Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,982
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

yunus bager' Alıntı:
Şnorker-hava filitresi -interkol -manifolt
Bu sıralamayı bozmada nasıl geçirebiliyorsan geçir farketmez

İyi oldu bu iş. Sol tarafa şnorkel almaktan kurtuldum :smiley: Teşekkür ederim Yunus Abi...
 

Etiketler
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Bu da küçük bir deneme videosu :smiley:

http://www.dailymotion.com/video/xb8gyz_defender-puma-0100_auto
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

umut bu motor takılı olan jumbo transit te katran 210 yazıyor ama senin bir dez avantajın var dişli oranın 1.22 buda demek oluyor ki 210/1.22 =172.13 km/sa yapmalı tabi tüm diyer faktorler aynı olmak kaydıyla bu hesabı tam yapa bilmek içintüm dişli oranlarını bimek lazım ayrıca lt 77 son dişli oranı 0.76 mt 82 nin son dişli oranı 0,79 buda aracın 7 km/sat daha az sürat yapması demek (azami devirde) daha birçak faktör etkileryani 140 mükemmel bir hız ve bunun daha fazlası başa dert olur.
tekrardan maaşallah diyeyim aracın benim için tekten kıymetini bil
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

dron' Alıntı:
umut bu motor takılı olan jumbo transit te katran 210 yazıyor ama senin bir dez avantajın var dişli oranın 1.22 buda demek oluyor ki 210/1.22 =172.13 km/sa yapmalı tabi tüm diyer faktorler aynı olmak kaydıyla bu hesabı tam yapa bilmek içintüm dişli oranlarını bimek lazım ayrıca lt 77 son dişli oranı 0.76 mt 82 nin son dişli oranı 0,79 buda aracın 7 km/sat daha az sürat yapması demek (azami devirde) daha birçak faktör etkileryani 140 mükemmel bir hız ve bunun daha fazlası başa dert olur.
tekrardan maaşallah diyeyim aracın benim için tekten kıymetini bil

Teşekkür ederim bilgiler için. Ayna mahruti oranından son hızı düşük kaldı sanırım. Ama arazide eskisine oranla bambaşka bir araç oldu. Diferansiyel oranlarını değiştirsek seriliği azalır son hızı artar sanırım aracın. Bu performansı gayet tatmin edici gerçi...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Teşekkür ederim bilgiler için. Ayna mahruti oranından son hızı düşük kaldı sanırım. Ama arazide eskisine oranla bambaşka bir araç oldu. Diferansiyel oranlarını değiştirsek seriliği azalır son hızı artar sanırım aracın. Bu performansı gayet tatmin edici gerçi...

şahsi kanaatiimdir ki DEFENDER gibi bir araç için 100 km üzeri sakıncalıdır. hem sarfiyat hem yükseklik ve kullanım zorluğu ve tabiki arkadaşların bahsettiği bir sürü dişli oranı mevzu yeri taş yoprak çamur su kar olan bu aracın ömründen yer.... :smiley: yinede puma rahat motor güle güle kullanın..:smiley:
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

senin difransiyellerinin a/m oraınının 4,11 olduğunu düşünmüyorum, standart 3,54 olması gerekir...

olaki öyleyse çok şanslısın benim gibi ashcrofttan özel olarak yaptırıp getirtme derdinden kurtulmuşsun :smiley:
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

tabiyatın içinde onun başarı yüzdesi iyidir. PUMA güzel bir hayvan (hep mekanik hep dişli hep oran puma bu biraz tabiyatına bakalım dedim :smiley: )

hayvan.jpg


puma1.jpg
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

ndoganci' Alıntı:
senin difransiyellerinin a/m oraınının 4,11 olduğunu düşünmüyorum, standart 3,54 olması gerekir...

olaki öyleyse çok şanslısın benim gibi ashcrofttan özel olarak yaptırıp getirtme derdinden kurtulmuşsun :smiley:

4.11 le 3.54 oranlarının artıları eksileri nelerdir? Bu konuda hiçbir bilgim yok Naci abi...
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

artısı eksisi diye birşey yok, sadece kullanıldığı yerler var

lastik çapı büyüdüğü zaman araç bunu çevirmekte zorlanırsa a/m oranını kısaltmak lazım... ben 35" lastik taktım, orijinal ebattan büyük olduğu için kısalttım

4.11 oranlı dişliler (özellikle salisbury arka diferansiyel) standart dışı olduğu için ülkemizde bulunmuyor yurt dışından özel siparişle geliyor
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Maşallah Motor çok güzel olmuş. Kazasız kullanman dileğiyle.
Defender toplamak biraz zor, zevkli ve çok fazlaca maliyetli bir iş.
Planlarını okudum da fazla bişey kalmamış gibi gözüküyor, kolay gelsin.

Bu arada Lastik çapı/Dişli oranlarının ve son hıza ilişkin simulasyonunu yapabileceğin programı

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25482.0

linkten edinebilirsin. Linkte nasıl kullanılacağı ile ilgili anlatım da mevcut ve oldukçada kolay.

Saygılar.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

edaghan' Alıntı:
yunus. regulator konusunu acar misin? nedir nasil kontrol edilir vs. Benim bildigim motor vitesteyken yol kosullari ve yuk + surtunme nedeniyle max devire ulasamayacagi. Bahsettigin regulator pompanin icinde mi?[color=][/color][color=][/color]


1 v2 viteste gaza yüklenince bende hissediyorum bunu .... Ama 130 luk motorun 140 geçmemesi de enteresan.. 1,22 dişli yi taktığınızı söylemiştiniz doğrumudur??*

herkese selam
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

ndoganci' Alıntı:
senin difransiyellerinin a/m oraınının 4,11 olduğunu düşünmüyorum, standart 3,54 olması gerekir...

olaki öyleyse çok şanslısın benim gibi ashcrofttan özel olarak yaptırıp getirtme derdinden kurtulmuşsun :smiley:

nassı yani naci sen bunları 4,11 leri hüma dan almadınmı????
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

gokhanlro' Alıntı:
1 v2 viteste gaza yüklenince bende hissediyorum bunu .... Ama 130 luk motorun 140 geçmemesi de enteresan.. 1,22 dişli yi taktığınızı söylemiştiniz doğrumudur??*

herkese selam

nasılsın hala yemek borcumu ödemek için ereğliye gelmeni bekliyorum

lt 77 gearbox la bu aracın 165 km yapması gerekir bu hıza cıkakamasının çokça nedeni olabilir ama en yüksek 2 ihtimalvar a/m oranı 4.11 dir daha büyük ihtimalse devir regulatorü dür bu ürün motoru korumuk için konulmuş emniyettir motorun belirli bir devrin üstüne çıktığında yakıtı keserek daha hızlanmasını ve devrin yükselmesini engeller
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

ndoganci' Alıntı:
artısı eksisi diye birşey yok, sadece kullanıldığı yerler var

lastik çapı büyüdüğü zaman araç bunu çevirmekte zorlanırsa a/m oranını kısaltmak lazım... ben 35" lastik taktım, orijinal ebattan büyük olduğu için kısalttım

4.11 oranlı dişliler (özellikle salisbury arka diferansiyel) standart dışı olduğu için ülkemizde bulunmuyor yurt dışından özel siparişle geliyor

Tahmin ettiğimden daha karmaşıkmış bu iş ::smiley:
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

hyavuz2000' Alıntı:
Maşallah Motor çok güzel olmuş. Kazasız kullanman dileğiyle.
Defender toplamak biraz zor, zevkli ve çok fazlaca maliyetli bir iş.
Planlarını okudum da fazla bişey kalmamış gibi gözüküyor, kolay gelsin.

Bu arada Lastik çapı/Dişli oranlarının ve son hıza ilişkin simulasyonunu yapabileceğin programı

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25482.0

linkten edinebilirsin. Linkte nasıl kullanılacağı ile ilgili anlatım da mevcut ve oldukçada kolay.

Saygılar.

Teşekkür ederim, herkese kazasız belasız günler. Bir kurcalıyayım şu programı merak ettim sonuçları. Umarım becerebilirim...
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Teşekkür ederim, herkese kazasız belasız günler. Bir kurcalıyayım şu programı merak ettim sonuçları. Umarım becerebilirim...

Sorun olursa başlığa yaz Yavuz abi cevap yazıyor hemen. Kolay gelsin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,927
Kayıtlı Üye Sayımız
166,617
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst