada yaptiran kimse ne yazikki pek olmadigindan kaynaktaki malzeme uyumsuzluguydu..belki kismen balanssizlik sorunuydu..kaynak kalitesiydi gibi sorunlar nedeniyle benim priz direk mili biraz ciddi zorlama neticesinde Arazide KIRILDI .. servise gittigimde araya ne LT 77 nin nede Rn380 nin prizdirekleri uymuyordu..yinede tek Ek yeri olsun diye uzun olan RN380 e uygun (uzun olan) prizdirek milini kullanip KISALTARAK kullandik ve butun ozenime ragmen, acikcasi kaynak kalitesi ve balansindan emin degilim .. artik arazide hep aklimda her an tekrar bisey olabilir diye .. araya kullandiginiz Flanslar nasildir ne kadar hayatidir bilemiyorum tabii sonucta ana guc aktarimindaki tum elemanlar hayatidir.. prizdirek mili fazla zorlanmaz diyen kisi size kimse .. ( ustelik 130 HP e artiriyorsunuz )bence konstruksiyonu bidaha incelesin derim ..
bu konuyla ilgili diger konu ise .. ( pumanin olculeri ekseni nasildir ayni sorun olurmu bilemiyorum ..) motor sogutma pervanesi ekseni ve dolayisiylada radyator-davlumbaz iliskileri .. benim motorun pervane ekseni benzinliye gore daha asagiya inmis (motorda geride kalmis ) ama radyator sasi konstruksiyonundan dolayi inememis .. o yuzden davlumbaza birazda ozensiz bicimde tadilat yapilmis .. davlumbaz uzatilmadigindan pervane merkezi kacmis ayrica yarisi acikta kalmis .. pervane etrafindaki bosluklardan dolayida yaz mevsiminde ciddi sorunlar yasadim..
Sonucta sizin aracta ilk DEFENSiT :smiley: olmayacak .. eminim uygun cozumler uretiyorsunuzdur ..
tekrar kolay gelsin ... bir an once aracina kavusman dilegiyle..
Ertugrul


Ertuğrul abi torna ustalarıma güvenmekten başka yapabileceğim hiçbirşey yok şu saatten sonra. Priz direk öyle ya da böyle doğru malzeme ile uzatılacak. Birçok kişiye sorduğumda hep aynı şeyleri söylediler. Eskiden beri aynı işlemi yapıyoruz, yaptırıyoruz özellikle de kamyonlarda çok yapılıyormuş bu işlem. Önemli olan doğru malzemeyi kullanmakmış. Deneyip göreceğiz artık.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

yunus bager' Alıntı:
Umut kardeşim ya ustan belki kızabilir ama bişey daha demek istiyorum araya yaptığınız flanşı normalize (gerilim giderme) yaptırsan ve öpüşen yüzeylerden temizlik pasosu alsa çok daha iyi olur ustana söyle o bilir ne olduğunu

Yunus abi ustaya söyledim bu gerilme gerdirme işlemini küfür etti dediğin gibi ;D Çelik malzemede uygalanıyormuş senin dediğin işlem bunu da öğrenmiş oldum. Saç malzemeye bu işlemi yapmaya gerek yokmuş...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

birde unutmadan yazayım dedim kilometre saatini değiştimen gerekli yeni motor+ yeni dişli =yeni sürat => yeni kilometre saati
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

dron' Alıntı:
birde unutmadan yazayım dedim kilometre saatini değiştimen gerekli yeni motor+ yeni dişli =yeni sürat => yeni kilometre saati

kilometre saatini değiştirmeye gerek yok bildiğim kadarıyla LR de kilometre sayacı hareketi şanzıman üzerinden alıyor ve orjinal şanzıman kullanıldığı için değişime gerek kalmayacaktır.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

yaptığı araç 160 - 170 km hıza ulaşacak km saati 140 km /saat gösteriyor osebebten km saatini değiştirmeli
 


Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Yunus abi ustaya söyledim bu gerilme gerdirme işlemini küfür etti dediğin gibi ;D Çelik malzemede uygalanıyormuş senin dediğin işlem bunu da öğrenmiş oldum. Saç malzemeye bu işlemi yapmaya gerek yokmuş...
Öncelikle kolay gelsin diyorum zorlu bir işe girişmişsiniz ama umarım sevindirici bir şekilde sonlanacak. Daha önce bir arkadaşın gerginlik giderme tavlaması önermesi çok olumlu bir önermeydi, bu tür stresli ve titreşimli çalışan kaynaklı birleştirmelerde gerginlik giderme tavlaması çok önemli bir işlem, bu tavlama sadece çelik malzemeye yapılmıyor ( üstelik zaten piyasadaki her malzeme çeliktir sadece birbirinden karbon oranıyla ayrılırlar) sizin konstrüksiyonda gördüğüm kadarıyla sadece sac malzeme değil her iki tarafına kalınca flanşlarda geçirilmiş bu durumda zaten malzemenizin üzerinde oluşmuş bir gerginlik vardır ( eğme bükme, kaynak vs ) ve bunun giderilmesinde yarar var, lütfen yanlış anlamayın burada amaç kafanızı karıştırmak değil, zaten oldukça sıkılmış olmalısınız ve en son ihtiyacınız olan şey de sonradan çıkan ekstra işlerdir eminim ;)
Prizdirek konusundan anlaşıldığı kadarıyla kaynaklı bir uzatma işlemi yapacaksınız, burada çooook dikkat etmeniz gereken nokta şu olmalı, öncelikle uzatma yapacağınız prizdirek malzemesinin metal özelliklerini öğrenebilirseniz çok yerinde olur bunu öğrenirken sertliğinin de ne olduğunu öğrenin, bu bilgiyi gerekirse fabrikasına sorun sanırım söyleyeceklerdir, bundan sonra bu malzemeye uygun bir ek ( uzatma ) malzemesi ve bunları birleştirmeye uyumlu bir elektrod seçmelisiniz, ve tüm bunların ardından uygun bir kaynak yöntemiyle bu kaynağı yapmalısnız, üzülerek söylemek gerekirse bunları yapmaksızız yapacağınız işlemler kesinlikle ve kesinlikle "şansa kalmış" ilemlerdir ve daha önce bir kere yapılan oldu diye bunun da olma garantisi yoktur. Kafanızı karıştırdıysam üzgünüm ama ne yazık ki olması gereken sistem bu. Kolay gelsin diyorum, selamlar.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

dron' Alıntı:
yaptığı araç 160 - 170 km hıza ulaşacak km saati 140 km /saat gösteriyor osebebten km saatini değiştirmeli

150 ye kadar gösteriyor yetmez mi ki :smiley: Telimi koparır, hızı mı göstermez o kilometreden sonra ?
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

assuva' Alıntı:
Öncelikle kolay gelsin diyorum zorlu bir işe girişmişsiniz ama umarım sevindirici bir şekilde sonlanacak. Daha önce bir arkadaşın gerginlik giderme tavlaması önermesi çok olumlu bir önermeydi, bu tür stresli ve titreşimli çalışan kaynaklı birleştirmelerde gerginlik giderme tavlaması çok önemli bir işlem, bu tavlama sadece çelik malzemeye yapılmıyor ( üstelik zaten piyasadaki her malzeme çeliktir sadece birbirinden karbon oranıyla ayrılırlar) sizin konstrüksiyonda gördüğüm kadarıyla sadece sac malzeme değil her iki tarafına kalınca flanşlarda geçirilmiş bu durumda zaten malzemenizin üzerinde oluşmuş bir gerginlik vardır ( eğme bükme, kaynak vs ) ve bunun giderilmesinde yarar var, lütfen yanlış anlamayın burada amaç kafanızı karıştırmak değil, zaten oldukça sıkılmış olmalısınız ve en son ihtiyacınız olan şey de sonradan çıkan ekstra işlerdir eminim ;)
Prizdirek konusundan anlaşıldığı kadarıyla kaynaklı bir uzatma işlemi yapacaksınız, burada çooook dikkat etmeniz gereken nokta şu olmalı, öncelikle uzatma yapacağınız prizdirek malzemesinin metal özelliklerini öğrenebilirseniz çok yerinde olur bunu öğrenirken sertliğinin de ne olduğunu öğrenin, bu bilgiyi gerekirse fabrikasına sorun sanırım söyleyeceklerdir, bundan sonra bu malzemeye uygun bir ek ( uzatma ) malzemesi ve bunları birleştirmeye uyumlu bir elektrod seçmelisiniz, ve tüm bunların ardından uygun bir kaynak yöntemiyle bu kaynağı yapmalısnız, üzülerek söylemek gerekirse bunları yapmaksızız yapacağınız işlemler kesinlikle ve kesinlikle "şansa kalmış" ilemlerdir ve daha önce bir kere yapılan oldu diye bunun da olma garantisi yoktur. Kafanızı karıştırdıysam üzgünüm ama ne yazık ki olması gereken sistem bu. Kolay gelsin diyorum, selamlar.

Teşekkür ederim önerileriniz için. Ama benim elimde olan birşey değil, kaynağı elime alıp, malzemeyi ben seçip prizdireği birleştiremem. Bu benim işim değil çünkü. Ustalar ölçüyor biçiyor karar verip uyguluyor. Söylediğiniz gibi gerisi birazda şansa kaldı artık. Yapabileceğim hiçbirşey yok şu saatten sonra. Hayırlısı olsun diyelim...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Yakışır: http://cgi.ebay.co.uk/Land-Rover-Speedometer-KPH-MPH_W0QQitemZ230338965766QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item35a145b106
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

edaghan' Alıntı:
Yakışır: http://cgi.ebay.co.uk/Land-Rover-Speedometer-KPH-MPH_W0QQitemZ230338965766QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item35a145b106

;D ;D ;D

Rahat bırakın adamı ya ;D 150 neyinize yetmiyor ;)
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Yunus abi ustaya söyledim bu gerilme gerdirme işlemini küfür etti dediğin gibi ;D Çelik malzemede uygalanıyormuş senin dediğin işlem bunu da öğrenmiş oldum. Saç malzemeye bu işlemi yapmaya gerek yokmuş...
;D ;D
O Ustana selam söyle iade ediyorum :smiley: sen ona birde deki bunu diyen 20 yıldır makina imalatı yapıyor öyle uydurukcu değil :smiley:
Neyse bütün mağzemeler çeliktir çelilre sertlik derecesine göre ve sertleştirerilebilme derecelerine göre değişir
Yatsı çelik demek sac demektir saclarında birçok çeşidi vardır st37-40-50- hardoks vs.vs. gider ama tahminime göre kullandığı sac st37'dir kullandığı elektrol nekadar o sac'a uyumludur içindenmi geliyor :smiley: helede kaynağı kaz altıyla yaptıysa bu işten hiç anlamıyor demektir ama argonla yaptıysa, uygun telide kullandıysa en azından kaynak yerinden kırılmaz
Neyse şimdi ben gene bişey demiyeyim eğer o ara parçaya bişey olursa sen direk ustanın telini bana ver :smiley:
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

dron' Alıntı:
birde unutmadan yazayım dedim kilometre saatini değiştimen gerekli yeni motor+ yeni dişli =yeni sürat => yeni kilometre saati
Hiçbirine gerek yok sadece istersen saati sıfırla o kadar
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,920
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst