Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 159,365
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

evet normalde benim gördüğüm makaslı araçların hepsinde ön makas küpesi makasın önünde ve aracın önündeydi.


aslında arazide takılmaması için arkada olması daha mantıklı , neye göre önde oluyor bazı arabalarda , yada neye göre arkada kafam karıştı benimde :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

en azından cj lerin hepsinde küpe önde ::smiley: fordda arkada yapmışlar ama

sd.jpg
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Mantıken difransiyelin yukarı bastığı durumlar için aracın dışına doğru olması gerekir diye düşünüyorum, o yüzden arkadaki arkada öndeki öndedir. Böyle fabrikasyonmu yapıldı sonradanmı değişti acaba ?
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Tamam şimdi anlaşıldı mesele :smiley: Biliyorsunuz zaten blazerların önü bağımsız süspansiyon, yani makas küpelerini zaten biz yaptık. Kürşad bey siz o arayı kaçırmış olmalısınız :smiley:


Yapım aşaması 7. sayfada mevcut;


http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=84213.120


Sarhoş küpeyi niye arkaya yaptım ? Öncelikle incelediğim SAS yapılan tüm blazerlarda uygulama bu şekildeydi, ayrıyetten SAS kitlerinde de yine bu şekilde sarhoş küpe arkadaydı.Bu tabii ki öncelikli sebebim oldu.


Ustamla da konuyu görüştüğümde önde olmasının daha fazla gezme yapabileceğini söyledi, ne kadar doğrudur değildir bilmiyorum. Hiç önde olanını da sürmedim, daha bunu da sürmedim diyebiliriz ;D Zaten estetik olarak da arkada olması daha şık duruyor, hem zaten arka makasların ki arkada :smiley:


Diferansiyelin yukarı bastığı durumlarda küpe zaten arkaya doğru esniyor, şaseye değene kadar yani 90 derece açı alana kadar serbest yolu var ki zaten o kadar hareket yapması mümkün değil çünkü belli bir açıdan sonra üst bernoya değer, bu önde de olsa böyle olurdu yani çalışma açısı olarak ön ya da arka birşeyi değiştirmez.


Zaten biz küpeleri uzun yaptık (Arka fabrikasyon 10cm civarıydı civata bağlama yerleri, bizim yaptıklarımız 25cm) dolayısıyla çalışma aralığı ve açısı oldukça yüksek, mesafe uzun olunca ufak bir açıda makasa oldukça fazla pay bırakıyor.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Uğur bey bende çok yeni yeni öğreniyorum makas sistemini ve detaylarını nissan patrol aldıktan sonra. Ama gördüğüm tüm arabalarda ön küpe önde arka küpe arkada ise mühendislerinde bi rbildiği vardır diye düşünüyorum. Çünkü normalde önün arkada olması hem daha güzel görünüyor hemde arazide önde olduğu gibi takılmaz. Buna rağmen öne koyduklarına göre bir mantığı olmalı bence bunu öğrenmek şart :D


Hatta ön küpe önde olmalı ve açısıda öne doğru olmalı diye özellikle belirtenler biliyorum.
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Tempus' Alıntı:
Uğur bey bende çok yeni yeni öğreniyorum makas sistemini ve detaylarını nissan patrol aldıktan sonra. Ama gördüğüm tüm arabalarda ön küpe önde arka küpe arkada ise mühendislerinde bi rbildiği vardır diye düşünüyorum. Çünkü normalde önün arkada olması hem daha güzel görünüyor hemde arazide önde olduğu gibi takılmaz. Buna rağmen öne koyduklarına göre bir mantığı olmalı bence bunu öğrenmek şart :D


Hatta ön küpe önde olmalı ve açısıda öne doğru olmalı diye özellikle belirtenler biliyorum.


Eğer küpe önde olursa açısı öne olmalı ki araba esnediğinde küpe ileri doğru çalışsın, aksi taktirde geri bakarsa araba aşağı esnediğinde küpe yay çizerken önce en yüksek olduğu 90 derecelik dik açıyı yapıp sonra dışarı açılacak ki bu da vuruntuya sebep olur.


Tam tersine sarhoş küpe arkada olursa geriye bakması lazım ki esnediğinde kendini geri bıraksın makas uzansın.Sistem aynı aslında.


Aynı şekilde Chevrolet gurubunun makaslı araçlarında da öndeki makas küpeleri arkadadır, (Suburban, k5) yine amerikan fordlarında zira öyle.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

benim varmak istediğim nokta bunun mantığını anlamak, zira arkada ve önde olmasının hiçbir farkı yoksa bende arkaya almak isterim.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

mantık yürütüyorum, bilipte konuşmuyorum.
arka tekerler dönmediği için küpe arkada. ön lastikler dönebildiği için küpe önde.
aracın stabil yol alabilmesi için dönen tekerleri öne koymuşlar. genel araç mantığı. Çoğu forkliftlerde dönen teker arkadadır ve en ufak direksiyon haraketinizde araç sağa sola savrulur..

Demek ki mantık, en oynak yeri en öne almak. Küpe de oynak bir yer olduğu için öne alınması bu sebepten olabilir..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

bence bu işin uzmanı ama sanayide usta değil kullanıp bilen birilerinden tam bilgi almak lazım
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Ben bir farklılık oluşturacağını düşünmüyorum, çünkü kimi fabrika öne koymuş kimi arkaya.Demek ki ikiside olabilir.


Bana göre işlevsel anlamda tek fark, küpe önde olursa araç aşağı doğru esnediğinde ön lastikler ileri, küpe arkada olursa geri kayar.
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Ben bir farklılık oluşturacağını düşünmüyorum, çünkü kimi fabrika öne koymuş kimi arkaya.Demek ki ikiside olabilir.


Bana göre işlevsel anlamda tek fark, küpe önde olursa araç aşağı doğru esnediğinde ön lastikler ileri, küpe arkada olursa geri kayar.


geri kayarsa difransiyel şaft üstünde baskı olur , mesela tüm toyota larda ön önde arka arkada , cj lerde de aynı


yarın gidip arabanın üstünde biraz kafa yorayım :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

esnediğinde ön diferansiyelin öne gitmeye çalışması daha mantıklı. arkaya kayarsa sağa sola salınım haraketi de yapabilir.. sanki :-\
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Açıkcası şimdiye kadar üzerinde hiç durmamıştım ama siz açınca konu benim de merakımı çekti yabancı forumlarda biraz araştırdım, bu konuda birşeyler yazılmış;


http://www.jalopyjournal.com/forum/archive/index.php/t-257923.html


İngilizce bilmeyen arkadaşlar için soru ve okuduğum cevaplardan bana mantıklı gelenleri aşağıya kısaca yazıyorum.


Özetle soru;


Öne sabit aks yapmak isteyen biri uzun süre araştırmasına rağmen ön makasların küpelerini öne mi arkaya mı koyacağını bilememiş, bazılarında önde bazılarında arkada olması kafasını karıştırmış.


Gelen cevaplar;


*Elemanın birisi aynı benim dediğim gibi söylemiş, küpeler önde olursa bir tümseğe bindiğinde teker makas ileri doğru uzanacağından lastikler de ileri salınım yapacak ve sürüş daha sert olacak.Eğer arkada olsaydı tümseğe çarptığında lastikler makas geri kayacağından geri kayacak ve daha yumuşak bir geçiş olacak.


*Yine bir diğeri jeeplerde önde olduğunu ve çoğu jeepcinin sürüşü yumuşatmak için arkaya aldığını yazmış.


*Elemanın biri de fabrikanın küpeyi direksiyon kutusunun pozisyonuna göre yaptığını söylemiş, anlattığından anladığım kadarıyla direksiyon kutusu diferansiyelden gerideyse ve rot borusu geriden ileri doğru geliyorsa arkaya, kutu diferansiyelden ileride ise ve boru ileriden geriye doğru geliyorsa ise küpe öne konur demiş.Ki bu da temel mantıkta fabrikanın en mantıklı ön arka yapma sebebi gibi duruyor.


ki bu 3 cevap en mantılı cevaplar gibi gözüküyor.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Tempus' Alıntı:
geri kayarsa difransiyel şaft üstünde baskı olur , mesela tüm toyota larda ön önde arka arkada , cj lerde de aynı


yarın gidip arabanın üstünde biraz kafa yorayım :smiley:


Şaftta kayıcı payı olduktan sonra geri kayması sıkıntı yaratmaz.


jeep' Alıntı:
esnediğinde ön diferansiyelin öne gitmeye çalışması daha mantıklı. arkaya kayarsa sağa sola salınım haraketi de yapabilir.. sanki :-\


Hem benim yürüttüğüm mantıkta hemde okuduğum yabancı forumda söylenene göre de lastik tümseğe vurduğunda küpe önde olursa makas ve dolayısıyla lastik öne uzanacak ve tümsek geçişi daha sert olacak ancak geride olursa lastik yukarı çekilirken aynı zamanda geri de kayacağı için tümseği daha yumuşak geçecek.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

3. cevap en bilimsel olanı bizim konuştuklarımız ve diğerleri aynı biraz sallama :D


ama ben mantıken şöyle düşünüyorum makaslar aynı zamanda makaslı araçlarda taşıyıcı kol görevide görüyor bu nedenle şaftların şanzıman bağlantısı tarafının sabit olması bana daha mantıklı geliyor.


Küpe önde ve öne doğru açılı olursa aksine önden darbe aldığında arkaya esneme payı oluyor
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,116
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst