Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası
3 gündür ön frenlerin havasını almaya çalışıyoruz, dün ana merkez bozuk diye karar vermiştik.Bugün merkez sökülüp frenciye götürüldü, pistonun lastikleri değişti.Yerine taktık yine havasını alamadık.Söküp tekrar frenciye götürdük tekrar söktü baktı lastiklerde sıkıntı yok.Kazandan pistona inen yerde subap varmış o kaçırıyor o zaman dedik onu söktük baktık ondada sorun yok.Topladık tekrar merkezi aldık geri geldik.Yerine taktık tekrar uğraştık yine hava alamıyoruz.Merkezin altında bir dağıtıcı var, onu da iptal ettik, arka tarafı direk merkezden körledik, yok yine alamıyoruz havasını.Şenol usta sinirlendi, başka merkez uyduralım vs. derken benimde canım sıkıldı ayrıldım sanayiden.
2 saat sonra aradı beni gel büyük ihtimalle bulduk sorunu dedi, atladım gittim.Meğersem balata diskten büyükmüş, bir kısmını yemiş, dışarda kalan tarafı tırnak yapmış.Biz frene bastıkça balatayı ittiriyor ama diske basan tarafı sıkıştırmıyor esnetip bırakıyormuş.Balataları söküp taşlayıp yerine taktık ve 2 pompalamada hemen doldu pedal.
Olan 3 gündür fren pompalayan bana oldu
) Sorun çok basitmiş o kadar da uğraştık ama her işte bir hayır vardır.Şenol usta balatayı sökmek için lastiği söktüğünde yerine takarken jantın bijon deliklerinin jantı poryaya merkezlemediğini farketti.Jant zaten göbekten geniş poryaya silme oturmuyor geniş oturuyor, merkezlemeyi porya değil bijonlar yapıyor ancak bijon deliklerinde de kaçıklık var ve dolayısıyla jant lastiği merkezlemiyor.Lastiği çevirdiğinde yumurta gibi dönüyor yani.
Arif Çarpışantürkü konu ile ilgili aradım, durumu anlattım.Bize bizim diferansiyellerin amerikan olabileceğini kendi kalıplarının yerli doçlara göre olduğunu, farklılık olabileceğini dolayısıyla bir doç 250 jantı alıp denememizi eğer aldığımız jantta sıkıntı olmazsa sorunun kendi jantından kaynaklandığını yok eğer o jantta da problem olursa sorunun bizde olacağını söyledi.
Eyvallah dedik, gittik rica minnet sıfır bir doç 250 jantı ödünç alıp yerinde denedik sorun yok.Tekrar aradım biraz konuştuk sorun hakkında bana delikleri genişlettirirsem problemin ortadan kalkıp kalkmayacağını sordu.Telefonu kapatıp tornacıyı çağırdım, kumpasla ölçtü deliklerin aralıklarını 2 deliğin aralıkları diğerlerinden farklı, 8 bijonun arasındaki 7 aralıktan 5'i aynı geliyor (ki bunların arasında da 0.3-0,4 mm farklılık olanlar da var) diğer iki aralıktan biri diğerlerine göre 1.5mm daha dar biri ise diğerlerine göre 1 mm daha geniş.
Tekrar aradım, tornacıyı çağırıp bijon aralıklarını ölçtürdüğümü iki tanesinde farklılık olduğunu söyledim bana şu an araç topluyorum ben seni sonra arayayım dedi ve öle kaldı geri dönüş yapmadı.Yarın müsait bir zamanda arabanın yanına geçip tekrar arayacam bakalım nasıl çözecez sorunu.
Jantları gönder yapayım dese bile, jantları arabadan söksem araba takozda kalacak ki Trabzon sanayisinin tek araçlık dükkanlarında böyle bir lüks yok jantları sök kargo yap, yapılsınlar kargo ile geri gelsin en az 1 hafta.Böyle bir imkanım yok, kaldıki olsa bile o lastikleri o jantlara geçirene kadar canımız çıktı lastikler tekrar sökülecek, içinde balans tozları var onlar dağılacak, dış tarafına da beadlock yaptık onu da kesip çıkarmak gerekecek büyük ihtimalle of ki ne of çok canımı sıktı bu olay nasıl çözülecek bilmiyorum.İşi jant yapmak olan bir firma bir jant yaptıktan sonra nasıl olurda bijon deliklerini vs. kontrol etmez aklım almıyor.
Neyse bir şekilde çözülecek, bunun dışında frenleri yaptıktan sonra bugün akşam Gülazerle sanayide turladık biraz.Öncelikli gözlemim gaza dokunduğunda şaft diferansiyeli anında çeviriyor.(Axle Wrap denen olay) bu da zaten kritik durumda olan şaft açısını riske sokuyor.Arka taraf için axle wrap bar zaten yapacaktık.
Ön tarafa bir kol yapmayı düşünmüyordum ancak ön tarafın küpelerini bağlantı yerlerinin ayarlı olabilmesi için içerden yani dar burçlu yapmıştık ancak küpe uzun olduğu için küpeyi çok rahat çeviriyor ve yolda giderken bir kasise girdikten sonra ön diferansiyel bir oynamaya başlıyorki durdurabilene aşkolsun
Dolayısıyla ön makas küpelerini tekrardan yapacağı burçları daha geniş olacak ve yuvaya dışardan bağlanacak.(Arka taraf gibi olacak yani) ve ön diferansiyeli şaseye sabitleyecek çapraz bir kol yapacaz aksi taktirde ön diferansiyelin sağa sola oynamasını kesemiyecez gibi gözüküyor.
Bakalım Şenol ustada işleri bitsin de tekrardan erkan ustaya gidip travers, denge kolları yapıp, direksiyon sistemini revize edeceğiz(S rot iptal olacak bu hali bana sarmadı).