Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,981
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

gokhanlro' Alıntı:
1 v2 viteste gaza yüklenince bende hissediyorum bunu .... Ama 130 luk motorun 140 geçmemesi de enteresan.. 1,22 dişli yi taktığınızı söylemiştiniz doğrumudur??*

herkese selam

Üzerindeki lt230'u çıkarıp, 1.22 oranlı lt230 taktık... Bana da entrasan geldi 140'ı geçmemesi, biryerde bir sorun var ama hayırlısı....
 

Etiketler
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

dron' Alıntı:
nasılsın hala yemek borcumu ödemek için ereğliye gelmeni bekliyorum

lt 77 gearbox la bu aracın 165 km yapması gerekir bu hıza cıkakamasının çokça nedeni olabilir ama en yüksek 2 ihtimalvar a/m oranı 4.11 dir daha büyük ihtimalse devir regulatorü dür bu ürün motoru korumuk için konulmuş emniyettir motorun belirli bir devrin üstüne çıktığında yakıtı keserek daha hızlanmasını ve devrin yükselmesini engeller

Oranın 4.11 olup olmadığını nasıl anlayacağız? Motor devri 4500'e kadar yükseliyor, daha ne kadar yükselebilir ki?
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Üzerindeki lt230'u çıkarıp, 1.22 oranlı lt230 taktık... Bana da entrasan geldi 140'ı geçmemesi, biryerde bir sorun var ama hayırlısı....

Ayna mahruti değişikliğ nin çok çok uzak bir ihtimal olduğunu düşünüyorum,senin aracın menşei yani hangi resmi kurumda kullanıldığını biliyormusun?
Dişli Değiştirirken hiç saydınmı ? veya foto varmı ? Birde normalde 1,67 den 1,42 ye (rakamlar neyse..) geçerken 3 lü bir grup ve tekli bir dişli değişiyor,1,42 den 1,22 geçerken neler değişiyor bilmiyorum bilen varsa söylesin ????? Fiyat ne oldu ????

selamlar
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

gokhanlro' Alıntı:
Ayna mahruti değişikliğ nin çok çok uzak bir ihtimal olduğunu düşünüyorum,senin aracın menşei yani hangi resmi kurumda kullanıldığını biliyormusun?
Dişli Değiştirirken hiç saydınmı ? veya foto varmı ? Birde normalde 1,67 den 1,42 ye (rakamlar neyse..) geçerken 3 lü bir grup ve tekli bir dişli değişiyor,1,42 den 1,22 geçerken neler değişiyor bilmiyorum bilen varsa söylesin ????? Fiyat ne oldu ????

selamlar

Araç özel harekattan çıkma. Ben dişli değiştirmedim, arazi şanzımanını komple değiştirdim 1.22 oranlı yaptım.
 






Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Merhaba hacı Naci ;D

uzun iş miş .... :( Fiyatı ????

selamlar

Not. geçen pazar Sapancaya gelecek demişlerdi gelmedin???*
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

4.11 ayna mahrutinin zaten özel üretim dışında bulunması zor biraz. Kırıldığını falan düşünemiyorum , 2,5 ayda kırılanı beklemek kabus gibi :(
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

bu oranlar ile ilgili olarak aklımı çok karıştırdınız dostlar rakamlar hava da uçuşuyor bununla ilgili bir kaç konu görmüştüm başlıkları hatırlamıyorum

300 tdi veya puma R 380 1.41 oran sessiz bir motor aralıkları uzun
300 tdi veya puma LT 77 1.6 oran güçlü amma yavaş 100 km çok zor
300 tdi veya puma LT 77 1.41 hızlı ve güçlü
2500 benzin LT 77 1.6 oran
3.9 v8 R 380 1.41 Motor ağızı ve şanzıman arasına flanş gerektirir.

hatırladığım bazı bilgiler. şimdi bizler bu işi acacaksak başlıkta puma motor ise

örneğin
motor tipi şanzıman oranı artısı eksisi
puma 2.4 4 silindir R 380 1.41 kuvvetli sessiz

diye başlıklasa bir bilen arkadaşımız bu listeyi aşağıya doğru ilave ederek toparlasak
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

naci abi eksisi veya artısı yok demişti nerede ne kullanılır da diye biliriz açıklama bölümü yaparız vb. aslında aklımdan geçen daha büyük herkesin kullana bileceği kombinasyonlu seçeneği bol bir tabloydu fakat benim mekanik bilgim buna yetmez fakat biraz bilgi ve tecrübe yenilemesi ve tazeliği ile fikir yürütmek herkes için yararlı olacaktır.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

febulent' Alıntı:
bu oranlar ile ilgili olarak aklımı çok karıştırdınız dostlar rakamlar hava da uçuşuyor bununla ilgili bir kaç konu görmüştüm başlıkları hatırlamıyorum

300 tdi veya puma R 380 1.41 oran sessiz bir motor aralıkları uzun
300 tdi veya puma LT 77 1.6 oran güçlü amma yavaş 100 km çok zor
300 tdi veya puma LT 77 1.41 hızlı ve güçlü
2500 benzin LT 77 1.6 oran
3.9 v8 R 380 1.41 Motor ağızı ve şanzıman arasına flanş gerektirir.

hatırladığım bazı bilgiler. şimdi bizler bu işi acacaksak başlıkta puma motor ise

örneğin
motor tipi şanzıman oranı artısı eksisi
puma 2.4 4 silindir R 380 1.41 kuvvetli sessiz

diye başlıklasa bir bilen arkadaşımız bu listeyi aşağıya doğru ilave ederek toparlasak

Bülent yazdıkların arazi oranları bizim bahsettiğimiz ayna mahruti oranları.

arazi oranlarında motor gücü düştükçe oranı büyütüyorsun yani en zayıf motorlar 1,667 kullanır en güçlü motorlar 1,22 orta güç 1,41

Bunun dışında güçlü motor fakat daha büyük çaplı lastik kullancaksan iki yöntem var arazi oranını büyütebilirsin yada ayna mahruti oranını .
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

discovery-V8' Alıntı:
Bülent yazdıkların arazi oranları bizim bahsettiğimiz ayna mahruti oranları.

arazi oranlarında motor gücü düştükçe oranı büyütüyorsun yani en zayıf motorlar 1,667 kullanır en güçlü motorlar 1,22 orta güç 1,41

Bunun dışında güçlü motor fakat daha büyük çaplı lastik kullancaksan iki yöntem var arazi oranını büyütebilirsin yada ayna mahruti oranını .

ayna mahruti lastik performansıyla ilgili motor ile lastik arasında aktarılan gücün en etkin kullanımını sağlayan oran ayna mahruti bunun yanında motor ile mahruti arasında birde arazi oranı var burdada amaç yine güç ve konforu en etkin şekilde elde etmek vede en zoru bu 3 lü arasında cuk oturan bir sistem kurumu gerçekleştirmek lazım.... Motor gücü ve arazi oaranları arasında ters ilişki var güçlü motor küçük arazi oranı bunun yanında büyük lastikli bir de güçlü motorlu aracın var ise düşük arazi oranı yüksek mahruti oranı, (sanırım bundada ince noktalar var büyürse güçlenir amma yavaşlar vb. gibi ) karmaşık gibi görünüyor amma anladım

teşekkurler yavuz abi.... bilgiler için
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

motor ve köklü bir mekanik değişi öncesi o halde böyle bir liste hazırlamakta yarar var.

motor tipi şanzıman Arazi oranı 4x4 lastik ebadı ayna mahruti oranı açıklama sonuç
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Çıkma aldım komple şanzumanı İstanbulda'ki Serkan Ustadan...
Bence arazi şanzımanındaki dikdörtgen kapağı aç dişlileri diş sayısını say diyecem ama tarifle olmaz resimlerle hangi dişlileri sayacağını belirtmem gerekir elinde dökümanı olan varsa desin yoksa musait bir zamanda ayrıntılı fotoları koyarım
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,922
Kayıtlı Üye Sayımız
166,617
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst