Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moonwalker_arc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,054
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 165,621

Etiketler
Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Erkan usta işlerini bitirip, S rotu uydurmaya döndü.Baktım bir oyana bir buyana dolanıyor hiç bulaşmadım.Mercedesinkini şaseye kaynattı, söktü mazdayı taktı, olmadı mercedesi kesti benim S rotun koluna kaynattı civataladı tutturamadı Mazdayı kesti ucuna 250 doçun rot başını kaynattı uğraştı da uğraştı


O uğraşa dursun ben dedim başlıyayım dodiklere önce şablon çıkardım.


Daha sonra 1.2 mm saçtan keserek çamurluklara göre şekil verdim.Şimdilik saç vidasıyla tutturdum.







 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Sonra bıraktım dodik işini baktım Erkan usta çok debelendi arabanın altında döndük direksiyon sistemini stabil hale getirmeye.


Direksiyonu çalıştırdık sıkıntı yok (erkan ustanın mazda S rot gövdesine pw 250 rot başı kaynatarak yaptığı S rotuyla ) ancak direksiyon olduğu yerde sağa dönerken sıkıntı yok sola dönerken araba iyice kafa kaldırıyor (yaptığımız boru çok açılı kaldığı için kutu dikey kuvvet de uyguluyor) ve sola çok az viraj alıyor kutu sıkışıyor daha çevirmiyor lastikleri.


Epey bir uğraştık direksiyon borusunun açısını düşürebilmek için deve boynunu preste biraz daha bükmeyi, pitman koluna açı vermeyi vs. vs. derken.En son dedik sağ tarafa da bir deve boynu kestirelim.Şu rot kolunu da makasların içine alalım, kutudan aktarmayı dire sağ tarafa verelim.S rotu iptal edelim biraz rahatlatırız sistemi dedik.









 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Tam hazırlandık çıkacaz, gülazere karşıdan bakarken ben direksiyon borusuna baktımmm direksiyon borusu bana, ben ona o bana derken dedim erkan ustaya erkan usta biz niye direksiyon borusuna kavis vermiyoruz da rahatlasın deve boynundaki rot kutu çok dikey güç uygulayıp kuvvet kaybet mesin ? O sırada yüzündeki o boş bakışları sezdim dedim sen lazmısın pitman kolunu eğmeyi düşündün, deve boynunu eğmeyi düşündün de boruyu eğmek aklına gelmedi mi ? )) E sen niye bana baştan söylemedin dedi, dükkanı toparlamış çıkarken hemen söktük boruyu açıyı kurtaracak kadar kavis verdik hemen yerine monte edip denedik.







 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Açı çok güzel oldu kasıntı yok ancak direksiyon sol turda yine sıkıntı yarattı.Daha sonra benim kutunun bozuk olduğu kanaatine vardık Çünkü tadilattan önce son zamanlarda da 31 lastiklerle de sıkışma yapıyordu direksiyon olduğu yerde dönmüyordu.Zaten baya ciddi miktarda yağ kaçırıyor, yağ basıncının düşüklüğünden de kaynaklanabilir Özetle yarın eğer depodan diğer direksiyon kutusunu bulup da çıkarabilirsem değişip bir deniyecem.İnşallah sıkıntı çözülür


Bu arada yarın erkan usta gezmelere gidecek dükkanın anahtarını aldım ben şu dodikleri bitimeye niyetliyim.
 




Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Artikulasyon testi yaptiniz mi? Camurluk tadilati gerekir ise birde dodiklerin uzerinde oynama yapmak zorunda kalmayin.
 


Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Bugün fazla da birşey yapamadım, erkan usta yoktu zaten yalnızdım.Acayip bir başağrısı ile biraz çalışabildim sonra bıraktım.


Sabah depoya gidip yedek direksiyon kutusunu buldum ve direksiyon kutusunu değiştim, artık yağ kaçağı sıkıntımız kalmadı. Direksiyon eskisine göre daha iyi durumda şu an ancak yinede olduğu yerde hareket etmeden tam tur sağ sol yapmıyor.Şaftlar bağlanmadığı için yürüterek de deneme şansımız yok.Araç yürüyene kadar direksiyona daha müdahalede bulunmayacağız.Ancak S rotu iptal ederek rot borusunu makasların içine alma fikri hala aklımda.Fakat şu an direksiyonla ilgili daha fazla zaman ve enerji kaybetmek istemiyorum, önce biraz deneyip verim alamazsak farklı bir yol izleyebiliriz.

 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Birazda dodiklerle uğraştım, arka çamurluğun şablonunu çıkardım, önlerin borusunu büktüm ama beğenmedim preste izler belli oluyor yumuşak bir hat halinde bükemedim.Silindirde güzel kavisli bir şekilde büktürmeyi deneyeceğiz hafta içi.


Fotoğraf biraz bulanık olmuş kusura bakmayın

 



Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Ve artık Tüv muayenesi sorularından gına geldiği için çözümü bu şekilde bulduk


Not:Yazıyı yazan erkan ustanın kardeşi, (çırağımız) akçaabatlı olduğu için Muaftır yazısını Muafdır olarak yazması gayet normaldir, bilgilerinize)



 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

hakkaten ya muayne işi noolucak?geçer mi bu halde??
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

normal kutu yetmez ise psc nin kitlerede bakmakta fayda var..


http://www.arazideyiz.com/showthread.php?t=6816 ben bu linkte farketmistim bu setleri, full hidrolik olanların yanında kutuya yardımcı olan modelleride var..
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

omergin' Alıntı:
normal kutu yetmez ise psc nin kitlerede bakmakta fayda var..


http://www.arazideyiz.com/showthread.php?t=6816 ben bu linkte farketmistim bu setleri, full hidrolik olanların yanında kutuya yardımcı olan modelleride var..


Onu gördüm, de onunla asfaltta 80 90 la direksiyona dokunabileceğini zannetmiyorum.
 

Ynt: Project Gülazer: 38" TSL, D60, D44 Diferansiyel, Doubler, Beadlock ve Fazlası

Çok emek harcanıyor, proje bitince muhteşem olacak, kolay gelsin, takip
 




SON KONULAR - FORUM