Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 159,431
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

DEMİRAL' Alıntı:
Uğur bey şaftın açısını ayarlamak için motoru arkaya doğru yatırmak yeniden travers vs vs imalatı ile uğraşmak yerine araç makaslı olduğuna göre makasla diferansiyellerin tablaların arasına makascıların <piç> tabir ettikleri bir tarafı ince bir tarafı kalın olan parçalarla diferansiyellerin mahruti flanşlarını yukarıya doğru çevirseniz olmazmı acizane fikrim hem daha az uğraşı olur hem daha basit olarak işlem tamamlanır diye düşünüyorum kolaylıklar dilerim emeğinize yüreğinize sağlık çamurunuz bol deponuz dolu olsun


Hüseyin bey o parçaya burada da sıfır diyorlar (Bir tarafı 0'a inip diğer tarafı 1cm) o mantıkta bir parçayı plazmada kestirerek ön tarafta zaten kullandık.Arkada da makasın altındaki takozları kaynatırken diferansiyeli çevirerek istediğimiz açıya getirerek kaynattık, gerçi yinede açısı tam şaftın gelişi karşılamadı belki arkaya "0" koyabilirim ancak arkanın açısının düzelmesi şanzıman çıkışındaki açıyı düzeltmiyor.Bu şekilde sıkıntı yok çalışıyor ancak çok kısa sürede çift mafsalın içindeki merkezlemeyi bozacak.Onun için şanzımanların düşmesi lazım ne yazıkki ondan kaçışımız yok :-[
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün gülazerin ön şaftını (Orijinal ön şaftının borusu değişti ve yeni flanş yapıldı) yaptık ve yerine taktık.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Ön şaftın açısı iyi de arkadaki çadır kazığı gibi oldu ;D Neyse onu da halledeceğiz inşallah :smiley:


Ön tarafın fren boruları, hortumları ve rekorları yeniden yapıldı, yerine takıldı arkayı körleyip önün havasını almak istedik ancak 2 kutu hidrolik harcamamıza rağmen havasını alıp freni şişiremedik :( merkezdeki lastikleri yedi herhalde.Fren merkezi sökülüp tamir edilecek.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Frenleri yapamadık ama gecenin bir yarısı kaşıntı tutmadan olur mu :smiley:


İşte Gülazerin ilk frensiz yol testi :smiley:)


http://youtu.be/ixepUpK4pSI


Not:Bu çekim trafiğe kapalı alanda yapılmıştır :smiley:)))
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Çok zahmetli meşakkatli bir işçilik olmuş sorun sıkıntı yaşamadan kullanırsınız inş. ( benimde kafamda bişeler vardı ancak burda uğraşacak usta bulamam diye vazgeçtım..... ;)
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

fatihsalt' Alıntı:
Çok zahmetli meşakkatli bir işçilik olmuş sorun sıkıntı yaşamadan kullanırsınız inş. ( benimde kafamda bişeler vardı ancak burda uğraşacak usta bulamam diye vazgeçtım..... ;)


Çok teşekkür ederim.Usta gerçekten büyük sıkıntı, birçok şeyi kendin yapmak zorunda kalıyorsun.Zamanın olup da kafan rahat olduğunda ne ala zevk alarak yapıyorum ancak bir de zamanın olmadığında aklına başka yerlerde kaldığında işin olduğunda sıkıntı.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

arkadaşlar bu gün arabayı kendi gözümle gördüm. Resimlerde ufak gözüküyo..
canlı olarak kocaman birşey bence adı artık GÜLAZER değilde KOCA AYAK olmalı diyorum
uğur eline sağlık muhteşem oluyor...
seninde dediğin gibi arka şaft biraz anormal...
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

KENAN61TS' Alıntı:
arkadaşlar bu gün arabayı kendi gözümle gördüm. Resimlerde ufak gözüküyo..
canlı olarak kocaman birşey bence adı artık GÜLAZER değilde KOCA AYAK olmalı diyorum
uğur eline sağlık muhteşem oluyor...
seninde dediğin gibi arka şaft biraz anormal...


Teşekkür ederim, ancak bugün aracı nerde gördünüz kapalı olması lazımdı ? Benim haberim olmadan aracı mı çıkardılar yoksa ?
 






Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

3 gündür ön frenlerin havasını almaya çalışıyoruz, dün ana merkez bozuk diye karar vermiştik.Bugün merkez sökülüp frenciye götürüldü, pistonun lastikleri değişti.Yerine taktık yine havasını alamadık.Söküp tekrar frenciye götürdük tekrar söktü baktı lastiklerde sıkıntı yok.Kazandan pistona inen yerde subap varmış o kaçırıyor o zaman dedik onu söktük baktık ondada sorun yok.Topladık tekrar merkezi aldık geri geldik.Yerine taktık tekrar uğraştık yine hava alamıyoruz.Merkezin altında bir dağıtıcı var, onu da iptal ettik, arka tarafı direk merkezden körledik, yok yine alamıyoruz havasını.Şenol usta sinirlendi, başka merkez uyduralım vs. derken benimde canım sıkıldı ayrıldım sanayiden.


2 saat sonra aradı beni gel büyük ihtimalle bulduk sorunu dedi, atladım gittim.Meğersem balata diskten büyükmüş, bir kısmını yemiş, dışarda kalan tarafı tırnak yapmış.Biz frene bastıkça balatayı ittiriyor ama diske basan tarafı sıkıştırmıyor esnetip bırakıyormuş.Balataları söküp taşlayıp yerine taktık ve 2 pompalamada hemen doldu pedal.


Olan 3 gündür fren pompalayan bana oldu :smiley:) Sorun çok basitmiş o kadar da uğraştık ama her işte bir hayır vardır.Şenol usta balatayı sökmek için lastiği söktüğünde yerine takarken jantın bijon deliklerinin jantı poryaya merkezlemediğini farketti.Jant zaten göbekten geniş poryaya silme oturmuyor geniş oturuyor, merkezlemeyi porya değil bijonlar yapıyor ancak bijon deliklerinde de kaçıklık var ve dolayısıyla jant lastiği merkezlemiyor.Lastiği çevirdiğinde yumurta gibi dönüyor yani.


Arif Çarpışantürkü konu ile ilgili aradım, durumu anlattım.Bize bizim diferansiyellerin amerikan olabileceğini kendi kalıplarının yerli doçlara göre olduğunu, farklılık olabileceğini dolayısıyla bir doç 250 jantı alıp denememizi eğer aldığımız jantta sıkıntı olmazsa sorunun kendi jantından kaynaklandığını yok eğer o jantta da problem olursa sorunun bizde olacağını söyledi.


Eyvallah dedik, gittik rica minnet sıfır bir doç 250 jantı ödünç alıp yerinde denedik sorun yok.Tekrar aradım biraz konuştuk sorun hakkında bana delikleri genişlettirirsem problemin ortadan kalkıp kalkmayacağını sordu.Telefonu kapatıp tornacıyı çağırdım, kumpasla ölçtü deliklerin aralıklarını 2 deliğin aralıkları diğerlerinden farklı, 8 bijonun arasındaki 7 aralıktan 5'i aynı geliyor (ki bunların arasında da 0.3-0,4 mm farklılık olanlar da var) diğer iki aralıktan biri diğerlerine göre 1.5mm daha dar biri ise diğerlerine göre 1 mm daha geniş.


Tekrar aradım, tornacıyı çağırıp bijon aralıklarını ölçtürdüğümü iki tanesinde farklılık olduğunu söyledim bana şu an araç topluyorum ben seni sonra arayayım dedi ve öle kaldı geri dönüş yapmadı.Yarın müsait bir zamanda arabanın yanına geçip tekrar arayacam bakalım nasıl çözecez sorunu.


Jantları gönder yapayım dese bile, jantları arabadan söksem araba takozda kalacak ki Trabzon sanayisinin tek araçlık dükkanlarında böyle bir lüks yok jantları sök kargo yap, yapılsınlar kargo ile geri gelsin en az 1 hafta.Böyle bir imkanım yok, kaldıki olsa bile o lastikleri o jantlara geçirene kadar canımız çıktı lastikler tekrar sökülecek, içinde balans tozları var onlar dağılacak, dış tarafına da beadlock yaptık onu da kesip çıkarmak gerekecek büyük ihtimalle of ki ne of çok canımı sıktı bu olay nasıl çözülecek bilmiyorum.İşi jant yapmak olan bir firma bir jant yaptıktan sonra nasıl olurda bijon deliklerini vs. kontrol etmez aklım almıyor.


Neyse bir şekilde çözülecek, bunun dışında frenleri yaptıktan sonra bugün akşam Gülazerle sanayide turladık biraz.Öncelikli gözlemim gaza dokunduğunda şaft diferansiyeli anında çeviriyor.(Axle Wrap denen olay) bu da zaten kritik durumda olan şaft açısını riske sokuyor.Arka taraf için axle wrap bar zaten yapacaktık.


Ön tarafa bir kol yapmayı düşünmüyordum ancak ön tarafın küpelerini bağlantı yerlerinin ayarlı olabilmesi için içerden yani dar burçlu yapmıştık ancak küpe uzun olduğu için küpeyi çok rahat çeviriyor ve yolda giderken bir kasise girdikten sonra ön diferansiyel bir oynamaya başlıyorki durdurabilene aşkolsun :D Dolayısıyla ön makas küpelerini tekrardan yapacağı burçları daha geniş olacak ve yuvaya dışardan bağlanacak.(Arka taraf gibi olacak yani) ve ön diferansiyeli şaseye sabitleyecek çapraz bir kol yapacaz aksi taktirde ön diferansiyelin sağa sola oynamasını kesemiyecez gibi gözüküyor.


Bakalım Şenol ustada işleri bitsin de tekrardan erkan ustaya gidip travers, denge kolları yapıp, direksiyon sistemini revize edeceğiz(S rot iptal olacak bu hali bana sarmadı).
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Allah yardımcınız olsun, bikaç sorun üstüste gelmiş, eminim en iyi şekilde halledersiniz. :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Böyle bir proje, bunca masraf edilirken neden orjinal bir jant almadınız ki... Jant benim için araç projelerimde hep en önemli modifiyelerin başında geldi, hafiflik, sağlamlık, tam uyumluluk vs vs çok önemli.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

jant işinde benimde payım var sanıyorum. ama ben en ufak bir sorun yaşamadım. Ama durum gıcık bir hal almış. O lastikleri söküp gönderip yapılmasını beklemek, aracın toplanma aşaması bu hızdayken sıkıntı.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,684
Mesajlar
1,522,191
Kayıtlı Üye Sayımız
166,532
Kaydolan Son Üyemiz
Tanersezen

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst