Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 152,469
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Gülazerin ilk halide çok hoştu çok yakışıklıydı ama bu haline lastik olarak bogger inanılmaz yakışırdı...
 

Etiketler

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

moonwalker_arc' Alıntı:
Bu işin sonunda çekmekte var çekilmekte, ama seni uyarıyorum tek halat yetmez 2. halatı da hazırla "Seni oyle çekecoğum, oyle çekecoğum tambonuni gobaracağum" aklında bulunsun uğur dediydi dersin
;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

okitay' Alıntı:


Bak Oktay kardeşim ne güzel gülmüş senin yazına. Çünkü o bir land cı , olacakları şimdiden kestirebiliyor ;)
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Sen Erkana de şimdiden senin tampona ilave destek atsın yoksa kısa zaman sonra senin tamponun gülazerin arkasından sürüklenirken ki fotoğrafını buraya koydum mu bakacaz kim gülecek :smiley:))))
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün bir kutu boya sökücü alarak kaputa giriştim, ne lanet işmiş arkadaş bu boya işi atması da dert sökmeside :-\


Kaputu kazıdıktan sonra erkan usta düzeltmek için baya bir çekiçledi, punto çektirmemiz olmadığı için bir yere kadar yapabildik.


Ben kaputun tesviyesini yaparken erkan ustada sol taraftaki dodiklerin kalan kaynaklarını bitirdi.


Artık ya bir punto çektirme alacaz ya da birinden ödünç alıp çektirme işlerini yapacaz çünkü hem kaputta, hem bagaj kapısında hem de çamurluklarda çektirme işi var.


Erkan ustada kalan iş planımız şöyle;


Sol taraftaki dodiklerin sökülerek tesviyesinin yapılması,
Sağ taraftaki dodiklerin kaynatılması ve sökülüp tesviyesinin yapılması
Ön çamurlukların genişletilmesi
Dodiklerin somun perçinlerle yerine montajı
Sağ ve Sol kapının değişilmesi
Arka çamurluklardaki birkaç ufak çektirme işinin yapılması
Bagaj kapağının (stepne yerinde ezik var) çektirmesi yapılarak stepne bağlantı yerlerinin doldurulması


Ivır zıvır ama baya iş var gibi her ne kadar biz 1-2 güne çıkmak istesek de herhalde erkan ustadan çıkmamız hafta sonunu bulur.

IMG 1393


IMG 1394


IMG 1395
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bir giriyorum siteye. Yine bir dolu iş yapmış abilerim gidiyor stresim sinirim :D :D
Oluyor oluyor müthiş oluyor ellere emeklere sağlıkk :smiley:
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün öğleyin geçtim erkan ustanın yanına, baktım işi yoğun dedim bari çağıralım camcıyı da şu arka camları söktürelim çıksın foyası meydana.Camcınında işi varmış akşamüstü gelebilirim diyince.Dedim madem bende boş durmuyayım, camlar sökülecek toz toprak hem boya sırasında da içerisi rezil olacak komple döşemeyi sökeyim hem altını da görürüz bakarız süpriz yumurta çıkar mı diyerek başladım döşemeyi sökmeye :smiley:


Ben döşemeyle uğraşırken camcı geldi ve camları söktü;


Sonuç tahmin ettiğim gibiydi, çürük yok ancak paslanmış yer yer çillenmiş.Fotoğrafları çektikten sonra zımpara taşıyla iyice temizledim kenarları.Erkan usta her ne kadar ona birşey olmaz boyandı mı dese de bu paslı yerlere sıkılan, pası dönüştürerek ilerlemesini engelleyen özel ürünler var bildiğim kadarıyla wurth'un elemanları c.tesi uğrayacakmış onlara bir soracağım kafama yatan bir ürün olursa alıp buralarda kullanacağım.

IMG 1397


IMG 1398


IMG 1399


IMG 1405
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Burası da benim çalışma ortamımKoltukları emniyet kemerlerini sol tarafın iç döşemesini komple söktüm ancak sağ tarafın döşemesini sökerken emniyet kemerinin civatası yalama yaptı ve orada tıkandım.Civatanın olduğu yer biraz dar, gaz altı kaynağı girmiyor, yarın elektrik kaynağıyla bir civata kaynatıp sökeceğiz o civatayı ondan sonra taban döşemesini de sökebileceğim.


Erkan usta malzemeyi dükkanda bırakma diyince, çıkanı benim arabaya ata ata bizim connect oldu 10 kişilik) Bagaj ağzına kadar koltuk ve döşeme ile doldu :smiley:

IMG 1400
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Her ne kadar komple söküp çıkaramasam da taban döşemesini aralayıp altına baktım, orada bir süpriz yok gibi :smiley: tabii şöfor kısmının altında büyük bir delik var, onu biliyordum zaten :smiley: Islak ayakla arabaya binmenin zararları :smiley: Taban döşemesini sökünce orayı da yapacağız.


Bu arada erkan ustada işini bitirip yeni aldığımız punto çektirme makinesiyle bagaj kapağını çektirerek çekiçleyip eziğini düzeltti.


Sonra sol arka dodiği söktük, dodik çamurluk üzerinde kaynatılırken çamurlukta da çeken 1-2 yer olmuştu orayı kazıyıp onları da düzelttik.Bu arada sol arka dodik (Belalı dodiğimiz :smiley: ) dar olduğu için sonradan kesip uzatmıştık dolayısıyla altından çamurluk gözükmeye başlamıştı çamurluğunda arka kısmını tekrar kesip dodiğe göre uyarladık ancak bu aşamalara fotoğraf çekmemişim.

IMG 1401


IMG 1402
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bir de bugün Erkan Ustanın karşısında bulunan, gördüğüm kadarıyla işçilikleri ve esnaflığı çok iyi olan Tornacı daha önceki konuşmalarımızın üzerine bize şaftlarla ilgili malzemelere fiyat almış (Kendisi Tirsan bayiisi) Erkan ustaya yaklaşık malzeme maaliyetinin 1.000 TL civarında olduğunu söylemiş bunun dışında flanşların yapımı şaft borusu işçilik vs. 1.500 1.700 civarı birşey tutar demiş.Açıkcası şaft konusunda iyiden iyiye bir gazino hesabı çıkacağını tahmin ediyordum ancak bu kadarı aklımdan geçmemişti :smiley:))


Yapılacak olan şaft ön ve arka şaft için de aynı.Uzun kaydırıcılı (katalogda gördüğümüz kadarıyla en uzun sprinter kaydırıcıları var 12-13 cm civarı, firmayla görüşüp özel üretim daha uzun kaydırıcı alabileceğimizi konuşmuş) 16-17cm kaydırıcı boyu ve çift mafsallı (Aksi taktirde şaftın tek mafsalla çalışması mümkün gözükmüyor, çalışsa bile kısa sürede mafsalı bozacağı aşikar) Yani 2 kaydırıcıyla 2 adet çift mafsal 1.000 TL civarı tutuyormuş.


İnternetten şimdi birkaç şaft üreticisi buldum yarın arayıp konuşacam ve fiyat alacam.Ekstradan çıkan ve planda olmayan revizyon işi, komple boya işi ve bu şafttaki beklenmedik maaliyet bütçeyi kritik sınırlara koşuyor.Daha doubler'ın yapımı vs. de var.


Allah sonumuzu hayretsin inşallah :smiley:


Yaptırmak istediğim şaft aşağıdaki gibi, tabii bir de unutmadan bir ara hurdacıları ve çıkmacıları bir dolanacam.Çıkma Çift mafsal için pek umudum yok, araştırdığım kadarıyla çift mafsal bazı tarım makinelerinde var birde JCB lerin önünde varmış.Ancak uzun kaydırıcı bulabileceğimi umuyorum.Eski Power Dodge'ların kaydırıcıları uzunmuş.Aslında birinde de buldum ancak, adam taşınırken karısı hurdaya vermiş bodrumundaki malzemeleri şaftlarda öylece hurdaya gitmiş. :smiley: Valla benim içim cız etti :(

CV shaft parts


DCP 6540
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün sol arka çamurluğun geri kalan çektirme işlerini de bitirdik.


Sol arka dodiğin kaynakları ve tesviyesi yapıldı.


Sol kapıyı değiştirdik.


Sol ön dodiği söktük, çamurluğu kestik.(Çamurluğun yapılmış halinin fotoğrafını çekmemişim)

IMG 1408


IMG 1409


IMG 1410
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

tekrar kolay gelsin ilgiyle ve zevkle takip ediyorum :smiley: yandan bakınca bayağı bir yüksek olacağa benziyor :D çıkmak için merdiven lazım diye düşündüm biran :D :D yerden yükseklik şu anki ölçüsü ne kadar acaba ? 8) 8)
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

daisuki' Alıntı:
tekrar kolay gelsin ilgiyle ve zevkle takip ediyorum :smiley: yandan bakınca bayağı bir yüksek olacağa benziyor :D çıkmak için merdiven lazım diye düşündüm biran :D :D yerden yükseklik şu anki ölçüsü ne kadar acaba ? 8) 8)


Yerden şase yüksekliği tam 70 cm şu an.Basamaklar biraz daha yüksekte, çıkarken biraz zorlanıyoruz :smiley: Normalde aracın sağ tarafında merdiven var.Her ne kadar kupa hizasından başlasa da hiç değilse tutup destek almak kolay oluyor.Aynı merdiveni sol tarafa da yapacağız.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

yerden yükseklik 70 cm gerçekten süper ya :smiley: basamakları da dahil edersek 90 cm neredeyse unimorg gibi bir yükseklik elde etmişsiniz .Binek otoyla ışıklarda yanınızda duranları düşünemiyorum ;D sadece şaseye ve tekerleklere bakacaklar ;D ;D ilgiyle ve zevkle takip diyorum takip diyorum kolay gelsin ...
 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

dostum yanına bir hasta asansörü koyun var ya piyasada seni herkes tek geçer kıskanılan adam olursun biz özürlüleride düşünüyoruz diyerek
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,508
Mesajlar
1,519,021
Kayıtlı Üye Sayımız
172,164
Kaydolan Son Üyemiz
erensipahi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst