Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dogan124 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 259
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 191,696
Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Bende 1800 motor benzin-lpg 1350 kg ağırlığında zafira var. henüz karavanı aldım. İlk yolculuğumda (Eskişehir-Ankara) sandal gibi aşağı yukarı salınımlar yaptı. Ama bu salınımlar 3-5 saniyeden uzun olmadı. Düz yolda bazen 5. vitese bile atıp 90 km yaptığım oldu. %5 rampaları 3. viteste 4000 d/dk 50 km hız ile çıktım. Yağmurda 50 km hızdan yukarı çıkmadım. Yakıt olarak yaklaşık 250 kilometre mesafede 30-32 litre otogaz yaktı.
 

Etiketler
Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Merhaba
sözün özü levent (buralpdi ) beyin dediği gibi ( bu işler şakaya gelmez ) foruma üye olduktan sonra tecrübeleden faydalanmak için gezinirken Sevgili hemşehrim Doğan yüzyirmidört ün yazısını okurken tecrübesizliğimden kaynaklı tecrübeyi paylaşmak istedim.
2002 yılında 2. el karavan alıp nasıl olsa karavan aldım diye tranporteri satınca araba arayışına girip ,bindiğim taksinin şöförünün tafsiyesiyle aldığım torosla hiç bir tecrtübe edinmeden karadeniz turuna çıktım,
gezdim geldim . ( ayder ,uzungöl,gümbet ve erzurum olur kasabası dahil. ) ???
2. kez megane ile gittim gezdim geldim . (deneyim denmez ama daha temkinli )
Ancak bu forumu tesbit edip tecrübeleri paylaşdıkça ne kadar yanlış davrandığımı 8 yıl sonra anladım .
Emek verip bizlerle tecrübesini paylaşan her kişiye minnetle teşekkür ederim, eminim bu işe gönül vermiş yeni arkadaşlar tecrübelere önem verir yapacakları iş hakkıyla amacına ulaşır .
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)


Merhaba Doğan bey,
Karavan çekme tecrubelerim arttıkca ihtiyaçları daha iyi tesbit ediyor insan. Tabii sizin tavsiyeleriniz benim için oldukça değerli. Kullandığım Erba 490 model karavanda torsiyon süspansiyonunda amortisör yok. Yamalı yollarda zıplamasını önlemek için amortisör takmayı düşünüyorum. Şasi ile torsiyon seviyesi ve aralıkları oldukça kısıtlı görülüyor.Sizin böyle bir uygulamanız oldu ise paylaşımınızı rica ederim.
Selamlar

Fatih Doğaner

dogan124' Alıntı:
Fatih Bey,

Karavan çekmede seyir halinde giderken beni en çok rahatsız eden durum bozuk yol sebebiyle oluşan sallanmalar. Bazen sağa sola bazen öne arkaya araç ya da karavan sallanırsa sürüş çok yorucu bir hale geliyor. Yol iyi olmadığı sürece bundan kurtuluş yok ancak eğer karavan ve aracın amortisör ve lastiklerinin durumu ve yükleme uygun ise bu rahatsızlık azaltılabilir.

Eğer bu salınımlar yumuşak ve 3-5 saniye devam ediyorsa amortisörlerin zayıfi, lastik havalarının az olduğunun göstergesi olabilir. Karavan lastiğini öngörülen maksimum değere yakın şişirin. Eğer karavanınızın torsiyon sisteminde amortisör yok ise bu salınımlar daha fazla olacaktır. Uygun nitelikte amortisör ilavesi ile salınım azalacak ve yol tutuş iyileşecektir. Aracınızın arka lastiklerinin havasını artırmak bu salınımı azaltacaktır. Yine aracınızın arka amortisörleri zayıf ise bu salınım artabilir. Elbette ön amortisörlerde zayıf olmamalıdır.

Eğer salınımlar kısa ve sert ise bu durumda sistemde bir sertlik olduğu öngörülebilir. Aracınız ticari olduğu için güçlü amortisörleri ve helezon/makasları olduğunu tahmin ediyorum. Yük taşımaya göre tasarlanan bu tip ticari araçlarda bireysel ya da aile kullanımına geçilmesi halinde arka tarafı biraz yumuşatmanın iyi netice verdiğini duymuştum. Sert sistem bozuk yolda rahatsız etmekle beraber düzgün yollarda da çok dengeli bir sürüşe imkan verir. Bu ikisinin arasındaki tercih sizin isteğinize göre şekillenebilir.

Diğer önemli bir konu karavandan aracın çeki demirine binen yükün miktarıdır. Sizin aracınızda maksimum değerin 100 kg'dan az olduğunu sanmıyorum. Dolayısıyla limiti aşmamış olmalısınız. Bununla birlikte bu değeri de kontrol etmekte fayda var. Eğer bu değer 150-200 kg gibi çok yüksek ise rahatsız edici olur. Önden çekişli araçlarda da sık patinaj yapmaya sebep olabilir. 75 kg'ın altına inmeden bu değeri ayarlayıp faydası olup olmadığını deneyebilirsiniz.

Bu arada karavan imalatçılarının ve karavan sahiplerinin çok üzerinde durmadıkları bir diğer önemli bir konu lastik tercihi. Karavanınızı bir kantara götürüp tarttırın ve lastik değerlerinizin bu ağırlığı karşılıyor mu kontrol edin. C tipi lastikler her zaman daha güvenilirdir. 13 yerine 14/15 jant ve C tipi lastik karavanın yol tutuşuna ve güvenlüğüne katkıda bulunacaktır. Normal lastiklerde hava basıncı maksimum 45 kadar iken C tipinde 50-60'a kadar hava basılabilir. Böylece karavanın kasislerde oluşan salınımları daha kısa sürede bitirmesi mümkün olur.

Son olarak araç ve karavan tekerlek merkezlerini aynı yükseklikte olması önemli değil. Önemli olan karavan ve aracın yüklü iken yere paralel kalmasıdır.

Umarım sorununuzu çözersiniz.

Selamlar,

Doğan
 


Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

merhaba,1.4 motor 75 hp dizel peugeot 307 var,yeni bir çekme karavan aldım(740 kg),ankaradan sorunsuzca eskişehire getirdim,yakıt tüketimi baya arttı ama,şehir içinde asfalt yolda dik yokuşları çıkmada sorun olmuyor,forumlardan okuduğum kadarıyla bu araba bu karavanı çekmez,ama çekiyor,yol asfalt olmazsa yoldamı kalırım,bu hafta sonu ilk karavan kampımıza gitme hayaliyle yanıp tutuşuyoruz,noolur acil yardım..
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

Doğan hocam tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler
çekme karavan hakkında kafama takılan soruların birçoğuna cevap buldum
senelerdir istediğim fakat henüz kavuşamadığım karavan sevdası dahada canlandı
aracımı karavan olarak kullanarak ve çadırda kalmak suretiyle yaptığım her gezide karavan
aşkım dahada arttı.Yazılarınızda tam bir teşvik oldu.hayırlısı
tekrar teşekkürler
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

sivaslı mehmet' Alıntı:
Doğan hocam tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler
çekme karavan hakkında kafama takılan soruların birçoğuna cevap buldum
senelerdir istediğim fakat henüz kavuşamadığım karavan sevdası dahada canlandı
aracımı karavan olarak kullanarak ve çadırda kalmak suretiyle yaptığım her gezide karavan
aşkım dahada arttı.Yazılarınızda tam bir teşvik oldu.hayırlısı
tekrar teşekkürler

Mehmet Bey,

Allah gönlünüze göre versin, umarım en kısa sürede güzel bir karavan sahibi olursunuz.

Selamlar,

Doğan
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

sayın DOĞAN bey...yazılarınızı her zaman okuyor ve bılgılerınızden yararlanıyorum..ınsallah bırgun bızde alırsak karavan,okumus oldugum yazılarınızdan faydalanacagım..bu kadar guzel anlattıgınız ıcın ve bıldıklerınızı paylastıgınız ıcın cok tesekkur ederım..saygılarımla..
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

cevher' Alıntı:
sayın DOĞAN bey...yazılarınızı her zaman okuyor ve bılgılerınızden yararlanıyorum..ınsallah bırgun bızde alırsak karavan,okumus oldugum yazılarınızdan faydalanacagım..bu kadar guzel anlattıgınız ıcın ve bıldıklerınızı paylastıgınız ıcın cok tesekkur ederım..saygılarımla..

Cevher Bey,

İnşallah güzel bir karavanınız olur ve keyiflil gezilerde kullanırsınız.

Selamlar,

Doğan
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

uzun zamandır görüşememiştik abi..nasip burda karşılaşmakmış...yazıların cok güzel...cok biligilendirici....saygıyadeger abime sonsuz sevgilerimle...cevher...
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

cevher' Alıntı:
uzun zamandır görüşememiştik abi..nasip burda karşılaşmakmış...yazıların cok güzel...cok biligilendirici....saygıyadeger abime sonsuz sevgilerimle...cevher...

Cevher Gözlerinden öpüyorum.

Selamlar,

Doğan
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

( gencay_1982@hotmail.com ) meıl adresım...herkese cok slm abıcım...en kısa zamanda sanal ortamda degıl,gercek ortamda görüşmek dileğiyle...saygı ve sevgılerımle..
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

dogan124' Alıntı:
Cevher Bey,

İnşallah güzel bir karavanınız olur ve keyiflil gezilerde kullanırsınız.

Selamlar,

Doğan
Doğan'cığım merhaba,
Yaşım icabı(65) samimi hitabımı affet.Karavancılık konusunda oldukca deneyimlisiniz.

Tüm yazılarınızı okudum.Başım darda kaldığında yol göstericim olsun diye kaydettim.

Formun bu bölümündeki size gelen sorularda dahil.Kırkından sonra azanı ....paklar sözünü bile düşünmeden yaşamayı kucaklıyorum.

Tüm formu inceleyip değerlendirdim,sonuçda Karavan sahibi olmaya karar verdim!Aracım Fiat Doblo 1910CC 2007 model,2010 kasımında
TSEK belgeli ceki demiri taktırdım.

Karavana sıra geldiğinde -Sahibinden-çok araştırdım.Ben beğendim,bütce yetmedi,uygun fiyatlı derken satıldı.Başkası olur dedim.

Elim ahşap işlemeye yatkın olduğu için kendim yapayım dedim.GLEN-L sitesinden 5,5mt Ardıç kotlu proje siparişi verdim.10 güne gelir.
Ama yazınızda sözünü ettiğiniz 1991 CAN 4.30mt karavan beni ikilemde bıraktı.Aynı model ve marka, çok az kullanılmış yada hiç kullanılmamış buldum.
Akma,kokma,çürüme göremedim.

İkilemimi gidermekte amcanıza yardımcı olursanız sevinirim.
Başarılar dileğimle.

Seyfettin
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

herkese selamlar forma yeni katıldım deneyimlerinizden önerilerinizden cok faydalandım 15 senelik bir denizci olarak teknemi satarak 4 m lik çekme karavan almaya kararverdim banada karavan ve çekecek araç için önerilerde bulunursanız sevinirim şimdiden herkese teşekkürler
 

Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

airboat' Alıntı:
Doğan'cığım merhaba,
Yaşım icabı(65) samimi hitabımı affet.Karavancılık konusunda oldukca deneyimlisiniz.

Tüm yazılarınızı okudum.Başım darda kaldığında yol göstericim olsun diye kaydettim.

Formun bu bölümündeki size gelen sorularda dahil.Kırkından sonra azanı ....paklar sözünü bile düşünmeden yaşamayı kucaklıyorum.

Tüm formu inceleyip değerlendirdim,sonuçda Karavan sahibi olmaya karar verdim!Aracım Fiat Doblo 1910CC 2007 model,2010 kasımında
TSEK belgeli ceki demiri taktırdım.

Karavana sıra geldiğinde -Sahibinden-çok araştırdım.Ben beğendim,bütce yetmedi,uygun fiyatlı derken satıldı.Başkası olur dedim.

Elim ahşap işlemeye yatkın olduğu için kendim yapayım dedim.GLEN-L sitesinden 5,5mt Ardıç kotlu proje siparişi verdim.10 güne gelir.
Ama yazınızda sözünü ettiğiniz 1991 CAN 4.30mt karavan beni ikilemde bıraktı.Aynı model ve marka, çok az kullanılmış yada hiç kullanılmamış buldum.
Akma,kokma,çürüme göremedim.

İkilemimi gidermekte amcanıza yardımcı olursanız sevinirim.
Başarılar dileğimle.

Seyfettin


Sevgili Seyfettin Ağabey,

Sipariş ettiğiniz karavan planını inceledeim.(sanırım bu : http://www.glen-l.com/campers/juniper.html) İlk dikkatimi çeken karavanın 240 cm'ye yaklaşan genişiliği oldu. Planda belki tadilat yapılabilir ancak bu haliyle Türkiye şartlarında kullanımı zorlaştıracak bir ölçüsü olduğunu söyleyebilirim.

Karavan yapımı konusunda benim düşüncelerimin biraz daha tutucu olduğunu söyleyebilirim. Camper diye tabir edilen panelvan içini karavana dönüştürme projelerinde tatmin edici sonuçlara ulaşmak mümkün görünüyor. Ancak bunun dışında gövdesini imal ederek yapılan çekme ya da motor karavanlarda hem teknik hem de estetik zaafiyetleri giderebilmenin çok zor olduğunu düşünüyorum. Böyle bir imalatı yapan kişi 2. ya da 3. kez karavan yapıyor olsa ilkinden çok daha iyisini yapabileceğini kabul etmek gerekir. Zaten çok zaman alan bu tip hobi çalışmalarnıı bir kaç kez yapmak ise bence imkansız. Sizin elinizde plan olacağı için sonuçta güzel bir ürün çıkma olasılığı daha yüksektir. Ama yine de benim naçizane önerim hazır bir karavan alıp kullanmanız yönünde. Şunu da çok net olarak eklemek isterim ki hazır karavanı aldıktan sonra bile içinde yapabileceğiniz onlarca proje bulabilirsiniz. Eğer bir şeyler üretmekten hoşlandığınız için karavan yapmayı aklınızdan geçiriyorsanız bu anlattığım işler size yeter de artar emin olun.

Bahsettiğiniz Can karavan çok konforlu ve estetik görünmese de (sonraki karavanları alınca bana öyle gelmişti), benim aklımda sağlam ve az sorun çıkaran bir karavan olarak yer tuttu. İçinde duş tuvalet kabini olması da önemli bir özellik zira tuvaletsiz karavan sıkıntılı olabiliyor. İlk yazımda da bahsettiğim gibi yüklemeye karşı daha hassas olduğunu da akıldan çıkarmamakta fayda var. Eğer karavanın durumu dediğiniz gibi iyi ise ciddi olarak düşünebilirsiniz.

Emeklilklerini," önceki dönem alışkanlıkları" içinde geçiren pek çok tanıdığımdan insandan sonra karavancılık konusunda adım atma cesaretinizden dolayı sizi tebrik ediyorum.
Siz bu cesareti gösterdikten sonra ben kardeşinize de elden gelen yardımı yapmak düşer. Her türlü sorunuzu iletmekten çekinmeyin lütfen. Sanıyorum siz de Ankara'da ikamet ediyorsunuz. Uygun zamanda tanışmak isterim. (Tel : 0312 4100365)

Selamlar, herşey gönlünüzce olsun.

Doğan
 



Ynt: Otomobil - Çekme Karavan Deneyimlerim; Doğan Böncü (dogan124)

ugureralp' Alıntı:
herkese selamlar forma yeni katıldım deneyimlerinizden önerilerinizden cok faydalandım 15 senelik bir denizci olarak teknemi satarak 4 m lik çekme karavan almaya kararverdim banada karavan ve çekecek araç için önerilerde bulunursanız sevinirim şimdiden herkese teşekkürler

Uğur Bey Merhaba,

Karavan sahibi olma kararınızdan dolayı sizi kutluyorum. Türkiye'deki karavancıların sayısı ne kadar fazla olursa karavancılık da bir o kadar kolay ve keyifli olacaktır. İnşallah siz de en kısa sürede karavan sahibi olur ve mutlu gezilerde kullanırsınız.

4 metrelik bir karavan, içinde duş ve tuvalet de bulunduruyorsa sık gezmek için çok ideal bir ölçü. Böyle bir karavanı hemen hertürlü araçla çekebilirsiniz. Piyasada en yaygın bulunan 1.6 benzinli araçların hemen tamamı teknik yönden bu iş için yeterlidir. Dizel araçlar (özellikle yeni nesil) benzinlilere göre daha iyi performans sergiler. Kısa şanzumanlı araçlar (4 çeker ya da ticari tarz araçlar) daha iyi sonuç verir. Daha güçlü ve ağır çekici araç daha fazla konfor sağlar. Otomatik vites -eğer problemli olduğu konusunda bir bilgi yoksa- tercih edilebilir.

Bütün bu teknik önceliklerden sonra eğer bütçeniz elverirse 2. elde 25-40 bin TL arasında alınabilecek Turbo dizel, otomatik 4 çeker tarzı araçların çok ideal olduğunu söyleyebilirim. Hyundai Santa-Fe, Tuscon, Kia Sportage, Landrover Freelander bu listede sayılabilir. Binek tarz düşünüseniz de yine Turbo dizel araçlar önceliğiniz olsun. Yine hatırlatayım ki 1000 kg'ın altında bir karavan için 1.6 benzinli araçlar da sizi tatmin edecek performansı sergileyecektir.

Karavan konusunda Türkiye'de isim yapmış firmaların karavanlarını tercih edebilirsiniz. Bu firmaların karavanlarının dört dörtlük olduğunu söylemek zor ancak bir iki istisna dışında ismi çok az duyulmuş firmaların ürünlerinden daha güvenilir olacağını düşünüyorum. Yaşı biraz eski ancak yıpranmamış yabancı karavanları tercihinizin ilk sıralarına alabilirsiniz.

Selamlar,

Doğan
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,953
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst