Puma Operasyonu Başladı :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 534
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 95,984
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

edaghan' Alıntı:
Umut,

Biz discoda hava filtresini 300TDI'nin orjinalinde durduğu şekilde monte ettik. Elimde güncel bir foto yok. şu foto 12-13 ay önce çekilmişti. bu fotodan sonra kaput altına klima kompresörü, çift akü şarj sistemi ve vincin elektronik aksamları da bağlandı... uygun bir zamanda güncel foto yollarım.

yine de bu foto da sana örnek teşkil edebilmeli. Ustaya 6mm kalınlığında sactan ayak yaptır ve motora bağlat...

[attachment=1]

Engin Abi teşekkür ederim, motor derli toplu duruyor çok güzel. Bunu örnek olarka gösteririm ustaya. Umarım faydası olur. Saygılar...
 

Etiketler
Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Herkese tekrar merhaba. Aracımı kullanıyorum artık :smiley: Dün de oldukça zorladık aracı sahilde. Lastiklerinin yarısına kadar kuma batmasına rağmen diflockla zıplaya zıplaya kurtardı kendini. Hararet davlumbaz olmadığı için biraz çabuk yükseldi tek sıkıntım bu şimdilik. Bu gün geçici olarak taktığımız hava filteresini çıkarıp eski motorun hava filtresini bağladık. Yalnız bir sıkıntım daha var 130'a araç çok rahat çıkıyor, 140'da kalıyor. 170'e çıktığı söylendiği için acaba biryerde bir sıkıntı mı var diye düşünüyorum. Amacım hız yapmak değil tabiki ama performans kaybı var sanırım biryerlerde... Turbo boruları gaz verince biraz şişiyor, çünkü orjinal turbo borusu değil. Bu performans kaybı yaşatıyor olabilir mi acaba motora? Herkese kazasız belasız günler....
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Puma oparasyonu başladı ve bitti yazarsın artık, geçmiş olsun
Hayırlı olsun.
 


Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

sword7' Alıntı:
Herkese tekrar merhaba. Aracımı kullanıyorum artık :smiley: Dün de oldukça zorladık aracı sahilde. Lastiklerinin yarısına kadar kuma batmasına rağmen diflockla zıplaya zıplaya kurtardı kendini. Hararet davlumbaz olmadığı için biraz çabuk yükseldi tek sıkıntım bu şimdilik. Bu gün geçici olarak taktığımız hava filteresini çıkarıp eski motorun hava filtresini bağladık. Yalnız bir sıkıntım daha var 130'a araç çok rahat çıkıyor, 140'da kalıyor. 170'e çıktığı söylendiği için acaba biryerde bir sıkıntı mı var diye düşünüyorum. Amacım hız yapmak değil tabiki ama performans kaybı var sanırım biryerlerde... Turbo boruları gaz verince biraz şişiyor, çünkü orjinal turbo borusu değil. Bu performans kaybı yaşatıyor olabilir mi acaba motora? Herkese kazasız belasız günler....

şanzıman dişlilerin ne? lastiklerin? ayna mahruti oranını biliyor musun? ona göre hesaplıyalım. güç kaybı için öncelikle turbo ölçümü yaptır. bir saat bağlasınlar, araba dururken devir yaptır, turbo basıncı düşüyor mu ona bakın.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

edaghan' Alıntı:
şanzıman dişlilerin ne? lastiklerin? ayna mahruti oranını biliyor musun? ona göre hesaplıyalım. güç kaybı için öncelikle turbo ölçümü yaptır. bir saat bağlasınlar, araba dururken devir yaptır, turbo basıncı düşüyor mu ona bakın.

235 85 16 Bf Goodrich Lastik var aracın üzerinde. Orjinal LT77 ve 1.22 oranlı LT230. Ayna mahruti oranını bilmiyorum, 2.5 düz dizelin oranıdır muhtemelen. Sanırım bu ölçümleri ford servisi yapar en uygun şekilde.
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

ayna mahruti genelde 3.54 çıkar. ama yine de bakmak lazım. Defender'da 4.11 olduğunu görmedim şu vakte kadar. Belki Raci bey biliyordur, ne takıldığını.

araba 5. viteste 3000 deviri geçiyor mu? 130'dan 140'a geçiş yapamıyorsan, devir yükseltemiyorsun demek. normalda senin araba 2900 devirde 130 yapmalı.

turbo basıncını herhangi bir mekaniker bile ölçebilir, önemli olan elinde turbo basınç göstergesi olmalı ki, bunu emme manilfolduna bağlayıp basıncı görebilsin. illa ki ford servisine gitmene gerek yok.
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

edaghan' Alıntı:
ayna mahruti genelde 3.54 çıkar. ama yine de bakmak lazım. Defender'da 4.11 olduğunu görmedim şu vakte kadar. Belki Raci bey biliyordur, ne takıldığını.

araba 5. viteste 3000 deviri geçiyor mu? 130'dan 140'a geçiş yapamıyorsan, devir yükseltemiyorsun demek. normalda senin araba 2900 devirde 130 yapmalı.

turbo basıncını herhangi bir mekaniker bile ölçebilir, önemli olan elinde turbo basınç göstergesi olmalı ki, bunu emme manilfolduna bağlayıp basıncı görebilsin. illa ki ford servisine gitmene gerek yok.

5. viteste 140' ı görüyor araba ama 140' ı geçemiyor. O esnada yola dikkat etmekten devire pek göz atmadım :smiley: Bu motorların sorunsuz çevirebileceği devir ne kadar. Ben 4000 devirde değiştiriyorum vitesleri, sıkıntı yaratmaz umarım...
 




Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

kokteknik' Alıntı:
gözün aydın rahat bir nefes almışsındır umarım
yavaş git halk alışık değiş vııııııın yapan defendere ;D ;D

Teşekkürler:smiley: Tam olarak alamadım rahat nefesi ama mutluyum şuan ki durumdan :smiley: İnce işler kaldı, onları da bir ara halledeceğim. Çok hızlı kullanmıyorum zaten, motorun neler yapabildiğini merak ettiğimden deniyorum hızını. Bana birazd aha hızlı gidecekmiş gibi geliyor sanki....
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

umut. benim motor bosta iken 5350 devir yapiyor. daha da yapar ama bir sey olur korkusu ile basamiyorum. vitesteyken max 4900 gordum. arac hep daha hizli gidebilir hissi bende de var. ya 35 inch lastik ya da 1.002 hi dislisi takmak lazim.[color=][/color][color=][/color]
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

edaghan' Alıntı:
umut. benim motor bosta iken 5350 devir yapiyor. daha da yapar ama bir sey olur korkusu ile basamiyorum. vitesteyken max 4900 gordum. arac hep daha hizli gidebilir hissi bende de var. ya 35 inch lastik ya da 1.002 hi dislisi takmak lazim.[color=][/color][color=][/color]

Yok abi daha hızlı gitmesin zaten bu yeterli benim için. Sadece kafama takılan motorun performansını en iyi şekilde kullanabiliyor muyum?
 

Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

edaghan' Alıntı:
umut. benim motor bosta iken 5350 devir yapiyor. daha da yapar ama bir sey olur korkusu ile basamiyorum. vitesteyken max 4900 gordum. arac hep daha hizli gidebilir hissi bende de var. ya 35 inch lastik ya da 1.002 hi dislisi takmak lazim.[color=][/color][color=][/color]
Enğin abi boştayken bu deviri yapmış olabilir videsteykende aynı deviri yapması gerekir daha doğrusu regulatör ne zaman kestiğini anlamak lazım bendede aynı motor var sayılır 4000 devirde regulatör kapatıyor, bu motorda aynı olabilir
 



Ynt: Puma Operasyonu Başladı :smiley:

Bu motorlarda devre kesici var mı? Senin connecteki beyinli motor değil mi Yunus abi ? Belki ondan devre kesici vardır, ama mekanik pompalılarda oalcağını sanmıyorum...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,928
Kayıtlı Üye Sayımız
166,617
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst