Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 152,747
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Aslında bu doğru ise öyle istediğimiz gibi kafamıza göre öne ve arkaya alamayacağımız bişey olduğunu gösterir. Sizin arabadada o zaman bu teknik detaylara bakıp ona göre koymanız lazım. Eğer bu 3. de denilenler doğruysa
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Yanlış anlamazsanız sizlerden yaş ve tecrübe olarak ufak bir mühendis olarak kendi fikrimi yazacağım...

KÜPE önde olmalıdır, ama ön makasta;
KÜPE arkada olmalıdır, ama arka makasta....

Nedeni aslında gayet basit, momenT prensibi...
En fazla kuvvet binen noktanın gelen kuvveti sallarak alması için...
Sallamadığı noktada ise, en az yatırması için.
Çünkü araca en fazla kuvvet sizinde tahmin edeceğiniz gibi Küpe'lerden biner...
Yani en UÇ noktalardan...
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Tempus' Alıntı:
Aslında bu doğru ise öyle istediğimiz gibi kafamıza göre öne ve arkaya alamayacağımız bişey olduğunu gösterir. Sizin arabadada o zaman bu teknik detaylara bakıp ona göre koymanız lazım. Eğer bu 3. de denilenler doğruysa


Ben zaten daha önce uygulayanları kendime örnek alarak yaptım, bu işlemin yapıldığı tüm blazerlar bu şekilde yapılmış, ki zaten benim kutu da diferansiyelin gerisinde kalıyor ki bu durum 3. maddeye de uyuyor.


Zaten 3. maddenin de mantığı; eğer kol geriden ileri açıyla geliyorsa, diferansiyelde esnemede geri kayarsa açı fazla olacağından rotların erken bozulması.


Yani benim için her halukarda sorun yok :smiley:
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Tamam o zaman sizin için sorun yoksa bize hiç yok ;D
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

İnsanların 70'li yıllarda çözdüğü işi tartışıyoruz bence ;)
ön makas önünde,
arka makas arkasında küpe olur :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

ict3055' Alıntı:
Yanlış anlamazsanız sizlerden yaş ve tecrübe olarak ufak bir mühendis olarak kendi fikrimi yazacağım...

KÜPE önde olmalıdır, ama ön makasta;
KÜPE arkada olmalıdır, ama arka makasta....

Nedeni aslında gayet basit, momenT prensibi...
En fazla kuvvet binen noktanın gelen kuvveti sallarak alması için...
Sallamadığı noktada ise, en az yatırması için.
Çünkü araca en fazla kuvvet sizinde tahmin edeceğiniz gibi Küpe'lerden biner...
Yani en UÇ noktalardan...


Estağfurullah, burda bizde konu hakkında bilgi ve tecrübe sahibi değiliz olasılıkları tartışarak doğruyu iyiyi bulmaya çalışıyoruz.


Tavsiyenizi anladım ancak teknik sebebini anlayamadım, alanlar farklı olsa da bende mühendisim moment hesabını bilirim :smiley: ancak açılamanızda momentle oluşacak bir yükün küpenin önde yada arkada olmasında farklı bir dağılım yaratacağını göremiyorum.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Aracın teker merkez ölçüsüne bağlı olarak bir fark olduğunu düşünüyorum ben.Yani güdük arabana önde, sırık arabada arkada.:smiley::smiley::smiley:
Benim Suburban'da arkadaydı.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Selam Dostlar...

Hilux'te arkada...

malum 3.cevaba göre düşünür isek, Hilux'ün de direksiyon kutusu geride ve rot kolu geriden öne doğru pozisyonlanmış..?

ama genel klasmanda da şunu söylemem lazım, makas küpesinin arkada, merkezlemenin önde olması,ileri harekette solid aksın kesinlikle geri hareketini engelleyerek,iz stabilizasyonunu sürekli kılmasıdır.

NOT: ister önde olsun,ister arkada..mesele solid ise gerisi teferruattır.. ;D

kalın sağlıcakla..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Şenol usta İstanbul seferinden dün akşam döndü, bugün frezeleri açtırdık, dişi boruyu freze boylarına göre kesip kısalttık;

IMG 1549


IMG 1551


IMG 1552


IMG 1555


IMG 1556
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

İzah etmek gerekirse yukardaki mesajımda en alt fotoğrafta bulunan sol taraftaki mil np205'in hareketi aldığı yer yani normalde şanzımana bağlandığı yer diyebiliriz.Sağ taraftaki mil ise np203'ün kesip kısalayarak diş açtığımız çıkış mili yani ana şanzımandan gelen hareketi np205'e aktaracak olan mil arada ise ikisini birbirine bağlayan dişi bir boru var.
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün çok zorlu uğraşlar sonucu np205'i temizledik :eek: üzerinde neredeyse 1 cm kalınlığında kemikleşmiş bir yağ/çamur tabakası vardı.Baya uğraştırdı, şenol ustayla dönüşümlü olarak kazıyıp benzinle bir güzel yıkadık.

IMG 1561


IMG 1562
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Daha sonra şanzıman için aldığımız çift mafsallı şaftın flanşına uygun flanş aradık ancak bulamadık, frezeyi bir türlü tutturamadık.Benim şanzıman chevy'den çıkma olduğu için ölçüleri hep buçuklu 250'lik doçlardaki flanşlarla uyum sağlamadı, sonuç olarak kendi flanşını tornada frezesi kalacak şekilde aldırarak üstüne yeni malzemeden tabaka yapıldı ve arka flanşı o şekilde adapte edebildik.


Ön tarafın şaft mesafesi uzun olacağından ve np205 i saat yönünde çevireceğimizden (bu sayede ön şaft çıkışını aşağı düşecek) ön taraf için tek mafsallı şaftın yeterli olacağını düşünüyoruz, zaten Trabzonda şu an 2. bir çift mafsallı şaft bulamadık.Gerekirse ihtiyaç halinde farklı yerlerden temin etme yoluna başvuracağız ancak şimdilik askıda.


3 gündür kafamızı bulandıran flanş problemimizi de çözdükten sonra bugün şanzımanı toplayabildik, tabii daha önce bahsettiğim şanzımanın ön ve arkayı ayrı ayrı bağlayabilmesi için vites kollarını içten tutan kilit pimlerini iptal ettik.Bu sayede ön ve arka birbirinden bağımsız olarak bağlanabilecek.


Np205 her ne kadar basit bir şanzıman gibi gözüksede toplaması baya uğraştırıyor, özellikle bilyeleri çift sıra halinde tek tek dizmek oldukça vakit kaybettiriyor :smiley:


Sonuç olarak geç saatlerde de bitse bugün np205'i toplayabildik, sırada np203 ile bağlantıyı yapacak flanşların ufak rütuşları, deliklerinin delinmesi ve iki şanzıman arasında kalacak olan, iki şanzımanın birbirine bağlantısını yapacak olan ve dişi boru uzunluğunda olan bir flanş yaptıracağız, bir tarafı np205'e diğer tarafı ise np203'e bağlanacak.

IMG 1563


IMG 1565


IMG 1566


IMG 1567


IMG 1568
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bu doubler yapımının aşamaları fazla ilgi çekmedi galiba :smiley: Anlaşılan yapımı kadar izlenmesi de sıkıcı


Doubler yapımında son rütuşları yapıyoruz, son rütuşlar ama önemli ve ince ayarlar.Delikler deliniyor, dişleri açılıyor bilye yatakları merkezlemeler vs. ayarlanıyor.Bir aksilik olmazsa pazartesi, salıya doubler biter ve yerine atabiliriz :smiley:

IMG 1569


IMG 1570
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,513
Mesajlar
1,519,097
Kayıtlı Üye Sayımız
172,171
Kaydolan Son Üyemiz
PİTİABLE

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst