Erkan usta işlerini bitirip, S rotu uydurmaya döndü.Baktım bir oyana bir buyana dolanıyor hiç bulaşmadım.Mercedesinkini şaseye kaynattı, söktü mazdayı taktı, olmadı mercedesi kesti benim S rotun koluna kaynattı civataladı tutturamadı Mazdayı kesti ucuna 250 doçun rot başını kaynattı uğraştı da uğraştı
O uğraşa dursun ben dedim başlıyayım dodiklere önce şablon çıkardım.
Daha sonra 1.2 mm saçtan keserek çamurluklara göre şekil verdim.Şimdilik saç vidasıyla tutturdum.
Sonra bıraktım dodik işini baktım Erkan usta çok debelendi arabanın altında döndük direksiyon sistemini stabil hale getirmeye.
Direksiyonu çalıştırdık sıkıntı yok (erkan ustanın mazda S rot gövdesine pw 250 rot başı kaynatarak yaptığı S rotuyla ) ancak direksiyon olduğu yerde sağa dönerken sıkıntı yok sola dönerken araba iyice kafa kaldırıyor (yaptığımız boru çok açılı kaldığı için kutu dikey kuvvet de uyguluyor) ve sola çok az viraj alıyor kutu sıkışıyor daha çevirmiyor lastikleri.
Epey bir uğraştık direksiyon borusunun açısını düşürebilmek için deve boynunu preste biraz daha bükmeyi, pitman koluna açı vermeyi vs. vs. derken.En son dedik sağ tarafa da bir deve boynu kestirelim.Şu rot kolunu da makasların içine alalım, kutudan aktarmayı dire sağ tarafa verelim.S rotu iptal edelim biraz rahatlatırız sistemi dedik.
Tam hazırlandık çıkacaz, gülazere karşıdan bakarken ben direksiyon borusuna baktımmm direksiyon borusu bana, ben ona o bana derken dedim erkan ustaya erkan usta biz niye direksiyon borusuna kavis vermiyoruz da rahatlasın deve boynundaki rot kutu çok dikey güç uygulayıp kuvvet kaybet mesin ? O sırada yüzündeki o boş bakışları sezdim dedim sen lazmısın pitman kolunu eğmeyi düşündün, deve boynunu eğmeyi düşündün de boruyu eğmek aklına gelmedi mi ? )) E sen niye bana baştan söylemedin dedi, dükkanı toparlamış çıkarken hemen söktük boruyu açıyı kurtaracak kadar kavis verdik hemen yerine monte edip denedik.
Açı çok güzel oldu kasıntı yok ancak direksiyon sol turda yine sıkıntı yarattı.Daha sonra benim kutunun bozuk olduğu kanaatine vardık Çünkü tadilattan önce son zamanlarda da 31 lastiklerle de sıkışma yapıyordu direksiyon olduğu yerde dönmüyordu.Zaten baya ciddi miktarda yağ kaçırıyor, yağ basıncının düşüklüğünden de kaynaklanabilir Özetle yarın eğer depodan diğer direksiyon kutusunu bulup da çıkarabilirsem değişip bir deniyecem.İnşallah sıkıntı çözülür
Bu arada yarın erkan usta gezmelere gidecek dükkanın anahtarını aldım ben şu dodikleri bitimeye niyetliyim.
Bugün fazla da birşey yapamadım, erkan usta yoktu zaten yalnızdım.Acayip bir başağrısı ile biraz çalışabildim sonra bıraktım.
Sabah depoya gidip yedek direksiyon kutusunu buldum ve direksiyon kutusunu değiştim, artık yağ kaçağı sıkıntımız kalmadı. Direksiyon eskisine göre daha iyi durumda şu an ancak yinede olduğu yerde hareket etmeden tam tur sağ sol yapmıyor.Şaftlar bağlanmadığı için yürüterek de deneme şansımız yok.Araç yürüyene kadar direksiyona daha müdahalede bulunmayacağız.Ancak S rotu iptal ederek rot borusunu makasların içine alma fikri hala aklımda.Fakat şu an direksiyonla ilgili daha fazla zaman ve enerji kaybetmek istemiyorum, önce biraz deneyip verim alamazsak farklı bir yol izleyebiliriz.
Birazda dodiklerle uğraştım, arka çamurluğun şablonunu çıkardım, önlerin borusunu büktüm ama beğenmedim preste izler belli oluyor yumuşak bir hat halinde bükemedim.Silindirde güzel kavisli bir şekilde büktürmeyi deneyeceğiz hafta içi.